Wie heeft er dit al en wat zijn jullie bevindingen?
Tommy De Cleen Admin
Aantal berichten : 1782 Leeftijd : 54 Woonplaats : Hoboken Hobby’s : karpervissen Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: Nash Monster carp cradle di jan 18, 2011 5:41 pm
ne maat van mij heeft dat (en heb dat spel dus ook al een paar keer gebruikt, tegen mijn goesting) tis totaal crap!!! ik vind het zeker geen kopen waart!! er zijn betere maten op de markt ... (is mijn bescheiden mening he) probeer er maar is ne dikke big uit te tillen als ge erachter zit op je knieen .... amai je rug, nee echt niet voor mij ...!!
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: Nash Monster carp cradle di jan 18, 2011 5:43 pm
Allez...nog zo'n monster-zak om mee te sleuren naar het water . Ik vind de veiligheid van een vis ook zeer belangrijk, maar ze gaan er naar mijn mening soms wat ver in!!
Heb verleden jaar op een water gevist(Negreloube), en ze hadden zo'n on-dingen voorzien op de stekken. Waren wel gene van Nash, was self-made, maar het principe was hetzelfde...een soort bed wat de karpers komen in te liggen. Wel, ik heb het met de eerste vis geprobeerd, en dan de boel wijselijk aan de kant geschoven!
Vind het totaal niet handig om er een vis uit te tillen, en welke foto heb je dan? Met zo'n bak onder de vis....
Nee, voor mij hoeft het niet...maar dat is uiteraard mijn mening!
Grtzzzzzzz
Tommy De Cleen Admin
Aantal berichten : 1782 Leeftijd : 54 Woonplaats : Hoboken Hobby’s : karpervissen Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: Nash Monster carp cradle di jan 18, 2011 5:50 pm
Zors schreef:
Allez...nog zo'n monster-zak om mee te sleuren naar het water . Ik vind de veiligheid van een vis ook zeer belangrijk, maar ze gaan er naar mijn mening soms wat ver in!!
Heb verleden jaar op een water gevist(Negreloube), en ze hadden zo'n on-dingen voorzien op de stekken. Waren wel gene van Nash, was self-made, maar het principe was hetzelfde...een soort bed wat de karpers komen in te liggen. Wel, ik heb het met de eerste vis geprobeerd, en dan de boel wijselijk aan de kant geschoven!
Vind het totaal niet handig om er een vis uit te tillen, en welke foto heb je dan? Met zo'n bak onder de vis....
Grtzzzzzzz
mss heb ik het niet goed uitgelegt .... maar ik ben het 200% eens met wat Zors zegt!!! Amen ...
david deman
Aantal berichten : 534 Leeftijd : 35 Woonplaats : Menen Hobby’s : Vissen / scheidsrechter KBVB Registration date : 31-01-09
Onderwerp: Re: Nash Monster carp cradle di jan 18, 2011 5:52 pm
Zo had ik er nog niet eens over gedacht, de vis ligt idd erg diep als je daar voor zit op je knieën. Wat ik me ook afvraag, zou dat water wegkunnen in de mat als de vis erinligt? Want als je met een statief foto's wil nemen en die ligt in 10cm water :p Dan is in een paar seconden heel mijn camera nat
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: Nash Monster carp cradle di jan 18, 2011 5:57 pm
Ik vraag me persoonlijk af wat er mis is met een dikke mat met een flap eraan om de vis af te dekken indien nodig. Ik gebruik dat type matten al bijna 15 jaar (versies van Bruce Ashby, JRC en nu Trakker en Aqua Products), en nog nooit problemen gehad.
Een vis wordt bij mij met de nodige voorzichtigheid behandeld. Vinnetjes mooi glad tegen het lichaam altijd, Klinik indien nodig enz... Ik ga nie mee in die overdreven carp care heisa. De matten die ik gebruik hebben altijd voldaan, en zullen dat in de toekomst ook blijven doen. Ik heb geen nood aan die cradle gedrochten die blijkbaar een must zijn nu.
Dit is de Trakker Armo mat die ik nu gebruik, en van Aqua Products heb ik iets soortgelijks.
Laatst aangepast door Robby Malfliet op di jan 18, 2011 6:08 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Gast Gast
Onderwerp: Re: Nash Monster carp cradle di jan 18, 2011 5:58 pm
Zors schreef:
Grtzzzzzzz
monster zak is dat niet om mee te nemen is kleiner dan somige matten kwa transport
Tommy De Cleen Admin
Onderwerp: Re: Nash Monster carp cradle di jan 18, 2011 5:59 pm
in diene van mijne maat (van Nash) kan het water niet weg ... klets nat (camera) als de vis tekeer gaat ... (in de zomer geen probleem, nu iets minder leuk) nee echt geen goeie uitvinding .... toch niet als ge af en toe een bak vangt ... kleine viskes ok ... maar grote til je er niet meer uit .... (zoals Zors al zij) ....
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: Nash Monster carp cradle di jan 18, 2011 5:59 pm
Ik twijfel niet aan de werking én de kwaliteit van de Nash-producten...dus die zullen daar wel op voorzien zijn dacht ik? Maar dat maakt ze nog niet handig hé.... Wat zou het kostenplaatje zijn?
Grtzzzzzzzzzzzz
Gast Gast
Onderwerp: Re: Nash Monster carp cradle di jan 18, 2011 6:03 pm
ik heb zo 1 en ik heb 79 euro betaald op ebay bij een duitse verkoper nieuw en dat is toch bijna 30 euro goedkoper dan hier met 9 euro verzending
Steven Deschrijver
Aantal berichten : 309 Leeftijd : 37 Woonplaats : kluisbergen Hobby’s : weekends aan een stuk karperen Registration date : 20-04-08
Onderwerp: Re: Nash Monster carp cradle di jan 18, 2011 6:05 pm
Het is een mat met blijkbaar grote voor- en tegenstanders, heb ikzelf ondervonden. Volgens mij is het qua visveiligheid de beste op de markt. Vis kan niet op de grond terecht komen, kan niet uit de mat en er zijn flappen aan om alles toe te doen. Het water die in de mat blijft staan is voor ons misschien niet zo leuk maar komt de vis toch ten goede, zeker in de warmere maanden. Het water beschermt de huid-,slijmlaag en zorgt voor waterdoorstroming in de kieuwen. Ik heb er recent ene aangeschaft maar is nog niet getest. De minpunten als zou je er niet makkelijk een big kunnen uithalen om te presenteren en dat de mat lelijk staat op de foto zijn van ondergeschikt belang he. Je hoeft ook niet met je knieen onder de mat te kruipen. Als je gehurkt zit, is de vis nog steeds veilig boven de mat en komt niet alle gewicht op de rug. Nu later op het jaar zal ik er meer over kunnen zeggen, hopelijk blijf ik dezelfde mening hebben.
Mijn andere mat is een chub standard cradle die meestal voldoet, is makkelijk in gebruik, zeker bij terugzetten van de vangst in vergelijking met bovenstaande mat. Enkel bij wildslaande vissen en grote (lange) exemplaren is het opletten dat ze de staart niet beschadigen op de opstaande randen. Zelf gelukkig niet meegemaakt. De XL versies van de cradles zijn meestal te groot en dan gaan de vissen schuiven in de mat.
De proline kan je de vis niet toedekken en is mij te groot voor transport. En dan de trakker en aqua-versie kan de vis makkelijker van de mat, zeker als hij niet perfect vlak ligt.
Kortom elk zijn goesting, is afwegen he.
Grtz
Laatst aangepast door antonie op di jan 18, 2011 6:57 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Tommy De Cleen Admin
Onderwerp: Re: Nash Monster carp cradle di jan 18, 2011 6:49 pm
Antonie test ze eerst .... met enkele biggen die ge moet tillen en ge zult van menig veranderen geloof me (ik heb ze al getest, via mijne maat) en heb je het op de vbk meeting gezegt ....
zoals de Robby hier net nog zij, wat is er mis met een gewone mat??? ik sluit mij voledig aan bij wat zors en Robby zij .... weer iets dat meer vissers gaat vangen dan vissen ....
Citaat :
De proline kan je de vis niet toedekken en is mij te groot voor transport. En dan de trakker en aqua-versie kan de vis makkelijker van de mat, zeker als hij niet perfect vlak ligt.
en als ge 200% bij de zaak bent/zijt gebeurd dan nooit (echt niet!!!)
Antonie De Naeghel
Aantal berichten : 322 Leeftijd : 41 Woonplaats : Maldegem Hobby’s : karpervissen, voetbal, vriendin Registration date : 07-08-08
Onderwerp: Re: Nash Monster carp cradle di jan 18, 2011 7:00 pm
Enkel kleintjes dan voor mij dit jaar en dan heb ik geen problemen he
We zullen wel zien
Er is niets mis met andere matten maar iedereen zal wel eens een wildslaande vis hebben gehad die deels of volledig buiten de mat terecht kwam. Die nash voorkomt dat.
david deman
Aantal berichten : 534 Leeftijd : 35 Woonplaats : Menen Hobby’s : Vissen / scheidsrechter KBVB Registration date : 31-01-09
Onderwerp: Re: Nash Monster carp cradle di jan 18, 2011 7:10 pm
bedankt voor de link antonie!!
Rob willemse
Aantal berichten : 117 Leeftijd : 58 Woonplaats : barendrecht Hobby’s : darten Registration date : 15-01-09
Onderwerp: Re: Nash Monster carp cradle di jan 18, 2011 7:48 pm
Ik vind die Nash cradle veel te omslachtig om op te zetten plus dat het een groot pakket is. Wat denk je als je even wilt verkassen naar een andere stek... Zelf heb ik ook een Aqua maar het is wel belangrijk dat je matten zonder zijkanten op een even ondergrond legt, ivm met het afglijden van een (grote) vis. (lijkt me overbodig om te vermelden dat de vis zeer vochtig gehouden dient te worden met water, wat het wegglijden bevoordert). Ik overweeg dan ook zo'n Skarp mat, met zijkanten, te kopen. Deze is tevens redelijk snel op en plat te vouwen.
gr
De Poorter Kim
Aantal berichten : 144 Leeftijd : 39 Woonplaats : Gent Hobby’s : Vissen, poker, Dj Registration date : 22-03-09
Onderwerp: Re: Nash Monster carp cradle di jan 18, 2011 10:59 pm
Ik heb deze ook in mijn bezit en ben er zeer tevreden van. Ik begrijp dat er een aantal mensen de mat niet goed vinden, en dat vindt ik ook goed want anders verkochten we geen andere meer.
Deze verkoopt goed en de meeste zijn er tevreden van. En qua opzetten en afbreken valt dit toch wel mee. Wat is twee minuten voor een karpervisser? We zijn meestal relaxed en hebben toch wel even tijd (allé ik toch)
Grtz
Kim
Gast Gast
Onderwerp: Re: Nash Monster carp cradle wo jan 19, 2011 6:55 am
De Poorter Kim schreef:
Ik heb deze ook in mijn bezit en ben er zeer tevreden van. Ik begrijp dat er een aantal mensen de mat niet goed vinden, en dat vindt ik ook goed want anders verkochten we geen andere meer.
Deze verkoopt goed en de meeste zijn er tevreden van. En qua opzetten en afbreken valt dit toch wel mee. Wat is twee minuten voor een karpervisser? We zijn meestal relaxed en hebben toch wel even tijd (allé ik toch)
Grtz
Kim
vind ik ook kim
tonino adams
Aantal berichten : 40 Leeftijd : 40 Woonplaats : west-vlaanderen Hobby’s : karpervissen Registration date : 18-01-11
Onderwerp: Re: Nash Monster carp cradle wo jan 19, 2011 3:43 pm
wel jammer dat je de poten niet kunt afstellen wat bij schuine grond was toch handig moesten ze verstelbare pootjes maken
david deman
Onderwerp: Re: Nash Monster carp cradle wo jan 19, 2011 4:54 pm
bij elke mat mag de ondergrond niet te steil aflopen éh, want dan glijdt je vis ook terug het sop in met een "gewone" mat
tonino adams
Aantal berichten : 40 Leeftijd : 40 Woonplaats : west-vlaanderen Hobby’s : karpervissen Registration date : 18-01-11
Onderwerp: Re: Nash Monster carp cradle wo jan 19, 2011 5:04 pm
op een gewone mat staan geen pootjes he
op die nash cradle wel eh was ideaal als ze verstelbaar waren
De Poorter Kim
Aantal berichten : 144 Leeftijd : 39 Woonplaats : Gent Hobby’s : Vissen, poker, Dj Registration date : 22-03-09
Onderwerp: Re: Nash Monster carp cradle wo jan 19, 2011 6:03 pm
twone schreef:
op een gewone mat staan geen pootjes he
op die nash cradle wel eh was ideaal als ze verstelbaar waren
Dat was mijn eerste voorstel toen ze de mat voorstelden. Ik kreeg direct het antwoord "leg je uw gewone onthaakmat ook op een schuine afgrond?"
En ten tweede hebben ze het bekeken en het kwam dan echt duur en niet verkoopbaar uit.
Groeten
Kim
geen lid meer
Aantal berichten : 159 Leeftijd : 44 Woonplaats : f Hobby’s : f Registration date : 27-08-09
Onderwerp: Re: Nash Monster carp cradle wo jan 19, 2011 7:13 pm
ik heb een gewoon matteke van fox , maar voor de langere sessies heb ik deze van nash, ik hier toch mijn gerief in gevonden, da opzetten is kinderspel, het is in transport zelf compacter als mijn matteke van fox.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Nash Monster carp cradle do jan 20, 2011 1:28 pm
Yvoshkiro schreef:
ik heb een gewoon matteke van fox , maar voor de langere sessies heb ik deze van nash, ik hier toch mijn gerief in gevonden, da opzetten is kinderspel, het is in transport zelf compacter als mijn matteke van fox.