Ken dat merk niet, ziet er niet slecht uit, en de prijs valt meer dan mee. Maar of het goeie zijn, dat durf ik persoonlijk niet zeggen.
Wat me plots te binnen schiet, toen ik dit jaar in Marroc zat; kregen wij daar zo'n Taipan boten van X2 ter beschikking. Raven/Vlemminx verkopen die, en ik moet zeggen, ik was aangenaam verrast, voor z'n prijs kon die wel tegen een stootje, en ik kan het u verzekeren, die boten maken daar wat mee hoor in dat extreme weer en die rotsige toestanden. Marc wist me daar te vertellen dat hij daar supercontent van is, en dat veel klanten er eigenlijk wreed mee omgaan. En toch blijft die boot veilig...
Grtzzzzzzzzzz
Ed van Os
Aantal berichten : 89 Leeftijd : 62 Woonplaats : Nijmegen Hobby’s : Vissen,fotografie Registration date : 22-03-09
Onderwerp: Re: aanschaffen zodiac/ rubberboot ma okt 26, 2009 9:24 am
Goede morgen,
Om de keuze nog wat moeilijker te maken hier nog een aantal alternatieven;
Heb zelf in het verleden een 240 roll up gehad, van Quicksiver, en deze beviel goed. Heb deze boot op een gegeven moment verkocht omdat ik andere wateren ging bevissen waar geen boten nodig of toegestaan waren. Maar dat veranderd nu weer en ik ben ook op zoek naar een nieuwe boot. Ik volg dit topic dan ook met belangstelling. Op het moment twijfel ik tussen de Plastimo PFT270 en de Proline Commando 270. Qua prijs komen ze bij elkaar maar voor de rest zijn het hele verschillende boten. De Plastimo heeft door zijn aparte voormgeving veel meer ruimte in de boot en is makkelijk op te bergen. Maar de bodem is vlak en hij heeft maar 2 luchtkamers, dit gaat natuurlijk ten kostte van vaareigenschappen en veiligheid. De Proline heeft 5 luchtkamers, een opblaasbare kiel en opblaasbare bodem. Vraag me alleen af of de kleur zwart van de Commando wel zo handig is.Wordt deze boot niet te warm in de volle zon,hartje zomer, in zuid frankrijk? Kun je er dan overdag nog behoorlijk op zitten? En worden de drijvers niet zacht als de boot afkoelt? Hetzelfde geldt natuurlijk voor een donkergroene boot. Iemand hier ervaring mee?
maar nog een pittig detail op de norfox rubberboten o.a. de camo editie nu 20% korting wat op 535€ komt voor een 2.70m nieuw niet slecht
zeg ed wat vind je eigenlijk van de vortex boten? net contact gehad met arjan verkoelen naar de hengelexpo komen ze niet maar hij wil wel de beurs korting geven 10% 765€ voor een 2.70 met verzending naar belgie inbegrepen er komt binnenkort ook een nieuwe site over de vortex rubberboten zoals bv: de houten vloer is nu vervangen door kunststof...
groetjes
Laatst aangepast door spiegel op do okt 29, 2009 6:43 pm; in totaal 2 keer bewerkt (Reden : foutje!! de 20% korting is bij norfox)
Ik heb ook ooit eens een tweedehands gekocht , nooit geplakt geweest .... De eerste keer dat ik hem gebruikte was hij al volledig leeg gelopen .... moraal van het verhaal , leg iets bij en koop je een nieuwe
vanderzanden wim
Aantal berichten : 384 Leeftijd : 43 Woonplaats : Geel Hobby’s : Vissen Registration date : 15-06-08
Je moet vragen of ze hem willen opblazen en desnoods een proef tocht mee maken. Als dit niet doen vind ik het al verdacht.
Had ik gedaan wim , hij liep heel langzaam leeg , het lek zat aan beide zijden waar de drijvers eindigen voor mij nooit geen tweedehands boot meer heb mij zodiac 700 euro nieuw betaald , gewoon kwestie van uit je doppen te kijken
vanderzanden wim
Aantal berichten : 384 Leeftijd : 43 Woonplaats : Geel Hobby’s : Vissen Registration date : 15-06-08
Je moet vragen of ze hem willen opblazen en desnoods een proef tocht mee maken. Als dit niet doen vind ik het al verdacht.
Het moet ook wel te doen zijn om er een proefritje mee te maken hé, als er bv in de eerste kilometers nergens water te bespeuren valt waar je op mag varen.... Tweedehands is altijd een risico, maar soms kan je goede koopjes doen ook, het oog zegt ook al veel. Iemand die altijd zijn boot goe onderhoud, zal je meteen zien ook. En sommige merken, daar kan je soms nooit aan twijfelen!
Grtzzzzzzzzzz
christoph segers
Aantal berichten : 514 Leeftijd : 44 Woonplaats : liedekerke Hobby’s : karper en meervalvissen Registration date : 02-05-08
het merk yam is denk ik bij mijn weten toch een goed merk ..... Hij zag er ook heel goed onderhouden uit resultaat Titanic
Gast Gast
Onderwerp: Re: aanschaffen zodiac/ rubberboot zo nov 01, 2009 12:45 pm
Ik heb vorige jaar op een VBK meeting kennis kunnen maken met de Vortex Zodiac. Moet zeggen dik inorde. Goede kwaliteit, mmoie afwerking, naden goed versterkt, een echte aanrader!!!!
Grtz KF
Gast Gast
Onderwerp: Re: aanschaffen zodiac/ rubberboot zo nov 01, 2009 1:39 pm
Verkrijgbaar in de kleuren wit en groen, en het model van boot lijkt sterk op die van vortex/zodiac. Tot nu toe ben ik er tevreden van, heb em een jaar. Verkrijgbaar vanaf 2.70 , 3.00 en 3.30meter De 2.70m is er al vanaf 500 euro (actie), inclusief peddels, plakkit, alu vloer, opblaasbare kiel.
Af te halen in Meerle (Belgie).
Bij aanvraag van prijsofferte, probeer te onderhandelen door te zeggen dat je de boot komt afhalen, wat er je eventueel extra kan krijgen... mij heeft het een zwarte hoes om over de boot te trekken (voorbeeld regen) opgeleverd. Ook keuze uit banktasje gehad, maar vond ik minder intressant.
grtzzzzzzz
Gast Gast
Onderwerp: Re: aanschaffen zodiac/ rubberboot za nov 14, 2009 3:39 pm
[quote="Zors"]Ken dat merk niet, ziet er niet slecht uit, en de prijs valt meer dan mee. Maar of het goeie zijn, dat durf ik persoonlijk niet zeggen.
Wat me plots te binnen schiet, toen ik dit jaar in Marroc zat; kregen wij daar zo'n Taipan boten van X2 ter beschikking. Raven/Vlemminx verkopen die, en ik moet zeggen, ik was aangenaam verrast, voor z'n prijs kon die wel tegen een stootje, en ik kan het u verzekeren, die boten maken daar wat mee hoor in dat extreme weer en die rotsige toestanden. Marc wist me daar te vertellen dat hij daar supercontent van is, en dat veel klanten er eigenlijk wreed mee omgaan. En toch blijft die boot veilig...
kheb zelf ook zo'n bootje van x2 gehad (flemix) was er heel tevreden van ;-) goeie prijskwaliteits verhouding ;-) 300 euro voor 2m80 uitvoering met peddels en reperatie kit erbij; opbaaslbaare bodem.. heb ik zelf nooit probleme mee gehad natuurlijk beetje oplette he :-) geen mes of scherpvoorwerp op de bodem legge he :-) natuurlijk kun je ook een bootje kope van meer als dubbel van de prijs ; ma omda je da toch nie altijd gebruikt .... grtz
Gast Gast
Onderwerp: Re: aanschaffen zodiac/ rubberboot do maa 25, 2010 6:30 pm
hey gasten
eindelijk is de knoop doorgehakt!! de zaak is beslist en morgen ga ik hem ophalen!
de thunder karperboot 2.30m met Elektromotor Rhino R-VX 34 Accu Delphi + acculader Hella Charger 10 Automatic 12V 10A EFF
iemand dergelijke set? of ervaring met iets van dit materiaal? heb er een goed gevoel bij...