Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Camera tip

Ga naar beneden 
+14
Peter Bleyaert
Jorit Houpline
Bart Debosschere
Igor Van Waesberghe
Wim Van Overloop
david deman
Kurt Glorie
vanderzanden wim
Wesley Mast
Jean-Pierre Ketelslegers
jos
Gregory Depoutre
jean-claude francois
Tom Daelemans
18 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot


Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 50
Woonplaats : Kortemark
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

Camera tip - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Camera tip   Camera tip - Pagina 2 Icon_minitimedo maa 12, 2009 6:02 pm

De dag van vandaag hoeven ze niet zoveel meer te kosten hoor maat, je hebt dan wel enkel de body met één enkele lens, andere lenzen kosten meestal wat meer centen hé....

Grtzzzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Igor Van Waesberghe

Igor Van Waesberghe


Man Aantal berichten : 447
Leeftijd : 45
Woonplaats : assenede
Hobby’s : karperen
Registration date : 15-05-08

Camera tip - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Camera tip   Camera tip - Pagina 2 Icon_minitimedo maa 12, 2009 6:11 pm

en is het nu beter met azo een auto zoom etc of beter met zo een draaiding op de lens??

Zors schreef:
De dag van vandaag hoeven ze niet zoveel meer te kosten hoor maat, je hebt dan wel enkel de body met één enkele lens, andere lenzen kosten meestal wat meer centen hé....

Grtzzzzzzz

heb zo ne sony cybershot van 5 megapixels, da trekt wel mooie fotos maar nie zoals sommige toestellen. daarmee dak zeker wil zijn dak mij verbeter want die heeft over 4 jaar ook 400 eurootjes gekost


Laatst aangepast door Zors op do maa 12, 2009 9:06 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Samengevoegd...)
Terug naar boven Ga naar beneden
Kurt Glorie

Kurt Glorie


Man Aantal berichten : 280
Leeftijd : 46
Woonplaats : Ieper
Hobby’s : vissen-vissen-vissen
Registration date : 24-03-08

Camera tip - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Camera tip   Camera tip - Pagina 2 Icon_minitimedo maa 12, 2009 6:35 pm

Dit hangt ook af van hoe diep je , jezelf wil laten vallen in het fotografie wereldje.
Wil je fotografie als een afzonderlijke hobby beschouwen, nu of later , dan kost dit ,zoals Zors zegt heeeeeeeeeeeeeeeeel wat centjes.
Body's , lenzen (tele of micro-macro of portret of ...) statieven, filters, batterijen,....
Wat je nodig hebt hangt af van wat je er mee wil doen, nu of later.
Voor onze hobby en gewoon thuis gebruik volstaat een niet al te dure body met standaard lens. En heb je intresse in fotografie dan kun je later afzonderlijk een geschikte lens bijkopen.
Als je vragen hebt ivm fotograferen kan ik je deze persoon aanbevelen, kijk maar eens naar zijn website.
http://ryandebacker.zenfolio.com/

PS bekijk zijn fotos maar eens.

Grtz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Camera tip - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Camera tip   Camera tip - Pagina 2 Icon_minitimezo maa 15, 2009 12:37 pm

Nikon, Canon of Pentax zijn zowat de beste (zie profs) die werken allemaal bijna met Canon of Nikon (dat is niet voor niets denk ik persoonlijk).
wat de fotographie betreft, die wij vooral doen (als vissers) met de bekende thropy shot, is een SLR camera niet echt nodig, maar toch is er met deze SLR camera veel meer mogelijk!!
zelfs zonder bijkomende lens, kun je prachtige plaatjes maken (landschap/sfeer foto´s en zelfs micro shots).
ik heb me persoonlijk ingeschreven om avondschool te doen, voor fotographie vanaf sept dit jaar.

en heb het nogal gezegt, niet iedereen geeft er even veel belang aan, maar kvind een mooie foto belangrijk (voor mezelf) maar ook om naar te kijken!!
en qua prijs zit je toch al redelijk goed rond de €500/550 .....
Terug naar boven Ga naar beneden
Pol Geens

Pol Geens


Man Aantal berichten : 332
Leeftijd : 60
Woonplaats : aan de Kempische Meren
Hobby’s : aan de waterkant
Registration date : 21-06-08

Camera tip - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Camera tip   Camera tip - Pagina 2 Icon_minitimezo maa 15, 2009 1:32 pm

...
Als je bij fotozaak Konijnenberg wil inkopen , kan ik je vertellen , dat deze een goede service heeft.
Zeer mooie prijzen , vooral de aanbiedingen en goedkoper als Pixmania ed.

Makkelijk te bereiken : E34 richting Eindhoven nemen , afrit 24 Turnhout-Centrum , hier naar rechts richting Turnhout-Centrum , eerste lichten links aan Meubelambacht ( is al na 200 m ) , dan eerste straat links ( is al na 300 m achter bocht )

http://www.fotokonijnenberg.nl/

Grtz , Sun.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Camera tip - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Camera tip   Camera tip - Pagina 2 Icon_minitimezo maa 15, 2009 2:33 pm

Hier nog even een tip van een enorm goede amateur fotograaf (mijn vader)

Wat ik je zou aanraden van camera is natuurlijk een Nikon, en waarom omdat ik er zelf twee heb. Ik heb een Nikon D40 en een Nikon D300, dat laatste is een duur geval,
een pracht van een camera, maar tamelijk ingewikkeld, ik begin er nu goede foto's mee te maken. Ik zou de D40 aanraden die is makkelijker in gebruik en er zit een toffe lens bij, maar ik geloof dat ze die niet meer maken. De D60 is dan zijn opvolger dacht ik. Ik heb net eens gekeken op het internet, een D40 is nog wel te krijgen.
Ze verkopen die met Twee lenzen 18-55mm (dat is dezelfde lens als de mijne) + een 55-200mm lens en dat kost ongeveer 478€. Kijk maar eens bij digicamshop.be
De D40 is een zeer lichte camera, ligt fantastisch in de hand, en er zijn ongelooflijk veel keuze mogelijkheden voor goede foto's te maken. Ik persoonlijk vind dit een aan
rader.
De D60 is een verbeterde versie van de D40 is ook een ligtgewicht camera, is in feite even goed, en deze kost bij digicamshop 429€ met 18-55mm lens.
Persoonlijk zou ik voor de volgende kiezen Nikon D60 met 18-55VR lens en die komt op een redelijke prijs van 489€. Je hebt dan wel maar 1 lens, maar is die 2de nodig.
Je moet steeds zorgen dat je voor een VR lens kiest, daar hoef je zelf niet bij scherp te stellen,dat doet dan de camera automatisch.
De volgende is een D60 DZ kit met twee lenzen 18-55VR + 55-200VR voor de prijs van 649€, en als je deze koopt zit je natuurlijk goed, je hebt gelijk twee VR lenzen, (die zijn appart vrij duur) en een toffe camera, en helemaal niet te ingewikkeld. Je Hebt ook nog de D90, daar kan je ook met filmen, maar die kost reeds over de 1000€ dacht ik. Nikon D90 + 18-105VR lens kost 999€. dat begint al serieus te worden.
Nu ga ik je nog een tip geven. Je ma die woont in Antwerpen, is het niet? Wel Tommy er bestaat geen goedkopere Fotoshop in Belgie dan die in Antwerpen, die winkel noemt gewoon Grobet, en als ik me niet vergis ligt dat aan de Melkmarkt, niet ver van de boeren toren. t'is goed mogelijk dat je nog 100€ uitspaart.
Terug naar boven Ga naar beneden
Igor Van Waesberghe

Igor Van Waesberghe


Man Aantal berichten : 447
Leeftijd : 45
Woonplaats : assenede
Hobby’s : karperen
Registration date : 15-05-08

Camera tip - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Camera tip   Camera tip - Pagina 2 Icon_minitimezo maa 15, 2009 6:20 pm

merci tommy voor de goeie info Very Happy Very Happy cheers cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Camera tip - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Camera tip   Camera tip - Pagina 2 Icon_minitimema maa 16, 2009 7:39 am

graag gedaan Igor (kvind mooie foto´s belangrijk) dus al ik daartoe kan bijdragen
geef ik deze info graag!!
niet vergeten als je je toestel koopt, zeker een zonnekap erbij kopen, is zeer belangrijk, het bepaald de scherpte van je foto's. dat kost niet veel hoor. 15€ of zo iets.
alle goede fotografen hebben een zonnekap op hun lens staan, kijk maar op TV naar die persfotografen.
Terug naar boven Ga naar beneden
de pauw david

de pauw david


Man Aantal berichten : 356
Leeftijd : 43
Woonplaats : merelbeke
Hobby’s : fitness en vissen uiteraard
Registration date : 13-10-08

Camera tip - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Camera tip   Camera tip - Pagina 2 Icon_minitimema maa 16, 2009 9:29 am

Blackwater schreef:


niet vergeten als je je toestel koopt, zeker een zonnekap erbij kopen, is zeer belangrijk, het bepaald de scherpte van je foto's. dat kost niet veel hoor. 15€ of zo iets.
alle goede fotografen hebben een zonnekap op hun lens staan, kijk maar op TV naar die persfotografen.

is idd een pluspunt,daarom heb ik er ook al geruime tijd één op men canon staan cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dreambaits.be
Gast
Gast




Camera tip - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Camera tip   Camera tip - Pagina 2 Icon_minitimema maa 16, 2009 9:41 am

tzijn de kleine ditails die het verschil maken, tussen een goeie foto en een prachtige foto.
Mijn besluit staat vast, ik ga voor de Nikon D60 met de 18-55mm f/3.5-5.6G AF-S VR DX Zoom-NIKKOR lens ....
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Camera tip - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Camera tip   Camera tip - Pagina 2 Icon_minitimema maa 16, 2009 12:13 pm

mss heb je hier ook nog iets aan prima service en goede prijzen.

http://www.fotorubens.be

grts

jakke
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Camera tip - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Camera tip   Camera tip - Pagina 2 Icon_minitimevr mei 08, 2009 8:54 pm

vandaag eindelijk men speeltje gekocht
de Nikon D60 + AF-S VR DX 18-55mm lens, met draagtas en de SDHC 4gb fotogeheugen
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Camera tip - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Camera tip   Camera tip - Pagina 2 Icon_minitimeza mei 09, 2009 2:51 am

Yow, Tommy,

Blackwater schreef:
vandaag eindelijk men speeltje gekocht
de Nikon D60 + AF-S VR DX 18-55mm lens, met draagtas en de SDHC 4gb fotogeheugen

Proficiat en veel plezier met je aankoop.
Hopelijk heb je hem aan een schappelijke prijs gevonden,
want op het net kom je nogal wat verschillen tegen ...

Voorlopig is de goedkoopste die ik kon vinden
"Foto Konijnenberg" in de industriezone van Turnhout
naast de autostrade;

Hieronder enkele voorbeelden van verschillen:
Een Nikon D60 body kost bij
_ Foto Konijnenberg (Turnhout): 366 €
_ Foto Rubens (Antwerpen) .....: 389 €
_ Foto Grobet (Antwerpen) .....: 399 €
_ DigicamShop (Antwerpen) .....: 399 €

Ikzelf kocht in februari (zoals je nog wel weet)
een D90 en daar zijn de verschillen nog veel lonender
_ Foto Konijnenberg (Turnhout): 699 €
_ Foto Rubens (Antwerpen) .....: 889 €
_ Foto Grobet (Antwerpen) .....: n.a.
_ DigicamShop (Antwerpen) .....: 849 €

Reken dan nog wat lenzen en nogal wat ander spul,
en dan loopt het verschil gauw op tot héél veel geld.

Als je gewoon naar Turnhout in die winkel zelf gaat:
Reuze service, heel veel keuze + steeds de laatste nieuwtjes
(ze hadden daar de ZIGVIEW spullen gewoon op stock binnen,
terwijk ze elders zelfs nog niet wisten waarover ik het had)
, emmers vol tips en goeie raad EN natuurlijk die zeer
scherpe prijzen.

Ze werken ook via internet, maar da's heel andere koek:
Daar heb ik al héél veel klachten over gehoord en gelezen;
Je krijgt dan meestal ook met het hoofdkantoor in
Nederland zelf te maken, en da's dan met alle rotzooi
vandien: klote-service en bijvoorbeeld soms maanden
en tientallen mails lang moeten wachten op je spullen,
die je echter wel al meteen hebt moeten betalen.

Persoonlijk oordeel:
Tot ik eventueel nog beter vind ga ik voor fotomateriaal
steeds naar de winkel van Foto Konijnenberg in Turnhout,
maar ik pas er wél voor op dat ik nooit via E-sale met hen
zal werken.


Cheers,
Michel

PS. Ik heb de laatste weken er al een beetje mee gespeeld
om 'm te leren kennen tegen dat we op vakantie gaan,
en voor wie meer mogelijkheden wil met z'n camera,
(en er ook meer voor wil betalen) is die D90 als semi-pro
toestel een absoluut juweeltje. Zelfde processor en iso-
begrenzing als de D300, zowel handmatig als full-auto te
gebruiken, ligt zalig in de hand. . . Wow ! ! !
Ze mogen al de rest houwen voor mijn part ! ! !
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Camera tip - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Camera tip   Camera tip - Pagina 2 Icon_minitimeza mei 09, 2009 6:24 am

thx michel

ik heb over de prijs niet te klagen!! en zal op een ander mss wel wat goedkoper geweest zijn
maar dat doet er nie toe.
ik heb men speeltje en das het belangrijkste (ik ben geen persoon die naar de goedkoopste prijs gaat zoeken) als ik het geld heb, wil ik dat meteen hebben.

doe ook nie mee aan kortingsbonnen.
ik ben gewoon heel tevreden dat ik hem heb, en dat ik in de toekomst prachtige foto´s ga maken ...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Camera tip - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Camera tip   Camera tip - Pagina 2 Icon_minitimeza mei 09, 2009 9:05 am

Gebruik nu de Canon G10 als digital camera. Ooit zal er nog wel een DSLR komen, daarin twijfel ik nog steeds tussen die CAnon 450D en de Nikon D80. zijn beide mooie toestelllen in de reeks.

Diene D90 zal zeker en vast een supertoestel zijn ja, en inderdaad ligt behoorlijk fijn in de hand ook.

greets
Terug naar boven Ga naar beneden
Dario Beerten

Dario Beerten


Man Aantal berichten : 309
Leeftijd : 37
Woonplaats : Wilrijk
Hobby’s : Karpervissen, Webdesign, Powertrainen...
Registration date : 27-03-08

Camera tip - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Camera tip   Camera tip - Pagina 2 Icon_minitimema mei 11, 2009 9:22 pm

Ik heb lang getwijfeld om de canon 450d te kopen, en het is altijd uitgesteld geweest...
Familie van mij heeft hem ondertussen al gekocht, en ik heb er eens wa met gespeeld, en tis en pareltje! Smile
Maar ondertussen is de canon 500d er ook, en ik denk dat hij het gaat worden.
Nog meer pixels, maar het grootste verschil met de vorige versie, is dat hij ook kan filmen!
Is ook wel handig natuurlijk...
Kzal jullie iets laten weten als ik hem heb Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Camera tip - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Camera tip   Camera tip - Pagina 2 Icon_minitimedi mei 12, 2009 10:11 am

yip, laat idd maar weten als 't zover is, wat je bevindingen zijn
Terug naar boven Ga naar beneden
Dario Beerten

Dario Beerten


Man Aantal berichten : 309
Leeftijd : 37
Woonplaats : Wilrijk
Hobby’s : Karpervissen, Webdesign, Powertrainen...
Registration date : 27-03-08

Camera tip - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Camera tip   Camera tip - Pagina 2 Icon_minitimeza mei 16, 2009 1:23 pm

Het is zover mannen, na 3 dagen was mijn nieuwe canon eos 500D aan huis geleverd.
Als iemand een camera wenst te kopen of iets anders, dan kan ik www.redcoon.be aanraden.
Goeie service, en scherpe prijzen!

Wat de canon eos 500D betreft, het is en pareltje Smile
Ik heb momenteel de standaard EF-S 18-55 mm IS lens met een 16gb geheugenkaart.

Hij heeft 15,1 megapixels (Maximale resolutie: 4752x3168)
Full Hd videobeelden (Maximale video resolutie: 1920x1080)
ISO van 100-3200 (uitbreidbaar tot 12800)
reeksopnamen tot 170 grote JPEG beelden
enzo...

Ik heb er geen spijt van de 500D ipv de 450D te hebben gekozen.
Kost iets meer maar het filmen is echt wel en leuk extra'ke.
Mega fototoestel gewoon!

Nu nog vis vangen Smile
grtz Dario
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Camera tip - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Camera tip   Camera tip - Pagina 2 Icon_minitimeza mei 16, 2009 1:27 pm

ook een super toestel makker, laat je maar is gaan met plaatjes maken Wink Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Camera tip - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Camera tip   Camera tip - Pagina 2 Icon_minitimeza mei 16, 2009 9:03 pm

Netjes netjes, ben benieuwd naar je eerste beeldmateriaal hiermee. Veel amusement alvast Smile

greetzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Pol Geens

Pol Geens


Man Aantal berichten : 332
Leeftijd : 60
Woonplaats : aan de Kempische Meren
Hobby’s : aan de waterkant
Registration date : 21-06-08

Camera tip - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Camera tip   Camera tip - Pagina 2 Icon_minitimedi jun 23, 2009 5:01 pm

...

Net ne nieuwe gekocht , ( vorige alweer weggegeven , Panasonic DMC-FZ8 ).

Een spiegelreflex met beweegbaar schermpje en een afstandbediening : Olympus E-620 + 14-42 mm

Camera tip - Pagina 2 OlympusE-6201

Camera tip - Pagina 2 OlympusE-6202

Grtz , Sun.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Camera tip - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Camera tip   Camera tip - Pagina 2 Icon_minitimewo maa 17, 2010 8:46 pm

Heb net bij konijneberg dit speeltje gekocht voor op mijn dochter haren canon 50 d en zal hem ook wel eens gebruiken .Zal voor man vis foto wel niets zijn maar voor eens een afstand natuur foto aan het sop zal dit ideaal.
http://pics.idemdito.org/reviews/70-200.htm
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Camera tip - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Camera tip   Camera tip - Pagina 2 Icon_minitimewo maa 17, 2010 9:08 pm

hey geert,
heb je die gekocht met interne stabilisator of zonder?
ik ben nog aant twijfelen???
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Camera tip - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Camera tip   Camera tip - Pagina 2 Icon_minitimewo maa 17, 2010 9:24 pm

@ spiegel
Zonder want ze gaat hem gebruiken om motorcross te fotograferen en das niet nodig daarvoor en natuurlijk ook het prijskaartje he,is de helft duurder met IS en als je dan nog naar de 2.8 versie gaat ben je al gauw 1500 € kwijt voor een lens.En dat heb ik er nu ook niet voor over.Voor de vissen te fotograferen gebruik ik een gewone 18-55 lens met IS maar eigenlijk zie ik geen verschil met mijn gewone 18-55 lens .Heb mij nu wel laten wijsmaken om ALTIJD een zonnekap te gebruiken om betere pics te hebben.

grtss
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Camera tip - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Camera tip   Camera tip - Pagina 2 Icon_minitimewo maa 17, 2010 9:37 pm

ja de prijzen van de F/ 2.8 nie normaal...
die kitlens gebruik je die op de 50D?
ik gebruik altijd men 24-105 f/4 L als basis...
kben nu vooral opzoek naar een goeie tele denk dat het de 70-200 is ga worden...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Camera tip - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Camera tip   Camera tip - Pagina 2 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Camera tip
Terug naar boven 
Pagina 2 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» V-dronevoerboot met camera !
» Total Angling Self Take Camera Kit

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: Tips & Tricks-
Ga naar: