Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Flavours/attractors

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Gast
Gast

Flavours/attractors Empty
BerichtOnderwerp: Flavours/attractors   Flavours/attractors Icon_minitimezo apr 20, 2008 7:09 am

Ik las in één van de andere topics iets over flavours, wel nu zijn er 101 verschillende.
Maar er zijn killers die al jaren meedraaine.
Nu vanaf 1985 zal het zijn geweest tot nu heb ik zo altijd mijn voorkeur gehad in de engelse keuken
op gebiet van aas.
Tis eigenlijk allemaal begonnen met een simpele mix 50/50 van ritchworth en flavours van catchum.
eerst was het Scopex, chocolat malt en maple cream.
daarna kwamen de stinkers aan de beurt lobster tormidore en later pukka salmon (dit was echt een mega killer) en dan ook nog de shellfish sence appeal.
in de jaren 90, ben ik over gegaan naar nutrabaits, waar ik 8 jaar heb mee gevist en maar 3 flavours intensief heb gebruikt en dat was cranberry, cuava en caviar in combo met enkele ander attractors samen in de big fish of big seed mix (enige mixen die ik ooit heb gebruikt in die 8 jaar) waren enorme visvangers!!
en nu sinds 1998 is het mainline baits, waar ik eerst rond de 5 jaar met achtiv-8 + activator heb gevist.
even met maple8 (maar niet lang) en nu mijn 4de jaar inga met de fusion!

dus zoals je kunt zien dat in al die jaren dat ik op karper vis, maar een handvol flavours heb gebruikt.
maar één voor één toppers, (samen in combo met een goed aas) hebben die me een massa vis doen vangen.
dan mag je nog zo een goeie visser zijn, als je aas niet deugt ga je niet echt enorm goed scoren.

laat je niet verleiden, door het enorm aanbot aan geurtjes, maar hou je aan de toppers en je zult het zien, ze vangen al jaren vis en zullen dat nog jaren doen ........
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Flavours/attractors   Flavours/attractors Icon_minitimezo apr 20, 2008 2:22 pm

Yo Tommy,

Heb jij dan nooit "liver" of "squid/shellfish" geprobeerd ? ? ?
Ik denk dat ik de bulk van mijn vissen indertijd daarop heb gevangen . . .
En idd. "lobster thermidore" van catchum was ook een killer

Niks "strawberry" of later "scopex", gene "real stuff" van Georges Van Reeth,
hoe goed die het (al dan niet) bij anderen deden;
ik gebruikte bijna steeds één van de 3 bovenstaande flavours,
enkele simpele éénmalige pogingen met andere flavours daargelaten.

_ Liver van Catchum was de eerste die ik ooit kocht, afgaand op een "gut feeling",
en dat was ook meteen een mega-vanger voor mij.
_ Veel later (om es af te wisselen) kwam daar "squid/shellfish" van Geoff Kemp bij;
_ Nog later, in combinatie met een zelf samengestelde mix van melk- en dierlijke (vis/garnaal)
eiwitten, heeft de kreeft thermidor zijn intrede gedaan: was wel pico bello,
maar er was toch nog een extraatje nodig om het tot een absolute vismagneet te maken;
Iets om ook die melkeiwitten "hun duivels te laten ontbinden", qua geurspoor;
Da's mijn persoonlijk "siekretje", maar als je bedenkt dat toen verschillende gasten
al bezig waren met amino-experimenten, kan je wel schatten in welke richting je ongeveer
moet gaan zoeken.
Toen het daarmee éénmaal op punt stond, gebruikte ik het af en toe speciaal op die
"rather unlikely places", gewoon om te testen, en steeds was er beet op.
Ik kreeg toen absoluut het gevoel dat er geen vis binnen de 30 meter mocht passeren
of hij kwam naar dat aas . . . vrat . . . en hing . . .
Da's by far mijn beste aascombinatie ooit geweest. Jammer dat ik het maar een paar keer
gemaakt heb (melkeiwitten zijn immers duur), en daarna alweer verder
zocht naar andere vismagneten.
(Nu ja, ik heb het recept nog ergens liggen en misschien begin ik er wel
es terug mee, als ik betaalbaar aan melk-eiwitten kan geraken)

Ten slotte heb ik me ook es laten overtuigen om "sweet" te gaan,
eerst met die - eerlijk gezegd erg goeie - "oil-based" vanilla-flavours van
Johan Janssens, die je moest gebruiken met een emulgator.
Ze waren heel goed, maar dat leek me toch niet het zelfde;
Zal wel aan mij liggen; ik gebruik (nog altijd, denk ik) liever een "hartige" flavour.

Cheers,
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Flavours/attractors   Flavours/attractors Icon_minitimezo apr 20, 2008 3:15 pm

michel

heb de shellfish gebruikt (sence appeal) maar nooit de squid/shellfish en liver in flavour vorm ook niet.
Ik weet maar al te goed dat liver heel goed is, maar gebruikte het in poeder vorm!
maar dat zijn dan extracten/attractors (das een heel andere afdeling in het aas gebeuren) he .....

Strawberry is nooit een fav geweest van mij, Pineapple (in combo met N-butaryic acid) is ook weet een killer (vooral in de vorm van een pop-up).
Fruit en sweet is nooit echt aan mij besteed geweest, op een paar uitzonderingen na.

geef mij maar the fishy/spicy/meaty achtige!
kwa amino´s je die gebruikte ik ook wel veel, nu zit dit in de opmaak van de meeste mixen verwerkt.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Flavours/attractors   Flavours/attractors Icon_minitimezo apr 20, 2008 4:03 pm

Blackwater schreef:
!
kwa amino´s je die gebruikte ik ook wel veel, nu zit dit in de opmaak van de meeste mixen verwerkt.

Yep; leverpoeder is ook van mij altijd al een favoriet geweest;

Ik gebruikte geen amino's zelf als toevoeging, hoor,
dat was veel te ingewikkeld en te arbitrair om daar een echt
bruikbaar resultaat mee te halen;
Wel zocht en vond ik wat om melkeiwitten (als ik ze gebruikte) zelf
snel te laten beginnen met uiteenvallen in hun vele verschillende aminozuren;
een beetje vergelijkbaar met fruit dat net dat tikje overrijp begint te worden
en dan, terwijl het nog aan de bomen hangt, alle beesten uit het bos aantrekt;
of met een "slecht wordende" fles melk, die heel de ijskast bijeen stinkt.

Ik wikkelde daarvoor een zo klaargemaakte mix ook steeds in zilverpapier
(of een plastic zak) en legde die dan op een ietwat warme plek om hem eerst
een uurtje of twee te laten "fermenteren" en die reaktie op gang te laten komen,
vooraleer ik d'r bollen van rolde en die dan kookte.

De resulterende bollen waren blijkbaar perfect wat die beesten wilden,
en ikke dus ook . . . Very Happy

Laatst aangepast door Michel op zo apr 20, 2008 4:31 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Flavours/attractors   Flavours/attractors Icon_minitimezo apr 20, 2008 4:12 pm

Ja ik begrijp wat ge bedoeld, op gebied van dat fermenteren.
Zo is mij toen ik, begon te vissen met activ8 van Mainline verteld, dat ik een handvol bollen in een plastice zak moest steken!
om zo de suikers er te laten uitkomen (op een warme plek) en inderdaad.
ik deed het met enkele bollen (haak aas) en er kwam een witte nevel op en die bollen die vangde enorm goed, beter dan de verse.
alle ze waren altijd vers maar een beetje moldy Wink
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Flavours/attractors   Flavours/attractors Icon_minitimezo apr 20, 2008 4:31 pm

Hi,

Blackwater schreef:
Ja ik begrijp wat ge bedoeld, op gebied van dat fermenteren.
Zo is mij toen ik, begon te vissen met activ8 van Mainline verteld, dat ik een handvol bollen in een plastice zak moest steken!
om zo de suikers er te laten uitkomen (op een warme plek) en inderdaad.
ik deed het met enkele bollen (haak aas) en er kwam een witte nevel op en die bollen die vangde enorm goed, beter dan de verse.
alle ze waren altijd vers maar een beetje moldy Wink

Groot gelijk, Tommy, en DAT was het woord dat ik zocht . . . MOLDY . . .
"een beetje gesmaaiïg" zouwen ze hier in Aantwerpen zeggen.
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Flavours/attractors   Flavours/attractors Icon_minitime

Flavours/attractors
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Alcohol Flavours...
» Hoe lang blijven flavours goed?