Aantal berichten : 297 Leeftijd : 48 Woonplaats : Antwerpen Hobby’s : vissen, voetbal, honden, aquarium Registration date : 16-08-08
Onderwerp: Vakantievissen op Salagou : te doen of niet ? za apr 10, 2010 10:40 pm
Van 1 tot 20 september ga ik met moeder de vrouw en zoontje (nu 9 maand) naar Zuid-Frankrijk. We hebben een bungalow gehuurd in een vakantiepark vlakbij Béziers...
In overleg mogen de visstokken mee
Nu is het zeker de bedoeling niet om de vakantie vissend door te brengen, maar heb toch al wa speurwerk verricht naar een potentieel water.
Onmiddelijk viel mijn oog op Salagou, het is namelijk al een paar jaar een droom om te gaan vissen op dit fantastisch mooie water. Wij zitten op een klein uurtje rijden van Salagou...
Het, na zwaar onderhandelen, afgedwongen compromis is dat ik een drietal dagen (zonder nachten) weg kan.
Mijn vragen : is het haalbaar om dagsessies te doen op dit 700 ha grote plaske ? Hoe zouden jullie dit aanpakken ? Zijn er forumgangers die daar ervaring hebben en me eventueel op weg kunnen zetten naar een doenbare stek ?
Ik ben van plan om in de eerste vakantiedagen peilwerk uit te voeren (ik heb een fishhunterbootje) en eventueel een stek aan te voeren.
Kortom, alle tips zijn welkom...
steve
Jean-Pierre Ketelslegers
Aantal berichten : 351 Leeftijd : 71 Woonplaats : Diepenbeek Hobby’s : vissen en fietsen Registration date : 20-10-08
Onderwerp: Re: Vakantievissen op Salagou : te doen of niet ? zo apr 11, 2010 6:11 am
Pracht van een water. Veel schubs. Zeer grillige ondergrond. Dagsessies zijn mogelijk. Wij visten vanuit de camping in de buurt. Naam schiet me niet onmiddellijk te binnen. Een ferm nadeel kan de wind zijn : de tramontane of de mistral. Niet te doen !! Ik ken nog nauwelijks de huidige situatie wat het vissen zelf betreft want het is ondertussen toch al 6 jaar geleden dat ik er nog viste !!
Ivan De Ridder
Aantal berichten : 489 Leeftijd : 53 Woonplaats : Beveren-Waas Hobby’s : Karpervissen / Genieten van ne goeien Duvel Registration date : 23-12-08
Onderwerp: Re: Vakantievissen op Salagou : te doen of niet ? zo apr 11, 2010 11:22 am
zanko schreef:
een fishhunterbootje) en eventueel een stek aan te voeren.
steve
Brrr... krijg al een rilling van het idee alleen. Mijn leven is me meer waard dan in zo'n bootje op dergelijk groot water te gaan. Minstens 2.7m type Zodiac + zwemvest lijkt me verstandiger in dit geval.
Persoonlijk zou ik iets anders (lees kleiner) zoeken daar in de buurt. 3 dagen lijkt me wat weinig op een grote slok water als Salagou.
In alle geval, alvast succes gewenst!
Grtz Ivan
Gast Gast
Onderwerp: Re: Vakantievissen op Salagou : te doen of niet ? zo apr 11, 2010 10:06 pm
Ivan De Ridder schreef:
zanko schreef:
een fishhunterbootje) en eventueel een stek aan te voeren.
steve
Brrr... krijg al een rilling van het idee alleen. Mijn leven is me meer waard dan in zo'n bootje op dergelijk groot water te gaan. Minstens 2.7m type Zodiac + zwemvest lijkt me verstandiger in dit geval.
Persoonlijk zou ik iets anders (lees kleiner) zoeken daar in de buurt. 3 dagen lijkt me wat weinig op een grote slok water als Salagou.
In alle geval, alvast succes gewenst!
Grtz Ivan
Was eigenlijk juist hetzelfde aan het denken toen ik de topic las. Idd een deftige boot pakke en 3dagen is idd wat weinig of ge moest direct in de vis vallen.
Arnaud Castel
Aantal berichten : 571 Leeftijd : 37 Woonplaats : Kortrijk Hobby’s : karpervissen, dj, uitgaan Registration date : 15-06-09
Onderwerp: Re: Vakantievissen op Salagou : te doen of niet ? ma apr 12, 2010 5:34 pm
Zou men oog eerder laten vallen op iets anders Eerder rivier in het daggedeelte bevissen (niet in nachtzones).
Steve Maes
Aantal berichten : 297 Leeftijd : 48 Woonplaats : Antwerpen Hobby’s : vissen, voetbal, honden, aquarium Registration date : 16-08-08
Onderwerp: Re: Vakantievissen op Salagou : te doen of niet ? ma apr 12, 2010 10:35 pm
Merci voor de reacties gasten...
Krijg hier eigenlijk een bevestiging van wat ikzelf al door had : karperen op Salagou vraagt meer dan ik in september kan bieden...
't Blijft zowiezo een fantastisch water waar ik zeker een dagje naar toe trek, om ns te gaan rondneuzen, foto's nemen, wandelen...
Plan B is canal du midi of villeneuve de la raho (Perpignan), waar ik in 2006 reeds 10 dagen heb gevist. Laatste is weer direct 120 kilometer verder. Waar wij zitten loopt de Orb, verderop zijn een paar Plan d'Eaus, maar die zien er opt eerste zicht niet echt groots uit. Heb n Frans forum gevonden, misschien val ik daar op iets...
Ben er nog ni uit, stokken gaan iig mee.
Merci om me Salagou uit mijne kop te praten, zoals Ivan en Yves zeggen 'geen deftige boot mee, weinig vistijd', geen spek voor mijnen bek in september dus, 't moet wa veilig/verantwoord blijven. En om direct met mijn gat in de vis te vallen
met mijne chance , he Michel
grtz steve
Gast Gast
Onderwerp: Re: Vakantievissen op Salagou : te doen of niet ? di apr 13, 2010 11:27 am
canal du midi (bij Marseillette) makker daar moet ge zijn, als ge maar enkele dagen hebt!! en zoek daar naar de rivier L´aude (bij het dorpje Barbaira) indie intresse kan ik je wat info geven via pm/email met wat lucht pics van waar ge moet zijn. pracht vissen daar op dat stukje rivier met een heel goeie nachtzone ...
Gesponsorde inhoud
Onderwerp: Re: Vakantievissen op Salagou : te doen of niet ?