Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Instant Drag of Baitrunner spoel (front) ?

Ga naar beneden 
+2
vanderzanden wim
Wesley Mast
6 plaatsers
AuteurBericht
Wesley Mast

Wesley Mast

Man Aantal berichten : 693
Leeftijd : 44
Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen
Registration date : 03-04-08

Instant Drag of Baitrunner spoel (front) ? Empty
BerichtOnderwerp: Instant Drag of Baitrunner spoel (front) ?   Instant Drag of Baitrunner spoel (front) ? Icon_minitimevr jun 20, 2008 12:06 pm

Amigo's,

Wat zou volgens jullie het handigst lijken/zijn...als je BR systeem gewoon bent (8eraan de molen)

Instant drag of Baitrunner systeem vooraan de molen ?

Voordelen en nadelen mag je hier ook kwijt natuurlijk Cool

alvast bedankt
Wes (lange)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.carpmovement.com
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Instant Drag of Baitrunner spoel (front) ?   Instant Drag of Baitrunner spoel (front) ? Icon_minitimevr jun 20, 2008 12:18 pm

Ik persoonlijlk heb enkele jaren met een BR gevist (de aero baitrunner van shimano)
Maar ben dan overgegaan naar een normale molen met slip vanvoor.
En om eerlijk te zijn ik zou nooit nog een BR willen gebruiken.
Zelf niet met een BR vanvoor op de slip (conversion zoals ze genoemd worden).

Als je een front drag gewoon ben, ist heel gemakelijk in gebruik.
En met een goeie molen (daiwa of shimano) met een perfecte slip/drag heb je geen BR nodig ..

zo denk ik er altans over
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Instant Drag of Baitrunner spoel (front) ?   Instant Drag of Baitrunner spoel (front) ? Icon_minitimevr jun 20, 2008 12:40 pm

ik viste vroeger met de amerikaanse uitvoering van de shimano br (type 6500)
deze molens waren gewoon de max.
na alles verkocht te hebben (tijdje gestopt) en terug begonnen, heb ik daiwa's op de kop kunnen tikken.
deze zijn zonder br en bij mijn eerste vis liep het dus al slecht af.
slip los en dan aanslaan, dat vraagt om problemen.
nu heb ik mij de shimano 4500 met br gekocht en ik vind dit prettig vissen.
je stemd je slip al gelijk af en het br-systeem kan je redelijk strak zetten als je tegen obstakels vist.
qua slip mogen de daiwa's en de shimano's niet voor elkaar onderdoen.
maar het geluidje van de shimano als de vis door de slip tikt is een prettig geluid (ting ting ting Laughing )
Wesley Mast

Wesley Mast

BerichtOnderwerp: Re: Instant Drag of Baitrunner spoel (front) ?   Instant Drag of Baitrunner spoel (front) ? Icon_minitimevr jun 20, 2008 1:15 pm

Het zit namelijk zo dat ik twijfel over de aankoop van nwe molens Neutral

- Daiwa infinity X 5500 BR

- Daiwa Tournament ST 5000T (twijfel daar over die rubber ring die niet meer leverbaar zou zijn als deze is verduurd)

- Shimano Super Ultegra XSA (instant drag)

- Shimano Ultegra XTA (baitrunner spoel)
vanderzanden wim

vanderzanden wim

Man Aantal berichten : 384
Leeftijd : 43
Hobby’s : Vissen
Registration date : 15-06-08

BerichtOnderwerp: Re: Instant Drag of Baitrunner spoel (front) ?   Instant Drag of Baitrunner spoel (front) ? Icon_minitimevr jun 20, 2008 1:31 pm

Ik heb de gewone Shimano ultegra xt (het oude model dus). ik heb ze in mijn bezit sinds 2000 of 2001 ben niet meer zeker. En ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben. Ik heb mij vorig jaar nog een ultegra xsa bij gekocht als vierde molen, maar de lijnopspoeling van deze is wel iets minder moet ik zeggen. Voor de rest werkt hij wel perfekt.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Instant Drag of Baitrunner spoel (front) ?   Instant Drag of Baitrunner spoel (front) ? Icon_minitimevr jun 20, 2008 1:53 pm

Ik kan alleen maar bevestigen wat Wim hier al heeft gezegt!!

Wes Je hebt geen BR nodig man .......
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: ultegra XTA   Instant Drag of Baitrunner spoel (front) ? Icon_minitimevr jun 20, 2008 9:20 pm

Ik heb die met baitrunnerspool en ik ben er toch heel tevreden van, als je niet bij obstakels vist is die baitrunnerspool toch cool hoor gewoon 3 klikjes naar links terugdraaien en je zit sebiet op uw vooringestelde vechtslip.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Instant Drag of Baitrunner spoel (front) ?   Instant Drag of Baitrunner spoel (front) ? Icon_minitimeza jun 21, 2008 8:30 am

Ik heb beide, maar eerlijk gezegd gebruik ik m'n baitrunners niet meer.

Dit zijn wel GTB's van shimano en ondanks dat ik een shimano believer ben, is dit een slechte molen die slechts 1 of 2 seizoenen goed blijft.
Dan moeten de slipschijven vervangen worden. Dat kost niet zoveel en ik kan het ondertussen zelf, maar toch zou het niet mogen.

De USA-versie heeft dit probleem niet en is echt een stuk beter van bouw, alleen zijn deze niet zo verfijnd als de gt-reeks (lijnopleg en werpvermogen). Ikzelf heb half belgië en nederland afgezocht om een set van 4 ultegra XT's te vinden die nog in nieuwstaat waren.
Dit zijn echt supermolens maar helaas ook bijna niet meer te vinden, veel mensen verkiezen de oude XT versie boven die nieuwe XTB's.

Dus ik zou voor de nieuwe super XT's gaan, daar heb ik al enkele heel positieve reacties van gehoord.
Maar met daiwa zal je ook nooit verkeerd kopen hoor...
Steven Deschrijver

Steven Deschrijver

Man Aantal berichten : 309
Leeftijd : 37
Hobby’s : weekends aan een stuk karperen
Registration date : 20-04-08

BerichtOnderwerp: Re: Instant Drag of Baitrunner spoel (front) ?   Instant Drag of Baitrunner spoel (front) ? Icon_minitimeza jun 21, 2008 10:29 am

ik had ook eerst shimano BR maar ben overgestapt naar shimano ultegra 12000 xta super molens ik kan er nie meer over zeggen!!! wesley nee zeker geen BR!!! Wink
Wesley Mast

Wesley Mast

BerichtOnderwerp: Re: Instant Drag of Baitrunner spoel (front) ?   Instant Drag of Baitrunner spoel (front) ? Icon_minitimeza jun 21, 2008 12:01 pm

We gaan der nog eens een n8je (of meer Razz ) over slapen,eerst de Fox'en weg en dan...alvast bedankt voor de reply's gasten.

greetz
Wes (lange)
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: ultegra 12000 xta   Instant Drag of Baitrunner spoel (front) ? Icon_minitimeza jun 21, 2008 4:09 pm

Discovery,

De 12000 XTA is toch met baitrunnerspool hé dus je hebt wel nog de baitrunnerfunctie maar niet op de klassieke manier.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Instant Drag of Baitrunner spoel (front) ?   Instant Drag of Baitrunner spoel (front) ? Icon_minitimeza jun 21, 2008 5:15 pm

Hier een geheuge steuntje van de shimano molens http://www.ultimate-angling.co.uk/shimano-sp/bigpit_reels.htm
Pol Geens

Pol Geens

Man Aantal berichten : 332
Leeftijd : 61
Hobby’s : aan de waterkant
Registration date : 21-06-08

BerichtOnderwerp: Re: Instant Drag of Baitrunner spoel (front) ?   Instant Drag of Baitrunner spoel (front) ? Icon_minitimezo jun 22, 2008 2:20 am

Mag ik even mij bevindingen toelichten : ik gebruik Shimano Power Aero's XTA , de eerste die zo op de markt kwamen .

Eenmaal je met ze overweg kan , zijn ze een luxe die je niet meer wil missen , de drag is subliem af te stellen .

Big Pit molens met veel rollagers en hier zit net het verschil .

Indien de molen veel rollagers heeft , zal hij ook veel soepeler afspoelen ... MAAR het venijn zit hem in de staart.

Namelijk , Shimano heeft een snufje dat "SLOW OSCILLATION " heet , en dit zal de worp met vele meters verlengen , dit wordt meegeleverd met de duurdere versies.

Dit snufje zal het spoel bij het opwinden van de lijn zeer traag op en neer laten lopen om zo de lijn zeer dicht naast mekaar op te spoelen.

Dit heeft tot gevolg dat bij het uitwerpen de lijn zeer vlot er terug afloopt en mede door het soepel lopen op de rollagers meters winst geeft.

Resultaat , met 86 gram en kleine boilie makkelijk 130 à 150 meter , hangt ook wat af van de luchtgesteldheid en de warmte van je molen ( koude molen heeft een stroever rollager ).

Wesley , vraag eerst een vriend of je zijn molen eens mag uitproberen , dat moet toch kunnen , niet.

T'is toch niet dat we met vreemden te maken hebben , hé.

Grtz , Sun.
Wesley Mast

Wesley Mast

BerichtOnderwerp: Re: Instant Drag of Baitrunner spoel (front) ?   Instant Drag of Baitrunner spoel (front) ? Icon_minitimezo jun 22, 2008 8:08 am

Bedankt voor de info Sunshine,zal nekeer rondhoren ivm de molens... Wink
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Instant Drag of Baitrunner spoel (front) ?   Instant Drag of Baitrunner spoel (front) ? Icon_minitimezo jun 22, 2008 8:10 am

Als ik het geld er voor zou hebben (of krijgen van de goede fee) kocht ik me deze ....

Instant Drag of Baitrunner spoel (front) ? Artc10000xt-vwd
Tom Daelemans

Tom Daelemans

Man Aantal berichten : 670
Hobby’s : Karpervissen/Voetbal/Kickeren/...
Registration date : 14-04-08

BerichtOnderwerp: Re: Instant Drag of Baitrunner spoel (front) ?   Instant Drag of Baitrunner spoel (front) ? Icon_minitimezo jun 22, 2008 8:09 pm

Emblem pro of tournament Entoh, ook 2 topperkes als je geen BR meer zou nemen hoor...

grt
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Instant Drag of Baitrunner spoel (front) ?   Instant Drag of Baitrunner spoel (front) ? Icon_minitimezo jun 22, 2008 8:17 pm

heb zelf de tournaments s5000t en zijn super zeker de slip(de prijs ook vrees ik)
maar vraag eens naar da tom heeft er nog te koop staan denk ik als karperfreak op kapaza maar ik kan je ze zeker aanraden zijn super molens
Wesley Mast schreef:
Het zit namelijk zo dat ik twijfel over de aankoop van nwe molens Neutral

- Daiwa infinity X 5500 BR

- Daiwa Tournament ST 5000T (twijfel daar over die rubber ring die niet meer leverbaar zou zijn als deze is verduurd)

- Shimano Super Ultegra XSA (instant drag)

- Shimano Ultegra XTA (baitrunner spoel)
Tom Daelemans

Tom Daelemans

BerichtOnderwerp: Re: Instant Drag of Baitrunner spoel (front) ?   Instant Drag of Baitrunner spoel (front) ? Icon_minitimezo jun 22, 2008 8:22 pm

Peter-Bastanie schreef:
zeg mijn mening he wesley zo ben ik nu eenmaal en omdat dit een andere topic is stay on topic he
heb zelf de tournaments s5000t en zijn super zeker de slip(de prijs ook vrees ik)
maar vraag eens naar da tom heeft er nog te koop staan denk ik als karperfreak op kapaza maar ik kan je ze zeker aanraden zijn super molens

Heb er geen meer nu...

Heb jij er van mij 2 gekocht ?
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Instant Drag of Baitrunner spoel (front) ?   Instant Drag of Baitrunner spoel (front) ? Icon_minitimezo jun 22, 2008 8:28 pm

nee maar heb wel getwijfeld om een vierde bij te kopen als reserve waarom heb jij ze eigelijk verkocht?
zonde toch, er is geen enkele shimano met zulke slip volgens mij
DaTom1980 schreef:
Peter-Bastanie schreef:
zeg mijn mening he wesley zo ben ik nu eenmaal en omdat dit een andere topic is stay on topic he

Heb er geen meer nu...

Heb jij er van mij 2 gekocht ?
Tom Daelemans

Tom Daelemans

BerichtOnderwerp: Re: Instant Drag of Baitrunner spoel (front) ?   Instant Drag of Baitrunner spoel (front) ? Icon_minitimezo jun 22, 2008 8:54 pm

Te veel aan materiaal... Ik heb al het teveel da ik had verkocht onder het motto van dan gebruik ik eens echt wat ik wil Laughing

Grt
Antonie De Naeghel

Antonie De Naeghel

Man Aantal berichten : 322
Leeftijd : 41
Hobby’s : karpervissen, voetbal, vriendin
Registration date : 07-08-08

BerichtOnderwerp: Re: Instant Drag of Baitrunner spoel (front) ?   Instant Drag of Baitrunner spoel (front) ? Icon_minitimezo sep 28, 2008 4:01 pm

Hier een vraagje voor een maat van me en plaats het hier om geen nieuw topic te openen.

Hij wenst dus nieuwe shimano big pits aan te kopen en wil absoluut baitrunner behouden. Prijsklasse 160 euro. Dan ben ik uitgekomen bij de shimano Big baitrunner longcast en de shimano ultegra 12000 xta.

Als er zijn die tips hebben waarom één van beide te nemen of juist niet, let me know.

Alvast dikke merci,
Antonie
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Instant Drag of Baitrunner spoel (front) ?   Instant Drag of Baitrunner spoel (front) ? Icon_minitimema sep 29, 2008 8:27 am

antonie schreef:
Hier een vraagje voor een maat van me en plaats het hier om geen nieuw topic te openen.

Hij wenst dus nieuwe shimano big pits aan te kopen en wil absoluut baitrunner behouden. Prijsklasse 160 euro. Dan ben ik uitgekomen bij de shimano Big baitrunner longcast en de shimano ultegra 12000 xta.

Als er zijn die tips hebben waarom één van beide te nemen of juist niet, let me know.

Alvast dikke merci,
Antonie

Ik heb de ultegra xta ben er zeer tevreden van , denk dat ik veel kwaliteit in huis gehaald heb voor die prijs , destijds 139 € bij de wsc .
Alsook het baitrunnersysteem is zeer snel omgeschakelt naar voorafgestelde gevechtsslip , er is maar 1/8 slag voor nodig (3 klikken precies) .

Grtzz
Benny
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Instant Drag of Baitrunner spoel (front) ?   Instant Drag of Baitrunner spoel (front) ? Icon_minitimema sep 29, 2008 10:12 am

jip

ik vis met de big baitrunners longcast, prachtige molen met perfect afstelbare slip, kunt ge een heel eind mee gooien, het enige nadeel is dat deze redelijk zwaar zijn, voor de rest zeker een aanrader!

grtz
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Instant Drag of Baitrunner spoel (front) ?   Instant Drag of Baitrunner spoel (front) ? Icon_minitime

Instant Drag of Baitrunner spoel (front) ?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» big baitrunner shimano
» SHIMANO BIG BAITRUNNER LC
» problemen big baitrunner lc chimano

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: Materiaal-
Ga naar: