Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 draad op molen spoelen.

Ga naar beneden 
+2
steven meirlaen
Kevin Richez
6 plaatsers
AuteurBericht
Kevin Richez

Kevin Richez


Man Aantal berichten : 202
Leeftijd : 41
Woonplaats : wervik
Hobby’s : vissen en vogelen
Registration date : 13-05-08

draad op molen spoelen. Empty
BerichtOnderwerp: draad op molen spoelen.   draad op molen spoelen. Icon_minitimevr jan 01, 2010 7:31 pm

ik heb power carp van ultima gekocht (fluorcarbon c.). nu vraag ik me af hoe ik het best de draad op m'n molen spoel, qua richting. de winkelier had het over de richting en het kinken van de draad, ik heb al van alles geprobeerd maar ik ben niet zekers van mijn stuk.

grts kevin.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.karp.be/v5/
steven meirlaen

steven meirlaen


Man Aantal berichten : 258
Leeftijd : 46
Woonplaats : sint-martens-latem
Hobby’s : karpervissen, bowlen, en vrouwtje...
Registration date : 24-08-08

draad op molen spoelen. Empty
BerichtOnderwerp: Re: draad op molen spoelen.   draad op molen spoelen. Icon_minitimema jan 04, 2010 11:38 am

aangezien niemand hier kan of durft op antwoorden zal ik maar eens vertellen hoe ik het doe.
hoewel ik ervan overtuigd ben dat er betere technieken zijn.

ik leg mijn draad altijd in een emmer water, de draad zelf haal ik door alle ogen van mij hengel en zorg ervoor dat die op het tweede deel van mijn hengel 1 of 2 maal rond de hengel ligt. dit zorg ervoor wanneer ik mijn draad opspoel deze goed onder spanning blijft staan.

't simpel en ik heb op deze mannier nog nooit prolblemen gehad met klinken of andere minder leuke toestanden van de draad.
ik heb mij laten vertellen de er sommige mensen wel eens dreft in hun water durven doen, dit zou ook helpen maar zelf heb ik dat nog niet gedaan omdat ik liever niet teveel verkeerde geuren, (smaken) in de buurd van mijn draad wil hebben.

zo, hopelijk heb je er wat aan.

greets
Steven
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




draad op molen spoelen. Empty
BerichtOnderwerp: Re: draad op molen spoelen.   draad op molen spoelen. Icon_minitimema jan 04, 2010 12:43 pm

Ik gebruik ook de emmermethode, zonder de lijn rond de hengel te doen.
gr
Terug naar boven Ga naar beneden
Beelens Pascal

Beelens Pascal


Man Aantal berichten : 611
Leeftijd : 59
Woonplaats : GERAARDBSERGEN
Hobby’s : Karpervisken-Multicatch
Registration date : 20-08-08

draad op molen spoelen. Empty
BerichtOnderwerp: Re: draad op molen spoelen.   draad op molen spoelen. Icon_minitimema jan 04, 2010 12:50 pm

awel,kga mijn manier van 'opspoelen' isj uitleggen...simpel ,ma,effectief alsge aleen zijt Neutral
dus,ge neemt nen plastieken emmer,en nen houten pollepel...ge boort zijwaarts in de helft van de emmer,elk een gat met diameter van de pollepel....ge neemt uwen pollepel,die doegge door uw spoel(past just goe veu elke spoel),en tegelijk dat die in uw emmer vastzit,binnenin...if ya know what i mean Rolling Eyes ..dus spoel is op uw pollepel in den emmer...en ge vult uw emmer op;met water tot aan de geboorde gaten....wel 1 ding opletten,dat de draad van den onderkant van de spoel komt,endan zo naar uw hengel...emmer op de grond...en ge kunt op a gemak opspoelen,aan de hengel,een beetje 'druk' met uw vingeropzetten,en de draad is hard opgespoelt...azu doennek ik dadde. Smile
grtz
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.multicatch
Steven Dekeyzer

Steven Dekeyzer


Man Aantal berichten : 384
Leeftijd : 48
Woonplaats : Maldegem
Hobby’s : Carp Fishing / music
Registration date : 22-03-09

draad op molen spoelen. Empty
BerichtOnderwerp: Re: draad op molen spoelen.   draad op molen spoelen. Icon_minitimema jan 04, 2010 12:56 pm

Hm, waarom spoelen de winkeliers de draad dan op via die machine zonder water te gebruiken ... De watermethode zal zeker een beter alternatief zijn, maar tot nu toe koop ik m'n draad in de winkel en laat ik ze meteen op m'n spoelen zetten.

Hoe je de richting van een draad moet bepalen is me ook een raadsel.
Terug naar boven Ga naar beneden
Beelens Pascal

Beelens Pascal


Man Aantal berichten : 611
Leeftijd : 59
Woonplaats : GERAARDBSERGEN
Hobby’s : Karpervisken-Multicatch
Registration date : 20-08-08

draad op molen spoelen. Empty
BerichtOnderwerp: Re: draad op molen spoelen.   draad op molen spoelen. Icon_minitimema jan 04, 2010 1:11 pm

da water,en richting,is volgens mij,veur meer wrijving te geven bij opspoelen,draad zal veel strakker op a spoel zitten,en stroppen voorkomen..asge uwen draad in de winkel kunt laten opspoelen(met a machientjen),ist nog beter,of course..
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.multicatch
Gast
Gast




draad op molen spoelen. Empty
BerichtOnderwerp: Re: draad op molen spoelen.   draad op molen spoelen. Icon_minitimema jan 04, 2010 1:14 pm

Santa Cruz schreef:
Hm, waarom spoelen de winkeliers de draad dan op via die machine zonder water te gebruiken ... .

Eerlijk ? gewoon omdat dit veel minder moeite kost en een stuk sneller gaat.

Maar er is niks zo slecht als die methode, aangezien het oprolproces met de hand gebeurd en niet via de beugel.
Hierdoor ligt de draad vaak over elkaar en is de spoel niet gelijkmatig opgespoeld....

Elke methode (water, rechtstreeks van de spoel, ....) is dan ook beter dan die van de viswinkel.
Terug naar boven Ga naar beneden
Beelens Pascal

Beelens Pascal


Man Aantal berichten : 611
Leeftijd : 59
Woonplaats : GERAARDBSERGEN
Hobby’s : Karpervisken-Multicatch
Registration date : 20-08-08

draad op molen spoelen. Empty
BerichtOnderwerp: Re: draad op molen spoelen.   draad op molen spoelen. Icon_minitimema jan 04, 2010 1:30 pm

Den Thomas schreef:Maar er is niks zo slecht als die methode, aangezien het oprolproces met de hand gebeurd en niet via de beugel.
Hierdoor ligt de draad vaak over elkaar en is de spoel niet gelijkmatig opgespoeld....
...yep,das just,goe gezien...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.multicatch
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot


Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 50
Woonplaats : Kortemark
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

draad op molen spoelen. Empty
BerichtOnderwerp: Re: draad op molen spoelen.   draad op molen spoelen. Icon_minitimema jan 04, 2010 5:46 pm

Ik gebruik ook de emmer...maar dan zonder water. Als ik aan het water kom smijt ik enkele keren ver uit, om dan tijdens het indraaien, de nodige spanning op de draad te krijgen...

Grtzzzzzzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
steven meirlaen

steven meirlaen


Man Aantal berichten : 258
Leeftijd : 46
Woonplaats : sint-martens-latem
Hobby’s : karpervissen, bowlen, en vrouwtje...
Registration date : 24-08-08

draad op molen spoelen. Empty
BerichtOnderwerp: Re: draad op molen spoelen.   draad op molen spoelen. Icon_minitimema jan 04, 2010 5:47 pm

Santa Cruz schreef:


Hoe je de richting van een draad moet bepalen is me ook een raadsel.

dat is mij al eens verteld geweest, maar mijn fantastisch geheugen laat mij weeral eens in de steek.

normaal gezien zou Kim De Poorter hierop een antwoord moeten kunnen geven.

fastie, hij ziet hem toch veel é?

greets
Terug naar boven Ga naar beneden
Pol Geens

Pol Geens


Man Aantal berichten : 332
Leeftijd : 61
Woonplaats : aan de Kempische Meren
Hobby’s : aan de waterkant
Registration date : 21-06-08

draad op molen spoelen. Empty
BerichtOnderwerp: Re: draad op molen spoelen.   draad op molen spoelen. Icon_minitimema jan 04, 2010 11:02 pm

...
Het opspoelen met de " emmer vol water " methode is het beste , en je draad langs onder en naar jou gericht van het spoel laten lopen en met enige spanning opspoelen , dus de draad door je vingers laten glijden. ( zie folder bij Shimano molen )

Onderstaande foto geeft een hulpstuk aan dat men tegenwoordig verkoopt voor deze opspoel methode.

De handige harry's onder ons kunnen dit makkelijk namaken , het voetstuk wel zwaar genoeg maken .

draad op molen spoelen. Draadspoelinemmer


Grtz , Sun.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kevin Richez

Kevin Richez


Man Aantal berichten : 202
Leeftijd : 41
Woonplaats : wervik
Hobby’s : vissen en vogelen
Registration date : 13-05-08

draad op molen spoelen. Empty
BerichtOnderwerp: Re: draad op molen spoelen.   draad op molen spoelen. Icon_minitimedi jan 05, 2010 11:18 am

bedankt voor de tips gatsen. cheers

grts kevin.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.karp.be/v5/
Gesponsorde inhoud





draad op molen spoelen. Empty
BerichtOnderwerp: Re: draad op molen spoelen.   draad op molen spoelen. Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
draad op molen spoelen.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» 3km spoelen nylon
» tip voor molen
» Draad opspoelen
» FOX stratos 12000 MAG molen
» draad?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: Tips & Tricks-
Ga naar: