Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

De Leuvense vaart

Ga naar beneden 
+8
Steven Verhelpen
Filip Van Noten
Giovanni Vanhooren
Mark Hoedemakers
Joris Daelemans
Dario Beerten
Wesley Mast
Tom Daelemans
12 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
AuteurBericht
Tom Daelemans

Tom Daelemans

Man Aantal berichten : 670
Leeftijd : 44
Hobby’s : Karpervissen/Voetbal/Kickeren/...
Registration date : 14-04-08

De Leuvense vaart - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Leuvense vaart   De Leuvense vaart - Pagina 3 Icon_minitimezo jun 29, 2008 11:38 am

Blackwater schreef:
Ok makker, heb je een idee van het bestand nu??
Den Pompier en Gelen zijn dood, en wat er nog is gesneuveld tijdens de shit weet ik niet, maar er zit toch nog wel wat veronderstel ik.....

Echt geen idee Tommy, het zijn deze weken mijn eerste vissen daar dus ik leer het er net nog maar een beetje kennen. De pompier en de gele waren idd 2 machtige vissen die er jammer genoeg niet meer rondzwemmen, andere kant van de medaille is dan weer dat de rust er wat weergekeerd is want al je het vergelijkt met bvb 2 jaar geleden dan is het daar toch serieus veranderd. Toe vistte ik er niet maar ging regelmatig eens kijken. Mijn broer vistte er toen wel en heeft de gele 2x op een week tijd gevangen (foto heb je waarsch al wel eens gezien)...

Ik hou jullie over de komende weken zeker op de hoogte :-)

Grt
Tom
Terug naar boven Ga naar beneden
Joris Daelemans

Joris Daelemans

Man Aantal berichten : 75
Leeftijd : 42
Hobby’s : Karpervissen
Registration date : 20-05-08

BerichtOnderwerp: Re: De Leuvense vaart   De Leuvense vaart - Pagina 3 Icon_minitimeza jul 05, 2008 6:02 pm

Ben vannacht daar ook een nachtje gaan doen en had 1klein spiegeltje van 4kg en 4voorns.Allemaal vissen in prima conditie.Wat me wel opvalt is dat er meer kleine vis gevangen word t.o.v. andere jaren.Mss van eigen kweek voortgekomen ofzo maar laat die kleine maar doen,die worden ook groot he.
Tom Daelemans

Tom Daelemans

BerichtOnderwerp: Re: De Leuvense vaart   De Leuvense vaart - Pagina 3 Icon_minitimezo jul 06, 2008 12:28 pm

Ik ook 2 nachtjes gedaan en 7 vissen gevangen. 6x schub en 1x spiegel, zwaarste 8kg

Grt
Steven Verhelpen

Steven Verhelpen

Man Aantal berichten : 26
Leeftijd : 39
Hobby’s : vissen, fietsen, lezen, pool
Registration date : 28-07-11

BerichtOnderwerp: Re: De Leuvense vaart   De Leuvense vaart - Pagina 3 Icon_minitimema mei 21, 2012 1:05 pm

Hey Mannen,

Ik ben nu het 2e jaar op rij serieus op mijnen bek aan het gaan op de bovenvaart, meerbepaald het stuk tussen de E-19 brug in Battel en de Plaissancebrug in Mechelen. Is er iemand die mij een tip kan geven? Of met iets kleins op weg kan helpen? Heb al vanalles geprobeerd eigenlijk. Voorvoeren, niet voorvoeren, langs de betonkant, langs de keienkant, in de vaargeul, klein aas, groot aas, met de voerboot zoeken naar een taludje, op een ondiep stuk, op een dieper stuk, pop-up, verschillende soorten rigs, verschillende loodsystemen, met de pen, ... (dit altijd meerdere sessies, niet een uurtje per probeersel)

Het eerste jaar dat ik er viste ging het wel goed, wist op een paar uurtjes telkens wel een vis te verschalken en soms 2, maar sinds vorig jaar wil het echt niet meer lukken. Brasems ... dat is geen probleem, maar de karpers die komen maar niet uit.

Ik vis vooral avondsessies, blijf meestal geen nachtjes doen. Misschien ben ik er wel op de totaal verkeerde uren ofzo. Als er iemand nen tip wil geven dan alvast bedankt!

Groeten,
Steven

Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen

Man Aantal berichten : 1782
Leeftijd : 54
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 23-03-08

BerichtOnderwerp: Re: De Leuvense vaart   De Leuvense vaart - Pagina 3 Icon_minitimema mei 21, 2012 4:40 pm

het kan best zijn dat de avond sessies niet volstaan, doe is een nacht en blijf de ochtend ook door vissen, misschien zit je op een stuk van kanaal waar ze op dat moment van de dag/avond niet azen
kanaal vissen trekken rond en eten niet altijd waar jij wil dat ze eten, etc etc zoveel factoren om in acht te nemen ...

hoeveelheid aas/bollen (misschien de verkerde bollen) het kan allemaal ...
een maat van me had in het weekend nog 3 vissen op de benedenvaart (in 2 nachten)
misschien moet je eens een ander stuk kanaal proberen ... en als het een troost mag zijn

ik heb daar waar jij vist ook al enkele sessies geblankt ... tis geen schande hé ..
https://www.facebook.com/pages/Baitcraft-Benelux/133215373406831
Steven Verhelpen

Steven Verhelpen

BerichtOnderwerp: Re: De Leuvense vaart   De Leuvense vaart - Pagina 3 Icon_minitimedi mei 22, 2012 7:40 am

Bedankt Tommy, zal eens proberen om wat vaker de nacht door te vissen en hopelijk zo de aastijden te weten te komen, nachtvissen is wel niet echt mijn ding maar zal het zeker proberen. Ligt de scheepvaart er stil 's nachts? Want een beetje een deftige boot zorgt er al snel voor dat ik moet uitdraaien.

Omdat ik altijd maar een paar uur ga vissen, meestal van 19.00u tot 23.00u voer ik zeer beperkt, ik schat 20-30 bollekes verspreid over mijn 2 hengels. Nu ik het schrijf lijkt het mij misschien te weinig, anderzijds is het wel zo dat hoe meer bollen er liggen hoe minder kans voor het haakaas. Of vergis ik mij hierin?

Ik heb er niet enkele sessies geblankt hoor, daar kan ik nog wel tegen, maar het begint meer te lijken op voeren ipv vissen dat ik aan het doen ben en dit voor het 2e jaar op rij. Ik heb geen logboek bijgehouden van mijn sessies vorig jaar maar het waren er veel en het aantal gevangen vissen dat was 0, zero, nada! Het meest frusterende is de vissen zien maar ze niet kunnen vangen en dat is me al heel vaak overkomen.

Alvast merci voor wat verse moed Smile.
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen

BerichtOnderwerp: Re: De Leuvense vaart   De Leuvense vaart - Pagina 3 Icon_minitimedi mei 22, 2012 8:10 am

Steven ..

scheepvaart ligt snachts stil ... weet niet hoe laat het stopt en terug begint (daar is internet goed voor, nekeer googelen hé)
denk persoonlijk dat ge wat meer moet voeren, en misschien eens iets anders proberen
andere bollen of zo (2 jaar niets vangen is wel niet normaal) waarom ga je niet eens wat dichter bij obstakels vissen (zoals die pijlers aan de brug over den E19) nooit slecht ... er zijn zoveel van deze pijlers (trekt toch wel vis aan) en voer daar is een paar dagen tegen of rond ...

en doe is de nacht ... (moet niet) maar denk dat je je kansen verhoogd daar op het kanaal ..
succes ermee
Steven Verhelpen

Steven Verhelpen

BerichtOnderwerp: Re: De Leuvense vaart   De Leuvense vaart - Pagina 3 Icon_minitimedi mei 22, 2012 10:47 am

Ik had al op binnenvaart.be gekeken maar daar stonden niet echt uren bij. Gisteren passeerden er om 22.30u nog boten, maar dat zullen wel de laatste geweest zijn waarschijnlijk.

In mijn bollen heb ik dit jaar wel vertrouwen, het is een vrij natuurlijk bolleke met een hoog percentage aan wateroplosbare ingredienten. Op andere plaatsen vang ik er wel heel goed mee. Vorig jaar was mijn bol van iets mindere kwaliteit en ik merk dat ik dit jaar zowat overal beter vang op mijn nieuw bolleke.

Waarom ik niet bij de obstakels vis, dat is eigenlijk vooral omdat ik daar schrik voor heb, er zijn al meerdere mensen die me dat gezegd hebben, op de VBK-Meeting heeft het mij ook nog iemand gezegd dat ik daar moest proberen maar... Ik zit dan vooral met "wat als" in mijn hoofd. Wat als ik aan het pissen ben bijvoorbeeld en die stok gaat af en de vis zwemt zich vast tussen die palen ... Of wat als ik toevallig een vis aan het afdrillen ben ... allé ja dat is iets waar ik toch wat schrik voor heb. En het kan op andere plaatsen ook hoor dat ze zich vastzwemmen maar dan heb ik het niet zelf gezocht. Je hebt snel een slechte naam in de karpervisserij en eens je die hebt krijg je die nooit meer weg. In het Mechelse heb ik al geen goede naam omdat iemand ooit dingen is gaan rondstrooien die gebasseerd waren op zijn eigen interpretatie zonder de omstandigheden errond te kennen. Sinds dan ben ik extra voorzichtig, het is niet leuk als je van iemand hoort dat ze zone zever over u aan het rondstrooien zijn, zeker niet als het niet terecht is.
Arnaud Castel

Arnaud Castel

Man Aantal berichten : 571
Leeftijd : 37
Hobby’s : karpervissen, dj, uitgaan
Registration date : 15-06-09

BerichtOnderwerp: Re: De Leuvense vaart   De Leuvense vaart - Pagina 3 Icon_minitimedi mei 22, 2012 11:24 am

Veel voeren is geen garantie op de vaart!

Ik voer enkele dagen voor, zeer verspreid.

Als ik ga vissen voer ik echt niet veel rond de hengels! Je gaat maar voor één vis in principe! Dus liefst zo weinig mogelijk bollen dat die deze rap op heeft.
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen

BerichtOnderwerp: Re: De Leuvense vaart   De Leuvense vaart - Pagina 3 Icon_minitimedi mei 22, 2012 11:30 am

Steven ik begrijp wat je bedoeld ivm je naam, maar trek je dat niet aan makker (wil je vissen vangen??) en wat als ... is ook niet echt de beste manier natuurlijk
maar bon ik wilde je alleen maar helpen ... om een vis te vangen!!

Bart Debosschere

Bart Debosschere

Man Aantal berichten : 1018
Leeftijd : 47
Hobby’s : Carpfishing & dog-sport
Registration date : 24-01-09

BerichtOnderwerp: Re: De Leuvense vaart   De Leuvense vaart - Pagina 3 Icon_minitimedi mei 22, 2012 4:01 pm

Steven , ...

Ik moet je warderen en bewonderen in u volharding .
Makker ik vis nu toch ook al enkele jaren op een kanaal , en met het feit " wat als " vang je niets man.
Je moet soms opstakel vissen , dan zet je maar u stokken in u tent ...
Vis veilig wat ik niet betwijvel, zelfs dan nog kan je iets voor hebben , niemand is daar vrij van.
Alleen door te vissen met risico's en anders dan anderen vang je u deel .
Wat ook een optie is , u niet vastpinnen op 1 stek , trek rond zoek ze al moet je 8 uur rondlopen en maar 4 uur vissen.
Vissen is niet enkel voeren , maar kijken en zoeken.

Kweet het ge zit met u handen in het haar en een ander heeft makkelijk praten, ...
Wat een ander van u gaat gaan verkondigen , daar trek je u geen bal van aan , sta recht in u schoenen en de rest kan ze kussen .
U echte vrienden zullen u niet laten vallen , zowel dan weet je genoeg, ...
Doe je ding en heb haar op u tanden ...
Succes en vang ze .

Greetz
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen

BerichtOnderwerp: Re: De Leuvense vaart   De Leuvense vaart - Pagina 3 Icon_minitimedi mei 22, 2012 4:14 pm

Bart Debosschere schreef:
Steven , ...

Makker ik vis nu toch ook al enkele jaren op een kanaal , en met het feit " wat als " vang je niets man.
Vis veilig wat ik niet betwijvel, zelfs dan nog kan je iets voor hebben , niemand is daar vrij van.
Wat ook een optie is , u niet vastpinnen op 1 stek , trek rond zoek ze al moet je 8 uur rondlopen en maar 4 uur vissen.

Kweet het ge zit met u handen in het haar en een ander heeft makkelijk praten, ...
Wat een ander van u gaat gaan verkondigen , daar trek je u geen bal van aan , sta recht in u schoenen en de rest kan ze kussen .
Succes en vang ze .

Greetz
awel dat vind ik nu ook, durfde het alleen zo niet verwoorden, maar Bart heeft overschot van gelijk ... en ben het er dan ook100% mee eens!!
Bart Debosschere

Bart Debosschere

BerichtOnderwerp: Re: De Leuvense vaart   De Leuvense vaart - Pagina 3 Icon_minitimedi mei 22, 2012 4:31 pm

Tommy De Cleen schreef:
Steven , ...

Succes en vang ze .

Greetz
awel dat vind ik nu ook, durfde het alleen zo niet verwoorden, maar Bart heeft overschot van gelijk ... en ben het er dan ook100% mee eens!!

Ja Tommy dat is een slechte eigenschap van mij , kan mij niet inhouden al is dat al iets verbeterd met de jaren.
Wat ik denk is wat ik zeg geen "bull" bij mij , al wik ik nu al eens mijn worden, en probeer ik ze deftig (als ik dat al kan ) te verkondigen.
Niet iedereen heeft mij ook graag en dat hoeft niet , wat een ander van me denkt ... ja wat kan mij dat wat schelen , ik heb het probleem niet.
Wat ik wil zeggen aan Steven , vissen man ,doe je ding , ga ervoor , ga verder dan die grens en kijk,zoek en vang ze...
Back on topic : sluizen zijn open van 6u tot 22 u , toch voor beroepsvaart...
Greetz

Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen

BerichtOnderwerp: Re: De Leuvense vaart   De Leuvense vaart - Pagina 3 Icon_minitimedi mei 22, 2012 4:45 pm

Tommy De Cleen schreef:
Steven , ...

Succes en vang ze .

Greetz

Ja Tommy dat is een slechte eigenschap van mij , kan mij niet inhouden al is dat al iets verbeterd met de jaren.
Wat ik denk is wat ik zeg geen "bull" bij mij , al wik ik nu al eens mijn worden, en probeer ik ze deftig (als ik dat al kan ) te verkondigen.
Niet iedereen heeft mij ook graag en dat hoeft niet , wat een ander van me denkt ... ja wat kan mij dat wat schelen , ik heb het probleem niet.
Wat ik wil zeggen aan Steven , vissen man ,doe je ding , ga ervoor , ga verder dan die grens en kijk,zoek en vang ze...
Bach on topic : sluizen zijn open van 6u tot 22 u , toch voor beroepsvaart...
Greetz

ja makker I get you Wink Wink ... en respect daarvoor!!

kvis ook al heel lang op de kanalen in Belgié en zelfs in france al enkele bevist
eigenlijk het liefste dat ik doe (kan enorm simpel zijn) maar ook hard en moeilijk maar das het leuke eraan ...

maar zoals Bart zegt, doe je ding en kijk niet te veel naar een ander (zij kijken ook niet naar u)
Tom Daelemans

Tom Daelemans

BerichtOnderwerp: Re: De Leuvense vaart   De Leuvense vaart - Pagina 3 Icon_minitimedi mei 22, 2012 8:08 pm

Leuvense vaart is vooral een nachtwater voor karper met piekmomenten bij vallen van dag en bij verschijnen van ochtendzon. Best is om te vissen in de vaargeul (beenhard) en in de gaten tussen de stenen in de kant. Een backlead is een must om je lijn zo min mogelijk door het water te laten gaan. Na elke boot even inhalen want er kan wat groen aan je haak terechtkomen. Ondiep water en scheepvaart zijn slechte combinatie. Probeer eens wat dichter naar het sas toe te vissen. Op de LV zitten de vissen meer rond sassen als ze niet aan het trekken zijn. Voorvoederen is niet nodig op een vaart want vissen trekken rond tenzij je aan een brug/sas voert dat kan wel iets helpen. Net voor de E19 brug staan 2 stakketsels daar moet je eens tussen de 2 stakketsels in de vaargeul vissen, is er been en beenhard, ideale spot dus. Scheepvaart stopt om 23u en smorgens wel opletten want begint al terug om 6.30. Zo weinig mogelijk bollen bijgooien als je uw stokken inlegt, gewoon wat gespreid errond en als laatste, wanneer je beet krijgt, maken dat je stok terug inligt met zo weinig mogelijk rumoer, zo vang je soms 2 a 3 vissen op korte tijd...

Voor de rest have fun, er zitten enorme mooie vissen op de bovenvaart!!!
Bart Debosschere

Bart Debosschere

BerichtOnderwerp: Re: De Leuvense vaart   De Leuvense vaart - Pagina 3 Icon_minitimedi mei 22, 2012 9:06 pm

Tom Daelemans schreef:
Leuvense vaart is vooral een nachtwater voor karper met piekmomenten bij vallen van dag en bij verschijnen van ochtendzon. Best is om te vissen in de vaargeul (beenhard) en in de gaten tussen de stenen in de kant. Een backlead is een must om je lijn zo min mogelijk door het water te laten gaan. Na elke boot even inhalen want er kan wat groen aan je haak terechtkomen. Ondiep water en scheepvaart zijn slechte combinatie. Probeer eens wat dichter naar het sas toe te vissen. Op de LV zitten de vissen meer rond sassen als ze niet aan het trekken zijn. Voorvoederen is niet nodig op een vaart want vissen trekken rond tenzij je aan een brug/sas voert dat kan wel iets helpen. Net voor de E19 brug staan 2 stakketsels daar moet je eens tussen de 2 stakketsels in de vaargeul vissen, is er been en beenhard, ideale spot dus. Scheepvaart stopt om 23u en smorgens wel opletten want begint al terug om 6.30. Zo weinig mogelijk bollen bijgooien als je uw stokken inlegt, gewoon wat gespreid errond en als laatste, wanneer je beet krijgt, maken dat je stok terug inligt met zo weinig mogelijk rumoer, zo vang je soms 2 a 3 vissen op korte tijd...

Voor de rest have fun, er zitten enorme mooie vissen op de bovenvaart!!!

Nice... dit is info , als je hier niets aanhebt dan weet ik het ook niet meer.
Thanks and Greetz
Steven Verhelpen

Steven Verhelpen

BerichtOnderwerp: Re: De Leuvense vaart   De Leuvense vaart - Pagina 3 Icon_minitimewo mei 23, 2012 7:27 am

Bedankt voor de vele reacties. Er zit heel veel nuttige informatie in, merciekes allemaal. Heb weer wat verse moed gevonden Smile . Als ik iets vang zal ik het hier ook laten weten.
David Baeten

David Baeten

Man Aantal berichten : 44
Leeftijd : 41
Hobby’s : karpervissen,muziek,psychologie,bewustmaken nieuws
Registration date : 21-10-11

BerichtOnderwerp: Re: De Leuvense vaart   De Leuvense vaart - Pagina 3 Icon_minitimema maa 11, 2013 4:46 pm

hallo hallo
en zijn der nog vissen gevangen op de leuvense vaart ? :-p
met bovenste vaart bedoelen jullie kanten van mechelen zeker ?
onderkant is in leuven zeker ? ( haacht enz )
aan de kanten van haacht is bestand veel minder als ik dit zo lees ?
kwas eigenlijk van plan daar eens uit te pakken ;-)
tis eigenlijk de bedoeling om het vrouwke wat te leren vissen
dus tis nie echt dak op dikke beren ga jagen
maar meer feeder gericht voor meer aanbeten te krijgen, anders wordt saai voort vrouwke en valt er ook niet veel te leren ;-)
zal dat in haacht kunnen denken jullie ? ik ken niks van het bestand :-p
ik heb alleen jaren geleden er eens een paar keer gevist
toen een paar karpjes en wat platte gevangen rond de paai tijd
maar ik zou er graag willen terug gaan ook omwille van dat het eigenlijk toch een heel rustig en mooi kanaaltje is .... alvast bedankt voor wat feedback ;-)

grtz
David Baeten

David Baeten

Man Aantal berichten : 44
Leeftijd : 41
Hobby’s : karpervissen,muziek,psychologie,bewustmaken nieuws
Registration date : 21-10-11

BerichtOnderwerp: Re: De Leuvense vaart   De Leuvense vaart - Pagina 3 Icon_minitimema apr 15, 2013 12:44 pm

de donderdag weggejaajd door nv scheepvaart
ambetante vent ! :-)
iedereen weet dat je niet op jaagpaden mag rijden of staan met auto
maar de meeste plaatsen knijpen ze toch een oogje dicht voor de vissers he
maar daar in haacht niet :-p
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: De Leuvense vaart   De Leuvense vaart - Pagina 3 Icon_minitime

De Leuvense vaart
Terug naar boven 
Pagina 3 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
 Soortgelijke onderwerpen
-
» plassendale vaart?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Waar Vissen? :: Belgié-
Ga naar: