Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Drop off inline

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast




Drop off inline Empty
BerichtOnderwerp: Drop off inline   Drop off inline Icon_minitimedo aug 28, 2008 9:36 am

Ik heb in het verleden wel al is iets geschreven over safe methodes.
We weten allemaal dat de lead clip het veiligste system/method is, maar niet 100% is op gebied van inhaking.
Maar het is heel veilig, en daar streven we als karpervisser wel naar (ik toch).
Ik zie wel heel wat mensen met inline vissen, een niet zo veilig systeem, maar dit heeft een betere inhaking tov de lead clip system.
Nu er is een manier om je inline lead/lood ook op een veilige manier te gebruiken, en dat is de manier van het drop off inline.

Omdat ikzelf niet echt fan ben van inline lood, en ik al heel lang lead clips gebruik, was dit voor mij wel een intresant gegeven, dat ook waneer je met een inline lood vist je lood kunt verspelen, door de drop off methode te gebruiken.
Zie hier hoe ge het fabriceert .....

Drop off inline Inline
Standard inline (zoals iedereen het gebruikt, maar niet echt safe)

Drop off inline Safeinline
Dit is het drop off inline systeem.
Terug naar boven Ga naar beneden
steven meirlaen

steven meirlaen


Man Aantal berichten : 258
Leeftijd : 46
Woonplaats : sint-martens-latem
Hobby’s : karpervissen, bowlen, en vrouwtje...
Registration date : 24-08-08

Drop off inline Empty
BerichtOnderwerp: Re: Drop off inline   Drop off inline Icon_minitimedo aug 28, 2008 10:47 am

lijkt mij een goed systeem, alleen stel ik mij de vraag of je met dit systeem je lood niet te gemakkelijk kwijtspeelt, bv bij het uitwerpen op verdere afstanden of tijdens de dril van een vis.
ik heb het gevoel dat je bij dit systeem toch wel heel gemakkelijk je lood kan kwijtspelen op momenten wanneer dit eigenlijk niet hoeft wat dan toch meer schadelijk is op lange termijn. lood is giftig niet waar.
heeft hier iemand ervaring mee? ik ben wel benieuwt naar de reactie's

greets
Terug naar boven Ga naar beneden
joris peelman

joris peelman


Man Aantal berichten : 116
Leeftijd : 39
Woonplaats : Uitbergen
Hobby’s : vissen en ballooning
Registration date : 11-08-08

Drop off inline Empty
BerichtOnderwerp: Re: Drop off inline   Drop off inline Icon_minitimedo aug 28, 2008 10:54 am

Ge verliest daar wel redelijk veel lood mee ja, ma voor sommige situaties is da wel gemakkelijk, gelijk op wier, of veel obstakels op de bodem.

Ik doe als ik inline vis die harde plastieken kern eruit, en vervang da door zachte rubberen kern, die shockleader sleeves van korda. Uw lood kan nu gemakkelijker lossen van uw wartel, en bij lijnbruek zijde direkt uw lood kwijt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Drop off inline Empty
BerichtOnderwerp: Re: Drop off inline   Drop off inline Icon_minitimedo aug 28, 2008 10:56 am

Ik gebruik het wel eens, als ik rond het wier vis en obstakels!!
Bij het uitgooien komt het er niet af, maar de bedoeling van heel dit systeem is dat het lood erafkomt zodra er een vis is geprikt.
Bij wier visserij heeft dit een voordeel, want het moment dat er weerstand (van het lood) wegvalt de vis meestal hooger int water komt, en je zo veel minder last hebt van het wier.
en ook het lood kan nergens achter blijven hangen tijdens de dril, en zo veel minder kans op verspelen van vis int wier of bij opstakels.

het werkt echt wel (ik heb hier toch al enkele vissen meer mee gevangen, die ik wss niet had op kant gekregen, moest het lood blijven hangen zijn).
Terug naar boven Ga naar beneden
steven meirlaen

steven meirlaen


Man Aantal berichten : 258
Leeftijd : 46
Woonplaats : sint-martens-latem
Hobby’s : karpervissen, bowlen, en vrouwtje...
Registration date : 24-08-08

Drop off inline Empty
BerichtOnderwerp: Re: Drop off inline   Drop off inline Icon_minitimedo aug 28, 2008 11:15 am

kan je daar gemakkelijk ver mee uitwerpen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Drop off inline Empty
BerichtOnderwerp: Re: Drop off inline   Drop off inline Icon_minitimedo aug 28, 2008 12:11 pm

maarja ge kunt daar gemakelijk ver mee gooien Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
steven meirlaen

steven meirlaen


Man Aantal berichten : 258
Leeftijd : 46
Woonplaats : sint-martens-latem
Hobby’s : karpervissen, bowlen, en vrouwtje...
Registration date : 24-08-08

Drop off inline Empty
BerichtOnderwerp: Re: Drop off inline   Drop off inline Icon_minitimedo aug 28, 2008 3:55 pm

dan gaan we dat eens proberen, ik heb alleen schrik van veel lood kwijt te spelen.
niet voor het geld maar wel voor de gezondheid van onze vrienden. Sad

greets en thx voor de info. Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Drop off inline Empty
BerichtOnderwerp: Re: Drop off inline   Drop off inline Icon_minitimedo aug 28, 2008 3:58 pm

Steven, ge moet dat ook niet gebruiken om het te gebruiken he.
gebruik het als ge het echt vandoen hebt, als je denkt van nu kan ik het gebruiken (dan heb je iets achter de hand, wat je kan helpen bij het landen van een vis) inplaats van hem door teen of tander te verspelen.
Terug naar boven Ga naar beneden
steven meirlaen

steven meirlaen


Man Aantal berichten : 258
Leeftijd : 46
Woonplaats : sint-martens-latem
Hobby’s : karpervissen, bowlen, en vrouwtje...
Registration date : 24-08-08

Drop off inline Empty
BerichtOnderwerp: Re: Drop off inline   Drop off inline Icon_minitimedo aug 28, 2008 4:02 pm

ja tuurlijk, maar het zal er nu vlugger van komen. ik ben nogal een inline fanaat.

greets
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot


Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 50
Woonplaats : Kortemark
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

Drop off inline Empty
BerichtOnderwerp: Re: Drop off inline   Drop off inline Icon_minitimedo aug 28, 2008 4:40 pm

Ik denk dat het kwijtspelen van lood in het water, bijlange zo schadelijk niet is dan dat ze wel beweren..het is wel een vervuiling, maar er zijn veel andere producten die veel meer schade aan de vis toebrengen, denk maar eens aan flavour bv. Denk niet dat die chemische brol zoveel deugd doet bij de vissen. Of om maar te zwijgen van de hoeveelheid eieren die we de karper zijn kop in stampen, de helft van de zwaardere vissen gaan gebukt onder hun eigen gewicht en hebben zeker last van cholesterol. Gezond bezig? Ik dacht van niet...

En de meeste loden zijn gecoat, dus het lood komt toch niet rechtstreeks in contact met het water hé. Nu ja, echt proper is het uiteraard niet, maar er zijn ergere dingen binnen onze visserij!

Grtzzzzzzzzzzz pig
Terug naar boven Ga naar beneden
Beelens Pascal

Beelens Pascal


Man Aantal berichten : 611
Leeftijd : 59
Woonplaats : GERAARDBSERGEN
Hobby’s : Karpervisken-Multicatch
Registration date : 20-08-08

Drop off inline Empty
BerichtOnderwerp: Re: Drop off inline   Drop off inline Icon_minitimedo aug 28, 2008 5:59 pm

Heleu..
asge dat systeem bezigt,kanda kwaad als ge met een stick vist?kwestie dat het lood eraf valt door de stick?kvraag dat,omdat ik dat soms voorheb bij safety clip met stick.......
grtzzzz..
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.multicatch
Gast
Gast




Drop off inline Empty
BerichtOnderwerp: Re: Drop off inline   Drop off inline Icon_minitimedo aug 28, 2008 6:02 pm

Nu wil ik nie beginnen memmen, maar denk niet dat er veel probleem is met die eieren maat.
Ze worden al meer dan 25 jaar in ons aas (boillies) gebruikt, en denk niet dat er al één vis is gestorven
aan een te hooge cholesterol scratch
maar daar gaat het nu niet over, het lood is idd gecoat en komt dus niet rechstreeks in aanraking met het water.
winkelkarekes, auto´s om maar enkele dingen te noemen die je aantreft int water doet veel meer schaade ......

@ Bart
kheb het nog niet voor gehad.
trouwens klein tipke ivm met je lood dat van de lead clip komt bij het gebruik van sticks.
gebruik pva tape om je clip te knopen, en dat probleem is opgelost ....
Terug naar boven Ga naar beneden
Beelens Pascal

Beelens Pascal


Man Aantal berichten : 611
Leeftijd : 59
Woonplaats : GERAARDBSERGEN
Hobby’s : Karpervisken-Multicatch
Registration date : 20-08-08

Drop off inline Empty
BerichtOnderwerp: Re: Drop off inline   Drop off inline Icon_minitimedo aug 28, 2008 6:12 pm

aha,goeien tip.. Idea
thanx Black...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.multicatch
Gast
Gast




Drop off inline Empty
BerichtOnderwerp: Re: Drop off inline   Drop off inline Icon_minitimedo aug 28, 2008 8:27 pm

er bestaat inline-lood waarbij de staaf gekarteld is.
de rubber sleeve blijft hier wat beter op zitten dan bij die gladde staafjes. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Drop off inline Empty
BerichtOnderwerp: Re: Drop off inline   Drop off inline Icon_minitimedo aug 28, 2008 8:41 pm

Question Question Question Question
met dit systeem is het de bedoeling dat het lood erafkomt, niet dat de staaf blijft zitten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Drop off inline Empty
BerichtOnderwerp: Re: Drop off inline   Drop off inline Icon_minitimevr aug 29, 2008 12:44 pm

i know maar het is en blijft hetzelfde systeem.
alleen de rubber sleeve word hier over een gekarteld pennetje geschoven ipv een effen.
voor de mensen die het niet vertrouwen dat je lood los komt bij het uitwerpen heb je dan nog steeds dit alternatief.
loskomen doet het wel en het werkt even goed als het orginele.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Drop off inline Empty
BerichtOnderwerp: Re: Drop off inline   Drop off inline Icon_minitimevr aug 29, 2008 7:25 pm

Gebruik dit veel,
op een ander forum heb ik daar uitgebreidt over gepraat en uitgelegt met foto's.
Ook gebruik ik een "versie" waarbij de rig ook nog eens weg kan bij eventuele lijnbreuk.
Ook zeer ideaal voor de zig-rig,

grts gino
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Drop off inline Empty
BerichtOnderwerp: fotokes   Drop off inline Icon_minitimevr aug 29, 2008 7:41 pm

Gino,

Smijt anders die uitleg hier ook es op, copy pasteke van dat ander forum mag het is tenslotte uw info hé!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Drop off inline Empty
BerichtOnderwerp: Re: Drop off inline   Drop off inline Icon_minitimevr aug 29, 2008 7:46 pm

Da gaan ze niet graag hebben he, kerk wat in het miden houden.
Het is op karperdroom forum : http://www.karper-droom.be/forum/index.php?topic=1496.0

Tommy is daar ook lid Cool
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Drop off inline Empty
BerichtOnderwerp: Re: Drop off inline   Drop off inline Icon_minitimevr aug 29, 2008 7:49 pm

Geen probleem Gino!!!
via de link is da geen probleem Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot


Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 50
Woonplaats : Kortemark
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

Drop off inline Empty
BerichtOnderwerp: Re: Drop off inline   Drop off inline Icon_minitimevr aug 29, 2008 7:58 pm

Idd geen copy plaatsen Bart!!! Is niet toegelaten vriend!
Grtzzzzzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Drop off inline Empty
BerichtOnderwerp: link   Drop off inline Icon_minitimevr aug 29, 2008 8:13 pm

Thanks for the link Gino.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Drop off inline Empty
BerichtOnderwerp: Re: Drop off inline   Drop off inline Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Drop off inline
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Veilige leadclips
» Inline, drop off lead set-up
» Rig Clinic: Safe Drop-Off Inline Lead
» Bulkaankoop lood in UK, iemand interesse?
» NEW voor 2008 van Korda

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: Tips & Tricks-
Ga naar: