Aantal berichten : 534 Leeftijd : 35 Woonplaats : Menen Hobby’s : Vissen / scheidsrechter KBVB Registration date : 31-01-09
Onderwerp: Vraagje ivm century rods wo nov 16, 2011 5:46 pm
Hallo iedereen,
Ik ben op zoek naar deftige stokken. En aangezien de braderie in deconinck er is morgen was ik op kijk naar century stokken. Echter is er daar een beperkte keuze in testcurve. Elk type hengel is daar maar in 2.75lb of 3.5lb. Nu stel ik de vraag ivm die testcurve. Ik zoek hengels waarmee ik kan doorsmijten maar ik wil ook nog kunnen vissen op dunne kanaaltjes. Dan is meteen de vraag, is 3.50lbs met een 50mm startoog niet veeeeeel te zwaar dan? En 2.75lb niet te licht om te kunnen doorwerpen op de grotere waters die ik sporadisch bevis?
Ik weet dat er hier veel mensen century stokken hebben, en daarom stel ik hier even de vraag. Er worden erg veel 3.5lb century stokken aangeboden op het net, dat doet mij ook twijfelen op 3.5lb te nemen.
Graag even jullie advies hierover.
christoph segers
Aantal berichten : 514 Leeftijd : 44 Woonplaats : liedekerke Hobby’s : karper en meervalvissen Registration date : 02-05-08
Onderwerp: Re: Vraagje ivm century rods wo nov 16, 2011 6:17 pm
Heb de mijn daar ook gekocht in 3 ,5 en da plooit goed ze , wel de 12 ft nemen Anders laten afbouwen door cotswold die doen da ook op blanks van century
Ludovic Hollevoet
Aantal berichten : 124 Leeftijd : 38 Woonplaats : Aartrijke Hobby’s : goalkeeper, carpfishing Registration date : 07-10-09
Onderwerp: Re: Vraagje ivm century rods wo nov 16, 2011 8:14 pm
ongetwijfeld 2.75 zou mijn keuze zijn.(als ik moest kiezen tussen die twee testcurves) waarom? - casten is uiteindelijk geen enkel probleem als je uw loodgewicht er maar naar aanpast, max 90 a 100 gram en met uw grootte ga je met dees meer uit de voeten kunnen, het is nu niet dat ge nen beer van een vent zijt é - je hebt dubbel plezier aan uw dril en voldoende demping bij "zwaarder" drillen. - kantjes vissen gaat goed, pff kzou geen zin hebben om met een 3.5 aan te moeten slaan als je in het kantje vist, waar blijft de fun dan nog van je vangst....
tata
david deman
Aantal berichten : 534 Leeftijd : 35 Woonplaats : Menen Hobby’s : Vissen / scheidsrechter KBVB Registration date : 31-01-09
Onderwerp: Re: Vraagje ivm century rods wo nov 16, 2011 8:18 pm
Bedank voor de info alvast gasten
Bart Debosschere
Aantal berichten : 1018 Leeftijd : 47 Woonplaats : Vlaanderen Hobby’s : Carpfishing & dog-sport Registration date : 24-01-09
Onderwerp: Re: Vraagje ivm century rods wo nov 16, 2011 9:00 pm
David ... Ik heb de Century FS , in 3,50 lb , en deze heeft me nog nergens in de steek gelaten . Verschillende visserijen zijn bij mij ook aan de orde en heb er jaren mee in het kantje gevist . Zeker met een semieparrabolisch topdeel heb je echt wel nog een zalige dril en plezier van vissen. Als je dan eens wil "doorsmijten" heb je geen probleem , ook als je eens wil vissen met een ferme pva zak is dit mogelijk. Ik heb het me nog geen minuut beklaagd dat ik deze stokken heb gekocht , 1 ding raad ik je af dat zijn dit metalen reelhouders .... altijd te koud of altijd te warm , maar ze staan mooi , smaken verschillen. In mijn ogen zijn deze stokken een meerwaarde aan mijn visserij ... maar als ik van u was zou ik eerst eens mijn licht opsteken bij Robby. In die mate dat ik hun nieuwe stok eens heb mogen testen en voor de prijs van een Century , heb je een hele zalige stok bij Cotswold . Greetz
christoph segers
Aantal berichten : 514 Leeftijd : 44 Woonplaats : liedekerke Hobby’s : karper en meervalvissen Registration date : 02-05-08
Onderwerp: Re: Vraagje ivm century rods wo nov 16, 2011 9:09 pm
Idd barre , hier ook de 3,5 lb versie en buigtvheel goed Vis ook in het kantje en no probs
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: Vraagje ivm century rods wo nov 16, 2011 9:47 pm
Hey David.
Ik wil even een beetje meer info geven over de hengel waar Barre het over had. Hij heeft onlangs inderdaad onze nieuwe Harrison Trebuchet Light kunnen testen. Dit is een afstandshengel met toch nog een degelijke "playing curve" in zijn achterzak. Maar of ge daar echt veel plezier aan gaat hebben op de kanalen daar heb ik eerlijk gezegd mijn twijfels over.
Als ge echt op zoek zijt naar de combinatie van degelijke werpcapaciteiten gecombineerd met drilplezier dan kan ik u in alle eerlijkheid onze 3.25lbs R1 aanraden (exclusieve Harrison blank). Daar zijn al afstanden van 170m+ mee gegooid, maar ze zijn verbazend meegevend onder de top ook!
Langs de andere kant is onze 2.75lbs R1 Light ook een specialleke! Op en top drilplezier, maar ook al (afgemeten!) worpen van 120m+ mee gedaan! Prijs voor beide hengels met de hand afgebouwd naar uw eigen wensen ligt om en bij de €275.
Als ge meer info wilt dan pm'd ge maar.
Arnaud Castel
Aantal berichten : 571 Leeftijd : 37 Woonplaats : Kortrijk Hobby’s : karpervissen, dj, uitgaan Registration date : 15-06-09
Onderwerp: Re: Vraagje ivm century rods do nov 17, 2011 2:10 am
Heb ook al verschillende keren mogen vissen met Century's van een maat.
Ikzelf vis met 2.75, maar op die stokken zou ik mss voor de 3.5 kiezen. Deze stokken zijn immens soepel en ook al is er de zware curve, plezier heb je met deze hengels.
Maar idd, als je praktisch nooit ver vist, is dit misschien niet nodig.
Man we doen je twijfelen e
david deman
Onderwerp: Re: Vraagje ivm century rods do nov 17, 2011 5:29 pm
Heb er al gaan halen vandaag. Koos voor de NG 12ft 3lbs (waren de enige in 3lbs). Dit zal een erg goeie allrounder zijn die ver kan smijten en toch goed is voor kleine waters. Ik moet zeggen dat die lbs waardes bij Century raar in mekaar zitten. Ik heb elke stok eens in de hand genomen en bekeken. Zo is een FBS 3.5lbs veel soepelder dan een Focal system 3.5lbs bv. En is mijn NG 3lbs stugger dan een FBS 3.5lbs en soepelder dan een Focal system 3.5lbs. Je kan dus niet voortgaan op die lbs waarden in de century stal.
Cotswold was ook een optie maar zag de sleur van opsturen en mailen enzo niet zitten en ik vind die hele kleine details in een hengel niet erg belangrijk. Mijn naam enzo hoeft daar niet op te staan. En Deconinck is 12min van mij thuis, dus ik kon maar zo gemakkelijk zijn.
EN in Deconinck wisten ze me te zeggen dat die metaalhouders uit reeks gaan vanwege te warm en te koud worden in de seizoenen
pascal waltenier
Aantal berichten : 445 Leeftijd : 44 Woonplaats : welle Hobby’s : vissen Registration date : 16-12-08
Onderwerp: Re: Vraagje ivm century rods do nov 17, 2011 10:16 pm
Hey David
Heb dezelfde hengels maar in de 3.25lbs versie , mocht ik ze kunnen heraankopen had ik ook voor de 3lb versie gegaan i v m men kanaalvisserij
Dees manneke wilt het wel maar kan het niet , Ver kasten kan ik toch niet dusja
Ga je nog lang veel plezier aan beleven , is evenals cotswold een tophengel
Alsook is de service van deconinck wel goed t o v greys
Had ook een ongeval met 1 hengel en vroeg wat het kostte het deel te vervangen , Charles bekeek de breuk en zei die is recht af , we gaan dat opmaken op garantie omdat je eerlijk geweest bent zei ie en idd paar weken erna kreeg ik een nieuwe fleche
Moet ook wel zeggen dat ik charles persoonlijk ken
@ Segers
Uw telefoon rekening ni betaald?
david deman
Onderwerp: Re: Vraagje ivm century rods do nov 17, 2011 11:53 pm
Denk ook dat ik niet miskocht heb nu en een korting van 160€ in totaal is toch ook niet mis. Nog nooit zo een dure stokken in mijn handen gehad wel, binnenkort wel dus
Laatst aangepast door david_deman op vr nov 18, 2011 12:31 pm; in totaal 1 keer bewerkt
christoph segers
Onderwerp: Re: Vraagje ivm century rods vr nov 18, 2011 7:04 am
wadde scalle, mor das off topic e gaat ier over die stokken
er is wel een degelijk verszchilo in de 12 en 13 ft versie toch ze
david je hebt de goede keuze gemaakt man qua testcurve in de ng versie
Rob willemse
Aantal berichten : 117 Leeftijd : 58 Woonplaats : barendrecht Hobby’s : darten Registration date : 15-01-09
Onderwerp: Re: Vraagje ivm century rods vr nov 18, 2011 11:44 am
De stokken van david zijn de stepped up versie en verschillen weldegelijk met de standaard ng. Zijn heerlijke drilstokken met genoeg power om flink uit te halen om ruim over de 100 mtr te komen. Goede keus david. Toch nog een puntje van kritiek op de fabrieksstok Ik vind de reelhouder niet ver genoeg zitten waardoor hij (voor mij) niet lekker gooit. Ik heb ze dan ook volgens eigen wensen af laten bouwen. (Ik denk wel dat je ze voor hetzelfde geld bij robby cotsworld tailormade had kunnen laten maken.)
Maar dat neemt niet weg dat ik ervan overtuigd ben dat david er veel plezier van zal hebben.
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: Vraagje ivm century rods di nov 29, 2011 8:44 am
robby schreef:
Toch nog een puntje van kritiek op de fabrieksstok Ik vind de reelhouder niet ver genoeg zitten waardoor hij (voor mij) niet lekker gooit. Ik heb ze dan ook volgens eigen wensen af laten bouwen. (Ik denk wel dat je ze voor hetzelfde geld bij robby cotsworld tailormade had kunnen laten maken.)
Die kans is héél groot, zoniet 100% zeker.
Maar ik blijf het zeggen, mensen doen met hun eigen duurverdiende centen wat ze zelf willen. Uit ervaring weet ik dat veel mensen liever naar ne winkel gaan en er direct met ne set stokken buiten komen. 8-12 weken wachten is voor de meeste mensen het probleem, maar zo is dat nu eenmaal bij handgemaakte hengels.
Ook al moest ik niet verbonden zijn aan een hengelbouwer, dan nog zou ik altijd met custom built hengels vissen. Waarom zou ik een hengel recht uit het rek zoals er 13 in een dozijn zijn kopen, als ik er voor hetzelfde geld één volledig naar mijn eigen zin kan hebben?
david deman
Onderwerp: Re: Vraagje ivm century rods wo nov 30, 2011 8:55 am
Voor mij was het struikelblok het feit dat ik die hengels niet in mijn handen eens had. Moest ik die century's online gekocht hebben ging ik zeker miskocht hebben. Er zat zodanig veel verschil in soepelheid in per model... Bij Deconinck heb ik daar nog een uur staan twijfelen welke ik ging nemen, na ze allemaal stuk voor stuk vast te hebben gehad Ook die harisson blanks ken ik niet en ging ik nooit weten of die ging geschikt zijn voor mijn visserij. Ik mag geen te stugge stok hebben, maar ook geen te soepelen, ben dus een moeilijke klant. En wat voor iemand anders soepel is kan nog stug zijn voor de visser zelf. Ook het opsturen van engeland zag ik niet zitten. De wachttijd was geen probleem, want ik heb nu toch examens binnenkort.