Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Fluo-mix voor zinkende hookbaits... di feb 21, 2012 6:25 pm
Jupla vrienden!
Iedereen kent die wel, die mixen om zelf fluo pop-upjes te maken. Nu ben ik op zoek naar gelijkaardige mixen, dus ook fluo kleur, maar dan wel om zinkend haakaas te maken. Mag ook gewoon wit, of zeer bleek kleur(geel, oranje, roze...) zijn...als het maar opvalt.
Weet iemand of die ergens te verkrijgen zijn, en/of die überhaupt wel bestaan?? Mag(liefst eigenlijk) een online-dienst, België of Olland, zijn, altijd makkelijk te bestellen dan.
Is in feite niet voor mezelf, maar een "feeder-vissende-collega" vroeg me daar om.
Grtzz
Tommy De Cleen Admin
Aantal berichten : 1782 Leeftijd : 54 Woonplaats : Hoboken Hobby’s : karpervissen Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: Fluo-mix voor zinkende hookbaits... di feb 21, 2012 6:34 pm
Aantal berichten : 571 Leeftijd : 37 Woonplaats : Kortrijk Hobby’s : karpervissen, dj, uitgaan Registration date : 15-06-09
Onderwerp: Re: Fluo-mix voor zinkende hookbaits... di feb 21, 2012 6:35 pm
Denk als je aan die fluo popup mixen iets zwaardere bestanddelen toevoegt zoals vismeel dat je dan wel uitgebalanceerde baits moet verkrijgen. Of is het echt om puur te gebruiken?
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: Fluo-mix voor zinkende hookbaits... di feb 21, 2012 7:02 pm
Daar had ik ook al aan gedacht Tommy. En denk dat dit ook de beste oplossing zal zijn. Mijn maat vroeg daar gewoon om, of die fluo-mixen te verkrijgen zijn als zinkend aas.
Maar aangezien ik ze zal draaien voor hem, 10mm, zal het hem worst wezen wat ik daarvoor ook gebruik.
Bestaande mixen verzwaren zal mss wat in kleur inboeten denk ik Arnaud...moet ze rollen om enkel te gebruiken als haakaas...
Grtzz
Tommy De Cleen Admin
Aantal berichten : 1782 Leeftijd : 54 Woonplaats : Hoboken Hobby’s : karpervissen Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: Fluo-mix voor zinkende hookbaits... di feb 21, 2012 7:22 pm
ik denk dat de beste manier is makker met die 50%50
ik doe ook wel is van die dingen met pop-up mix + base mix en base mix en een kleurke (meestal wit) toe te voegen en gebruik ook wel kurk poeder (maar das om pop-ups en uitgebalanceerde bollen te maken) ... ben dan ook bezig met een gamma custom made hookers te maken!!
ben enorm bezig met aas/mix/bollen te maken ...
Ivan De Ridder
Aantal berichten : 489 Leeftijd : 53 Woonplaats : Beveren-Waas Hobby’s : Karpervissen / Genieten van ne goeien Duvel Registration date : 23-12-08
Onderwerp: Re: Fluo-mix voor zinkende hookbaits... di feb 21, 2012 9:13 pm
Een prima idee, voeren met fluo's en als haakaas een ongekleurde boilie gebruiken. De omgedraaide wereld zeg maar. Dat dit (althans voor even) uitstekend kan werken spreekt voor zich! Deze tactiek werd trouwens in de voorbije jaren al op meerdere dressuurwaters als zeer succesvol ervaren.
In het geval ik experimenteer met kleuren, gaat mijn voorkeur ook uit naar White en (dark)Brown poederkleurstoffen , aangezien ik van mening ben dat een karper voornamelijk contrasten (licht / donker) waarneemt.
Grtz, Ivan
Jeffrey Benoot Admin
Onderwerp: Re: Fluo-mix voor zinkende hookbaits... di feb 21, 2012 9:28 pm
Ik zie dat ook zo Ivan, wel heb ik de gedachte; als je fluo geel neemt bv, kan dat bij bepaalde lichtinval, nog feller aantonen dan gewoon wit. Al zal wit in de meeste gevallen meer dan voldoende opvallen.
Grtzz
Tommy De Cleen Admin
Onderwerp: Re: Fluo-mix voor zinkende hookbaits... di feb 21, 2012 9:39 pm
wit is geweldig, ik gebruik heel veel wit (en dit jaar ga ik ook zwart gebruiken) man man aas geweldig toch he ....
Jeffrey Benoot Admin
Onderwerp: Re: Fluo-mix voor zinkende hookbaits... di feb 21, 2012 10:09 pm
Doe ik ook graag makker!
En die witvissers van m'n werk, komen dan om mini's vragen, om te gaan feederen. Of vragen of ik geen lekkere dip heb om door hun brasemvoer te halen... En of ik dat heb...
Grtzz
Tommy De Cleen Admin
Onderwerp: Re: Fluo-mix voor zinkende hookbaits... di feb 21, 2012 10:33 pm
lol ja bij mij komt nog niemand iets vragen (alleen de bollen) daar begint toch wat vraag naar te komen, maar is ok ze en als die gasten dan succes hebben, is dat gewoon enorm leuk zoals met de CoCo Nutty (man Tony Parker ving overal waar hij de CoCo Nutty gebruikte in de uk, op waters als fox pool etc) ...
Christian Jonckers
Aantal berichten : 19 Leeftijd : 41 Woonplaats : tienen Hobby’s : vooral vissen (niet alleen op karper- wel hoofdzakelijk) en elektrische gitaar... Registration date : 02-02-12
Onderwerp: Re: Fluo-mix voor zinkende hookbaits... do feb 23, 2012 11:03 am
ik heb toch een beetje mijn bedenkingen met die kleurstoffen... ik heb dat ooit eens geprobeerd met de oranje kleurstof van sb martin. op het flesje stond 1 theelepel op een kilo mix. dat heb ik geprobeerd met als resultaat: noppes! er moest echt 'véél' van dat spul in om toch maar 'iets' verschil van kleur te bekomen. verschillende soeplepels van dat spul erin kappen om het gewenste effect te bekomen. dan betwijfel ik of dit nog gezond is. en dat is toch een van de éérste zaken waarover het gaat in de hengelsport. bewaar de sport voor later enz... gewoon mijn gedacht. onthoud ook dat die fluo pop ups ook niet bedoeld zijn om op gegeten te worden...
Gesponsorde inhoud
Onderwerp: Re: Fluo-mix voor zinkende hookbaits...