Aantal berichten : 670 Leeftijd : 44 Woonplaats : In Tisselt aant water Hobby’s : Karpervissen/Voetbal/Kickeren/... Registration date : 14-04-08
Onderwerp: De Leuvense vaart do mei 15, 2008 1:27 pm
Hallo
Ben er verleden jaren paar keer geweest maar nooit een deftige vangst kunnen doen. Morgen ga ik voor de eerste keer naar daar dit jaar en wou eens horen of...
* het er nog steeds zo druk is (beneden of boven) * er nog steeds mensen zijn die er hun vaste stek opeisen (wat vroeger wel eens het geval was)
Grt Tom
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Leuvense vaart do mei 15, 2008 2:13 pm
Op de vaart zitten volop in de paai, dus ist momenteel niet vet kwa vangsten!! Ik ga volgende week enkele nachten doen .......
wat het stekken claimen betreft, dat zal nogaltijd wel zo zijn, maar tis een opbenbaar water dus jij hebt ook recht om er te vissen!!!
Wesley Mast
Aantal berichten : 693 Leeftijd : 44 Woonplaats : Schelle (BE) Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen Registration date : 03-04-08
Onderwerp: Re: De Leuvense vaart do mei 15, 2008 5:05 pm
Op de benedenvaart is de topvis niet meer (Pompier) Bestand is niet echt groot te noemen,dan is boven een stuk intressanter! Verder is het er zeer moeilijk om een vis te vangen... N8vissen toegelaten. 2 hengels.
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Leuvense vaart do mei 15, 2008 5:17 pm
Denk je dat het op de boven vaart simpel is dan??? Ik ken redelijk wat mensen die op de bovenvaart vissen, met schomelende succesen. tis daar ook niet echt simpel meer, zoals vele mss wel denken .....
Tom Daelemans
Aantal berichten : 670 Leeftijd : 44 Woonplaats : In Tisselt aant water Hobby’s : Karpervissen/Voetbal/Kickeren/... Registration date : 14-04-08
Onderwerp: Re: De Leuvense vaart do mei 15, 2008 6:06 pm
Merci mannen voor de reacties, ik ga het toch proberen morgen, je weet maar nooit... Boven of beneden staat wel nog niet vast...
Grt
Wesley Mast
Aantal berichten : 693 Leeftijd : 44 Woonplaats : Schelle (BE) Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen Registration date : 03-04-08
Onderwerp: Re: De Leuvense vaart do mei 15, 2008 6:34 pm
Blackwater schreef:
Denk je dat het op de boven vaart simpel is dan??? Ik ken redelijk wat mensen die op de bovenvaart vissen, met schomelende succesen. tis daar ook niet echt simpel meer, zoals vele mss wel denken .....
Zeg ni dat het simpel is é...waar is het de dag van vandaag simpel ? Boven is gewoon intressanter om een vis te vangen,maar mij zal je zeker ni horen zeggen dat het een makkie is daar,ver van.
greetz Wes
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Leuvense vaart do mei 15, 2008 6:42 pm
intresanter zeker en vast, alleen dat er boven 4 stukken zijn! en ge weet nooit waar een bepaalde vis nu net zit, want ze versassen van stuk naar stuk (neem het van mij aan) dat ze het doen. dus als ge een target hebt, is het heel moeilijk om ze te vinden. En vorige week weer één van de hoge dertigers de pijp uit .....
Tom Daelemans
Onderwerp: Re: De Leuvense vaart zo mei 18, 2008 6:52 pm
Geen vis gezien vrijdag, zelfs geen andere vissers
Er was wel veel dode vis te zien op de bovenvaart en beetje activiteit van de witvis in de kanten. Hebben op de beneden gezeten maar genen tuut gehad...
Grt
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Leuvense vaart zo mei 18, 2008 8:53 pm
Nie opgeven makker, ik ga dinsdag voor 3 nachtjes (tot vrijdag) we zien wel wat het word.
Tom Daelemans
Onderwerp: Re: De Leuvense vaart zo mei 18, 2008 9:06 pm
Blackwater schreef:
Nie opgeven makker, ik ga dinsdag voor 3 nachtjes (tot vrijdag) we zien wel wat het word.
Hopelijk kan je er eentje strikken he man!!!
Bonne chance!
Tom
Dario Beerten
Aantal berichten : 309 Leeftijd : 38 Woonplaats : Wilrijk Hobby’s : Karpervissen, Webdesign, Powertrainen... Registration date : 27-03-08
Onderwerp: Re: De Leuvense vaart zo mei 18, 2008 9:10 pm
Idd, succes tommy, we horen het wel e
grtz Dario
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Leuvense vaart zo mei 18, 2008 9:13 pm
Merci gasten, ik doe men best
Joris Daelemans
Aantal berichten : 75 Leeftijd : 42 Woonplaats : Breendonk Hobby’s : Karpervissen Registration date : 20-05-08
Onderwerp: Re: De Leuvense vaart vr mei 23, 2008 3:46 pm
Heb zojuist deze mail ontvangen,wat denken jullie?
Tot mijn spijt moet ik u mede delen dat het svc virus zijn werk doet op de leuvense vaart en er daardoor zo'n masaal vissterfte is. Fauna & Flora - Visserijdeskundige,agentschap voor natuur en bos Hebben hierover bevestiging gegeven. Het nete kanaal en nog andere water ook buiten vlaams-brabant blijven er niet van gespaart. De raad is met geen vochtig vismateriaal naar niet besmet wateren te gaan, dus visgerief goed laten drogen en/of ontsmetten. Hopelijk kan jij ook nog andere collega vissers op de hoogte brengen en zo omliggende wateren te besparen van deze tragedie.
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Leuvense vaart vr mei 23, 2008 3:58 pm
Als het waar is, is dit echt een tragedie!! Want het Bestand op de leuvense vaart was/is toch wel heel intresant.
Maar ik moet zeggen, ik ben vandaag met de scooter langs de vaart gereden, vanuit leuven zo tot aan het zenne gat en terug. En ik heb tot mijn grote verbazing, geen duidelijk beeld gekregen van dode vissen (enkele witvissen) maar geen karpers!! Tot ik daatwerkelijk foto´s zie van dode vissen, zal ik het geloven .....
Mark Hoedemakers
Aantal berichten : 337 Leeftijd : 44 Woonplaats : Kinrooi Hobby’s : Karpervissen Registration date : 25-05-08
Onderwerp: Re: De Leuvense vaart ma mei 26, 2008 5:43 am
Ook het Netekanaal en het Kempisch Kanaal hebben ermee te maken... Probleem is dus groter dan enkel de vaart.
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Leuvense vaart ma mei 26, 2008 8:46 pm
Ik heb nog geen enkele dode karper gezien op de vaart (gisteren weer een stuk gedaan) leuven-Tildonk sas en geen enkele gezien!! En de stok vissers vangen ook nog hun visjes ...
Maar als er daatwerkelijk een probleem is, zou het dan als staatskaart houder niet leuk zijn om op de hoogte gebracht te worden?? Want zolang je niets weet, ik of niets ziet doe je gewoon verder, en verplaats je het probleem.
Tzou mss intresant zijn, konden we hier een meld punt voor hebben (of een persoon die meer uitleg zou kunnen geven). Welke instanties is in Belgié bevoegd, om regelmatig waters te controleren?? Zijn er instanties hier in belgié die zich uitsluitend met de visserij bezighouden (niet de zee visserij)?? En welke zijn dit???
Ik heb vandaag weer nen toer gedaan, 3de dag op rij. En tot mijn verbazing niets dood zien liggen, kheb heel wat beweging gezien. en in de eerste kom in Leuven, niet ver van de manattan veel brem en grote voorens zien zwemmen. Deze waren in perfecte conditie!!! Verder op, net na de kom zag ik iets en bij nader inspectie zag ik 8 karpers azen met hun staart omhoog en kop in de bodem, en maar stof maken. Er waren een paar heel goeie vissen bij, dus ze azen en zagen er heel goed uit. azende vissen wijst niet direct op zieke beesten vrees ik, dus laat ons hopen dat het ergste van de sterfte voorbij is (denk zeker niet dat het svc is of was) erder iets anders ....... waardoor er een kleine sterfte is geweest.
Joris Daelemans
Aantal berichten : 75 Leeftijd : 42 Woonplaats : Breendonk Hobby’s : Karpervissen Registration date : 20-05-08
Onderwerp: Re: De Leuvense vaart di mei 27, 2008 4:08 am
Al iemand wat meer info,heb namelijk gisteren gehoord dat de gele dood is.Ergens hoop ik wel dat dit niet waar is maar de kans zit er natuurlijk wel in. grts
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Leuvense vaart di mei 27, 2008 6:17 am
Hey. K'ben er ook gaan wandelen zaterdag. Van boortmeerbeek tot de versmalling, En dus niks gezien opdat deel van het groot stuk. Maar na de sas(naar leuven toe) was er wel één schub dat dood was (een kg of tien denk ik) Maar niks speciaals, er zijn zo elk jaar een paar vissen die sterven ... K'heb dan ook 2 vissen gezien, kalm aan het zwemmen aan de kant, moeilijk te zeggen als ze iets hadden.
K'heb dan ook gevraagd aan een maat die mechelen woont, en het schijnt dat het alléen maar op de benedenvaart is ... ? Hoopen dat het niet te erg word
Wesley Mast
Onderwerp: Re: De Leuvense vaart di mei 27, 2008 5:05 pm
Het is wel zo,..het water op de benedenvaart ziet zo bruin als iets en stinkt,kan mss daar iets mee te maken hebben.
greetz Wes (de lange)
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Leuvense vaart di mei 27, 2008 8:32 pm
Op de boven vaart ist water vrij helder (stuk van Leuven) vandaag zag ik echt heel goed en heb er weer een paar kunnen spotten!! En kmoet zeggen twaren weer 2 goeie vissen .....
Deze schub was zeker boven de 20kg, en bijde in super goede conditie ......
Wesley Mast
Onderwerp: Re: De Leuvense vaart wo mei 28, 2008 1:23 pm
Dan zal het zich wss beperken tot de benedenvaart alleen (hopelijk) en dat er niet teveel meer sneuvelen.
greetz Wes (de lange)
Giovanni Vanhooren
Aantal berichten : 248 Leeftijd : 43 Woonplaats : Oudenburg Hobby’s : Ja Registration date : 08-05-08
Onderwerp: Re: De Leuvense vaart wo mei 28, 2008 2:00 pm
Kan het geen truuk zijn om vissers weg te houden? Bij het VVHV in ieder geval nog geen bericht van de PVC ontvangen ivm SVC of KHP-virus.
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Leuvense vaart wo mei 28, 2008 2:09 pm
Onderwerp: Re: De Leuvense vaart wo mei 28, 2008 2:30 pm
Kzou zeggen ga er eens vissen he mannen.. normaal kan je op het stuk van Leuven nu goed vangen.. laat het me weten! Good luck.. Tommy, de bovenvaart is het lang stuk van Boortmeerbeek naar Battel he..
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Leuvense vaart wo mei 28, 2008 2:49 pm
Ok, de vissen die ik zag was op het stuk van Leuven (van sas tildonk naar jachthave in leuven).
Ik ontken niet dat er geen sterfte is geweest, maar de sfeer onder de locals is alles behalve goed te noemen!! Tja dan ook niet uitgesloten dat er teen en tander uit de lucht is gegrepen Ik vroeg onlangs aan ne gast, en gaat het wat (en diene zij helemaal niets) ik was net lucht voor diene flipper ....... Dus de locals zijn niet mijn ding, altijd gezeik tussen die gasten.
En ik heb vissen zien zwemmen (azen) zie foto´s, dus. En dat slag vissen is wat ik zoek om op de vaart te vangen!!