Aantal berichten : 356 Leeftijd : 43 Woonplaats : merelbeke Hobby’s : fitness en vissen uiteraard Registration date : 13-10-08
Onderwerp: big baitrunner shimano ma dec 21, 2009 6:19 pm
Mijn baitrunners vriezen vast heeft iemand dit nog al gehad bij deze vries temperatuur ?
Ik bedoel dan als ik men baitrunner opzet dus vrijloop dan klikt die niet meer terug naar de dril stand, ik kan u zeggen dat is uiterst vervelend. Je kan trouwens zo geen vis drillen want ook al zet je de baitrunner op zen hardst je kan die vis nooit binnendraaien. Heb het de laatste keer enkele keren meegemaakt ( dag of drie geleden) Ik heb nu de baitrunner niet meer gebruikt zodat ik dit niet meer tegenkom, ben er trouwens bijna een vis door verloren. Dus als iemand dit ook al meegemaakt heeft dan hoor ik het graag grtzzzzzzzzzz
Tino Musschoot
Aantal berichten : 288 Leeftijd : 45 Woonplaats : Zwijnaarde Hobby’s : vissen en honden Registration date : 22-09-08
Onderwerp: Re: big baitrunner shimano ma dec 21, 2009 7:19 pm
Ja david dat is het grootste probleem bij deze molens en hoorde het trouwens van verschillende mensen!Ik heb ze ook al jaar of drie en zou eerlijk gezegt toch geen andere willen want het zijn echte werkpaarden waar je overal mee uit de voeten kan en prima slip! Natuurlijk wel heel vervelend maar een optie is en wat ik ook doe is op gewone slip zetten zonder baitrunner dan want zoveel wintersessies vis ik toch niet meer nu en voor de rest voldoen ze prima aan al mijn eisen! heb er 9stuks van liggen nu en kan nog enkele jaren verder!
de pauw david
Aantal berichten : 356 Leeftijd : 43 Woonplaats : merelbeke Hobby’s : fitness en vissen uiteraard Registration date : 13-10-08
Onderwerp: Re: big baitrunner shimano di dec 22, 2009 7:05 pm
Tino schreef:
Ja david dat is het grootste probleem bij deze molens en hoorde het trouwens van verschillende mensen!Ik heb ze ook al jaar of drie en zou eerlijk gezegt toch geen andere willen want het zijn echte werkpaarden waar je overal mee uit de voeten kan en prima slip! Natuurlijk wel heel vervelend maar een optie is en wat ik ook doe is op gewone slip zetten zonder baitrunner dan want zoveel wintersessies vis ik toch niet meer nu en voor de rest voldoen ze prima aan al mijn eisen! heb er 9stuks van liggen nu en kan nog enkele jaren verder!
Zou ook geen andere willen hoor Tino, het zijn gewoon top molens Mijn wintersessies zijn ook niet enorm en zoals je zegt als je de gewone slip gebruikt heb je dit probleem niet meer. grtzzzzzzzz
Steven Dekeyzer
Aantal berichten : 384 Leeftijd : 48 Woonplaats : Maldegem Hobby’s : Carp Fishing / music Registration date : 22-03-09
Onderwerp: Re: big baitrunner shimano di dec 22, 2009 7:48 pm
Waar vriezen ze dan precies vast, want heb ook deze molens ... is eventueel antivries spuitbus geen oplossing? Heb da ooit nog gebruikt om de rollekes van m'n vroegere optonics vorstvrij te houden.
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: big baitrunner shimano di dec 22, 2009 7:56 pm
Ik veronderstel dat de baitrunner-klep achteraan vast vriest.
Heb da vroeger ook nog gehad met mijn oude baitrunnerkes 8010 van Shimano. Maar da kwam telkens toch vrij makkelijk los zene. De lijn die vast vroor in de ogen van de hengels was een groter probleem bij mij destijds.
Tom Daelemans
Aantal berichten : 670 Leeftijd : 44 Woonplaats : In Tisselt aant water Hobby’s : Karpervissen/Voetbal/Kickeren/... Registration date : 14-04-08
Onderwerp: Re: big baitrunner shimano wo dec 23, 2009 8:48 am
Alles waar vocht zit kan vastvriezen he... Anti vries sprays zijn denk ik niet zo gezond maar ben niet zeker.
Gtrzz
de pauw david
Onderwerp: Re: big baitrunner shimano wo dec 23, 2009 3:12 pm
de klep zelf niet want die slaat nog dicht, het is het binnenwerk. Gelukkig dat ik met mijn auto aan het water stond zodat ik mijn molens kon opwarmen in de auto Was wel een leuk zicht moet ik wel zeggen maar ja, de volgende keer doe ik ze een jasje aan heb mijn moeder al aan het werk gezet Heb ook geen idee of die spray kwaad kan maar het beste is zoals tino al aangaf om die baitrunner gewoon niet op te zetten en op de normale slip te werken grtzzzzzz
Steven Dekeyzer
Aantal berichten : 384 Leeftijd : 48 Woonplaats : Maldegem Hobby’s : Carp Fishing / music Registration date : 22-03-09
Onderwerp: Re: big baitrunner shimano wo dec 23, 2009 4:14 pm
Raar dat het binnenwerk bevriest, zouden toch waterdicht moeten zijn ... Zal nix anders opzitten dan er iets over te leggen om ze te beschermen
Marc Paulus
Aantal berichten : 80 Leeftijd : 61 Woonplaats : Gent Hobby’s : Vissen Registration date : 16-12-09
Onderwerp: Re: big baitrunner shimano do dec 24, 2009 12:06 am
die baitrunner vriest meestal vast omdat er vocht tussen zit. Molens voor de winter eens goed laten drogen op de chaufage, en dan smeren. Ik gebruik dunne olie van shimano zelf, naaimachieneolie is ook goed.
Van ne maat gehoord dat hij spuitbus met W 40 gebruikt, dit is een soort kruipolie .
grtz nightfall63
de pauw david
Onderwerp: Re: big baitrunner shimano vr dec 25, 2009 6:53 pm
nightfall63 schreef:
die baitrunner vriest meestal vast omdat er vocht tussen zit. Molens voor de winter eens goed laten drogen op de chaufage, en dan smeren. Ik gebruik dunne olie van shimano zelf, naaimachieneolie is ook goed.
Van ne maat gehoord dat hij spuitbus met W 40 gebruikt, dit is een soort kruipolie .