Dus de sluis van battel en dat brugje is ook deel van deze vaart? Is vlak achter mijn werk maar ik wist niet welke vaart dat was.
Ik heb er vandaag eens rondgezien in de buurt van de sluis en zo en ik heb 2 dode brasems gezien, niks anders.
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Leuvense vaart wo mei 28, 2008 6:43 pm
De sluis bij battel is idd ook de leuvense vaart.
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Leuvense vaart wo mei 28, 2008 9:34 pm
id daar de beneden vaart klein stuk dus
Giovanni Vanhooren
Aantal berichten : 248 Leeftijd : 43 Woonplaats : Oudenburg Hobby’s : Ja Registration date : 08-05-08
Onderwerp: Re: De Leuvense vaart wo jun 04, 2008 12:51 pm
Mannen,
Binnen het VVHV net bevestiging gekregen van Agentschap Natuur en Bos dat er inderdaad iets aan de hand is op de Leuvense Vaart. Alle indicaties wijzen op SVC, maar de biologen zijn nog bezig met hun onderzoek.
Zoals gekend, is het aangewezen om niet op andere waters te gaan vissen met netten of zakken die niet ontsmet of heel goed gedroogd zijn.
Onderwerp: Re: De Leuvense vaart wo jun 04, 2008 12:53 pm
Pffft
Laten we hopen op een goede afloop, fingers crossed!
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Leuvense vaart wo jun 04, 2008 1:06 pm
gio schreef:
Mannen,
Binnen het VVHV net bevestiging gekregen van Agentschap Natuur en Bos dat er inderdaad iets aan de hand is op de Leuvense Vaart. Alle indicaties wijzen op SVC, maar de biologen zijn nog bezig met hun onderzoek.
Zoals gekend, is het aangewezen om niet op andere waters te gaan vissen met netten of zakken die niet ontsmet of heel goed gedroogd zijn.
Mvg,
Gio
Waarvoor het vlug melden van zulke virussen, of symtomen ervan bij natuur en bos heel belangrijk is. Ik heb (en zal hoop ik niet alleen zijn geweest) Natuur en Bos een email gestuurd, of het mogelijk was dat er een ziekte was op de leuvense vaart. Kheb er geen antwoord op gekregen, maar ze zijn het dan toch gaan checken!!
fingers crossed .......
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Leuvense vaart ma jun 09, 2008 8:48 pm
Het zal lukken ! Ik twijfel er niet aan ! Nog altijd niks gezien op het groote stuk ... dit weekend, blijft op de benedenvaart precies
Tom Daelemans
Aantal berichten : 670 Leeftijd : 44 Woonplaats : In Tisselt aant water Hobby’s : Karpervissen/Voetbal/Kickeren/... Registration date : 14-04-08
Onderwerp: Re: De Leuvense vaart vr jun 13, 2008 8:10 am
Vanavond ga ik er vissen se en kheb er een goei oog in ...
Neenee ik laat vant weekend het resultaat weten en hopelijk komt er eentje uit he
Grt
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Leuvense vaart vr jun 13, 2008 8:13 am
Ik ben benieuwd, succes he makker
Tom Daelemans
Aantal berichten : 670 Leeftijd : 44 Woonplaats : In Tisselt aant water Hobby’s : Karpervissen/Voetbal/Kickeren/... Registration date : 14-04-08
Onderwerp: Re: De Leuvense vaart za jun 14, 2008 10:14 am
Voila se ben juistekes terug thuis se en ik ben zeer tevreden... We hebben met 2 zo'n 12 uurtjes gevist en hadden elk een mooi visje Het waren niet de grootste maar daarom zijn we er nog niet minder content voor he... Er was trouwens veel activiteit van vis in het algemeen...
Onze vangsten
Om 19u mijn vismaat
Om 23u ikke
We hebben elk 's nachts nog een halve run gehad maar vissen waren niet gehaakt...
Grt Tom
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Leuvense vaart za jun 14, 2008 11:28 am
de toekomst van de leuvense vaart in je handen ook deze kleinere vissen zijn leuke vangsten. het is altijd goed om te weten dat er nog jonge exemplaren rondzwemmen om de toekomst te kunnen verzekeren van het karpervissen.
zo lang je er maar plezier aan beleefd
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Leuvense vaart za jun 14, 2008 1:15 pm
DaTom1980 schreef:
Voila se ben juistekes terug thuis se en ik ben zeer tevreden... We hebben met 2 zo'n 12 uurtjes gevist en hadden elk een mooi visje Grt Tom
Schoon viskes; proficiat !
Cheers, Michel
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Leuvense vaart zo jun 15, 2008 3:15 pm
Mooi mooi, de kleintjes van vandaag zijn de biggen van de toekomst .......
Gast Gast
Onderwerp: Kleintjes zo jun 15, 2008 3:29 pm
Ik heb deze week ook een paar keer langs deze vaart gelopen, (loopt vlak achter mijn werk) aan een brug heb ik een school gezien van zo een 40 tal echt nog kleine karpers zo een 20 à 30 cm en verder heb ik op 2 verschillende dagen 2 groepjes karpers tegengekomen vlak onder houten staketsels telkens zo een 8 exemplaren tussen de 6 en 10 kg. Verder heb ik ook 2 exemplaren gezien waar miijn knieën eventjes van knikten
In een sluis heb ik tevens een 5 tal dode brasems en een 4 tal dode karpers (geen grote) gezien op 1 namiddag.
Verder ook nog een klein schubje kunnen landen... Volgende week terug se
Grt
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Leuvense vaart za jun 28, 2008 1:33 pm
als de vaart gespaart blijft van verdere shit is de toekomst verzekerd met deze wipper (die worden ook groot he).
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Leuvense vaart za jun 28, 2008 3:17 pm
het loopt precies lekker op de leuvense. doe zo verder
Tom Daelemans
Onderwerp: Re: De Leuvense vaart za jun 28, 2008 4:42 pm
Thx Gasten... Ik blijf de komende weken daar vissen en hou jullie uiteraard op de hoogte wat er nog uitkomt. We verschoten ons alleszinds nen bult me die gras, hadden we zeker niet verwacht. Da beest bruisde van energie en heeft mijne copain deze morgen een half uur in de regen/kou bezig gehouden
Grt
ps: Idd Tommy ik zegde het gisteren nog tegen mijne vismaat, wie weet is deze vis binnen x aantal jaren gegeerd door een groot deel van de karpervissers; time will tell
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Leuvense vaart za jun 28, 2008 4:46 pm
Das op de beneden vaart dan dat ge vist?? Je moet me niet zeggen waar da ge just zit, maar ist de beneden of boven vaart ....
Tom Daelemans
Onderwerp: Re: De Leuvense vaart za jun 28, 2008 4:48 pm
Blackwater schreef:
Das op de beneden vaart dan dat ge vist?? Je moet me niet zeggen waar da ge just zit, maar ist de beneden of boven vaart ....
Voor de derde keer op de benedenvaart nu...
Grt
Gast Gast
Onderwerp: Re: De Leuvense vaart za jun 28, 2008 4:52 pm
Ok makker, heb je een idee van het bestand nu?? Den Pompier en Gelen zijn dood, en wat er nog is gesneuveld tijdens de shit weet ik niet, maar er zit toch nog wel wat veronderstel ik.....