Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

natural extracten/attractors

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast

natural extracten/attractors Empty
BerichtOnderwerp: natural extracten/attractors   natural extracten/attractors Icon_minitimezo apr 20, 2008 3:27 pm

natuurlijke extracten/attractors, is veel meer dan een (gewoon een flavour) het is meer dan een geur alleen, en zijn ook meestal veel meer lage termijn (wat een gewoone flavour niet is)

extracten die ik door de jaren heen heb gebruikt zijn, Green Lipped Mussel Extract, Corn Steep Liquor Powder, Betaïne, Pure Liver Powder, kelp powder, dried seaweed en sinds kort Pure Spirulina.
deze zijn één voor één enorme karp attractors!!

en vooral Spirulina is super goed (lees maar).
Spirulina zijn vrij in de natuur voorkomende blauw-groene micro algen. Men vindt ze in meren, rivieren enz. Spirulina is bovendien uitzonderlijk rijk aan de anti-oxidant Beta Caroteen hetgeen de vis in staat stelt om zich te wapenen tegen ziekten en biologische veranderingen. Het helpt met andere woorden om de gewichtstoename te maximaliseren. Spirulina is ook het enige natuurlijk product welke alle essentiële en het merendeel van de niet essentiële aminozuren bezit. De reden waarom vissen waterplanten als voedselbron zien is hierin terug te vinden. Denk hieraan in de winter? Naast aminozuren, is het rijk aan Ijzer, Vitamine B12, B complex en Gamma Linoleenzuur, het bezit ongeveer 70% plantaardige eiwitten, heeft een zeer laag olie/vet gehalte en een werkelijk indrukwekkend arsenaal aan spijsverteringsenzymen. Dit alles maakt van Spirulina het meest boeiende product dat we de laatste jaren op de markt zagen verschijnen.
(bron van info was de CCmoore website)

Ik persoonlijk zou flavours vervangen door extracten in mijn aas.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: natural extracten/attractors   natural extracten/attractors Icon_minitimezo apr 20, 2008 4:55 pm

Kost ook wel 50€ de kg he Tommy, dan mag het wel goed zijn What a Face
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: natural extracten/attractors   natural extracten/attractors Icon_minitimezo apr 20, 2008 5:05 pm

Tja kost geld idd, maar ge kunt ook een samengestelde mix kopen waar het in zit.
de XS base mix van sticky baits bvb (daar zit het in).
Of de Supra ready mix "AQUABIO LT FISH/KELP"
Ingrediënten : LT vismeel, zalm- & forelbroed, L 030 visextract, melkderivaten, gedroogd zeewier, kelppoeder, spirulina, vezels, betaïne, L-aminozuren, vitaminen en mineralen (van boilliefrost)
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: natural extracten/attractors   natural extracten/attractors Icon_minitimezo apr 20, 2008 5:16 pm

Tommy LT vismeel is iets dat ik veel op het net tegenkom waar staat "LT" voor is dat het merk?
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: natural extracten/attractors   natural extracten/attractors Icon_minitimezo apr 20, 2008 5:18 pm

Ik denk dat LT staat voor low temperture (ben niet zeker)
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot

Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 51
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

BerichtOnderwerp: Re: natural extracten/attractors   natural extracten/attractors Icon_minitimezo apr 20, 2008 5:58 pm

LT staat inderdaad voor low temperture...heb me laten wijsmaken dat het de vissen in staat stelt, bij koudere temperaturen, die vismeel soort beter te verteren of af te breken....knal me neer als ik er naast zit!!
Grtzzzzzzz
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: natural extracten/attractors   natural extracten/attractors Icon_minitimezo apr 20, 2008 6:05 pm

Het is idd zoals je zegt Jeffrey.
heb het even opgezogt op het net, en dit is wat ik heb gevonden!

Vismeel dat op een lagere temperatuur werd bereid waardoor je een uitstekende kwaliteit verkrijgt. Bevat ook een hoog eiwitgehalte.
(LT staat voor Low-temperature).
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: natural extracten/attractors   natural extracten/attractors Icon_minitimezo apr 20, 2008 6:09 pm

bedankt Zors en Tommy
Weeeeeer wat wijzer geworden, tof
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: natural extracten/attractors   natural extracten/attractors Icon_minitimezo apr 20, 2008 6:12 pm

geen probleem makker, das het voordeel van goeie mensen op een forum die allemaal active mee doen.
kom je heel veel te weten, en op het gebiet van aas etz ben ik wel enorm goed op de hoogte.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: natural extracten/attractors   natural extracten/attractors Icon_minitimezo apr 20, 2008 6:15 pm

heb ik al gemerkt
we hebben een aasgoeroe onder ons (of hoe noem je dat) study
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: natural extracten/attractors   natural extracten/attractors Icon_minitimezo apr 20, 2008 6:20 pm

Aasgoeroe ba, da zou ik nie zeggen!
maar ken redelijk wa mensen in den bissness en dan hoor je wel is téén en tander Wink
en ik vis ook al jaren met hoogwardig aas Wink

maar al bij al, gewoon karpervisser in hart en nieren .....
Tino Musschoot

Tino Musschoot

Man Aantal berichten : 288
Leeftijd : 45
Hobby’s : vissen en honden
Registration date : 22-09-08

BerichtOnderwerp: Re: natural extracten/attractors   natural extracten/attractors Icon_minitimema sep 22, 2008 10:37 pm

flavours kunnen soms een meerwaarde betekenen in je aas maar zoals tommy aangeeft gebruik ik ook liever natuurlijke extracten die lekker lang en goed smaak geven aan je aas en dit vind ik toch het belangrijkste ook!Goedkopere addetiven vond je bij de toco winkel massaal zoals vetsin en trassie bv. en is gewoonweg super om aan je aas toe te voegen!Ik persoonlijk hoef geen flavours in mijn aas en zou gerust zonder kunnen vissen!De smaak geeft bij ons toch ook de doorslag en als je iets lekker vind zal je het toch ook blijven eten maar het moet natuurlijk ook goed veteren want als je er buikpijn van krijgt of vliegend sch.... zal je het ook links laten!
http://www.triggerbaits.nl
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: natural extracten/attractors   natural extracten/attractors Icon_minitime

natural extracten/attractors
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Flavours/attractors
» Winter attractors ....
» natural sweetner
» RIG CLINIC - The Natural Silt Rig
» Natural Selection (carpology special)

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum