Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

test curve's. het waar en waarom gebruiken van verschillende hengels.

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Kevin Richez

Kevin Richez

Man Aantal berichten : 202
Leeftijd : 41
Hobby’s : vissen en vogelen
Registration date : 13-05-08

test curve's. het waar en waarom gebruiken van verschillende hengels. Empty
BerichtOnderwerp: test curve's. het waar en waarom gebruiken van verschillende hengels.   test curve's. het waar en waarom gebruiken van verschillende hengels. Icon_minitimeza okt 03, 2009 8:21 pm

een vraag die ik mij de laaste tijd soms stel is het waarom er verschilende lb's curve's zijn, zoals 2.5lb's 2.75lb's 3lb's enz....
kun je bijvoorbeeld een kanjer van een karper uit het dichte wier halen met hengel curve van 2.5. of zou je zelfs de wat kleinere karpers niet voelen drillen met een 3.5 lb's curve. welke keuze overweeg jij met welke omstandigheden.

grts kevin.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.karp.be/v5/
Bart Debosschere

Bart Debosschere

Man Aantal berichten : 1018
Leeftijd : 47
Hobby’s : Carpfishing & dog-sport
Registration date : 24-01-09

BerichtOnderwerp: Re: test curve's. het waar en waarom gebruiken van verschillende hengels.   test curve's. het waar en waarom gebruiken van verschillende hengels. Icon_minitimezo okt 04, 2009 7:03 am

Jip Gasten,....
Denk dat bij verschillende merken de lb's met een korreltje zout moet worden genomen.
Ikzelf vis met Century 3,50lb maar voelen zo niet aan, soepel 1e deel met power in het 2e deel.
Denk dan ook dat alles moet worden gewikt en gewogen worden waar je je het best mee voeld, en volgens omstandigheden.
Het hangt van verschillende factoren af wat de keuze van lb's je wenst.....Smijten,stromend,wier,.... alles heeft hier mee te maken in u keuze.
Greetz
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: test curve's. het waar en waarom gebruiken van verschillende hengels.   test curve's. het waar en waarom gebruiken van verschillende hengels. Icon_minitimezo okt 04, 2009 7:54 am

heb net iets heel intresant gelezen, (int engels) mss wel intresant om het linkje hier te plaatsen!!

http://www.barbel.co.uk/site/articles/testcurves/test_curves.htm
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: test curve's. het waar en waarom gebruiken van verschillende hengels.   test curve's. het waar en waarom gebruiken van verschillende hengels. Icon_minitimeza nov 14, 2009 3:04 pm

ik vis met twee type hengels

2.25 pond ; deze gebruik ik als ik nie te ver vis en geen opstakels enz zijn , ook wanneer ik nie te veel lood der aan moet hange
dus late we zegge alsk voor de kant lig aant kanaal ofzo ...
3.5 pond ; deze gebruik ik voor het zwaardere werk: maas;ver op het kanaal of vijver; alsk veel lood nodig heb
ik merk met deze stokke dak meer kontrole over de vis heb
dus ideaal voor ver te visse of waar er opstakels enz zijn
zo dat zijn mijn bevindigen
grtz
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: test curve's. het waar en waarom gebruiken van verschillende hengels.   test curve's. het waar en waarom gebruiken van verschillende hengels. Icon_minitime

test curve's. het waar en waarom gebruiken van verschillende hengels.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» hengels-meerval-waarom?
» waar weeg je je vis in??
» Voerboot week gebruiken in France ?
» Gebruik type haak en waarom
» Welk aas gebruiken

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: Materiaal-
Ga naar: