Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: Cotswold Rods do dec 30, 2010 6:47 am
Gisteren is er op het casting-veld een test uitgevoerd om de Harrison Torrix TE (een echt werp kanon) te vergelijken met de nieuwe 3.25 Cotswold Rods R1 (een afstandshengel met toch nog een plezant dril-aktie). De testen werden uitgevoerd met op de hengels exact dezelfde molens met dezelfde lijn set-up. Testwerper was Cotswold baas Tom Pollard, wat niet echt een top caster is. Dit was echter de bedoeling omdat er meer mensen zijn die niet echt super kunnen werpen dan dat er zijn die het wel kunnen.
Zoals verwacht werden de verste worpen gemaakt met de TE (161m was de verste). Maar de verbazing was groot toen er met de zachtere R1's ook een worp van een zeer respectabele 151m werd gemaakt!
Met deze gegevens in de praktijk te mogen vaststellen, kunnen we nu wel zeker zijn dat we met de R1 de perfecte all-round hengel in ons gamma hebben!
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: Cotswold Rods zo jan 09, 2011 8:31 pm
De hengels van Engelands grootste tackle tart Grant Eisles zijn af! Zijn bijnaam is "King Of Bling", en de hengels + set-up is navenant! Let op de butt caps...
By the way, het totale prijskaartje van de set-up op de foto is... nee kga 't nie zeggen.
Verbrugge Steve
Aantal berichten : 66 Leeftijd : 39 Woonplaats : zele Hobby’s : vissen Registration date : 31-12-10
Onderwerp: Re: Cotswold Rods zo jan 09, 2011 9:38 pm
man da is echt hard core!!! denk da ik nog lang ga mogen sparen om der mij zo vier te kopen.
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Cotswold Rods zo jan 09, 2011 10:39 pm
Inderdaad Steve. Alleen de biepers zijn al bijna onbetaalbaar. Zijn de echte Steve Neville stainless alarms (niet de Nash versie), en daar zijn maar een paar sets van gemaakt. En dan die molens... Shimano Technium Magnesium, ruim €500 per molen!
Tommy De Cleen Admin
Aantal berichten : 1782 Leeftijd : 54 Woonplaats : Hoboken Hobby’s : karpervissen Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: Cotswold Rods ma jan 10, 2011 11:27 am
is er wel zwaar over ... niet maar bon daar in de Uk kunnen ze hun hengel materiaal laten verzekeren (tegen diefstal dus ja) word daar dan ook enorm veel misbruik van gemaakt ...
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: Cotswold Rods ma jan 10, 2011 5:39 pm
Denk dat je bij ons ook uw materiaal kan laten verzekeren tegen diefstal...als je maar genoeg betaalt kan je alles verzekeren!
Grtzzzzzzzz
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Cotswold Rods ma jan 10, 2011 5:43 pm
Klopt Zors, gaat hier ook.
Tommy De Cleen Admin
Aantal berichten : 1782 Leeftijd : 54 Woonplaats : Hoboken Hobby’s : karpervissen Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: Cotswold Rods ma jan 10, 2011 6:04 pm
ach laat maar .... ik heb het geprobeerd (en ben niet verzekerd!!!!)
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Cotswold Rods ma jan 10, 2011 6:08 pm
Ik heb het deze zomer onderhoord bij mijn verzekeringsagent na de diefstal van mijn materiaal Tommy, en hij moest het nog eens in detail opzoeken maar hij zei dat da normaal gezien geen enkel probleem was.
Tommy De Cleen Admin
Onderwerp: Re: Cotswold Rods ma jan 10, 2011 6:27 pm
tja ... vreemd dat het bij mij dan niet ging!!!! maar bon ... geen probleem ... ik heb geen goude hengels en buzzers
Gast Gast
Onderwerp: Re: Cotswold Rods ma jan 10, 2011 6:31 pm
en robby vangt heel dat bling bling gedoe nu meer vis ?
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: Cotswold Rods ma jan 10, 2011 6:32 pm
Jij hebt toch degelijke molens die het verzekeren waard zijn Tommy? Of heb ik het mis?
Vind alle materiaal het verzekeren waard, al is het maar voor de emotionele waarde. Als het niet overdreven veel kost, zal de verzekering ook zo hoog niet oplopen denk ik.
Grtzzzzzzzzzz
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Cotswold Rods ma jan 10, 2011 6:45 pm
jakke schreef:
en robby vangt heel dat bling bling gedoe nu meer vis ?
Moet ge nie aan mij vragen hé Jakke, is mijn materiaal nie.
En elke gaat er zover in als hij zelf wilt hé. Ik denk dat uw zoontje ook liever op ne mooie crossfiets rijdt dan op een lelijk ding hé.
Tommy De Cleen Admin
Onderwerp: Re: Cotswold Rods ma jan 10, 2011 6:52 pm
Zors schreef:
Jij hebt toch degelijke molens die het verzekeren waard zijn Tommy? Of heb ik het mis?
Vind alle materiaal het verzekeren waard, al is het maar voor de emotionele waarde. Als het niet overdreven veel kost, zal de verzekering ook zo hoog niet oplopen denk ik.
Grtzzzzzzzzzz
ja da wel, maar ik zeg het nog is .... heb het geprobeerd maar het graakt niet verzekerd
Gast Gast
Onderwerp: Re: Cotswold Rods ma jan 10, 2011 6:54 pm
heb je gelijk in dat dien bengel graag met goede bmx rijd mooie moet hem niet zijn.
maar ik vint de laatste tijd dat alles zo blinkt aan hengels en molens. en vroegers moest alles camo of zwart zijn. ja idd ieder doet met zijn eurotjes wat hij wild.
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Cotswold Rods ma jan 10, 2011 7:01 pm
't Is allemaal persoonlijke goesting hé Jakke. Ik gebruik inox steunen omdat ge nie steviger kunt hebben, en nie omdat het er goe uitziet. Mijn stokken zijn ook proper afgebouwd, maar zonder tirlantijntjes (buiten de gegraveerde butt caps).
Maar er zijn mannen waar enkel de looks tellen. Ik vind da allemaal knap om te zien hé, maar 't is zelf niks voor mij.
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Cotswold Rods wo jan 19, 2011 9:46 pm
De prototype spreidblokken voor het nieuwe schepnet dat binnekort uit komt zijn gearriveerd. Als deze blokken de goekeuring krijgen van het team, dan gaan ze in produktie. Vanzelfsprekend in andere kleuren (zwart en een carpy green), want dit zijn maar de prototypes natuurlijk. De blokken zijn machinaal vervaardigd door Weston Developments, en zijn gemaakt van het lichtste en sterkste alu verkrijgbaar. Een uitsparing is voorzien voor een grote isotope, en het logo is laser-gegraveerd.
De nieuwe Harrison 2-delige schepnetstelen (1.2m + 1.2m) zijn trouwens ook al binnen. Foto's van het complete net binnen 2 weken wanneer ik mijn eigen exemplaar ontvangen heb.
Hier alvast de prototype spreidblokken.
stefaan despiegelaere
Aantal berichten : 23 Leeftijd : 46 Woonplaats : kortrijk Hobby’s : karpervissen Registration date : 25-01-11
Onderwerp: Re: Cotswold Rods zo jan 30, 2011 7:07 am
ik ben deze week de hengels van barre gaan bekijken en vond ze prachtig afgewerkt ! nu zou ik er graag ook 2 laten afbouwen maar moet nog kijken welke blank ik zou nemen op de beurs , dacht aan century fbs of torrix . is dit mogelijk , en hoe kan ik dit dan eventueel bestellen ?
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Cotswold Rods zo jan 30, 2011 7:40 am
Bestellen kan bij mij spiegelkarper. Dat heeft Bart en nog verschillende forumleden hier ook gedaan.
En als ge zowat de beste en meest all round hengel op de markt wilt, dan moet ge nie twijfelen en voor de 3.25lbs Torrix gaan.
Laatst aangepast door Robby Malfliet op zo jan 30, 2011 10:31 pm; in totaal 1 keer bewerkt
stefaan despiegelaere
Aantal berichten : 23 Leeftijd : 46 Woonplaats : kortrijk Hobby’s : karpervissen Registration date : 25-01-11
Onderwerp: Re: Cotswold Rods zo jan 30, 2011 7:49 am
dit vind ik voor mijn visserij een beetje zwaar , ik vis namelijk op het kanaal en zoek een echte drilstok in de categorie 2,5 a 2 3/4 die plooit tot in het handvat .
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Cotswold Rods zo jan 30, 2011 7:52 am
Ach zo. Dan is een 2.5lbs Harrison Chimera het van het! Zien er qua looks hetzelfde uit als de Torrix (geweven carbon look). De blanks die Barre heeft zijn ook super, maar ik weet nie of we die nog hebben omdat die stopgezet zijn door de producent. Misschien zijn er nog een paar. Fantastische stokken voor da geld!
stefaan despiegelaere
Onderwerp: Re: Cotswold Rods zo jan 30, 2011 7:57 am
bedankt alvast , kzal kijken of ik deze hengel eens in mijn handen kan nemen .