Aantal berichten : 356 Leeftijd : 43 Woonplaats : merelbeke Hobby’s : fitness en vissen uiteraard Registration date : 13-10-08
Onderwerp: altijd maximun hengels gebruiken of niet ? wo jan 07, 2009 6:06 pm
Ik doe dit alleen op grotere plassen maar hier in belgie doe je er naar mijn mening soms meer slecht aan dan goed
Alles hangt af van het type water en de stek zelf waar je zit vind ik, maar vier hengels dicht bij elkaar geplakt is soms slechter dan gewoon met twee vissen Ten eerste heb je meer drilvrijheid en ten tweede is er toch een lijn minder die door het water gaat en dat voel je op veel putten enorm.
wat denken jullie ervan altijd het maximum of niet ?
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: altijd maximun hengels gebruiken of niet ? wo jan 07, 2009 6:20 pm
Da hangt bij mij af van de drukte aan het water.
Op 't syndicaatwaterke waar ik vis moogt ge met 3 stokken vissen. Maar als er 4-5 man zit dan zit de put bijna vol, en zal ik meestal maar met 2 stokken vissen. Anders zal ik wel meestal met het maximum aantal stokken vissen.
Gast Gast
Onderwerp: Re: altijd maximun hengels gebruiken of niet ? wo jan 07, 2009 6:26 pm
weer een erg leuk onderwerp, waar wss weer verschilende meningen de revu zullen paseren.
hier de mijne, ik persoonlijk vis nooit met meer dan 3 hangels (meestal maar met 2) vorig jaar heb ik zelfs, op een spot/stek met één hengel gevist (om zo lijn druk) in het gebiet zo min mogelijk te houden.
kheb ondervonden, daar de jaren heen dat als je met meer hengels vist, je kans op meer vis niet verhoogd, maar de kans verlaagde (met meer hengels) op de druk beviste waters (de meeste waters dus tegenwordig) is het volgens mij geen goed idee om met veel hengels te vissen (gelijk in frankrijk met 4, op openbare waters)
als ge dan toch met die 3de hengel wil vissen gebruik dan je verstand. heb jaren naar frankrijg geweest, en op veel van mijn trips maar met 2 hengels gevist (en enorm goed gevangen) voorbeeld 72 vissen op 6 nachten op lac du der, in men eentje (hard werk) met 2 hengels, kan me nie voorstelen hoe het had geweest met 3 hengels!! wss meer geknoei met de lijnen etz etz
nee geef mij maar 2 of max 3 hengels .......
Gregory Depoutre
Aantal berichten : 317 Leeftijd : 44 Woonplaats : wervik Hobby’s : muziek Registration date : 27-03-08
Onderwerp: Re: altijd maximun hengels gebruiken of niet ? wo jan 07, 2009 6:30 pm
ben er idd ook van overtuigd da hoe minder lijnen in het water,hoe meer kans op schubben int net! vooral op kleinere waters waar er een redelijk hoge druk heerst...
Grts
de pauw david
Aantal berichten : 356 Leeftijd : 43 Woonplaats : merelbeke Hobby’s : fitness en vissen uiteraard Registration date : 13-10-08
Onderwerp: Re: altijd maximun hengels gebruiken of niet ? wo jan 07, 2009 6:36 pm
zo denk ik er net hetzelfde over Tommy
Ik heb eens op een water gewoon gewacht om al men stokken (4st) terug in te leggen tot men laatste stok vertrok, het ging zo hard (geen knollen water trouwens) dat ik het niet meer kon bij houden.
Lijn druk is op veel wateren niet te onderschatten dus daarom vis ik soms ook met minder lijnen dan toegelaten.
kleen schreef:
ben er idd ook van overtuigd da hoe minder lijnen in het water,hoe meer kans op schubben int net! vooral op kleinere waters waar er een redelijk hoge druk heerst...
Grts
zo is dat kleen, maar er zullen onwaarschijnlijk mensen zijn die er anders over denken, of niet ?!
see ya!
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: altijd maximun hengels gebruiken of niet ? wo jan 07, 2009 6:41 pm
kleen schreef:
Grts
Da bedoel ik net als ik zeg dat wanneer het op mijn waterke te druk is, ik altijd met 2 hengels vis ipv 3.
Minder stress voor de vis denk ik.
de pauw david
Onderwerp: Re: altijd maximun hengels gebruiken of niet ? wo jan 07, 2009 6:47 pm
tegenwoordig is het op sommige waters beter te kijken naar de hengel druk op dat moment dan naar de stek. Daar bedoel ik mee als er langs één kant van het water veel lijnen in het water lopen ook al staat daar de wind op en heb je er een paar hele goede stekken is het beter de andere kant van het water te bevissen waar het rustig is (in sommige gevallen dan hé)
see ya
Gast Gast
Onderwerp: Re: altijd maximun hengels gebruiken of niet ? wo jan 07, 2009 7:01 pm
iemand met kennis is toch altijd een meerwarde op een forum!!! en die er durft over te schrijven ......
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: altijd maximun hengels gebruiken of niet ? wo jan 07, 2009 7:10 pm
de pauw david schreef:
tegenwoordig is het op sommige waters beter te kijken naar de hengel druk op dat moment dan naar de stek. Daar bedoel ik mee als er langs één kant van het water veel lijnen in het water lopen ook al staat daar de wind op en heb je er een paar hele goede stekken is het beter de andere kant van het water te bevissen waar het rustig is (in sommige gevallen dan hé)
see ya
Er zijn altijd mensen die graag in een rijtje de polonaise dansen hé David, als ge begrijpt wat ik bedoel...
Ik ook nie zene, voor alle duidelijkheid.
de pauw david
Onderwerp: Re: altijd maximun hengels gebruiken of niet ? wo jan 07, 2009 7:17 pm
Robby Malfliet schreef:
de pauw david schreef:
see ya
Er zijn altijd mensen die graag in een rijtje de polonaise dansen hé David, als ge begrijpt wat ik bedoel...
Ik ook nie zene, voor alle duidelijkheid.
begrijp je robby, zo veel te beter voor ons
Blackwater schreef:
iemand met kennis is toch altijd een meerwarde op een forum!!! en die er durft over te schrijven ......
dank u tommy
Tino Musschoot
Aantal berichten : 288 Leeftijd : 45 Woonplaats : Zwijnaarde Hobby’s : vissen en honden Registration date : 22-09-08
Onderwerp: Re: altijd maximun hengels gebruiken of niet ? wo jan 07, 2009 11:14 pm
Ja david ik moet als ik met vier stokken vis toch mooi gebied kunnen bevissen anders maar drie anders verkloot je het alleen maar voor uw eigen en boor je uw kansen de grond in! Lijndruk en rust vind ik een niet te onderschatten faktor en ik probeer zoveel mogelijk lijn plat tegen de boden te houden via sliders en lichte wakers!
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: altijd maximun hengels gebruiken of niet ? do jan 08, 2009 10:35 am
Tino schreef:
Ja david ik moet als ik met vier stokken vis toch mooi gebied kunnen bevissen anders maar drie anders verkloot je het alleen maar voor uw eigen en boor je uw kansen de grond in! Lijndruk en rust vind ik een niet te onderschatten faktor en ik probeer zoveel mogelijk lijn plat tegen de boden te houden via sliders en lichte wakers!
Ik ook altijd Tino... Liefst slacklining met lichte Muddy Water hangers als het mogelijk is.
Gast Gast
Onderwerp: Re: altijd maximun hengels gebruiken of niet ? do jan 08, 2009 10:57 am
lichter gade ze nie vinden (denk ik) maar 2gr
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: altijd maximun hengels gebruiken of niet ? do jan 08, 2009 11:05 am
Da zijn dus Muddy Water hangers. Ik heb die ook, maar dan in 't wit. Inderdaad 2gr. Maar ik heb de 8gr. versie ook. Maar als ik nu goe kijk denk ik dat die van u die van Gardner zijn. Verschil is haast nie te zien met Muddy Water.
Gast Gast
Onderwerp: Re: altijd maximun hengels gebruiken of niet ? do jan 08, 2009 11:17 am
zijn muddy water bodys, aero cord en aero clip (van Matrix)
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: altijd maximun hengels gebruiken of niet ? do jan 08, 2009 11:20 am
Ja kzeg het hé, het verschil is moeilijk te zien tussen M.W. en da namaakversie van Gardner.
Gast Gast
Onderwerp: Re: altijd maximun hengels gebruiken of niet ? do jan 08, 2009 11:46 am
hahahaha nen hanger is nen hanger he
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: altijd maximun hengels gebruiken of niet ? do jan 08, 2009 11:58 am
Blackwater schreef:
hahahaha nen hanger is nen hanger he
Da zou ik toch nie durven zeggen...
Gesponsorde inhoud
Onderwerp: Re: altijd maximun hengels gebruiken of niet ?