Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

nylon hoofdlijn

Ga naar beneden 
+11
Pol Geens
melvindeboer
vanderzanden wim
jos
Guy Michiels
Wesley Mast
wesley Staelens
Jeffrey Benoot
joris peelman
Tom Daelemans
Ben van de Linde
15 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Wesley Mast

Wesley Mast

Man Aantal berichten : 693
Leeftijd : 44
Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen
Registration date : 03-04-08

nylon hoofdlijn - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: nylon hoofdlijn   nylon hoofdlijn - Pagina 2 Icon_minitimedi okt 07, 2008 3:03 pm

Blackwater schreef:
Dat is idd het probleem bij de power carp lijn (ik heb ze ook een tijdje gebruikt).
maar ik gebruik nu de GT80 van Gardner (ook een lijn met niet veel rek, gelijkenis met de power carp)
Alleen beter vind ik, ze krult/kinkt niet .....

en dien X-Line ?

Pro-clear van GLT ?

iemand ervaring mee...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.carpmovement.com
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: nylon hoofdlijn   nylon hoofdlijn - Pagina 2 Icon_minitimedi okt 07, 2008 3:23 pm

X-line is pure fluro carbon lijn en die andere is ook niet slecht, maar ik hou het nu bij de GT80
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: nylon hoofdlijn   nylon hoofdlijn - Pagina 2 Icon_minitimedi okt 07, 2008 6:21 pm

als ik 15lbs neem van korda zit ik aan 0.35 vind ge da niet wa dik??

grtz
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: nylon hoofdlijn   nylon hoofdlijn - Pagina 2 Icon_minitimedi okt 07, 2008 6:25 pm

0.35mm is perfect makker
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: nylon hoofdlijn   nylon hoofdlijn - Pagina 2 Icon_minitimedi okt 07, 2008 6:29 pm

ook qua werpen??
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: nylon hoofdlijn   nylon hoofdlijn - Pagina 2 Icon_minitimedi okt 07, 2008 6:42 pm

Ik vind daar geen verschil in, mss een beetje maar das kattepis Wink
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: nylon hoofdlijn   nylon hoofdlijn - Pagina 2 Icon_minitimedi okt 07, 2008 7:00 pm

blijkbaar vissen er weinig mensen met korda.
je vind er ook weinig info over op de site van korda (nederlandse site)
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: nylon hoofdlijn   nylon hoofdlijn - Pagina 2 Icon_minitimedi okt 07, 2008 7:43 pm

De lijn is ook nog niet lang op de markt, en er zijn zoveel goeie lijnen dat niet direct iedereen overstapt naar de lijn van kord .....
Guy Michiels

Guy Michiels

Man Aantal berichten : 199
Hobby’s : vissen, gitaar spelen
Registration date : 24-09-08

BerichtOnderwerp: Re: nylon hoofdlijn   nylon hoofdlijn - Pagina 2 Icon_minitimewo okt 08, 2008 8:05 am

Van nylon hoofdlijnen heb ik dit jaar Berkley Vanish is geprobeerd.
Iemand ervaringen mee? Mijn 1ste indruk is positief. Ik vind Shimano Technicum ook goed maar die Berkley is zeker zoveel waard.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: nylon hoofdlijn   nylon hoofdlijn - Pagina 2 Icon_minitimewo okt 08, 2008 10:30 am

Heb vroeger altijd met berkley gevist, vrij recent net voor m'n technium periode nog eens een rol gehad de Big tournament. Deze is geel-bruin van kleur.
Man wat een rotzooi... sinsdien niet meer veel vertrouwen gehad in berkley!

Iemand ervaring met de Catana van shimano?
jos

Man Aantal berichten : 135
Leeftijd : 35
Hobby’s : vissen
Registration date : 24-07-08

BerichtOnderwerp: Re: nylon hoofdlijn   nylon hoofdlijn - Pagina 2 Icon_minitimewo okt 08, 2008 11:39 am

ik heb pas die van korda aangeschaft
1ne keer mee gaan vissen en al eens serieus getest
door tegen obstakels aan te vissen
en hij bevalt mij enorm goed .
wat mij vooral aanstaat is die kleurovergang tussen verschillende bruinschakeringen .
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: nylon hoofdlijn   nylon hoofdlijn - Pagina 2 Icon_minitimewo okt 08, 2008 1:31 pm

En hoe is het gesteld met de rek in deze korda nylon? En de diameter waarden tov de trekkracht?
Op welke spoelen zijn deze verkrijgbaar tegen welk kostenplaatje?

Hum, een hele vragenlijst hé... Cool
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: nylon hoofdlijn   nylon hoofdlijn - Pagina 2 Icon_minitimewo okt 08, 2008 5:19 pm

stefan schreef:
En hoe is het gesteld met de rek in deze korda nylon? En de diameter waarden tov de trekkracht?

maar daarom zeker geen onnodige vragen Wink
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: nylon hoofdlijn   nylon hoofdlijn - Pagina 2 Icon_minitimewo okt 08, 2008 5:24 pm

10 lbs 0.30, 12 lbs 0.33, 15 lbs 0.35! rond de 27 euro voor een rol, rek weet ik niet maar ga hem er ook opsteken in de 15lbs versie volgende week zit ie er op!!

grtz
jos

BerichtOnderwerp: Re: nylon hoofdlijn   nylon hoofdlijn - Pagina 2 Icon_minitimewo okt 08, 2008 5:39 pm

stefan schreef:

er is redelijk veel rek op de lijnnen maar dat is iets dat ik persoonlijk graag heb dus
op dat vlak is hij te vergelijken met de python nylon van pb produckts

de diamater en trekkracht is dus dat wat korda zegt
zij geven de juiste waarde van sterkte wat bij de diameter hoort
wat bij andere firma's dus niet altijd gebruikt dus met een 15 lbs nylon heb je bij korda dus wel degelijk een 15lbs

de spoelen zijn er van 1000m en je hebt ze in 10lbs diameter van 0.30
12lbs 0.33
15lbs 0.35
18lbs 0.38

http://www.korda.co.uk/hookl/hookl.html

nylon hoofdlijn - Pagina 2 IMG-1
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: nylon hoofdlijn   nylon hoofdlijn - Pagina 2 Icon_minitimedo okt 09, 2008 10:16 am

Hmm, als er al wat meer rek opzit, dan zal deze al geen optie zijn voor mezelf.
Stel je voor op een afstand van +/- 60 a 80m, en er staat veel rek op uw nylon, wat die vis al allemaal heeft kunnen checken zonder dat jij maar één piepje hebt gehad...

Greetzzz
Guy Michiels

Guy Michiels

Man Aantal berichten : 199
Hobby’s : vissen, gitaar spelen
Registration date : 24-09-08

BerichtOnderwerp: Re: nylon hoofdlijn   nylon hoofdlijn - Pagina 2 Icon_minitimedo okt 09, 2008 11:36 am

Laat staan op 250 meter. Vroeger had Maxima een rek van 13 procent denk.
Dat is rond de 32 meter rek op 250 meter. affraid
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: nylon hoofdlijn   nylon hoofdlijn - Pagina 2 Icon_minitimedo okt 09, 2008 1:14 pm

Op 60 a 80 meter vald dat goed mee, tis maar als ge op extreme afstanden vist dat de nylon een enorm grood probleem geeft.

Daarom dat ik voor de GT80 gekozen heb,
http://www.gardnertackle.co.uk/catalog/product_info.php/pName/gt80/cName/line-carp-coarse

nylon hoofdlijn - Pagina 2 GT80_Boxed
jos

BerichtOnderwerp: Re: nylon hoofdlijn   nylon hoofdlijn - Pagina 2 Icon_minitimedo okt 09, 2008 4:20 pm

maar rekbare nylon geeft dan wel weer mee tijdens het drillen waardoor de schokken worden opgevange
waardoor je minder vissengaat lossen
enik heb de laatste tijd weer enorm veel last van lossers gehad .
en dit staat mij dus egt niet aan Very Happy

(ik vis nochtans met tommy zijne clawnrig met eene korda longshank og wide gape dus) Rolling Eyes
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: nylon hoofdlijn   nylon hoofdlijn - Pagina 2 Icon_minitimedo okt 09, 2008 6:15 pm

kristof schreef:
maar rekbare nylon geeft dan wel weer mee tijdens het drillen waardoor de schokken worden opgevange

(ik vis nochtans met tommy zijne clawnrig met eene korda longshank og wide gape dus) Rolling Eyes

affraid affraid
Hoe kom je erbij dat je lossers te maken hebben je lijn, en of je makelijker lossers krijgt
met lijn met minder rek scratch scratch
Ik heb jaren met gevlochte lijn (zonder rek) en had daar ook bijna nooit geen losser op, hoe verklaar je dat dan???
Een goed geheel, lijn/hengel die moet genoeg opvangen maar vis verslelen omdat je lijn niet genoeg mee geeft is in mijn ogen niet het geval .....
sorry dat ik er zo over denk!!
vanderzanden wim

vanderzanden wim

Man Aantal berichten : 384
Leeftijd : 43
Hobby’s : Vissen
Registration date : 15-06-08

BerichtOnderwerp: Re: nylon hoofdlijn   nylon hoofdlijn - Pagina 2 Icon_minitimedo okt 09, 2008 6:19 pm

Heb de laatste jaren ook altijd met dyneema gevist dus volledig zonder rek en ik moet zeggen dat dit mij geen enkele losser heeft opgeleverd. Maar je moet natuurlijk wel niet met een boomstam van een hengel gaan vissen en je stijl van drillen mischien een beetje aanpassen.

De laatste weken vis ik ook terug met nylon omdat deze bij mijn visserij op het KK minder zichtbaar is in het water. Ik heb als dyneema de gatorbraid van pb in lichte kleur en die kon ik bijna volgen in het water tot op mijn stek. Nu heb ik op mijn andere molens weever 0.35 (groen) liggen maar deze bevat wel vrij veel rek maar toch vrij schuurvast heb ik al ondervonden. Deze zie ik bijna niet liggen in het water van het KK. En is ook nog is spot goedkoop. Wink (telt mee als je aan het bouwen bent hé)
jos

BerichtOnderwerp: Re: nylon hoofdlijn   nylon hoofdlijn - Pagina 2 Icon_minitimedo okt 09, 2008 8:32 pm

Blackwater schreef:
kristof schreef:

affraid affraid
Hoe kom je erbij dat je lossers te maken hebben je lijn, en of je makelijker lossers krijgt
met lijn met minder rek scratch scratch
Ik heb jaren met gevlochte lijn (zonder rek) en had daar ook bijna nooit geen losser op, hoe verklaar je dat dan???
Een goed geheel, lijn/hengel die moet genoeg opvangen maar vis verslelen omdat je lijn niet genoeg mee geeft is in mijn ogen niet het geval .....
sorry dat ik er zo over denk!!

haha lol!
zie je tommy zo hopeloos ben ik al geworde da ik de gekste dingen aant verzinnen ben :p
maar jah .
en als ge da al gek vind moet ge mjne rigwallet maar eens zien !
dus door deze problemen mag je wel vrijwel zeker zijn dat ik er ben op de rig teatch inn !! :p cheers Wink
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: nylon hoofdlijn   nylon hoofdlijn - Pagina 2 Icon_minitimevr okt 10, 2008 12:11 pm

Wink Wink geen probleem Kristof iedereen moet leren he ....
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: nylon hoofdlijn   nylon hoofdlijn - Pagina 2 Icon_minitimevr okt 10, 2008 1:47 pm

wel om eens terug te komen op het geen wat kristof zei, ik heb zelf ondervonden dat ik met gevlochten lijn (op een bepaald water) meer lossers heb dan met nylon vis met dezelfste onderlijn... mijn mening hierover is dat niet alle vissen een schone bek hebben en met gevlochten lijn heb je veel directer contact met je vis, dus als ge zo een hebt me ne bek die ntmer is om aan te zien trek je volgens mij soms zelf de haak eruit met nylon heb ik da probleem gewoon niet en ik dril zeker niet als een beul! wel vis ik met 3.5lbs stokken wat voor velen als boomstammen zal klinken maar dat zijn het alles behalve mensen die dit niet geloven mogen altijd eens een vis afdrillen met mijn stokken!
in frankrijk heb ik 1 lossers gehad met mijn gevlochten hoofdlijn en dan nog door mijn eigen schuld haakpunt was niet scherp genoeg meer, ga nu volgend jaar eens wa nylon voorslag steken met wat rek en eens kijken wat dit geeft! elders heb ik da probleem niet met mijn gevlochten enkel op dat bepaalde water!

grtz
melvindeboer

melvindeboer

Man Aantal berichten : 73
Leeftijd : 42
Hobby’s : vissen, ijshockey en drinken ;p
Registration date : 27-03-08

BerichtOnderwerp: Re: nylon hoofdlijn   nylon hoofdlijn - Pagina 2 Icon_minitimevr jan 30, 2009 7:27 pm

Mijn keuzes zijn:

1) ultima power carp 16LB (dacht 0.36mm) tot 100m en helder water

2)Shimano technium 15LB (0.28mm) met Korda armabraid 30lb als shockleader voor werpend boven de 100m

3) PB control 30LB (0.42 mm nylon) voor uitvaren verder dan 200m en opstakels

Mvg Melvin
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: nylon hoofdlijn   nylon hoofdlijn - Pagina 2 Icon_minitime

nylon hoofdlijn
Terug naar boven 
Pagina 2 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» nylon voorslag
» 3km spoelen nylon
» Berkley nylon en fluocarbon lijn
» Goeie nylon om verder te kunnen werpen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: Materiaal-