Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Karperen met meer dan twee hengels

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Steve Maes

Steve Maes


Man Aantal berichten : 297
Leeftijd : 48
Woonplaats : Antwerpen
Hobby’s : vissen, voetbal, honden, aquarium
Registration date : 16-08-08

Karperen met meer dan twee hengels Empty
BerichtOnderwerp: Karperen met meer dan twee hengels   Karperen met meer dan twee hengels Icon_minitimeza aug 30, 2008 12:35 am

In Nederland is men bezig vanuit het KSN (Karperstudiegroep Nederland) om een voorstel in te dienen om toelating te krijgen om (in bepaalde situaties) met drie hengels op karper te vissen.
In welke mate lijkt dit jullie een goed idee hier in Vlaanderen ? Op welke waters zou dit eventueel kunnen toegepast worden en hoe moet dit gereglementeerd worden ?
Laat maar horen...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Karperen met meer dan twee hengels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Karperen met meer dan twee hengels   Karperen met meer dan twee hengels Icon_minitimeza aug 30, 2008 8:55 am

op bepaalde waters zal er zever van komen.
ze liggen nu al 50 meter links en 50 meter rechts.
dan komt die derde stok er nog bij.
het is al druk genoeg aan het water Mad
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Karperen met meer dan twee hengels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Karperen met meer dan twee hengels   Karperen met meer dan twee hengels Icon_minitimeza aug 30, 2008 9:03 am

Ik vind persoonlijk, als je met 2 hengels goed vist dat een 3de in de weg ligt.
Zelfs in frankrijk, vis ik meestal maar met 2 hengels (ik durf er 3 gebruiken) maar is niet altijd nodig!!
Terug naar boven Ga naar beneden
steven meirlaen

steven meirlaen


Man Aantal berichten : 258
Leeftijd : 46
Woonplaats : sint-martens-latem
Hobby’s : karpervissen, bowlen, en vrouwtje...
Registration date : 24-08-08

Karperen met meer dan twee hengels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Karperen met meer dan twee hengels   Karperen met meer dan twee hengels Icon_minitimeza aug 30, 2008 9:39 am

mss wel goed op waters waar er een spiegelproject bezig is of op waters die gekend staan voor moeilijk. maar dan kan je natuurlijk weer tegenkomen zoals Hugo zeg.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kurt Glorie

Kurt Glorie


Man Aantal berichten : 280
Leeftijd : 46
Woonplaats : Ieper
Hobby’s : vissen-vissen-vissen
Registration date : 24-03-08

Karperen met meer dan twee hengels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Karperen met meer dan twee hengels   Karperen met meer dan twee hengels Icon_minitimezo aug 31, 2008 9:01 am

Ik ben eigenlijk wel voorstander.
Niet dat ik ze altijd alle drie zou gebruiken, maar in sommige gevallen is een extra stok welkom.
Maar ieder zijn mening natuurlijk.

Grtz Kurt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Karperen met meer dan twee hengels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Karperen met meer dan twee hengels   Karperen met meer dan twee hengels Icon_minitimezo aug 31, 2008 9:18 am

Ik ben ook een voorstander, maar zoals Kurt al zij alleen gebruiken in somige situaties.
niet gebruiken omdat je er 3 mag gebruiken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Karperen met meer dan twee hengels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Karperen met meer dan twee hengels   Karperen met meer dan twee hengels Icon_minitimezo aug 31, 2008 10:39 am

als het mag dan gaat iedereen dit normaal vinden en zowieso met 3 stokken vissen, wie vist er nu met 1 stok ???

Iedereen vist met 2 stokken momenteel, of toch veel als 3 mag dan gaat 90 % ook 3 stokken inleggen.
Als 4 mag ....

Op de meeste waters in Belgie is het te druk om 3 stokken te gebruiken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Karperen met meer dan twee hengels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Karperen met meer dan twee hengels   Karperen met meer dan twee hengels Icon_minitimema sep 01, 2008 8:26 am

Ik heb een vergunning voor 3 stokken op mijn thuiswater , maar gebruik er maar 2 .
Dus volgend jaar een vergunning voor 2 stokken , vind ik persoonlijk het beste voor dit water , er is gewoonweg teveel hengeldruk !
Kan wel begrijpen dat op andere waters zelfs 3 stokken te weinig is , het hangt gewoon van de omstandigheden af .
Grtzz
Benny
Terug naar boven Ga naar beneden
bart polyn

bart polyn


Man Aantal berichten : 806
Leeftijd : 42
Woonplaats : Heusden
Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's
Registration date : 19-08-08

Karperen met meer dan twee hengels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Karperen met meer dan twee hengels   Karperen met meer dan twee hengels Icon_minitimema sep 01, 2008 12:04 pm

Hangt volledig af van de situatie en het water,maar ik ben voorstander,want dan heb je de keuze tussen twee of drie!!grtzzzzzzzzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Karperen met meer dan twee hengels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Karperen met meer dan twee hengels   Karperen met meer dan twee hengels Icon_minitimema sep 01, 2008 12:12 pm

Ik vind dit wel goed, maar er zou dus (zoals in engeland).
een optie moeten zijn bij de aankoop van de vergunning (staadsvergunning bij de post)
de ge kunt kiezen tussen een grote vergunning van rond de €50 en een extra vergunning voor de 3de hengel (en dat mag van mij ook gerust €50 kosten).

tis omdat het vissen hier in Belgié zo goedkoop is dat de staad er ook niet veel voor doet!!!!
Moest er meer geld int bakske komen, zou dit mss wel anders zijn ......
op het gebied van de staads vergunning vind ik de prijs belachelijk laag scratch scratch
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Karperen met meer dan twee hengels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Karperen met meer dan twee hengels   Karperen met meer dan twee hengels Icon_minitimema sep 01, 2008 1:47 pm

het geld van de vergunningen verdwijnen toch in 1 of andere broekzak.
wat ze er nu mee doen weet ook bijna niemand.
ik zie nog steeds geen verbeteringen of vooruitgang tov 10-15 jaar geleden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Karperen met meer dan twee hengels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Karperen met meer dan twee hengels   Karperen met meer dan twee hengels Icon_minitimema sep 01, 2008 1:56 pm

Is eigenlijk wel raar!!
als het over geld gaat, dat het zogezegt altijd in iemands zak verdwijd scratch scratch
Denk dat we versteld zouden staan, wat ze doen met het wijnige geld dat ze er aan verdiennen doen.

maar ja (dacht dat Nederlanders gierig waren) maar blijkbaar mag het voor nen belg ook niet al te veel kosten (dit is niet aan iemand persoonlijk!!!).

Ik denk dat mss iemand die er wat meer zicht op heeft hier meer duidelijkheid over kan geven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Karperen met meer dan twee hengels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Karperen met meer dan twee hengels   Karperen met meer dan twee hengels Icon_minitimema sep 01, 2008 3:32 pm

Blackwater schreef:
Ik vind dit wel goed, maar er zou dus (zoals in engeland).
een optie moeten zijn bij de aankoop van de vergunning (staadsvergunning bij de post)
de ge kunt kiezen tussen een grote vergunning van rond de €50 en een extra vergunning voor de 3de hengel (en dat mag van mij ook gerust €50 kosten).

tis omdat het vissen hier in Belgié zo goedkoop is dat de staad er ook niet veel voor doet!!!!
Moest er meer geld int bakske komen, zou dit mss wel anders zijn ......
op het gebied van de staads vergunning vind ik de prijs belachelijk laag scratch scratch

Groot gelijk! en het feit van de 3 hengels, hmm, vind het belachelijk, maar kom ieder zijn mening, op de schorre moogde ook me 3 hengels visse, en daar vangde meestal vis op 2 hengels, de derde hengel ligt er voor piet snot, nu ga ik ni zegge dat da overal zo zal zijn, maar ik denk toch meestal. een optie is zoals blackwater zegt, een extra vergunning maken voor de 3de stok maar dan wel eerst betalen. Vind ik wel 'n goede optie. Misschien dat de staat dan meer "moeite" gaat doen voor de belgische waters & hun bestand Twisted Evil
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Karperen met meer dan twee hengels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Karperen met meer dan twee hengels   Karperen met meer dan twee hengels Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Karperen met meer dan twee hengels
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Rauwse meer in Mol (Sun Parks)
» vertrek vandaag voor twee weken zuid frankrijk lac st croix
» Hengels ombouwen
» hengels euh renoveren
» Sonik hengels...

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: DeCarpSaloon Screamer-
Ga naar: