Aantal berichten : 162 Leeftijd : 32 Woonplaats : berchem Hobby’s : vissen, duiken, biologie Registration date : 25-01-11
Onderwerp: Re: hoeveel aas ma feb 13, 2012 7:36 pm
Jeffrey Benoot schreef:
Vind 10kg ook wat weinig, maar als Loïc daarmee genoeg heeft voor een jaartje hengelen, is dat mooi meegenomen. Ikzelf zie die 10kg amper liggen op de bodem van mijn emmer...
En ik ken nog gasten die met zo weinig aas, hun jaar rond vissen. Maar die vissen af en toe eens een zondag in het park. En nemen ook maar een handvol ballen mee naar het water.
Heb enkele jaren terug, eens een 5-tal kg verkocht aan een kennis van me. Heeft die allemaal per 5 verpakt....om te gaan voeren... Toen heb ik hem gek verklaard!! Hij heeft dan enkele kg's gratis gekregen van me, op één voorwaarde, dat hij per voerbeurt minstens een kilo of twee strooide....de volgende sessie heeft hij de pannen van het dak gevangen!! Toen vatte hij het wel.
Grtzz
De combinatie studeren en weinig geld zorgt ervoor dat ik tegenwoordig jaarlijks ms ng 200 euro kan/wil uitgeven aan vissen. Daar zit dan een 100 euro aan aas in. Thats it.Voor mij is dat een smak geld int water smijten. dus probeer ik te voeren als ik zeker ga vissen. en te vissen als ik weet dat er vis zit. Ik voer dan ook vooral met pellets, die ik in grotere zakken aankoop. Heb ook een heilig vertrouwen in die dingen. Nu mag je me best voor gek verklaren maar ik vis niet slechter dan wie dan ook, en beter dan sommigen.
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: hoeveel aas ma feb 13, 2012 7:53 pm
Ik snap wel dat een student het niet voor het rapen heeft. En ik ben er van overtuigd dat jij ook meer aas zal gaan gebruiken, eens je gaat werken en meer geld verdient.
Die kennis die ik als voorbeeld aangaf, was toen ook nog student. Ondertussen werkt hij en er kan al wat meer van af...alsook in zijn aas. En hij heeft er ondertussen de voordelen van ingezien.
Nu, ik ben ook overtuigd, dat sommige wateren een voorzichtige aanpak nodig hebben. Weinig voeren, en/of single-hook vissen kan in sommige gevallen meer vis op de kant brengen. Als je enkele op dergelijke wateren vist, zal je niet vlug over die 10kg gaan hé...
Grtzz
Loïc van Doorn
Aantal berichten : 162 Leeftijd : 32 Woonplaats : berchem Hobby’s : vissen, duiken, biologie Registration date : 25-01-11
Onderwerp: Re: hoeveel aas ma feb 13, 2012 8:03 pm
Jeffrey Benoot schreef:
Ik snap wel dat een student het niet voor het rapen heeft. En ik ben er van overtuigd dat jij ook meer aas zal gaan gebruiken, eens je gaat werken en meer geld verdient.
Die kennis die ik als voorbeeld aangaf, was toen ook nog student. Ondertussen werkt hij en er kan al wat meer van af...alsook in zijn aas. En hij heeft er ondertussen de voordelen van ingezien.
Nu, ik ben ook overtuigd, dat sommige wateren een voorzichtige aanpak nodig hebben. Weinig voeren, en/of single-hook vissen kan in sommige gevallen meer vis op de kant brengen. Als je enkele op dergelijke wateren vist, zal je niet vlug over die 10kg gaan hé...
Grtzz
uiteraard is er met een goede voercampagne veel succes te halen. maar ik vis veel liever op de vis en steek veel tijd aan het zoeken naar die vis (zeker op wateren waar anderen zich neerploffen en bij aanvang 10 kg erin smijten). zo had ik vorig jaar bv de vis in een hoek van een groot water gevonden, heb er een 50tal bollen op gegooid en binnen het halfu 2 runs gekregen. en dat op een water waar je "normaal" vele uren voor één vis zit. Ik heb eens op een glashelder water veel en zwaarder (1 kg pellets per dag) gevoerd. en toen ik daar begon te vissen na een weekje heb ik slecht gevangen. Na wat rigaanpassingen begon ik goed te vangen en mijn gemiddelde per avond ging zelfs omhoog als ik minder begon te voeren.. Nuja we zullen zien wat het geeft als ik op dat water ineens 5 kg een dag van te voren voer, maar ik verwacht eigenlijk niet veel verschil of zelfs minder vissen dan bij mijn 50 pellets en 20 boilies bij aanvang van de paar uur durende sessie.
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: hoeveel aas ma feb 13, 2012 8:11 pm
Aan goeie voercampagnes doe ik nooit of zelden mee Loïc...ik vis altijd instant...
Die grote hoeveelheden gebruik ik enkel als de situatie dat vraagt. Als ik indertijd aankwam op het KK begon ik echt niet te dumpen hoor. Ik had toen voor een weekendje vissen, amper 2kg bollen mee...en had vaak nog over. Maar kom ik op de Maas, en de periode van het jaar zit goed, dan gaat er zeker een volle emmer aas in...mengeling van bollen, pellets en particles.
Ook in France start ik voorzichtig...opbouwen. Vraagt de situatie om meer aas, dan ga ik daar op voorzien zijn. Maar is het niet nodig om te dumpen, dan ga ik het ook niet doen. Zo slim zijn we ondertussen wel hé...
Grtzz
Tommy De Cleen Admin
Aantal berichten : 1782 Leeftijd : 54 Woonplaats : Hoboken Hobby’s : karpervissen Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: hoeveel aas ma feb 13, 2012 8:46 pm
Loïc van Doorn schreef:
Tommy De Cleen schreef:
amai 10kg bollen voor gans het jaar sorry ze, maar dit klinkt echt ongeloofwaardig .... denk dat er hier niet al te veel zijn die met deze hoeveelheid zelfs geen maand toekomen (is geen aanval hoor) gewoon een vaststelling dat ik (en vele andere) in die 28 jaar dat ik vis op karper, nooit met 10kg heb toegekomen ... (een week op een water in frankrijk en heb al 40 tot 50kg bollen nodig)
5kg x 7 = al 35kg (dus dat ge 50kg mee pakt voor de zekerheid is best) dus 10kg voor heel het jaar sorry voor mij niet haalbaar ....
Dat heeft uiteraard ook met de frequentie van vissen te maken he tommy maar voor mijn sessies (ga nooit naar france) neem ik meestal maar enkele 10tallen boilies mee
10 bollen dat was het aantal dat ik vroeger bij had als ik op het KK 7-8 viste makker was geen aanval op u he!!
en ivm met de voeren op de Maas, gebruik ik enkel bollen (particels en pelletes) trekt te veel kleine (karper) vis aan ... ondervonden in de praktijk, bij het enkel voeren met bollen, vingen we gewoon de betere vissen .. dus voor mij enkel bollen ...omdat ik niet zo graag 5 tot 8 keer uit men nest moet komen voor een knol of andere vissoort ... liever iets minder vangen per nacht!! maar dan enkel goeie vissen vangen (ik spreek uit ervaring) ...
Jeffrey Benoot Admin
Onderwerp: Re: hoeveel aas ma feb 13, 2012 8:50 pm
Op de Maas gebruik ik particles en pellets, enkel in het vroege voorjaar...als die witvis nog niet los is. En enkel om de boel aan te zwengelen. Vanaf dag/nacht twee gaan er ook enkel bollen in...heb ook al genoeg slapeloze nachten meegemaakt door de barbeel...geloof me gerust!!
Grtzz
filip de meulder Moderator
Aantal berichten : 313 Leeftijd : 52 Woonplaats : ekeren Hobby’s : vissen Registration date : 12-10-08
Onderwerp: Re: hoeveel aas ma feb 13, 2012 9:16 pm
Als je op de vis zit vang je alles door elkaar, ook karper. Beetje geluk en je vangt er ene die je op de foto mag vastleggen. Hoeveelheid aas speelt minder rol, op de juiste moment, juiste plaats. Heb het zelf ervaren op de moezel. Het is daar niet zo moeilijk als je er op de juiste moment vist. Obstakels is nog een ander verhaal... Ps david dit is geen duidelijk antwoord op uw vraag. Jij stelde de vraag van hoeveel een karper van 10 kg eet op een dag. Mijn gedacht 600 gram kan toch wel dacht ik. Mijn kat eet wel bijna 300 gram en hij weegt ong. 5 kg. Kweet niet zeker, is een goeie vraag.
Tommy De Cleen Admin
Aantal berichten : 1782 Leeftijd : 54 Woonplaats : Hoboken Hobby’s : karpervissen Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: hoeveel aas ma feb 13, 2012 9:28 pm
hangt enorm van periode tot periode af .... maar 600gr voor een vis van 10kg is geen probleem, maar ben er zeker van dat diezelfde vis ook 1 of zelfs 2kg kan eten .... hangt van periode en situatie af ...
Loïc van Doorn
Onderwerp: Re: hoeveel aas ma feb 13, 2012 9:34 pm
Tommy De Cleen schreef:
hangt enorm van periode tot periode af .... maar 600gr voor een vis van 10kg is geen probleem, maar ben er zeker van dat diezelfde vis ook 1 of zelfs 2kg kan eten .... hangt van periode en situatie af ...
vergeet natuurlijk aas, voedselcompetitie, gezondheid, maand, weer, temperatuur, ouderdom, type vis, karakter vis, andere vissers, kwaliteit en verzadiging aas en zoveel andere zaken niet