Aantal berichten : 356 Leeftijd : 43 Woonplaats : merelbeke Hobby’s : fitness en vissen uiteraard Registration date : 13-10-08
Onderwerp: vangen of niet ? do aug 13, 2009 3:11 pm
Als je pakt twee meter naast een mosselbank ligt vang je dan nog vis of niet ? Zou wel eens willen weten wat iedereen hiervan denkt.
IK ben er zeker van dat je niet zal vangen maar ik weet dat er zullen bij zijn die er anders over denken daarom deze post.
grtzzzzz
Filip Van Herreweghe
Aantal berichten : 138 Leeftijd : 48 Woonplaats : Oostende Hobby’s : Vissen Registration date : 14-09-08
Onderwerp: Re: vangen of niet ? do aug 13, 2009 3:39 pm
Hangt van de situatie ter plekke af, zou ik zeggen. Simpelweg ja of nee hierop antwoorden kan gewoon niet, maar dat het soms op een metertje aankomt staat als een paal boven water!
Gast Gast
Onderwerp: Re: vangen of niet ? do aug 13, 2009 4:15 pm
denk dat het allemaal afhangt van de situatie waarin je je bevind. dat het soms op de vierkante meter aan komt, ben ik mee van bewust, zoals bvb een gravel bar (je hebt op deze grind richel verschilende soorten grind) nu het is echt belangrijk hier om op de iets kleinere grind te vissen en niet op de grotere stuken steen, echt wel belangrijk om weten indien je wil vangen.
bart polyn
Aantal berichten : 806 Leeftijd : 43 Woonplaats : Heusden Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's Registration date : 19-08-08
Onderwerp: Re: vangen of niet ? do aug 13, 2009 5:00 pm
David dat het in jouw geval zo is,is een feit!!! Volgens mij hangt het er vanaf of er naast die mosselbank een modderlaag ligt of een hard stuk.......in die sliblaag zal het wss niets zijn....op het hard stuk zal je wel een run kunnen forceren!!
Bart Debosschere
Aantal berichten : 1018 Leeftijd : 47 Woonplaats : Vlaanderen Hobby’s : Carpfishing & dog-sport Registration date : 24-01-09
Onderwerp: Re: vangen of niet ? do aug 13, 2009 8:56 pm
Jip gasten ,.... Ooit op een stek gevist met enom veel mossels , probleem was op de bank geen vis te vangen. De schelpdiertjes zetten zich iedere keer op de bol of op de haak, met als gevolg geen prik. Dus oplossing met de spade te water en 2 dagen voor de sessie een vierkante meter gaan vrijmaken. Resultaat altijd vis en zuiver geprikt met een bol met mijne mosselpoeder...... greetz
Gregory Depoutre
Aantal berichten : 317 Leeftijd : 44 Woonplaats : wervik Hobby’s : muziek Registration date : 27-03-08
Onderwerp: Re: vangen of niet ? do aug 13, 2009 10:17 pm
ik denk eerlijk ook dat gewoon te zien is naar volgens de situatie... op sommige wateren vang je ze binnen en sommige buiten de mosselbank..te zie naar het water dus!
Vooral door een ander argument... Op een water met vele kleinere exemplaren vissen ,enkele meters buiten uw voerstek vissen vang je meestal de grotere vissen.. ma da wisten jullie al wel zeker ??
grtz
Guy Michiels
Aantal berichten : 199 Leeftijd : 44 Woonplaats : meerhout Hobby’s : vissen, gitaar spelen Registration date : 24-09-08
Onderwerp: Re: vangen of niet ? vr aug 14, 2009 4:45 am
Als de mosselbank bekend is en dus kapotgevist zou ik hem er naast leggen. Zelfde principe als bapotgeviste plateaus. Maar ik denk dat op dit punt elke situatie anders is.
filip de meulder Moderator
Aantal berichten : 313 Leeftijd : 52 Woonplaats : ekeren Hobby’s : vissen Registration date : 12-10-08
Onderwerp: Re: vangen of niet ? wo apr 07, 2010 9:28 pm
Welgekend mosselbank karpers springen en dikwijls meeste beten op die mosselbank. meter of 5 naar rechts ook vis springen maar toch meer runs op mosselbank. 50 meter naar rechts 1 run op vele visdagen. Toch produktief, die mosselbanken. Gewoon een vaststelling op albertkanaal...
de pauw david
Aantal berichten : 356 Leeftijd : 43 Woonplaats : merelbeke Hobby’s : fitness en vissen uiteraard Registration date : 13-10-08
Onderwerp: Re: vangen of niet ? do apr 08, 2010 2:21 pm
ik denk dat iedereen het wel met me eens is dat er geen aas bestaat dat het nattuurlijk voedsel kan overtreffen. We vangen dan meestal ook op spots door het aanwezig nattuurlijk voedsel. Of dit nu in wier is of er juist naast op een mosselbank of zelf in de bagger waar er mugelarven zitten, het maakt allemaal niet uit. Vind het nattuurlijk voedsel en je zal karper vangen. Amen !!!!