Aantal berichten : 806 Leeftijd : 43 Woonplaats : Heusden Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's Registration date : 19-08-08
Onderwerp: Re: Nash Monster carp cradle do jan 20, 2011 5:38 pm
De Poorter Kim schreef:
twone schreef:
op een gewone mat staan geen pootjes he
op die nash cradle wel eh was ideaal als ze verstelbaar waren
Dat was mijn eerste voorstel toen ze de mat voorstelden. Ik kreeg direct het antwoord "leg je uw gewone onthaakmat ook op een schuine afgrond?" Groeten Kim
Da zou juist een verkoopsitem kunnen zijn!mat ook te gebruiken of oneffen stukken.................
tonino adams
Aantal berichten : 40 Leeftijd : 40 Woonplaats : west-vlaanderen Hobby’s : karpervissen Registration date : 18-01-11
Onderwerp: Re: Nash Monster carp cradle vr jan 21, 2011 7:33 am
vind ik ook dan koop ik er ook een dan is ze perfect
Steven Dekeyzer
Aantal berichten : 384 Leeftijd : 48 Woonplaats : Maldegem Hobby’s : Carp Fishing / music Registration date : 22-03-09
Achter je onthaakmat gehurkt zitten op een schuin oppervlak is niet makkelijk, geef me maar een vlakke ondergrond..
peter himschoot
Aantal berichten : 327 Leeftijd : 59 Woonplaats : schelle Hobby’s : karperen, mijne moto Registration date : 23-06-08
Onderwerp: Re: Nash Monster carp cradle zo jan 30, 2011 11:03 am
moest een nieuwe mat, deze cradle zag ik zo ni zitten, maar heb me dan wel een Nash kaptive XL mat aangeschaft, ziet er gelikt uit, groot en over die opstaande rand is toch precies langer dan een kwartier nagedacht
stefaan despiegelaere
Aantal berichten : 23 Leeftijd : 46 Woonplaats : kortrijk Hobby’s : karpervissen Registration date : 25-01-11
Onderwerp: Re: Nash Monster carp cradle zo jan 30, 2011 12:09 pm
ik heb ze zelf ook en vis er juist wel mee omdat ze minder plaats inneemt wanneer je ze opbergt ! wanneer je alleen vist en je laat de vis een seconde alleen kan die niet weg en vermijd je de vis onnodig te kwetsen .
david deman
Aantal berichten : 534 Leeftijd : 35 Woonplaats : Menen Hobby’s : Vissen / scheidsrechter KBVB Registration date : 31-01-09
Onderwerp: Re: Nash Monster carp cradle do feb 17, 2011 9:20 pm
Heb de mat dan toch gekocht omdat ze in promotie stond en er lagen al reeds 2 visjes op en ik vind ze top hoor !
Kvind het een aanrader en is direct in mekaar gezet..
Antonie De Naeghel
Aantal berichten : 322 Leeftijd : 41 Woonplaats : Maldegem Hobby’s : karpervissen, voetbal, vriendin Registration date : 07-08-08
Onderwerp: Re: Nash Monster carp cradle do feb 17, 2011 9:27 pm
david_deman schreef:
Heb de mat dan toch gekocht omdat ze in promotie stond en er lagen al reeds 2 visjes op en ik vind ze top hoor !
Kvind het een aanrader en is direct in mekaar gezet..
Ewel David ik kan je alleen maar bijtreden, vorige week goe kunnen testen en is een beremat qua visveiligheid. Gehurkte pose met de vis is ideaal en vis is altijd boven en dicht bij de mat. Succes ermee,
van goethem wim
Aantal berichten : 102 Leeftijd : 45 Woonplaats : aalst Hobby’s : bollen draaien Registration date : 10-09-09
Onderwerp: Re: Nash Monster carp cradle vr feb 18, 2011 8:13 am
hier ook een tevreden gebruiker, ideale hoogte en is ma min werk
Ed van Os
Aantal berichten : 89 Leeftijd : 62 Woonplaats : Nijmegen Hobby’s : Vissen,fotografie Registration date : 22-03-09
Onderwerp: Re: Nash Monster carp cradle vr feb 18, 2011 9:24 am
Hi,
Vorig jaar een vervelende ervaring gehad met een JRC XL Cradle mat. Toen ik de vis optilde sloeg hij een keer met de staart. Hierbij raakte hij de hoge kant van de cradle, waarbij de staart brak. Gelukkig niet helemaal door zodat ik de kans op genezing hoog inschat. Toch heel vervelend.
Met deze ervaring in het achterhoofd vraag ik me af of de Nash Cradle wel zo veilig is. Wat als een spartelende vis het frame raakt?
Daarnaast lijkt me de Nash cradle ook niet geschikt voor transport naar de waterkant bij het terugzetten. Of zie ik dat verkeerd?
Enig voordeel van deze mat lijkt me dat hij op te vouwen is en dus weinig plek inneemt tijdens transport.
Overweeg nu zelf weer een goed gevoerde vlakke mat aan te schafen. Denk hierbij aan de Trakker Armo Protekta XL.
Graag jullie mening over het een en ander.
Met vriendelijke groet,Ed.
Antonie De Naeghel
Aantal berichten : 322 Leeftijd : 41 Woonplaats : Maldegem Hobby’s : karpervissen, voetbal, vriendin Registration date : 07-08-08
Onderwerp: Re: Nash Monster carp cradle vr feb 18, 2011 10:08 am
Edje schreef:
Hi,
Vorig jaar een vervelende ervaring gehad met een JRC XL Cradle mat. Toen ik de vis optilde sloeg hij een keer met de staart. Hierbij raakte hij de hoge kant van de cradle, waarbij de staart brak. Gelukkig niet helemaal door zodat ik de kans op genezing hoog inschat. Toch heel vervelend.
Met deze ervaring in het achterhoofd vraag ik me af of de Nash Cradle wel zo veilig is. Wat als een spartelende vis het frame raakt?
Daarnaast lijkt me de Nash cradle ook niet geschikt voor transport naar de waterkant bij het terugzetten. Of zie ik dat verkeerd?
Enig voordeel van deze mat lijkt me dat hij op te vouwen is en dus weinig plek inneemt tijdens transport.
Overweeg nu zelf weer een goed gevoerde vlakke mat aan te schafen. Denk hierbij aan de Trakker Armo Protekta XL.
Graag jullie mening over het een en ander.
Met vriendelijke groet,Ed.
Ed,
Idd vervelend als je dit tegenkomt,
Bij het terugzetten dien je inderdaad je weegzak, recovery sling te gebruiken. Als de vis in de mat ligt, ligt hij te diep om met de staart nog op het frame te kunnen slaan, waar hij bij andere matten wel op de randen kan slaan. Als je de vis vasthoudt, is die dicht boven de cradle,cradle staat stuk hoger dan een mat, en ligt hij er zo weer in. Om er in te slagen om je vis op het frame te laten vallen moet er al veel gebeuren.
Grtz Antonie
david deman
Aantal berichten : 534 Leeftijd : 35 Woonplaats : Menen Hobby’s : Vissen / scheidsrechter KBVB Registration date : 31-01-09
De vis kan bijna niet tegen de rand slaan want hij ligt veel te diep en hij kan zich niet "afdrukken" om te springen want hij geeft geen bodem onder zich om te spartelen bijna.
Het enige nadeel vind ik dat je kleddernat wordt als je daar een emmer op gegoten hebt
Het is de beste mat die ik al gebruikt heb infeite en kheb er al 3 gehad en niet van de goedkoopste merken...