Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

aanschaffen zodiac/ rubberboot

Ga naar beneden 
+7
Bart Debosschere
Jean-Pierre Ketelslegers
geen lid meer
steven meirlaen
Ivan De Ridder
christoph segers
vanderzanden wim
11 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast

aanschaffen zodiac/ rubberboot Empty
BerichtOnderwerp: aanschaffen zodiac/ rubberboot   aanschaffen zodiac/ rubberboot Icon_minitimewo okt 21, 2009 5:54 pm

beste mede boarders

ik ga me binnenkort een rubberboot met vaste spiegel aanschaffen
nu vraag ik aan jullie ervaringen, meningen over verschillende boten
waar dient op gelet te worden?? ik zou een 2.30 tot 2.70m overwegen

dank bij voorbaat...
Terug naar boven Ga naar beneden
vanderzanden wim

vanderzanden wim

Man Aantal berichten : 384
Leeftijd : 43
Hobby’s : Vissen
Registration date : 15-06-08

BerichtOnderwerp: Re: aanschaffen zodiac/ rubberboot   aanschaffen zodiac/ rubberboot Icon_minitimewo okt 21, 2009 6:05 pm

Ik zelf heb een 210 en een 310. Het meeste maak ik gebruik van mijn 210 deze is met latten bodem en is idiaal voor kortere sessies vind ik. Weegt niet veel en pakt opgerold ook niet veel plaats in beslag. En het belangrijkste ik krijg er al mijn materiaal in.

De 310 is ene met alu bodem wat hem veel zwaarder maakt maar wel stabieler en er is natuurlijk meer plaats in waardoor je voor langere sesies dan weer wat meer materiaal in kwijt kan.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: aanschaffen zodiac/ rubberboot   aanschaffen zodiac/ rubberboot Icon_minitimewo okt 21, 2009 6:20 pm

bedankt voor je antwoord,
dat was ook nog een van men vragen een lattenbodem in een zodiac is dat stabiel/ sterk genoeg
om recht te staan te drillen al rechtstaand?
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: airdeck   aanschaffen zodiac/ rubberboot Icon_minitimewo okt 21, 2009 6:36 pm

Een airdeck boot is ook heel makkelijk, stabiel geen probleem en vooral geen bodem om mee te moeten nemen. Daardoor is het pakket ook kleiner en kan je de boot makkelijker oprollen.

Het grootste probleem blijft nog altijd de boot meenemen als je geen camionette of remorque hebt is dit direkt al een zeer groot pak id auto.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: aanschaffen zodiac/ rubberboot   aanschaffen zodiac/ rubberboot Icon_minitimewo okt 21, 2009 6:40 pm

Ik zou toch niet rechtstaan om te drillen , stel U voor de haak schiet los gij verliest uw evenwicht , valt en stoot uw hoofd aan de peddels of zo ! Dus zeker niet al rechtstaand drillen is mijn boodschap , heb onlangs ook een klein bootje gekocht 210 , het is maar wankel hoor !
Grtzz
Benny
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: aanschaffen zodiac/ rubberboot   aanschaffen zodiac/ rubberboot Icon_minitimewo okt 21, 2009 6:47 pm

ok niet rechtstaand drillen dus... is dat zo onstabiel ja?
maar lattenbodem alle als ge rechtstaat om een of andere reden misdoet ge niets??
doek scheuren bv?
mee nemen is geen probleem kan hem zelfs opgeblazen transporteren en opbergen gebeurt
ook best opgeblazen zeker?
christoph segers

christoph segers

Man Aantal berichten : 514
Leeftijd : 44
Hobby’s : karper en meervalvissen
Registration date : 02-05-08

BerichtOnderwerp: Re: aanschaffen zodiac/ rubberboot   aanschaffen zodiac/ rubberboot Icon_minitimewo okt 21, 2009 6:49 pm

Ikzelf bezit een zodiac van 2.30m met lattenbodem
deze is stabiel genoeg maar rechtstaan ezou ik toch ook nooit doen
Niet vergeten van een zwemvest aan te doen en bij ruw weer zou ik toch aanraden van je te zekeren via een touw aan de boot , val je nu onverwacht in het water kan je boot niet direct weggeblazen worden van jou
http://www.thecompleatebroangler.com
Ivan De Ridder

Ivan De Ridder

Man Aantal berichten : 489
Leeftijd : 53
Hobby’s : Karpervissen / Genieten van ne goeien Duvel
Registration date : 23-12-08

BerichtOnderwerp: Re: aanschaffen zodiac/ rubberboot   aanschaffen zodiac/ rubberboot Icon_minitimewo okt 21, 2009 8:30 pm

spiegel schreef:
beste mede boarders

ik ga me binnenkort een rubberboot met vaste spiegel aanschaffen
nu vraag ik aan jullie ervaringen, meningen over verschillende boten
waar dient op gelet te worden?? ik zou een 2.30 tot 2.70m overwegen

dank bij voorbaat...

Spiegel, de lengte van een rubberboot hangt wat mij betreft af op welk soort water je
deze zoekt in te zetten. Ik zou persoonlijk zeker niet onder de 2.60m gaan, als je van plan bent om bvb. op een van de grote Franse stuwmeren te gaan vissen. Ook de diameter van de tube is meebepalend. Beter wat meer geld uitgeven, voor een goede boot van de gekende merken. Denk aan Quicksilver / Zodiac / Vortex enz...
Je vertrouwd tenslotte je veiligheid / leven aan zo'n boot hé. Ik zag al opblaasbootjes type fishunter op du Der, pure waaghalzerij op waters van dit kaliber... aanschaffen zodiac/ rubberboot Icon_scratch

Grtz
Ivan
http://www.ccmoore.be
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: aanschaffen zodiac/ rubberboot   aanschaffen zodiac/ rubberboot Icon_minitimewo okt 21, 2009 8:38 pm

momenteel is het eigenlijk om rustige waters te belagen...
en omdat ik volgend jaar een wierput aanpak moet ik naar de vis toe kunnen
indien deze zich nesteld in het wier...
voor de grote waters kan ik rekenen op men maat met een zodiak 3.20m

ik zag eigenlijk deze die mij zeer goed aanstond... nen quicksilver
http://www.kapaza.be/Watersport_en_boten/Rubberboten/20686560/Quicksilver_rubberboot_Roll_up_240_als_Nieuw.html
steven meirlaen

steven meirlaen

Man Aantal berichten : 258
Leeftijd : 47
Hobby’s : karpervissen, bowlen, en vrouwtje...
Registration date : 24-08-08

BerichtOnderwerp: Re: aanschaffen zodiac/ rubberboot   aanschaffen zodiac/ rubberboot Icon_minitimewo okt 21, 2009 9:57 pm

ik heb iets ideaal voor u.
je moet me maar eens contacteren

greets
vanderzanden wim

vanderzanden wim

Man Aantal berichten : 384
Leeftijd : 43
Hobby’s : Vissen
Registration date : 15-06-08

BerichtOnderwerp: Re: aanschaffen zodiac/ rubberboot   aanschaffen zodiac/ rubberboot Icon_minitimedo okt 22, 2009 2:45 pm

Mijne 210 is dezelfde. Ik ben er zeer tevreden van moet ik zeggen maar rechtstaan zou ik er wel niet in doen, toch zeker niet tijdens een dril. Deze pakt opgerold ook niet zoveel plaats inbeslag. Maar ik weet dat een vriend van mij voor die prijs in zwolle 2 jaar geleden een nieuwe yamaha heeft gekocht met lattenbodem ook ongeveer dezelfde lengte. Mischien wachten en is op de beurzen in het na en het voorjaar rondeuzen.
geen lid meer

geen lid meer

Man Aantal berichten : 159
Hobby’s : f
Registration date : 27-08-09

BerichtOnderwerp: Re: aanschaffen zodiac/ rubberboot   aanschaffen zodiac/ rubberboot Icon_minitimedo okt 22, 2009 3:04 pm

wat denk je van een bic sportyak?
aanschaffen zodiac/ rubberboot 52725112_1_detail

opblaasbaar bagagerek compatible met elke auto : 50 euro
aanschaffen zodiac/ rubberboot 2960_1217334956

voordelen :

-prijs
-gewicht en stevigheid ( dat sleur je met 1 arm over de stenen tot in het water )
-op het bagagerek geen verlies van kofferuimte
-stabiliteit in het water

-nadelen
niet compact opbergbaar

voordelen zodiac :
-compact opbergbaar
-ruimte op het water.

nadelen:
-gewicht
-kofferuimte
-kwetsbaar voor stenen
-duur

overweegbaar of niet Wink
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: aanschaffen zodiac/ rubberboot   aanschaffen zodiac/ rubberboot Icon_minitimedo okt 22, 2009 6:29 pm

steven je hebt pb!!
Jean-Pierre Ketelslegers

Jean-Pierre Ketelslegers

Man Aantal berichten : 351
Leeftijd : 71
Hobby’s : vissen en fietsen
Registration date : 20-10-08

BerichtOnderwerp: Re: aanschaffen zodiac/ rubberboot   aanschaffen zodiac/ rubberboot Icon_minitimedo okt 22, 2009 6:45 pm

http://www.jempiescarpcorner.comoj.com
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: aanschaffen zodiac/ rubberboot   aanschaffen zodiac/ rubberboot Icon_minitimedo okt 22, 2009 7:13 pm

Jean-Pierre Ketelslegers schreef:
en deze reeks !!

http://www.karperbootshop.nl/

idd had ik ook al gezien de vortex hele mooie boot en deftige prijs!!
Bart Debosschere

Bart Debosschere

Man Aantal berichten : 1018
Leeftijd : 47
Hobby’s : Carpfishing & dog-sport
Registration date : 24-01-09

BerichtOnderwerp: Re: aanschaffen zodiac/ rubberboot   aanschaffen zodiac/ rubberboot Icon_minitimedo okt 22, 2009 7:21 pm

Spiegel, ...
Een 2,70 vindt ik ideaal kwa grote , je kan er makkelijk je matriaal in kwijt als je eens moet overvaren en stabiel.
Ikzelf sta bijna altijd recht als ik mijn lijnen uitdraai nog nooit problemen gehad en aangezien ik niet van de kleinste ben en mijn zwaartepunt hoger ligt heb ik nog geen hinder ondervonder(vindt hetzelfs makelijker, sturen met de benen).
Heb zelf een harde plastic (bic) boot van 2,53m en is zeer makkelijk geen blaaswerk aan de oever, maar kan je dan wel erbij zeggen.
Dit is dan ook bijlange niet zo stabiel o een "zodiac" model.
Dus aan u de keuze indien geen groot water en gemakkelijk zijn , en je heb een camionette is zo een harde boot wel ferm makkelijk, zeker als je dan nog eens op keien of rotsen gaat vissen....
Greetz
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: aanschaffen zodiac/ rubberboot   aanschaffen zodiac/ rubberboot Icon_minitimedo okt 22, 2009 7:25 pm

aanschaffen zodiac/ rubberboot IMG_0852

een bic is enorm sterk, onverwoestbaar (gebruik hem op elke trip!!) ..
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: aanschaffen zodiac/ rubberboot   aanschaffen zodiac/ rubberboot Icon_minitimevr okt 23, 2009 10:34 am

Ik heb mij onlangs zo een bic aangeschaft , idd zeer sterk , maar er in rechtstaan is niet aan mij besteed .
Binnenkort eens kijken voor een elek. motor , zal wel eens zo handig zijn veronderstel ik .
Grtzz
Benny
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot

Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 51
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

BerichtOnderwerp: Re: aanschaffen zodiac/ rubberboot   aanschaffen zodiac/ rubberboot Icon_minitimevr okt 23, 2009 2:35 pm

Hier kan je ook nog wel wat info vinden denk ik....
http://www.decarpsaloon.com/materiaal-f5/welke-boot-gebruiken-julie-t117.htm

In die topic vertel ik dat ik twee boten heb, een Quicksilver van 2m85, super-boot!! Dan nog een Zodiac van 2m, wat klein, maar om die extra stabiel te maken heb ik er een waterproof multiplex plaat ingelegd. Daar kan je dus in recht staan hé, mss niet veilig om te drillen, maar voor sommige zaken kan eens rechtstaan in de boot, wel nuttig zijn hé..... Wink

Grtzzzzzzzzzzzz
pascal waltenier

pascal waltenier

Man Aantal berichten : 445
Hobby’s : vissen
Registration date : 16-12-08

BerichtOnderwerp: Re: aanschaffen zodiac/ rubberboot   aanschaffen zodiac/ rubberboot Icon_minitimeza okt 24, 2009 8:53 am

Spiegel

Een bic 2m is een mooie boot , je kan er degelijk wat in vervoeren , je hebt geen dikke banden

Nadeel is echter wel de stabiliteit , ik ken er 2 die in de winter bijna verzopen zijn , bat , motor , stok , alles weg

Zelf heb ik ook al eens een water tijdens een storm overgevaren met een bic om een visser uit het slijk gaan te trekken , ik doe dit nooit meer

Zelf heb ik een yam 3m60s gehad een monster van een zodiac , maar alleen inzetbaar vr lange sessie's en groot water

Nu heb ik een roll up quicksilver2 meter , lichtgewicht ik sta er zeker in recht maar niet ideaal als je matteriaal moet vervoeren uiteraard

Wat zeer intressant is dat ik deze boot op 5 minuten opgeblazen krijg , ideaal dus voor waters die je niet mag bevissen uit een boot en deze in een mum van tijd s'nachts te water ligt

De meest intressante boot voor een karpervisser , prijs kwaliteit vind ik de seabo 251 x 129cm , 3 compartiments

Deze boot vind je in nederland voor ongeveer 350€ NIEUW met 5 jaar garantie

Het grote voordeel is dat de banden iets minder dik zijn dan de meeste reguliere boten , de meeste zodiac's zijn 140 breed

Die 10cm diameter bied je een zeer groot verschil in wat je kan transporteren in volume , je verliest niets aan stabiliteit , juist iets minder gewicht ter transport aangegeven

Maar je zal haast nooit meer dan 275kg meenemen , alhoewel ik er al meer in gelegd heb aan extra batterijen

Deze boot moet in mijn ogen niet onder doen voor andere merken , in USA is dit zelfs een topmerk

Een verdeler is , de mijne komt van hier aan 350 euro

BTN de HAAS BV
Emdenweg 1
9723 TA Groningen
Tel. 0031(0)50-541 43 11

Nog enkele links

http://www.dreda.nl/_seabo_rubberboot.html

http://www.extremeproducts.nl/?id=43&shop=38&product=1173&producttitle=seabo-251x129cm-

http://www.defrieslandshop.nl/catalog/seabo-rubberboot-p-113522.html

U ziet er zijn vrij grote prijsverschillen , dus even zoeken

Maar als je voor deze prijs een nieuwe kan hebben , koop ik geen occasie
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: aanschaffen zodiac/ rubberboot   aanschaffen zodiac/ rubberboot Icon_minitimeza okt 24, 2009 9:39 am

Dank u Pascal voor deze interessante post makker !

Grtz waldo
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: aanschaffen zodiac/ rubberboot   aanschaffen zodiac/ rubberboot Icon_minitimeza okt 24, 2009 3:01 pm

bedankt iedereen voor hun bijdrage!!

momenteel staan volgende zaken vast het wordt zeker een zodiac type/model
maat: tussen 250 - 270
vaste vloerdelen
wat staat me wel aan: quicksilver/ vortex/ seabo

en nu ga ik de beurs afschuimen (hengelexpo) je kan nooit weten wat er uit de bus komt hé Wink
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: aanschaffen zodiac/ rubberboot   aanschaffen zodiac/ rubberboot Icon_minitimeza okt 24, 2009 5:14 pm

yep.

Ik heb een kleine zodiac 2.60m.

Maar onlangs heb ik me ook een nieuwe quicksilver3.10m enduro groen.
Moe wel zeggen das wel groot maar ik heb die ook gekocht om eens met mijn dochter te varen heb een 9.9pk naft moter erbij.

Maar als ik nu ga vissen en ik moe al mijn grief over varen pak ik die 3.10é .
Maar voor het gemak en gewicht pak ik mijn kleine zodiac , weegt niets,opgeblazen binn5min,planken bodem stevig echt.
Kijk wel als je 1koopt dat er een kiel inzit want in mijn kleine zit da nie en is minder makkelijk stuur baar,in die quicksilver zit da wel en da is een groot verschil bij het varen.

GREQ.
pascal waltenier

pascal waltenier

Man Aantal berichten : 445
Hobby’s : vissen
Registration date : 16-12-08

BerichtOnderwerp: Re: aanschaffen zodiac/ rubberboot   aanschaffen zodiac/ rubberboot Icon_minitimeza okt 24, 2009 5:35 pm

waldo schreef:
Dank u Pascal voor deze interessante post makker !

Grtz waldo

Das graag gedaan man , hopelijk kunnen er veel hun voordeel mee doen

Al zeg ik het zelf , de prijs van die seabo's , laat zodiac , yam , quicksilver , ... maar doen , ik heb men gerief
rene de schepper

rene de schepper

Man Aantal berichten : 24
Leeftijd : 61
Hobby’s : karpervissen,dartsen,jupiler
Registration date : 26-12-08

BerichtOnderwerp: Re: aanschaffen zodiac/ rubberboot   aanschaffen zodiac/ rubberboot Icon_minitimeza okt 24, 2009 6:08 pm

beste spiegel ga je voor nieuw of okkasie? alsje voor okkassie gaat kijk eens op MARKTPLAATS.NL is de moeite waard!!
grt schepperken
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: aanschaffen zodiac/ rubberboot   aanschaffen zodiac/ rubberboot Icon_minitime

aanschaffen zodiac/ rubberboot
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Rubberboot
» Rubberboot
» dieptemeter op voerboot
» Openbaarwater & zodiac?
» zodiac camoefleren

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum