Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 In de war gooien braided line

Ga naar beneden 
+4
David De Cleen
Bart Debosschere
pascal waltenier
Steven Dekeyzer
8 plaatsers
AuteurBericht
Steven Dekeyzer

Steven Dekeyzer


Man Aantal berichten : 384
Leeftijd : 48
Woonplaats : Maldegem
Hobby’s : Carp Fishing / music
Registration date : 22-03-09

In de war gooien braided line Empty
BerichtOnderwerp: In de war gooien braided line   In de war gooien braided line Icon_minitimeza apr 24, 2010 5:19 pm

Gebeurt wel eens dat ik wat problemen heb bij het uitwerpen met gevlochten lijn, na m'n hengel en spoel nat te maken valt het wel eens voor dat m'n lijn in een knoop door m'n hengelogen vliegt ... Zeker geen plezante ervaring en wil dit beperken, iemand ideeën om dit te vermijden ?

Zitten m'n spoelen te vol ? De lijn komt tegen de rand van m'n spoel ... Of ligt het aan m'n lijn of aan m'n manier van uitwerpen ...
Terug naar boven Ga naar beneden
pascal waltenier

pascal waltenier


Man Aantal berichten : 445
Leeftijd : 43
Woonplaats : welle
Hobby’s : vissen
Registration date : 16-12-08

In de war gooien braided line Empty
BerichtOnderwerp: Re: In de war gooien braided line   In de war gooien braided line Icon_minitimezo apr 25, 2010 1:02 am

Je post is nogal vaag Santa Cruz , vind het een beetje raar dat iemand met uw ervaring zo een vraag stelt

Wat ik er uit opmaak , al vind ik de gegevens wat vaag zit er idd teveel draad op uw molenspoel

Ik hoop je echt info gegeven te hebben in de goede richting

Mischien antwoord ik hier nu erop ofwel jaap aap en das niet de bedoeling
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart Debosschere

Bart Debosschere


Man Aantal berichten : 1018
Leeftijd : 46
Woonplaats : Vlaanderen
Hobby’s : Carpfishing & dog-sport
Registration date : 24-01-09

In de war gooien braided line Empty
BerichtOnderwerp: Re: In de war gooien braided line   In de war gooien braided line Icon_minitimezo apr 25, 2010 7:02 am

De enige manier is dat je wat draad van u ene spoel doet en de vergelijking maakt.
Denk dat ze te vol zullen zitten , das meestal iedereen zijn fout om zoveel mogelijk meters op onze spoelen te draaien .
Tis natuurlijk niet leuk om iedere keer in een knoop te smijten .........
Greetz
Terug naar boven Ga naar beneden
Steven Dekeyzer

Steven Dekeyzer


Man Aantal berichten : 384
Leeftijd : 48
Woonplaats : Maldegem
Hobby’s : Carp Fishing / music
Registration date : 22-03-09

In de war gooien braided line Empty
BerichtOnderwerp: Re: In de war gooien braided line   In de war gooien braided line Icon_minitimezo apr 25, 2010 7:05 am

Dat er bij nylon niet te veel aan draad op de spoel mag zitten is duidelijk ... maar gevlochten lijn kinkt niet en is nat bij het ingooien, dus daarom is m'n vraag waarom deze dan toch soms in de war gooit. Knopen zijn er wel altijd uit te halen, maar is een hoop werk !

Het is niet altijd, dus waarom die ene keer wel en die andere keer niet ... Onmogelijk dat niemand anders al eens hetzelfde probleem heeft voorgehad.

Er zijn toch nog mensen die met gevlochten lijn uitwerpen, wat zijn jullie ervaring ermee ?
Terug naar boven Ga naar beneden
David De Cleen

David De Cleen


Man Aantal berichten : 128
Leeftijd : 46
Woonplaats : Motsel
Hobby’s : vissen fitness snowborden
Registration date : 17-02-10

In de war gooien braided line Empty
BerichtOnderwerp: Re: In de war gooien braided line   In de war gooien braided line Icon_minitimezo apr 25, 2010 8:19 am

Hoi,

Je kan dit ook hebben als je nu enkele malen met een boot je lijnen uitgevaren hebt en erna ga je ergens vissen waar je moet werpen. Dan heb ik dit ook wel eens voor, moet je even enkel een ziplood aan je lijn doen en keer of 4-5 uitwerpen en normaal is het er dan uit.

grts,

David
Terug naar boven Ga naar beneden
Steven Dekeyzer

Steven Dekeyzer


Man Aantal berichten : 384
Leeftijd : 48
Woonplaats : Maldegem
Hobby’s : Carp Fishing / music
Registration date : 22-03-09

In de war gooien braided line Empty
BerichtOnderwerp: Re: In de war gooien braided line   In de war gooien braided line Icon_minitimezo apr 25, 2010 9:55 am

Sallon visser schreef:
Hoi,

Je kan dit ook hebben als je nu enkele malen met een boot je lijnen uitgevaren hebt en erna ga je ergens vissen waar je moet werpen. Dan heb ik dit ook wel eens voor, moet je even enkel een ziplood aan je lijn doen en keer of 4-5 uitwerpen en normaal is het er dan uit.

grts,

David

Vaar altijd met m'n molenspoel open, dus m'n draad kinkt niet en gevlochten lijn zal ook nooit kinken. En heb het nu met nieuwe bullet braid op m'n molens.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart Debosschere

Bart Debosschere


Man Aantal berichten : 1018
Leeftijd : 46
Woonplaats : Vlaanderen
Hobby’s : Carpfishing & dog-sport
Registration date : 24-01-09

In de war gooien braided line Empty
BerichtOnderwerp: Re: In de war gooien braided line   In de war gooien braided line Icon_minitimezo apr 25, 2010 10:39 am

Had ik ook met deze draad , de 1 vind hem super maar naar mijn ervaring : niet zo beste draad .
Dit is dan ook weer een persoonlijke kwestie he .......
Terug naar boven Ga naar beneden
de pauw david

de pauw david


Man Aantal berichten : 356
Leeftijd : 43
Woonplaats : merelbeke
Hobby’s : fitness en vissen uiteraard
Registration date : 13-10-08

In de war gooien braided line Empty
BerichtOnderwerp: Re: In de war gooien braided line   In de war gooien braided line Icon_minitimezo apr 25, 2010 7:57 pm

heb ook alleen probs gehad als men molens te vol zaten, verder moet je niet zoeken.
grtzzzzzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dreambaits.be
melvindeboer

melvindeboer


Man Aantal berichten : 73
Leeftijd : 42
Woonplaats : geleen
Hobby’s : vissen, ijshockey en drinken ;p
Registration date : 27-03-08

In de war gooien braided line Empty
BerichtOnderwerp: Re: In de war gooien braided line   In de war gooien braided line Icon_minitimema apr 26, 2010 7:53 am

Heb ook de bullet lijn en vind het een superlijn.Zeker kwa zinken.
Heb zelf nog nooit de lijn in de war gegooit,me spoelen zitten dan ook niet te vol en me spoel is ook zeike nat voordat ik uitgooi.
Denk toch dat je je spoelen wat te vol heb gedraait.

Mvg Melvin
Terug naar boven Ga naar beneden
Steven Dekeyzer

Steven Dekeyzer


Man Aantal berichten : 384
Leeftijd : 48
Woonplaats : Maldegem
Hobby’s : Carp Fishing / music
Registration date : 22-03-09

In de war gooien braided line Empty
BerichtOnderwerp: Re: In de war gooien braided line   In de war gooien braided line Icon_minitimema apr 26, 2010 2:27 pm

Ok, dan weet ik weer wat te doen ... 4 lijnen aflopen en wat nylon verwijderen.

Bedankt voor de bevestiging Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
geen lid meer

geen lid meer


Man Aantal berichten : 159
Leeftijd : 44
Woonplaats : f
Hobby’s : f
Registration date : 27-08-09

In de war gooien braided line Empty
BerichtOnderwerp: Re: In de war gooien braided line   In de war gooien braided line Icon_minitimema apr 26, 2010 5:35 pm

heb het vandaag voorgehad op mijn markerrod ,

gooide uit en kreeg een windpruik die zich rond mijn startoog wikkelde , resultaat lijnbreuk en mijn 10 euro aan float en lood het water in .

kdenk eraan om vanaf nu een mono voorslag te steken zoals de suffix 20lbs mono.
iemand hier ervaring mee?
Terug naar boven Ga naar beneden
vanderzanden wim

vanderzanden wim


Man Aantal berichten : 384
Leeftijd : 42
Woonplaats : Geel
Hobby’s : Vissen
Registration date : 15-06-08

In de war gooien braided line Empty
BerichtOnderwerp: Re: In de war gooien braided line   In de war gooien braided line Icon_minitimedi apr 27, 2010 7:16 pm

Santa het zou wel is kunnen dat je lijn gewoon wat te los op je spoel ligt. Dit heeft niets te maken met kinken of dergelijke. Heb het ook al enkele malen aan de hand gehad met de gator braid van PB dan. Gewoon effe ver uit wandelen of varen en dan met genoeg druk terug opspoelen. Meestal is bij mij hiermee opgelost.

Grts Wim.
Terug naar boven Ga naar beneden
Steven Dekeyzer

Steven Dekeyzer


Man Aantal berichten : 384
Leeftijd : 48
Woonplaats : Maldegem
Hobby’s : Carp Fishing / music
Registration date : 22-03-09

In de war gooien braided line Empty
BerichtOnderwerp: Re: In de war gooien braided line   In de war gooien braided line Icon_minitimedi apr 27, 2010 7:47 pm

Heb al mijn lijnen met 120gr lood 300m uitgevaren (tot op m'n nylon) en terug binnen gedraaid, maar is duidelijk dat gevlochten lijn nooit zo stevig op de spoelen kan gedraaid zitten als nylon ...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





In de war gooien braided line Empty
BerichtOnderwerp: Re: In de war gooien braided line   In de war gooien braided line Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
In de war gooien braided line
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Hoofdlijn voor afstand te gooien
» rod pot pro line
» X line
» Zelf lood gieten.
» pro line extreem unhooking mat

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: Tips & Tricks-
Ga naar: