Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Bollen vacumeren ???

Ga naar beneden 
+4
Jeffrey Benoot
pascal waltenier
Pol Geens
Bart Debosschere
8 plaatsers
AuteurBericht
Bart Debosschere

Bart Debosschere

Man Aantal berichten : 1018
Leeftijd : 47
Hobby’s : Carpfishing & dog-sport
Registration date : 24-01-09

Bollen vacumeren ??? Empty
BerichtOnderwerp: Bollen vacumeren ???   Bollen vacumeren ??? Icon_minitimedo maa 26, 2009 8:19 pm

Jip gasten,...
Ik heb me een vacummachine gekocht en ga in de toekomst met gevacumeerde bollen vissen.
Altijd vers aas, en geen diepvriezer meer die toch maar dag en nacht electriciteit vreet.
Kunnen jullie mij jullie mening en ervaring zeggen, vindt dit wel een goede optie voor dag-verse bollen.
Graag jullie bevindingen....
Greetz
Terug naar boven Ga naar beneden
Pol Geens

Pol Geens

Man Aantal berichten : 332
Leeftijd : 61
Hobby’s : aan de waterkant
Registration date : 21-06-08

BerichtOnderwerp: Re: Bollen vacumeren ???   Bollen vacumeren ??? Icon_minitimedo maa 26, 2009 11:12 pm

...
Hoi Exos ,

eentje met een vacuum-kamer of met een lint ?
Heb me onlangs een nieuwe aangeschaft , wel nog met een lint , semi-professioneel .
Toch vind ik hem een beetje te zwak , hij trekt niet voldoende vacuum , al heeft hij toch 300 € gekost.

zie foto boven rechts in de hoek.

[img]Bollen vacumeren ??? P1020186[/img]

Grtz , Sun.
pascal waltenier

pascal waltenier

Man Aantal berichten : 445
Leeftijd : 44
Hobby’s : vissen
Registration date : 16-12-08

BerichtOnderwerp: Re: Bollen vacumeren ???   Bollen vacumeren ??? Icon_minitimezo maa 29, 2009 11:32 pm

Je kan uw bollen tot zo ongeveer een maand of 4 houden , moet u werken met een proffessionele machine

Merknaam bvb henkelman

Maar denk als ge gaat weten wat zo een machine nieuw kost , gaat ge verschieten , in occasie ga je ook al snel over 1000 a 1500 euro spreken
Bart Debosschere

Bart Debosschere

BerichtOnderwerp: Re: Bollen vacumeren ???   Bollen vacumeren ??? Icon_minitimema maa 30, 2009 10:03 am

Heb mij een henkelman gekocht, met vacumkamer in tweedehands want tis nieuw nogal prijzig... scratch
Nu nog de nieuwe mix rollen en deze vacumeren.
Ga mijne diepvriezer buitensmijten denk ik.
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot

Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 51
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

BerichtOnderwerp: Re: Bollen vacumeren ???   Bollen vacumeren ??? Icon_minitimema maa 30, 2009 7:47 pm

Je bent toch wel beperkt met het bewaren, of ben ik verkeerd? Je kan ze nu ook geen maaaaaaaaaaaaanden goed houden hé...

Maar als je ze nu na het vacuüm trekken invriest, en je ontdooit ze na een tijd....heb je dan nog steeds het voordeel van het vacuüm trekken, of is het door het bevriezen niet aan te raden ze gewoon in de vacuümzakken te laten.

Stel je gaat een weekje naar het buitenland, je hebt lekkere superverse ballen mee die vacuüm getrokken zijn, je komt terug en hebt er nog over...ik zou die in de vrieskast steken denk ik, om nadien opnieuw mee te nemen tijdens een andere week-trip...

Grtzzzzzzzz
Bart Debosschere

Bart Debosschere

BerichtOnderwerp: Re: Bollen vacumeren ???   Bollen vacumeren ??? Icon_minitimema maa 30, 2009 8:19 pm

Jip zors,
Alles blijft een 4 tal maanden goed in de vacumzak.
Je kan ze nog invriezen ook maar da ga ik niet doen.
greetz
pascal waltenier

pascal waltenier

BerichtOnderwerp: Re: Bollen vacumeren ???   Bollen vacumeren ??? Icon_minitimema maa 30, 2009 9:26 pm

Zors schreef:
Je bent toch wel beperkt met het bewaren, of ben ik verkeerd? Je kan ze nu ook geen maaaaaaaaaaaaanden goed houden hé...

Maar als je ze nu na het vacuüm trekken invriest, en je ontdooit ze na een tijd....heb je dan nog steeds het voordeel van het vacuüm trekken, of is het door het bevriezen niet aan te raden ze gewoon in de vacuümzakken te laten.

Stel je gaat een weekje naar het buitenland, je hebt lekkere superverse ballen mee die vacuüm getrokken zijn, je komt terug en hebt er nog over...ik zou die in de vrieskast steken denk ik, om nadien opnieuw mee te nemen tijdens een andere week-trip...

Grtzzzzzzzz

Nee zors dat lukt niet , met zo een henkelman zit er al zo een kracht getrokken op de (dikke) zakken dat als je gaat invriezen ze gewoon van de eerste tot de laatste stuk gaan

Doordat er steeds vocht in uw boilie's zit , gaat dit bij invriezen stollen , en stollen = uitzetten , het duwt de zakken gewoon kapot

Je mag zelfs niet te hard gaan handelen met de vacuumzakken of ze gaan ook al stuk , zeker als ge wat kemp of gemalen zaden inzitten hebt , de schelpjes boren zich gewoon door de plastiek

Na een 3 a 4 maand , kan je soms al zien dat er in een zak al wat schimmel gaat vormen , das echt de moment dat je de zakken in de vriezer duwt

exos schreef:
Heb mij een henkelman gekocht, met vacumkamer in tweedehands want tis nieuw nogal prijzig... scratch
Nu nog de nieuwe mix rollen en deze vacumeren.
Ga mijne diepvriezer buitensmijten denk ik.

Exos zegt dan iets he , als ge smijt zallek men camionet komen openzetten , moet er hier een stuk of 2 bijhebben

Wat heb je die henkelman betaald als ik dat mag vragen?

Laatst aangepast door Zors op di maa 31, 2009 7:41 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Samengevoegd...)
Bart Debosschere

Bart Debosschere

BerichtOnderwerp: Re: Bollen vacumeren ???   Bollen vacumeren ??? Icon_minitimema maa 30, 2009 9:37 pm

Wat moet je bij hebben een diepvriezer of een vacum??? scratch
Kan daar aangeraken zonder probleem , in tweedehands of nieuw geen probleem.
Nieuw mag je spreken vanaf 1600 euro, tweedehands vanaf 850 euro voor die henkelman-machines.
Greetz
pascal waltenier

pascal waltenier

BerichtOnderwerp: Re: Bollen vacumeren ???   Bollen vacumeren ??? Icon_minitimedi maa 31, 2009 9:16 am

Ben gewoon wat uit aan het kijken voor een extra vriezer , nu wel geen van 15 jaar oud ook , moet dienen voor boilie's dus ook geen 250 euro aan geven ook natuurlijk

Eerlijk gezegd een vacuum , das mooi dat je dat hebt , maar tis een pak geld als particulier

Kennis van mij heeft er 1 , 3500 nieuw , gekocht in occasie aan 1500 , echt een goede machine tot 5 of 7 kg max. vacumeren , sla me nu dood , die buit de vacuummachine ook wel commercieel uit natuurlijk

Je moet echt wel met kwalitatief dikke zakken gaan werken , en die kosten ook al een aardig centje

Maar das verdikke veel geld

Er zijn nog wel een merk die zelfde aanbieden dan henkelman , henkelman ga je hier quasi 2 dehands het makkelijkst vinden

En geef geen geld uit aan een goedkoper toestel , het werkt gewoon niet
Bart Debosschere

Bart Debosschere

BerichtOnderwerp: Re: Bollen vacumeren ???   Bollen vacumeren ??? Icon_minitimedi maa 31, 2009 9:58 am

Ja je hebt gelijk man , ik heb een adres waar ik goede zakken kan kopen en goedkoop.
Ik moet ze wel per 1000 kopen, ik ga ook mijn vacum -machine ter beschikking stellen van anderen hoor.
Ga bollen vacumeren voor een ander tegen betaling.
Daarmee kan ik wat geld weer winnen van mijn investering.
Vind het een meerwaarde om met zulke bollen te vissen...
Maar aangezien ik geen korte sessies meer vis is dit ook ideaal voor mij.
Hoeveel keer kom je niet terug met bollen die al een week in u tent hebben gelegen in regenweer.
Half beschimmeld, nat en klam....
Wat heb je er nog aan?
Rijp voor de vuilbak, jammer toch...,bij vacum snij je open wat je nodig hebt de rest blijft vers.
Daarmee deze investering....
Greetz....
bart polyn

bart polyn

Man Aantal berichten : 806
Leeftijd : 43
Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's
Registration date : 19-08-08

BerichtOnderwerp: Re: Bollen vacumeren ???   Bollen vacumeren ??? Icon_minitimedi maa 31, 2009 7:10 pm

Blijven die bollen mooi rond als ze vacuum getrokken zijn??Niet dat da zoveel kwaad kan,maar als ge ze met de werppijp wilt laten wegslingeren is het toch makkelijker met mooie ronde hé.............. Cool
grtzzzzzzzz Bart
Bart Debosschere

Bart Debosschere

BerichtOnderwerp: Re: Bollen vacumeren ???   Bollen vacumeren ??? Icon_minitimedi maa 31, 2009 7:29 pm

Inderdaad ze zijn niet meer helemaal rond, maar ik neem een 24mm buis om mijn 20mm bollen te werpen.
Maar dit is niet echt voor mijn besteed want ik vaar bijna altijd uit.
greetz
Robby Malfliet

Robby Malfliet

Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

BerichtOnderwerp: Re: Bollen vacumeren ???   Bollen vacumeren ??? Icon_minitimewo apr 01, 2009 1:48 pm

Paul Lenglez trekt zijn bollen ook altijd vacuum. En als hij achteraf de zakken open snijdt heeft die echte "teerlingen" (dobbelstenen).
Moest daar destijds als we samen visten altijd mee lachen. Laughing
Gregory Depoutre

Gregory Depoutre

Man Aantal berichten : 317
Hobby’s : muziek
Registration date : 27-03-08

BerichtOnderwerp: Re: Bollen vacumeren ???   Bollen vacumeren ??? Icon_minitimewo apr 01, 2009 2:24 pm

dus is vaccumeren eigenlijk de oplossing voor uw bv frankrijk sessie?
Ik vertrek 2weken na elkaar naar france in de zomer...da is dus de manier uw bollen perfect vers te houden ?
Thanks!
Robby Malfliet

Robby Malfliet

Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

BerichtOnderwerp: Re: Bollen vacumeren ???   Bollen vacumeren ??? Icon_minitimewo apr 01, 2009 2:50 pm

Paul Lenglez vertelde mij dat het de houdbaarheidstijd zonder diepvries toch wel iets verlengde (op voorwaarde dat ge echt een goed apparaat gebruikt), dus dat kwam goed uit voor lange trips.

Maar nog een reden van het vacuum trekken was dat hij door deze manier van verpakken, veel meer boilies in zijn diepvries kreeg, omdat ge met mooie platte pakketjes kon stapelen. Wink
david deman

david deman

Man Aantal berichten : 534
Leeftijd : 35
Hobby’s : Vissen / scheidsrechter KBVB
Registration date : 31-01-09

BerichtOnderwerp: Re: Bollen vacumeren ???   Bollen vacumeren ??? Icon_minitimewo apr 01, 2009 3:35 pm

kleen schreef:
dus is vaccumeren eigenlijk de oplossing voor uw bv frankrijk sessie?
Ik vertrek 2weken na elkaar naar france in de zomer...da is dus de manier uw bollen perfect vers te houden ?
Thanks!

Jup dat lukt zeker. Gewoon fris leggen uit de zon in de schaduw.
http://www.theboiliefactory.be
Bart Debosschere

Bart Debosschere

BerichtOnderwerp: Re: Bollen vacumeren ???   Bollen vacumeren ??? Icon_minitimewo apr 01, 2009 7:45 pm

Jip,...
Ik ga zelfs mijn flavour en mijn aminol gewoon in mijn vacum zak gieten.
Eens goed de zak doorelkaar wrijven en dan de bollen erin, alles mooi verdeeld.
Bij deze kook ik die niet kopot en is de buitenkant van de boulie super attractief.
En je hebt minder verbruik van flavour, en blijven ze lekker vers.
Indien ze wat hoekiger worden is dit ook een pluspunt indien je op een water vist met scheepvaart, ze blijven makkelijker liggen.
En ze zijn anders dan anders, dressuur doorbrekend ???
Greetz
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot

Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 51
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

BerichtOnderwerp: Re: Bollen vacumeren ???   Bollen vacumeren ??? Icon_minitimewo apr 01, 2009 7:57 pm

Wel opletten met vloeistof in de zakken te gieten...hebben ook een toestel gekocht om vacuüm te trekken, en als de zak nat is, en dan vooral waar de "naad" komt, dan komt de zak nogal vlug open....

Kan zijn dat je met super professioneel materiaal werkt, je daar geen probleem mee hebt natuurlijk...

Grtzzzzzzzzz
Bart Debosschere

Bart Debosschere

BerichtOnderwerp: Re: Bollen vacumeren ???   Bollen vacumeren ??? Icon_minitimewo apr 01, 2009 8:05 pm

Ja je moet inderdaad opletten dat de bovenkant niet vochtig geraakt, anders is de las inderdaad naar de kl... .
Mijn machine heeft een dubbele las dus als de eerste niet goed is kan de tweede wel goed zijn.
Maar enige voorzichtigheid is hier wel aan de orde.
Gregory Depoutre

Gregory Depoutre

Man Aantal berichten : 317
Hobby’s : muziek
Registration date : 27-03-08

BerichtOnderwerp: Re: Bollen vacumeren ???   Bollen vacumeren ??? Icon_minitimewo jun 03, 2009 7:54 pm

misschien domme vraag ma bv mijn bollen zitten nu in den diepvries lol!
dus ist een dag voor de geplande (lange) sessie ze er uit te halen en vacuump te trekkn?Ontdooid dus?

grtz
Bart Debosschere

Bart Debosschere

BerichtOnderwerp: Re: Bollen vacumeren ???   Bollen vacumeren ??? Icon_minitimewo jun 03, 2009 8:35 pm

Liefst droog en hard dan zijn ideaal om te vacumeren.
Ik laat ze 3 dagen drogen maar dit hangt af van mix tot mix.
greetz
bart polyn

bart polyn

BerichtOnderwerp: Re: Bollen vacumeren ???   Bollen vacumeren ??? Icon_minitimeza dec 29, 2012 2:58 pm

In de makro 2 toestellen gezien om te vacumeren.Dacht rond de 150 euro een kennis van me gebruikt deze voor voedingswaren en is er tevreden van.Zijn wel keine zakken tot 3 liter dacht ik.
Als ik jullie antwoorden hier lees moet dit dus dikken "brol" zijn??!!!

http://www.allpax.nl/product_info.php?products_id=9555&XTCsid=2841af39aa239c1229e35ac0cdd61f05

hierboven alvast een link van zo een toestel....
pascal waltenier

pascal waltenier

BerichtOnderwerp: Re: Bollen vacumeren ???   Bollen vacumeren ??? Icon_minitimema jan 07, 2013 4:29 am

jeps bart , dit trekt min of meer luchtledig en niet vacuum

Gegarandeerd mag je uw boilies hiermee weg gooien na een tijdje

Dit is de motor

Capaciteit Max. 200 W

Heb nu zelf een vol professionelke staan die ik betaalbaar heb kunnen kopen

Motor = 2.6kw , werkt op drijfkracht en dan spreken we nog niet over de pomp die er in zit want die is groter dan dat toestel in de macro

Toestel kost een 8000€ nieuw

Je trekt er als je ze te hard zet met 150 micron zakken gewoon de boilies mee aan gort

Dusja das speelgoed hee wat ze in de macro verkopen , boerenbedrog

Als je eens rekent

Ik trek 7.5kg vacuum voor 2.5€

150 / 2.5 = 60 zakken

60 x 7.5kg =450kg boilies

Tegen dat gij 450kg vervist hebt zijn we al wat verder zeker

Is dat toestel u 150€ waard?

Dan heb je nog geen zakken gerekend in aankoop hee
bart polyn

bart polyn

BerichtOnderwerp: Re: Bollen vacumeren ???   Bollen vacumeren ??? Icon_minitimema jan 07, 2013 11:33 am

Ok uitgeklapt Cool !!!
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Bollen vacumeren ???   Bollen vacumeren ??? Icon_minitime

Bollen vacumeren ???
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Vacumeren