Aantal berichten : 84 Leeftijd : 64 Woonplaats : St-Katelijne -Waver Hobby’s : vissen ,pc Registration date : 09-04-09
Onderwerp: batterij zodiac di jun 14, 2011 5:33 pm
Een van men batterijen van zodiac heeft het begeven zou een niewe moeten halen, waar zou ik ze halen, en welk merk, of maakt dat niet uit Delfi had ik vroeger, zijn die nog te vinden
Grt
Bart Raats
Aantal berichten : 105 Leeftijd : 45 Woonplaats : antwerpen Hobby’s : vissen Registration date : 08-08-09
Onderwerp: Re: batterij zodiac di jun 14, 2011 9:51 pm
Heb mij dit jaar ook een nieuwe gekocht bij nick's boat shop. 105ahmp voor 160euro en thuis voor de deur geleverd. Je kan ook via de site bestellen. Ik weet niet of dit goedkoop is maar volgens mij is het een normale prijs.
mvg beire
Jeff Van Dyck
Aantal berichten : 57 Leeftijd : 40 Woonplaats : Antwerpen Hobby’s : VIssen Registration date : 14-09-08
Onderwerp: Re: batterij zodiac wo jun 15, 2011 6:10 pm
Ik heb de mijne ook bij nick's gekocht, was een goeie service en deftige prijs. Je doet er wel goed aan om een semi-tractie batterij te nemen die zijn meer bestemd om langzaam stroom af te geven en geen stroompieken te moeten leveren.
grts
David De Cleen
Aantal berichten : 128 Leeftijd : 46 Woonplaats : Motsel Hobby’s : vissen fitness snowborden Registration date : 17-02-10
Onderwerp: Re: batterij zodiac wo jun 15, 2011 6:17 pm
Aantal berichten : 148 Leeftijd : 32 Woonplaats : Oordegem Hobby’s : Vissen wat anders? Registration date : 06-11-10
Onderwerp: Re: batterij zodiac wo jun 15, 2011 6:26 pm
Best voor een deep-cycle gaan(niet hetzelvde als semi tractie!) deze kanje tot 80% ontladen. Ik heb de mijne 150 euro betaald voor 105amph bij http://www.gb-import.be/ Van het merk dyno europe(wat toch wel een degelijk merk is ) Best wel even bellen op voorhand of hij er nog heeft. Grtz
Arnaud Castel
Aantal berichten : 571 Leeftijd : 37 Woonplaats : Kortrijk Hobby’s : karpervissen, dj, uitgaan Registration date : 15-06-09
Onderwerp: Re: batterij zodiac wo jun 15, 2011 7:55 pm
ik heb eens gehoord, ben niet zeker of het goed is, dat je moet zoeken naar een batterij voor elektrische karren van gehandicapte, deze zouden gemaakt zijn om zeer lang mee te gaan, aangezien ze een toch tijdje moeten kunnen rondrijden hé met hun karretje, dat ze niet op de drukste boulevard stilvallen
Marc Paulus
Aantal berichten : 80 Leeftijd : 61 Woonplaats : Gent Hobby’s : Vissen Registration date : 16-12-09
Onderwerp: Re: batterij zodiac do jun 16, 2011 1:12 am
Karparnaud schreef:
ik heb eens gehoord, ben niet zeker of het goed is, dat je moet zoeken naar een batterij voor elektrische karren van gehandicapte, deze zouden gemaakt zijn om zeer lang mee te gaan, aangezien ze een toch tijdje moeten kunnen rondrijden hé met hun karretje, dat ze niet op de drukste boulevard stilvallen
ja da klopt, maar 2 grote nadelen, gewicht en prijs.
Voorstel van Robin is top.
grtz nightfall63
Mark Hoedemakers
Aantal berichten : 337 Leeftijd : 44 Woonplaats : Kinrooi Hobby’s : Karpervissen Registration date : 25-05-08
Onderwerp: Re: batterij zodiac do jun 16, 2011 11:27 am
Ik haal mijn tractie-accu's bij Schreurs in Maaseik. Dat is een handelaar van dat soort materiaal. Voor 115 euro (ongeveer) heb je een splinternieuwe batterij. 't Is natuurlijk wel een beetje uit de richting, Maaseik.
Grts
Johan Frans
Aantal berichten : 84 Leeftijd : 64 Woonplaats : St-Katelijne -Waver Hobby’s : vissen ,pc Registration date : 09-04-09
Onderwerp: Re: batterij zodiac do jun 16, 2011 5:25 pm
Mark Hoedemakers schreef:
Ik haal mijn tractie-accu's bij Schreurs in Maaseik. Dat is een handelaar van dat soort materiaal. Voor 115 euro (ongeveer) heb je een splinternieuwe batterij. 't Is natuurlijk wel een beetje uit de richting, Maaseik.
Grts
heb bij matheusen een gaan halen in turnhout 145 euro toch bedankt voor de reacties
mvg
Filip Van Herreweghe
Aantal berichten : 138 Leeftijd : 48 Woonplaats : Oostende Hobby’s : Vissen Registration date : 14-09-08
Onderwerp: Re: batterij zodiac do jun 16, 2011 5:52 pm
Topproduct, een maatje van me heeft deze. Toen ik mijn deep cycle 's een lange winter niet onderhouden had, was deze direct 20-30% van zijn capaciteit kwijt. Eigen schuld, dikke bult, moet ik maar niet zo nonchalant ermee omspringen. Die Trojan daarentegen, stond jaren ongebruikt in mijn vriends garage (hij vist momenteel niet meer, maar houdt toch al z'n spullen nog voor het geval dat). Ik heb 'm eens mogen gebruiken, en daar is dus niks mee gebeurd, he. Niks van verlies, of toch absoluut niet te merken qua prestaties.
Mijn volgende wordt in elk geval een Trojan. Een wereldbedrijf met bijna 100j ervaring met deze technologie.
verlinden michel
Aantal berichten : 286 Leeftijd : 56 Woonplaats : temst Hobby’s : karpervissen en fietsen Registration date : 22-03-09
Onderwerp: battery do jun 16, 2011 6:06 pm
ik heb zo een battery uit zo een karretje inderdaat zeeeeer zwaar .
Johan Frans
Onderwerp: Re: batterij zodiac vr jun 17, 2011 10:47 am
Topproduct, een maatje van me heeft deze. Toen ik mijn deep cycle 's een lange winter niet onderhouden had, was deze direct 20-30% van zijn capaciteit kwijt. Eigen schuld, dikke bult, moet ik maar niet zo nonchalant ermee omspringen. Die Trojan daarentegen, stond jaren ongebruikt in mijn vriends garage (hij vist momenteel niet meer, maar houdt toch al z'n spullen nog voor het geval dat). Ik heb 'm eens mogen gebruiken, en daar is dus niks mee gebeurd, he. Niks van verlies, of toch absoluut niet te merken qua prestaties.
Mijn volgende wordt in elk geval een Trojan. Een wereldbedrijf met bijna 100j ervaring met deze technologie.
waar koop je zo een batterijen, en wat is de kostprijs
Filip Van Herreweghe
Aantal berichten : 138 Leeftijd : 48 Woonplaats : Oostende Hobby’s : Vissen Registration date : 14-09-08
Onderwerp: Re: batterij zodiac vr jun 17, 2011 3:20 pm
Maatje kocht die bij Poly-Al in Deinze. Toen ik er enkele jaren later mijn Dynac deep cycle aankocht, stonden er in elk geval geen van Trojan meer.
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: batterij zodiac zo jun 19, 2011 11:26 am
Ik heb ook zo'n Dynac Deep Cycle, al enkele jaren eigenlijk. En die heeft al zwaar tegen zijn tanden gehad van mij...wat onderhoud betreft toch... Is een batt die wel wat onderhoud vraagt, net iets voor mij. Heeft al twee keer droog gestaan. Telkens aangevuld met gedistilleerd water, en wonder bij wonder telkens weer vollen bak werken.
Eigenlijk leg je 's winters beter af en toe een druppellader aan zo'n accu's...nog nooit gedaan natuurlijk. Maar de batt blijft werken...
Maar ik ben ook op zoek naar een nieuwe onderhoudsvriendelijke batterij. Geen geklooi met water bijvullen en gaten in uw kleren gebrand door het zuur(wel veel kleren naar de knoppen bij mij). Mijn maat heeft twee zo'n exemplaren, waarvan een al meer dan 10jaar oud is. Onlangs eens gebruikt, was zeer aangenaam verrast hoe sterk die batterijen nog waren.
Wel Ollandse websites, maar is om aan te tonen welke het zijn...hier in België zal je ze ook wel vinden.
Grtzzzzzzzz
Filip Van Herreweghe
Onderwerp: Re: batterij zodiac zo jun 19, 2011 3:57 pm
Die van mij:
Zelfde als van jou, Zors? Mij is indertijd verteld dat die ook onderhoudsvrij was. Vandaar dat ik er nooit aan geprutst heb, ook wel een beetje schuw van dat zwavelzuur eigenlijk...
Zou wel interessant zijn als ik die met wat gedestilleerd of gedemineraliseerd water alsnog wat kon opkrikken. En meteen de aanwezigheid van de 2 (aanvul??)venstertjes verklaren.
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: batterij zodiac zo jun 19, 2011 9:04 pm
Yep, dat is em....
Als je een onderhoudsvriendelijke zoekt, en er staan zo'n "aanvul-venstertjes" op, weet je al dat je beter een andere neemt...
Maar je kan dus via die kapjes water toevoegen, een batt mag nooit droog staan hé. Regelmatig checken dus. En oppassen van uw kleren!!
Grtzzzzzzzz
Filip Van Herreweghe
Onderwerp: Re: batterij zodiac zo jun 19, 2011 9:43 pm