Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

bollen draaien.

Ga naar beneden 
+12
bart polyn
Jerry Van Opstal
Wim Van Overloop
Steven Deschrijver
Bart Debosschere
david deman
Jeffrey Benoot
Wesley Mast
Robby Malfliet
Kurt Glorie
Steven Dekeyzer
verlinden michel
16 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot

Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 51
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

bollen draaien. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: bollen draaien.   bollen draaien. - Pagina 2 Icon_minitimedi mei 12, 2009 9:12 pm

Tja, voor die prijs draai ik ze thuis liever zelf, en een rolservice vraagt dan wel het dubbele, maar je moet er dan ook geen vinger aan vuil maken hé!
Als ik thuis 100kg mix wil verwerken, weet ik zeker dat me dat geen 100€ gaat kosten, en ze zijn ook gestoomd, en indien nodig trek ik ze ook vacuüm...ben me dan ook beetje bij beetje aa het automatiseren om voor mijn eigen gemak, zeer snel bollen te kunnen draaien.

Nu, je hoeft je niet zo gebeten te voelen Exos, tis enkel mijn mening hé, ik ben er zeker van dat er veel andere mensen zeer enthousiast zullen zijn en er ook gebruik gaan van maken. Ik wens je dan ook veel succes toe, ik vind het persoonlijk wat te duur, das al, het idee erachter vind ik dan wel super! Ik mag toch nog eerlijk zijn dacht ik zo....

Grtzzzzzzzzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart Debosschere

Bart Debosschere

Man Aantal berichten : 1018
Leeftijd : 47
Hobby’s : Carpfishing & dog-sport
Registration date : 24-01-09

BerichtOnderwerp: Re: bollen draaien.   bollen draaien. - Pagina 2 Icon_minitimedi mei 12, 2009 9:16 pm

Jip Zors ...
Je mag gerust afvuren man, kan tegen een stootje hoor. lol!
Je moet eerlijk zijn, ben daar erg voor te vinden,... cheers
Ik versta u reactie ook , je bent zelf aan het automatiseren zeg je omdat de bollen-man te veel geld vroeg...
Dat is verstaanbaar e als je veel bollen nodig hebt op een jaar, ikzelf 300 a 400kg op een jaar.
Dus bij een rolservies kost het me veel geld en dat geld da je uitspaard met het zelf te doen kan je weer in aas investeren, dus meer (gaan)vissen.
greetz
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot

Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 51
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

BerichtOnderwerp: Re: bollen draaien.   bollen draaien. - Pagina 2 Icon_minitimedo mei 14, 2009 4:55 pm

Zo zie ik dat ook Exos, iemand die maar 100kg bollen gebruikt per jaar zal met jullie initiatief flink geholpen zijn, dat moet ik eerlijk toegeven!

Ik verwerk meestal wat meer ballen, en dan wil ik zo goedkoop mogelijk werken hé... Wink

Grtzzzzzzzz
Bart Debosschere

Bart Debosschere

BerichtOnderwerp: Re: bollen draaien.   bollen draaien. - Pagina 2 Icon_minitimevr mei 15, 2009 6:46 am

Iedereen is welkom veel of niet veel kilos, als je geld kan uitsparen met het zelf te doen....
Daarom dit initiatief, gewoon makkelijk maar je moet er iets willen voor doen.
Bellen en bestellen is het makelijkste , maar ook het duurste...
Greetz
david deman

david deman

Man Aantal berichten : 534
Leeftijd : 35
Hobby’s : Vissen / scheidsrechter KBVB
Registration date : 31-01-09

BerichtOnderwerp: Re: bollen draaien.   bollen draaien. - Pagina 2 Icon_minitimevr mei 15, 2009 7:33 am

Trouwens eens een fotootje genomen van de kelp in mijn Boilies. 10% zit er in. Wink
bollen draaien. - Pagina 2 Kelp

En eens in het water komen de stukjes kelp zelfs schoon uit aan de buitenkant van de boilie.
http://www.theboiliefactory.be
Peter Bleyaert

Peter Bleyaert

Man Aantal berichten : 262
Leeftijd : 55
Hobby’s : Darts, Koi en .......tja
Registration date : 24-03-08

BerichtOnderwerp: Re: bollen draaien.   bollen draaien. - Pagina 2 Icon_minitimevr mei 15, 2009 7:53 am

Zien er verrukkelijk uit.
Bart Debosschere

Bart Debosschere

BerichtOnderwerp: Re: bollen draaien.   bollen draaien. - Pagina 2 Icon_minitimevr mei 15, 2009 8:27 am

Blij dat je content bent David, mooie structuur van de bollen.
We proberen ons best te doen en zo vers mogelijk.
greetz
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: bollen draaien.   bollen draaien. - Pagina 2 Icon_minitimevr mei 15, 2009 9:49 am

Ziet er inderdaad "very nice" uit. Alleen deze kelp ziet er vele groener uit. dewelke ik recent heb gerbuikt, was meer naar de donkergroene tot zwarte kant. Ligt dat aan de versheid of zijn er verschillende soorten in kelp?

Greetzzz
david deman

david deman

Man Aantal berichten : 534
Leeftijd : 35
Hobby’s : Vissen / scheidsrechter KBVB
Registration date : 31-01-09

BerichtOnderwerp: Re: bollen draaien.   bollen draaien. - Pagina 2 Icon_minitimevr mei 15, 2009 4:08 pm

stefan schreef:
Ziet er inderdaad "very nice" uit. Alleen deze kelp ziet er vele groener uit. dewelke ik recent heb gerbuikt, was meer naar de donkergroene tot zwarte kant. Ligt dat aan de versheid of zijn er verschillende soorten in kelp?

Greetzzz

Dat kan zeer goed zijn dat die kelp bij u verschilt. Ik kocht kelp bij Basicextract in februari, dus dat is al een eindje geleden.
(nog niet veel aan vissen toegekomen in 09 Evil or Very Mad )
http://www.theboiliefactory.be
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: bollen draaien.   bollen draaien. - Pagina 2 Icon_minitimeza mei 16, 2009 9:52 am

david_deman schreef:
stefan schreef:

Greetzzz

Dat kan zeer goed zijn dat die kelp bij u verschilt. Ik kocht kelp bij Basicextract in februari, dus dat is al een eindje geleden.
(nog niet veel aan vissen toegekomen in 09 Evil or Very Mad )

Okay,
Wat ik zo kan zien, ziet deze boilie er behoorlijk kwalitatief uit. De smaak is natuurlijk topprioriteit, maar dat zit wel snor denk ik zo.
Ben benieuwd naar je vangsten met dit materiaal.

Zal vanavond mijne recente ook eens posten.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: bollen draaien.   bollen draaien. - Pagina 2 Icon_minitimeza mei 16, 2009 9:00 pm

bollen draaien. - Pagina 2 Images211

greetzzz
Bart Debosschere

Bart Debosschere

BerichtOnderwerp: Re: bollen draaien.   bollen draaien. - Pagina 2 Icon_minitimeza mei 16, 2009 9:47 pm

Jip
De reden waarom de kelp groener is heel eenvoudig .
Hij is dan ook levend vers en daarmee bedoel ik het zit dan ook vol van de kleine diertjes in het te bewerken product.
Bij de bewerking wordt alles op het gemak gedroogd.
Niets boven de 75°c,dit heeft u een kwalitatief produckt+de manier van drogen is uniek aangezien wij alles hebben gepatenteerd.
De meeste producten deze tijd worden gesproeidroogd aangezien dit een bewerking is die gemakkelijk een massa-productie teweeg brengt, is het dan ook een vorm van een geforceerd proces.
Wij blijven zo natuur getrouw mogelijk te werken.
Wanneer "onze"(sorry) kelp wordt in de boullie gekookt dan gaat hij groener aantonen,en spoord hij ook uit in u mix.
Greetz
ben vermoesen

ben vermoesen

Man Aantal berichten : 266
Hobby’s : karpervissen natuurlijk
Registration date : 14-11-08

BerichtOnderwerp: Re: bollen draaien.   bollen draaien. - Pagina 2 Icon_minitimezo mei 17, 2009 3:43 am

ik ben ook nog ene uit de oude doos,draai mijn bollen zelf en draai ook zelf heel graag,is ook een belang onderdeel in mijn visserij,
goed en betrouwbaar aas
grtzz
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: bollen draaien.   bollen draaien. - Pagina 2 Icon_minitimezo mei 17, 2009 8:20 pm

Inderdaad, het experimenteren en verder ontwikkelen van een boilie doe ik dus ook erg graag. Durf dan ook regelmatig wisselen van soort vis, fruit of spicy alsook de maat etc etc.
Het blijft een boeiende geheel alsook de voldoening ermee vis te vangen is ook de blijvende drijfveer.
Tom Van den Eynde

Tom Van den Eynde

Man Aantal berichten : 71
Leeftijd : 34
Hobby’s : Karpervissen, fotografie, muziek
Registration date : 23-06-08

BerichtOnderwerp: Re: bollen draaien.   bollen draaien. - Pagina 2 Icon_minitimezo mei 24, 2009 12:36 pm

Na een tijdje meet freezers gevist te hebbe ga ik na de examens ook terug zelf rollen. Maar hoe kneden jullie de mix het snelst?
Deed dit tot nu toe nog met m'n handen maar gaat traag vooruit scratch scratch

mvg
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: bollen draaien.   bollen draaien. - Pagina 2 Icon_minitimezo mei 24, 2009 12:46 pm

Nature schreef:
Na een tijdje meet freezers gevist te hebbe ga ik na de examens ook terug zelf rollen. Maar hoe kneden jullie de mix het snelst?
Deed dit tot nu toe nog met m'n handen maar gaat traag vooruit scratch scratch

mvg

Met de handen is het natuurliojk een intensieve arbeid , er zijn ook mensen die het doen met een boormachine mbv een speciemenger .
Het beste is natuurlijk een deegmenger wat ze in de bakkerij gebruiken , maar kost wel wat geld .
Gisteren mij een luchtdruk spuit gekocht , maakt het werk ook al weer veel gemakkelijker.
Grtzz
Benny
christoph segers

christoph segers

Man Aantal berichten : 514
Leeftijd : 44
Hobby’s : karper en meervalvissen
Registration date : 02-05-08

BerichtOnderwerp: Re: bollen draaien.   bollen draaien. - Pagina 2 Icon_minitimezo mei 24, 2009 1:06 pm

een pastamatic kan je ook gebruiken
, je mix erin eieren en je deeg wordt gemaakt en daarna komen de worsten er zo uit
http://www.thecompleatebroangler.com
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: bollen draaien.   bollen draaien. - Pagina 2 Icon_minitime

bollen draaien.
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Balletjes draaien
» The Boilie Factory
» Bollen vacumeren ???
» Betaalbare bollen?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: DeCarpSaloon Screamer-