Aantal berichten : 1018 Leeftijd : 47 Woonplaats : Vlaanderen Hobby’s : Carpfishing & dog-sport Registration date : 24-01-09
Onderwerp: Bollen vacumeren ??? do maa 26, 2009 8:19 pm
Jip gasten,... Ik heb me een vacummachine gekocht en ga in de toekomst met gevacumeerde bollen vissen. Altijd vers aas, en geen diepvriezer meer die toch maar dag en nacht electriciteit vreet. Kunnen jullie mij jullie mening en ervaring zeggen, vindt dit wel een goede optie voor dag-verse bollen. Graag jullie bevindingen.... Greetz
Pol Geens
Aantal berichten : 332 Leeftijd : 61 Woonplaats : aan de Kempische Meren Hobby’s : aan de waterkant Registration date : 21-06-08
Onderwerp: Re: Bollen vacumeren ??? do maa 26, 2009 11:12 pm
... Hoi Exos ,
eentje met een vacuum-kamer of met een lint ? Heb me onlangs een nieuwe aangeschaft , wel nog met een lint , semi-professioneel . Toch vind ik hem een beetje te zwak , hij trekt niet voldoende vacuum , al heeft hij toch 300 € gekost.
zie foto boven rechts in de hoek.
[img][/img]
Grtz , Sun.
pascal waltenier
Aantal berichten : 445 Leeftijd : 44 Woonplaats : welle Hobby’s : vissen Registration date : 16-12-08
Onderwerp: Re: Bollen vacumeren ??? zo maa 29, 2009 11:32 pm
Je kan uw bollen tot zo ongeveer een maand of 4 houden , moet u werken met een proffessionele machine
Merknaam bvb henkelman
Maar denk als ge gaat weten wat zo een machine nieuw kost , gaat ge verschieten , in occasie ga je ook al snel over 1000 a 1500 euro spreken
Bart Debosschere
Aantal berichten : 1018 Leeftijd : 47 Woonplaats : Vlaanderen Hobby’s : Carpfishing & dog-sport Registration date : 24-01-09
Onderwerp: Re: Bollen vacumeren ??? ma maa 30, 2009 10:03 am
Heb mij een henkelman gekocht, met vacumkamer in tweedehands want tis nieuw nogal prijzig... Nu nog de nieuwe mix rollen en deze vacumeren. Ga mijne diepvriezer buitensmijten denk ik.
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: Bollen vacumeren ??? ma maa 30, 2009 7:47 pm
Je bent toch wel beperkt met het bewaren, of ben ik verkeerd? Je kan ze nu ook geen maaaaaaaaaaaaanden goed houden hé...
Maar als je ze nu na het vacuüm trekken invriest, en je ontdooit ze na een tijd....heb je dan nog steeds het voordeel van het vacuüm trekken, of is het door het bevriezen niet aan te raden ze gewoon in de vacuümzakken te laten.
Stel je gaat een weekje naar het buitenland, je hebt lekkere superverse ballen mee die vacuüm getrokken zijn, je komt terug en hebt er nog over...ik zou die in de vrieskast steken denk ik, om nadien opnieuw mee te nemen tijdens een andere week-trip...
Grtzzzzzzzz
Bart Debosschere
Onderwerp: Re: Bollen vacumeren ??? ma maa 30, 2009 8:19 pm
Jip zors, Alles blijft een 4 tal maanden goed in de vacumzak. Je kan ze nog invriezen ook maar da ga ik niet doen. greetz
pascal waltenier
Aantal berichten : 445 Leeftijd : 44 Woonplaats : welle Hobby’s : vissen Registration date : 16-12-08
Onderwerp: Re: Bollen vacumeren ??? ma maa 30, 2009 9:26 pm
Zors schreef:
Je bent toch wel beperkt met het bewaren, of ben ik verkeerd? Je kan ze nu ook geen maaaaaaaaaaaaanden goed houden hé...
Maar als je ze nu na het vacuüm trekken invriest, en je ontdooit ze na een tijd....heb je dan nog steeds het voordeel van het vacuüm trekken, of is het door het bevriezen niet aan te raden ze gewoon in de vacuümzakken te laten.
Stel je gaat een weekje naar het buitenland, je hebt lekkere superverse ballen mee die vacuüm getrokken zijn, je komt terug en hebt er nog over...ik zou die in de vrieskast steken denk ik, om nadien opnieuw mee te nemen tijdens een andere week-trip...
Grtzzzzzzzz
Nee zors dat lukt niet , met zo een henkelman zit er al zo een kracht getrokken op de (dikke) zakken dat als je gaat invriezen ze gewoon van de eerste tot de laatste stuk gaan
Doordat er steeds vocht in uw boilie's zit , gaat dit bij invriezen stollen , en stollen = uitzetten , het duwt de zakken gewoon kapot
Je mag zelfs niet te hard gaan handelen met de vacuumzakken of ze gaan ook al stuk , zeker als ge wat kemp of gemalen zaden inzitten hebt , de schelpjes boren zich gewoon door de plastiek
Na een 3 a 4 maand , kan je soms al zien dat er in een zak al wat schimmel gaat vormen , das echt de moment dat je de zakken in de vriezer duwt
exos schreef:
Heb mij een henkelman gekocht, met vacumkamer in tweedehands want tis nieuw nogal prijzig... Nu nog de nieuwe mix rollen en deze vacumeren. Ga mijne diepvriezer buitensmijten denk ik.
Exos zegt dan iets he , als ge smijt zallek men camionet komen openzetten , moet er hier een stuk of 2 bijhebben
Wat heb je die henkelman betaald als ik dat mag vragen?
Laatst aangepast door Zors op di maa 31, 2009 7:41 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Samengevoegd...)
Bart Debosschere
Onderwerp: Re: Bollen vacumeren ??? ma maa 30, 2009 9:37 pm
Wat moet je bij hebben een diepvriezer of een vacum??? Kan daar aangeraken zonder probleem , in tweedehands of nieuw geen probleem. Nieuw mag je spreken vanaf 1600 euro, tweedehands vanaf 850 euro voor die henkelman-machines. Greetz
pascal waltenier
Onderwerp: Re: Bollen vacumeren ??? di maa 31, 2009 9:16 am
Ben gewoon wat uit aan het kijken voor een extra vriezer , nu wel geen van 15 jaar oud ook , moet dienen voor boilie's dus ook geen 250 euro aan geven ook natuurlijk
Eerlijk gezegd een vacuum , das mooi dat je dat hebt , maar tis een pak geld als particulier
Kennis van mij heeft er 1 , 3500 nieuw , gekocht in occasie aan 1500 , echt een goede machine tot 5 of 7 kg max. vacumeren , sla me nu dood , die buit de vacuummachine ook wel commercieel uit natuurlijk
Je moet echt wel met kwalitatief dikke zakken gaan werken , en die kosten ook al een aardig centje
Maar das verdikke veel geld
Er zijn nog wel een merk die zelfde aanbieden dan henkelman , henkelman ga je hier quasi 2 dehands het makkelijkst vinden
En geef geen geld uit aan een goedkoper toestel , het werkt gewoon niet
Bart Debosschere
Onderwerp: Re: Bollen vacumeren ??? di maa 31, 2009 9:58 am
Ja je hebt gelijk man , ik heb een adres waar ik goede zakken kan kopen en goedkoop. Ik moet ze wel per 1000 kopen, ik ga ook mijn vacum -machine ter beschikking stellen van anderen hoor. Ga bollen vacumeren voor een ander tegen betaling. Daarmee kan ik wat geld weer winnen van mijn investering. Vind het een meerwaarde om met zulke bollen te vissen... Maar aangezien ik geen korte sessies meer vis is dit ook ideaal voor mij. Hoeveel keer kom je niet terug met bollen die al een week in u tent hebben gelegen in regenweer. Half beschimmeld, nat en klam.... Wat heb je er nog aan? Rijp voor de vuilbak, jammer toch...,bij vacum snij je open wat je nodig hebt de rest blijft vers. Daarmee deze investering.... Greetz....
bart polyn
Aantal berichten : 806 Leeftijd : 43 Woonplaats : Heusden Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's Registration date : 19-08-08
Onderwerp: Re: Bollen vacumeren ??? di maa 31, 2009 7:10 pm
Blijven die bollen mooi rond als ze vacuum getrokken zijn??Niet dat da zoveel kwaad kan,maar als ge ze met de werppijp wilt laten wegslingeren is het toch makkelijker met mooie ronde hé.............. grtzzzzzzzz Bart
Bart Debosschere
Onderwerp: Re: Bollen vacumeren ??? di maa 31, 2009 7:29 pm
Inderdaad ze zijn niet meer helemaal rond, maar ik neem een 24mm buis om mijn 20mm bollen te werpen. Maar dit is niet echt voor mijn besteed want ik vaar bijna altijd uit. greetz
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Paul Lenglez trekt zijn bollen ook altijd vacuum. En als hij achteraf de zakken open snijdt heeft die echte "teerlingen" (dobbelstenen). Moest daar destijds als we samen visten altijd mee lachen.
Gregory Depoutre
Aantal berichten : 317 Leeftijd : 44 Woonplaats : wervik Hobby’s : muziek Registration date : 27-03-08
dus is vaccumeren eigenlijk de oplossing voor uw bv frankrijk sessie? Ik vertrek 2weken na elkaar naar france in de zomer...da is dus de manier uw bollen perfect vers te houden ? Thanks!
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Paul Lenglez vertelde mij dat het de houdbaarheidstijd zonder diepvries toch wel iets verlengde (op voorwaarde dat ge echt een goed apparaat gebruikt), dus dat kwam goed uit voor lange trips.
Maar nog een reden van het vacuum trekken was dat hij door deze manier van verpakken, veel meer boilies in zijn diepvries kreeg, omdat ge met mooie platte pakketjes kon stapelen.
david deman
Aantal berichten : 534 Leeftijd : 35 Woonplaats : Menen Hobby’s : Vissen / scheidsrechter KBVB Registration date : 31-01-09
dus is vaccumeren eigenlijk de oplossing voor uw bv frankrijk sessie? Ik vertrek 2weken na elkaar naar france in de zomer...da is dus de manier uw bollen perfect vers te houden ? Thanks!
Jup dat lukt zeker. Gewoon fris leggen uit de zon in de schaduw.
Bart Debosschere
Jip,... Ik ga zelfs mijn flavour en mijn aminol gewoon in mijn vacum zak gieten. Eens goed de zak doorelkaar wrijven en dan de bollen erin, alles mooi verdeeld. Bij deze kook ik die niet kopot en is de buitenkant van de boulie super attractief. En je hebt minder verbruik van flavour, en blijven ze lekker vers. Indien ze wat hoekiger worden is dit ook een pluspunt indien je op een water vist met scheepvaart, ze blijven makkelijker liggen. En ze zijn anders dan anders, dressuur doorbrekend ??? Greetz
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Wel opletten met vloeistof in de zakken te gieten...hebben ook een toestel gekocht om vacuüm te trekken, en als de zak nat is, en dan vooral waar de "naad" komt, dan komt de zak nogal vlug open....
Kan zijn dat je met super professioneel materiaal werkt, je daar geen probleem mee hebt natuurlijk...
Grtzzzzzzzzz
Bart Debosschere
Ja je moet inderdaad opletten dat de bovenkant niet vochtig geraakt, anders is de las inderdaad naar de kl... . Mijn machine heeft een dubbele las dus als de eerste niet goed is kan de tweede wel goed zijn. Maar enige voorzichtigheid is hier wel aan de orde.
Gregory Depoutre
Aantal berichten : 317 Leeftijd : 44 Woonplaats : wervik Hobby’s : muziek Registration date : 27-03-08
Onderwerp: Re: Bollen vacumeren ??? wo jun 03, 2009 7:54 pm
misschien domme vraag ma bv mijn bollen zitten nu in den diepvries dus ist een dag voor de geplande (lange) sessie ze er uit te halen en vacuump te trekkn?Ontdooid dus?
grtz
Bart Debosschere
Onderwerp: Re: Bollen vacumeren ??? wo jun 03, 2009 8:35 pm
Liefst droog en hard dan zijn ideaal om te vacumeren. Ik laat ze 3 dagen drogen maar dit hangt af van mix tot mix. greetz
bart polyn
Aantal berichten : 806 Leeftijd : 43 Woonplaats : Heusden Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's Registration date : 19-08-08
Onderwerp: Re: Bollen vacumeren ??? za dec 29, 2012 2:58 pm
In de makro 2 toestellen gezien om te vacumeren.Dacht rond de 150 euro een kennis van me gebruikt deze voor voedingswaren en is er tevreden van.Zijn wel keine zakken tot 3 liter dacht ik. Als ik jullie antwoorden hier lees moet dit dus dikken "brol" zijn??!!!