Aantal berichten : 611 Leeftijd : 60 Woonplaats : GERAARDBSERGEN Hobby’s : Karpervisken-Multicatch Registration date : 20-08-08
Onderwerp: Boillies hard+pop-up? vr jun 05, 2009 1:18 pm
Hallo de Salooners........ nu,a paar vraagskes... in augustus ga ik na een meer in sud de france,en daar is vooral geweten dat het daar krioelt van dwergmeerval en kreeftjes,en zodus hebben ze me de raad gegeven(een local visser daar) om de boillies keihard te maken...nu,hebbek als test awa bollekes een maand lang in ne droogzak gedaan,en indeed die zijn van beton ..maar,wa ik me afvraag, vers zijn deze zeker nie meer,zijn die nog goed?kanda 'kwaad' of is het nog anders beter te doen? alsook,wa ik zou doen,is ne dag of 3/4ervoor nog isj awa soaken,kwestie van toch weer awa atractief te maken,goe idee/..or not ... nu,kben gewoon van met pop-ups te visken,snowman of enkel...en uk,ik ga mijn haakaas in zoiets 'wikkelen' of dergelijke,kanner nie op hoe da noemt,da is bestendig tegen dwerg/kreeftekes...kan iemand awa raad/tips geven wa en hoe te gebruiken,please?en uk,als ge nu pop-up vist,kan dat daar ook voor gebruikt worden? of gaat da niet en zinkt de pop-up alé,weer nen hoop vraagskes,... thanx very much... heavy metal all the way grtzzzzzzz
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: Boillies hard+pop-up? vr jun 05, 2009 3:01 pm
Ik zou toch enkel mijn haakballen keihard laten worden hoor, of gebruik idd zo'n kousje die je er rond kan "stomen". Werkt echt prima tegen die dwerg-kut-vissen, en in feite hoeven de boilies dan niet zo hard te zijn ook, wat dan het uitlekken van lok/smaak-stoffen ten goed komt hé...
Ik stoomde die kousjes rond de boilie, en liet ze dan nog eens "trekken" in een dip, er bleef zo wat extra dip achter de mantel zitten.
Grtzzzzzzzzzzzz
Beelens Pascal
Aantal berichten : 611 Leeftijd : 60 Woonplaats : GERAARDBSERGEN Hobby’s : Karpervisken-Multicatch Registration date : 20-08-08
Onderwerp: Re: Boillies hard+pop-up? vr jun 05, 2009 5:55 pm
Zors schreef:
Ik zou toch enkel mijn haakballen keihard laten worden hoor, of gebruik idd zo'n kousje die je er rond kan "stomen". Werkt echt prima tegen die dwerg-kut-vissen, en in feite hoeven de boilies dan niet zo hard te zijn ook, wat dan het uitlekken van lok/smaak-stoffen ten goed komt hé...
Ik stoomde die kousjes rond de boilie, en liet ze dan nog eens "trekken" in een dip, er bleef zo wat extra dip achter de mantel zitten.
Grtzzzzzzzzzzzz
aha,da is al goeien info!! dus Zors,als ik het goe begrijp,mag je haakaas 'gewoon' zijn,dus nie keihard(is indeed wel beter om dan u stoffen uit te laten lekken) en dan in zo een kouskes stomen,en dan kan je ze nog eens laten trekken in een dip...hola,wree goe ...maggek just nog weten,hoe noemt da ,of welk merk isda,die kouskes,Zors?...en,kanda rond pop-ups ook gedaan worden,denkt ge? muchos gracias,Zors!!
david deman
Aantal berichten : 534 Leeftijd : 35 Woonplaats : Menen Hobby’s : Vissen / scheidsrechter KBVB Registration date : 31-01-09
Onderwerp: Re: Boillies hard+pop-up? vr jun 05, 2009 6:07 pm
De beste methode is zoals zors aangeeft om te werken met krimpkous tegen meerval die je kan shrinken rond je boilie. Je zou ook kunnen vissen met plastic aas of met tijgernoten, want tijgernoten laten ze gerust.
Ashima heeft zo'n krimpkous in hun range :
Igor Van Waesberghe
Aantal berichten : 447 Leeftijd : 45 Woonplaats : assenede Hobby’s : karperen Registration date : 15-05-08
Onderwerp: Re: Boillies hard+pop-up? vr jun 05, 2009 6:25 pm
cheers david en zors, nuttige info voor als je zo een water tegenkomt. thx
Beelens Pascal
Onderwerp: Re: Boillies hard+pop-up? vr jun 05, 2009 7:27 pm
thanx,David!
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: Boillies hard+pop-up? vr jun 05, 2009 8:12 pm
Of dat ook bij pop-ups kan gebruikt worden weet ik iet, zelf nog nooit geprobeerd eigenlijk, denk dat het bij een snowman-montage wel zal werken...
Ik gebruikte indertijd zo'n krimpkous van Starbaits, had een vrij dikke mantel, die van Ashima ziet er precies wat dunner uit, wat het gewicht van de mantel wel zal doen dalen...je kan daar mss wel uw voordeel uit halen hé...
Grtzzzzzzzzz
Guy Michiels
Aantal berichten : 199 Leeftijd : 44 Woonplaats : meerhout Hobby’s : vissen, gitaar spelen Registration date : 24-09-08
Onderwerp: Re: Boillies hard+pop-up? di jun 09, 2009 2:06 pm
Je kunt ook de whiskey bol van nash meenemen. Niet direct mijn favoriete bol maar katvis laat hem goed liggen. Als je op een water zonder katvis vist wordt je er mss wel uitgevist maar op een poezenrijk water blijven die goed liggen. En je voerplek dus ook. Je kunt wel met die kousjes enzo werken maar vind ik omslachtig. Al je andere bollen zijn vogelvrij. En zelfs beton harde bollen laten ze niet gerust.
Jeffrey Benoot Admin
Onderwerp: Re: Boillies hard+pop-up? di jun 09, 2009 5:16 pm
Indien de witvis het toelaat, kun je ook wat particles op uw haak bijvoeren ook, als de kutvis alle vrije ballen opgevreten hebben, ligt er toch nog een extra hapje bij uw haakaas he. Al zijn het alleen wat tijgernootjes, zal ook al werken!
Grtzzzzzzzzzzz
Beelens Pascal
Onderwerp: Re: Boillies hard+pop-up? wo jun 10, 2009 7:46 am
Zors schreef:
Indien de witvis het toelaat, kun je ook wat particles op uw haak bijvoeren ook, als de kutvis alle vrije ballen opgevreten hebben, ligt er toch nog een extra hapje bij uw haakaas he. Al zijn het alleen wat tijgernootjes, zal ook al werken!
Grtzzzzzzzzzzz
aha,da wist ik niet....particles(zoals mais en kemp?) eten die da niet?da is goe .......en indeed,tijgers neem ik zowiezo mee,is veruit het enige dat men zeker van is....alé behalve dan ook witvis en zeelten,heb a paar weken gelejen mogen ondervinden,was op een frans waterken,en had zo'n 10 zeelten (en een paar brasems)int totaal,dat mijn tijger/pop-uptijger gretig naar 'binnen'slokte...en da wist ik uk niet. .da die dat ook binnenslokten...david,die whiskybollen...kvrees as ze vers zijn,dak ze zelf binnslok zeker alst met jack is.... nogmaals,bedankt mannen 4 tips!! grtzzzzz
Beelens Pascal
Onderwerp: Re: Boillies hard+pop-up? wo jun 10, 2009 7:53 am
oeps,little mistake...whiskey=piker
Tim Lomans
Aantal berichten : 195 Leeftijd : 36 Woonplaats : Arnhem Hobby’s : Karpervissen, drummen. Registration date : 01-04-08
Onderwerp: Re: Boillies hard+pop-up? wo jun 10, 2009 5:30 pm
En misschien nep-boillies?
Gr Tim
Beelens Pascal
Onderwerp: Re: Boillies hard+pop-up? do jun 11, 2009 6:53 am