Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Vacumeren

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Steven Dekeyzer

Steven Dekeyzer

Man Aantal berichten : 384
Leeftijd : 48
Hobby’s : Carp Fishing / music
Registration date : 22-03-09

Vacumeren Empty
BerichtOnderwerp: Vacumeren   Vacumeren Icon_minitimedo sep 24, 2009 1:32 pm

Iedereen zal het wel es meegemaakt hebben dat voor een lange sessie z'n boilies schimmelen. Lang laten drogen, in bewaarzakken in een boom hangen, suiker, zout, enz ... Pff, mss toch maar beter eens wat anders proberen.

Ken een winkel in de buurt die het voor me kan regelen om te vacumeren, maar het kan volgens 2 werkwijzen.
1° Dmv. vacuumeermachine de zak volledig vacuum trekken, nadeel is dan wsl dat boilies gaan vervormen.
2° Dmv. vacuumeermachine gas in de zak steken, wsl dergelijk gas die ze ook gebruiken om kaas in plastic langer houdbaar te houden.

Nu heb ik enkele vraagjes :
- Iemand ervaring met beide werkwijzen ?
- Freezers eerst laten ontdooien voor vacumeren ?
- Hoelang houdbaar mits goed vacuum getrokken ?
- Ook mogelijk voor particles (met of zonder kookvocht) ?

Grtz
Steven
Terug naar boven Ga naar beneden
Wesley Mast

Wesley Mast

Man Aantal berichten : 693
Leeftijd : 44
Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen
Registration date : 03-04-08

Vacumeren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vacumeren   Vacumeren Icon_minitimedo sep 24, 2009 3:43 pm

En wie zegt dat als uw bollen iets wat vervormen dat een nadeel hoeft te zijn Santa Wink
http://www.carpmovement.com
Steven Dekeyzer

Steven Dekeyzer

Vacumeren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vacumeren   Vacumeren Icon_minitimedo sep 24, 2009 4:04 pm

Wesley Mast schreef:
En wie zegt dat als uw bollen iets wat vervormen dat een nadeel hoeft te zijn Santa Wink

Das juist, als ze maar niet gebroken zijn
Kurt Glorie

Kurt Glorie

Man Aantal berichten : 280
Leeftijd : 47
Hobby’s : vissen-vissen-vissen
Registration date : 24-03-08

Vacumeren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vacumeren   Vacumeren Icon_minitimedo sep 24, 2009 4:38 pm

Als je ze (boilies) niet lang laat drogen zijn ze zeer gevoelig voor een andere vorm aan te nemen. Dit is enkel nadelig als je op een water bezig bent waar je ferm moet meppen met een cobra anders zie ik er geen problemen mee.

Dat vacumeren met behulp van gas , daar heb ik geen ervaring mee.

grtz
Gast
Gast

Vacumeren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vacumeren   Vacumeren Icon_minitimedo sep 24, 2009 8:21 pm

Ik laat die altijd vacuum trekken als ik buitenland ga. De bewaartijd hangt al af van bol tot bol heb ik ondervonden. Heb boillies gehad die na drie maanden nog goed waren, maar heb er ook al gehad waarvan de zak opgeblazen was na een maand. ik laat ze vacuum trekken zonder gas, je moet wel zorgen dat je een vaste mix hebt en dat je bollen goed gedroogd zijn, ze vervormen uiteraard wel maar ik vis toch altijd met de boot dus dat is geen enkel probleem voor mij. greetz
Ivan De Ridder

Ivan De Ridder

Man Aantal berichten : 489
Leeftijd : 53
Hobby’s : Karpervissen / Genieten van ne goeien Duvel
Registration date : 23-12-08

Vacumeren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vacumeren   Vacumeren Icon_minitimedo sep 24, 2009 8:30 pm

Boilie's vacuüm verpakken om langer houdbaar te houden is idd zinvol om de versheid te verlengen.
Maar tot hiertoe heb ik met freezerboilie's nog geen probs ondervonden. Al moet ik er eerlijk bijvermelden dat m'n langste trip 11
dagen betrof...

Grtz
Ivan
http://www.ccmoore.be
Gast
Gast

Vacumeren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vacumeren   Vacumeren Icon_minitimedo sep 24, 2009 8:35 pm

De houdbaarheid hangt ook af van wat in je boillie zit natuurlijk en de weersomstandigheden. ik weet dat die waar ik nu bij vis na veertien dagen nog goed zijn, maar met het vacuum trekken is je aas verser en kom je niet snel voor verassingen te staan en wat je over hebt neem je gewoon mee naar huis terug.
Steven Dekeyzer

Steven Dekeyzer

Vacumeren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vacumeren   Vacumeren Icon_minitimedo sep 24, 2009 8:37 pm

Bedankt voor reacties, iemand ervaring met particles vacuum trekken ?
Gast
Gast

Vacumeren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vacumeren   Vacumeren Icon_minitimedo sep 24, 2009 8:42 pm

partikels zonder kookvocht mss maar weet het niet zeker, ik laat ook altijd mijn vlees vacuum trekken als ik buitenland ga en vorige keer had ik een soort gyros laten vacumeren en die stond na twee dagen al bol en was slecht. Denk omdat daar saus bijzat. De slager zei thans als dat niet kon maar ik neem toch geen gyros meer mee Wink partikels maak ik altijd ter plekke klaar met zo een 3000 watt gasvuur van campinggaz en een grote ketel, en de eerste portie maak ik thuis klaar voor vertrek.
Ivan De Ridder

Ivan De Ridder

Man Aantal berichten : 489
Leeftijd : 53
Hobby’s : Karpervissen / Genieten van ne goeien Duvel
Registration date : 23-12-08

Vacumeren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vacumeren   Vacumeren Icon_minitimedo sep 24, 2009 8:46 pm

Nee niet direct nee, maar je kan je particles langer (zonder schimmelvorming) houden, door ze in een emmer te bewaren in het kookvocht, met daarboven een laag olie.

Grtz
Ivan
http://www.ccmoore.be
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot

Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 51
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

Vacumeren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vacumeren   Vacumeren Icon_minitimevr sep 25, 2009 7:19 am

Ivan De Ridder schreef:
Nee niet direct nee, maar je kan je particles langer (zonder schimmelvorming) houden, door ze in een emmer te bewaren in het kookvocht, met daarboven een laag olie.

Grtz
Ivan

Die tip van die olie ga ik bijhouden, klinkt interessant... Wink

Het probleem van particles vacuüm trekken, is het vocht die er bij zit, de "lasnaad" komt steevast los, omdat tijdens het vacuüm-trekken, er vocht tussen het plastic getrokken wordt. Al meermaals geprobeerd; lukt niet altijd goed...

Hetzelfde met boilies eigenlijk, uw ballen wat bewerken met een dip of andere vloeistof, net voor het vacuüm trekken, kan, maar dan moet je het vocht wel wat laten intrekken eer je ze in de zak stopt, anders krijg je hetzelfde probleem...

Heb anders ook nog meegemaakt dat boilies bederven in een vacuüm verpakking hoor, ik had ze nog bewerkt met een flinke scheut olie, wat laten intrekken, en dan de zak in.
Het was behoorlijk warm weer, ik had de boilies wel in de schaduw gehouden, maar toch, na slechts drie dagen deed ik de zak open, en de boilies roken wat verzuurd, de olie was door de warmte dus gaan bederven...

Vacuüm trekken is dus wel en oplossing, maar je moet toch rekening houden met de temperatuur. Als het een erg warmere periode betreft werk ik nog het liefst met droogzakken, in het voor- en najaar bieden vacuüm getrokken zakken een oplossing, het is meestal wat vochtiger dan 's zomers, maar ook wat frisser...bederven in de zak is dus praktisch uitgesloten... Wink

Grtzzzzzzz
Steven Dekeyzer

Steven Dekeyzer

Vacumeren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vacumeren   Vacumeren Icon_minitimeza sep 26, 2009 6:10 pm

Als proef boilies op 2 manieren laten vacumeren, links met gas en foto in t midden op traditionele manier. Rechtse foto is tarwe vacuum getrokken.

Vacumeren met gas is iets wat me onbekend is, maar ziet er op het eerste zicht wel goed uit ... hieronder heb je link met wat uitleg.

http://www.airliquide.be/nl/industrie/levensmiddelen-en-dranken/conditionnement-sous-atmosphere-modifiee-map.html

Vacumeren 33vyw69
Gesponsorde inhoud

Vacumeren Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vacumeren   Vacumeren Icon_minitime

Vacumeren
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Bollen vacumeren ???