Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Domaine de la Maveline

Ga naar beneden 
+3
rene de schepper
Tim Lomans
Ben van de Linde
7 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Ben van de Linde

Ben van de Linde

Man Aantal berichten : 91
Leeftijd : 49
Hobby’s : Vissen, hockey en de vrouwen
Registration date : 27-06-08

Domaine de la Maveline Empty
BerichtOnderwerp: Domaine de la Maveline   Domaine de la Maveline Icon_minitimedo apr 16, 2009 2:36 pm

Hellow Salooners,

Niet echt mijn ding om via forums op zoek te gaan naar waterinfo, dus mss moet ik het best even kaderen.

Elk jaar in juli doe ik samen met een jeugdvriend/vismaat en de vader van een overleden vismakker een Frankrijk trip(je). Dit tripje is sinds het overlijden van onze gezamelijke vriend nu 4 jaar geleden een vaste traditie geworden en staat in het teken van vriendschap, overnachten aan het water in de natuur, lekker eten en drinken, ... . Tijdens deze trip mag alles en moet niets. Het gezelschap is minstens zo belangrijk als het vissen zelf op die moment.

De laatste 4 jaar zijn we steeds naar het zelfde (openbaar)water geveest in Parroy. Hier vingen we goed tot zeer goed, zij het op enkele uitzonderingen na vissen van een "lagere"gewichts klasse (lees <10kg). Na 4 jaar vinden we het tijd geworden op eens iets nieuws te proberen. Zelf hebben we geen ervaringen met betaalwateren maar gelet op de aard van de onze trip is het niet de bedoeling om dan te gaan pionieren. Zo is ons oog gevallen op Domaine de Maveline.

Bij deze zou ik dus willen vragen aan mensen die er ervaringen hebben hoe deze geweest zijn, weten jullie iets over de stekken (aanraders/afraders), is de teleboot echt noodzakelijk, wat vonden jullie van het water en de natuur, etc ...

Met dit topic is het dus niet de bedoeling om de pieren uit jullie neus te halen en alles voorgekauwd te krijgen, daar zou ik mij als visser toch niet lekker bijvoelen. Het is enkel de bedoeling om een idee te krijgen van het water de omgeving en eventueel de stekken. Zodat we ons een beeld kunnen vormen of het iets voor ons gaat zijn (geen teleboot) en waar we eventueel rekening mee moeten houden in geval dat we dan toch zouden boeken.

Alvast bedankt voor het lezen van bovenstaande boterham en nog meer bedankt voor de eventuele bevindingen en adviezen.

Groetjes

Ben van de Linde

Laatst aangepast door Ben van de Linde op za apr 18, 2009 7:55 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Tim Lomans

Tim Lomans

Man Aantal berichten : 195
Leeftijd : 36
Hobby’s : Karpervissen, drummen.
Registration date : 01-04-08

BerichtOnderwerp: Re: Domaine de la Maveline   Domaine de la Maveline Icon_minitimedo apr 16, 2009 3:17 pm

Hoi,

Ik ben er vorig jaar geweest en ga dit jaar weer terug.

Het is een heel mooi water. Met veel eilanden/baaien etc. Het meer wordt gerund door de Frans/Engels/Duits/Nederlands talige Joerg. Hele aardige man, die elke dag even langs komt en eventuele tips zijn er.

Er zij n 12 stekken. Deze zijn redelijk natuurlijk en geven ruimte genoeg om te vissen. Je hebt geen last van de buren.
Ik heb op stek 6 gezeten, en volgende week vrijdag vertrek ik naar stek 2 en 3.

Een heel mooi water, met mooie vis.

Een boot is handig, niet noodzakelijk.

Het is er rustig, en de dichtstbijzijnde (fatsoenlijke) supermarkt is 14 km verderop. In het dorp Gevrolles zelf is een klein winkeltje voor brood, bier beleg en enkele frisdranken enzo.

Er zijn wel weinig fataliteiten aanwezig. Alleen een niet-doortrek-bare- wc . (oftewel gat in de grond met wc pot erop)

We zijn nog nooit terug gegaan naar een water, dit jaar wel. Dus dat zegt genoeg. Het is een heel mooi water, niet te moeilijk, maar je moet de vis wel zoeken/vinden.

Voor meer info pb maar ff.

Gr Tim
http://www.skv-karpertrips.nl
rene de schepper

rene de schepper

Man Aantal berichten : 24
Leeftijd : 61
Hobby’s : karpervissen,dartsen,jupiler
Registration date : 26-12-08

BerichtOnderwerp: domainne la mavelline   Domaine de la Maveline Icon_minitimedo apr 16, 2009 7:39 pm

Beste , ik ben al verschillende keren geweest en steeds mij prima geamuseerd!Het is echt geen moeilijk water en zwemmen echt prachtvissen rond.En daarbij heb ik nog nooit zo een vriendelijke eigenaar ontmoet op een betaalwater. Is echt waar een oase van rust en een mooie omgeving die typisch is aan de champange-regio.Kwa van sannitaire is er echt niet veel behalve ne kakbak in open lucht maar dit kan je oplossen met een ouderwetse pispot mee te nemen hé.Als je nog meer info wil ben ik steeds bereid je die te geven aangaande aaskeuze stekken en evt allerei
grt rené
Ben van de Linde

Ben van de Linde

BerichtOnderwerp: Re: Domaine de la Maveline   Domaine de la Maveline Icon_minitimedo apr 16, 2009 10:34 pm

Hey boarders alvast bedankt voor jullie eerlijke en positieve bijdrage ... dat maakt de keuze al iets makkelijker ! ! !
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Domaine de la Maveline   Domaine de la Maveline Icon_minitimevr apr 17, 2009 1:24 pm

toeval wil dat (een salooner) en goede vriend van mij Jurgen er nu zit te vissen!!
ze zijn zondag daar gestart (en vissen tot zondag)
ze zijn met 4 man (Jurgen, John, fozzy en lazzy), 6 vissen hebben ze tot nu toe
Jurgen 2 (met één vis iets boven de 15kg) en John ook 2 vissen en lazzy ook, fozzy heeft nog niets!
en ze hebben een vis of 3 verspeeld!
er zit op het moment 16 man te vissen, maar het is op het moment niet vet, alle vissers zitten daar te scrachen om een viske te vangen, 21kg is de zwaarste deze week .....
rene de schepper

rene de schepper

Man Aantal berichten : 24
Leeftijd : 61
Hobby’s : karpervissen,dartsen,jupiler
Registration date : 26-12-08

BerichtOnderwerp: mavelline   Domaine de la Maveline Icon_minitimevr apr 17, 2009 2:19 pm

beste je maakt een prima keuze met stek vraag het maar aan slow the mans heeft er vorig jaar gevist! als ik je mag aanraden doe normaal je visserij zoals je ze hier doet en koop je pellets daar ten eerste die kenne ze (worden en met doorgevoerd in de winter plus minder bagage!) zekers geen kempzaad vergeten en duiven snoepjes meedoen( in aveve onv 15a18€ voor 25kg) en zekers niet vergeten een snowman loopt daar keihard!
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Domaine de la Maveline   Domaine de la Maveline Icon_minitimevr apr 17, 2009 2:25 pm

mega goeie tips makker (maar als ge over voer begind) zijn er vele die nooit luisteren, al is het van groot belang de raad te volgen van mensen die het weten (die er scoren).
Ben van de Linde

Ben van de Linde

BerichtOnderwerp: Re: Domaine de la Maveline   Domaine de la Maveline Icon_minitimevr apr 17, 2009 2:26 pm

Is een zodiac toegestaan? Op sommige foto's zie je deze duidelijk liggen echter het reglement zegt dat deze niet worden toegestaan?

Echter op het kaartje zijn de stukken te bevissen water gemarkeerd ik veronderstel dat dit is om aan te geven tot waar je mag gaan met je boot.

Alvast bedankt.

Groetjes.

Ben
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Domaine de la Maveline   Domaine de la Maveline Icon_minitimevr apr 17, 2009 2:29 pm

denk wel dat een boot mag (de Jurgen) vaart daar deze week zijn lijnen toch uit Wink Wink
david deman

david deman

Man Aantal berichten : 534
Leeftijd : 35
Hobby’s : Vissen / scheidsrechter KBVB
Registration date : 31-01-09

BerichtOnderwerp: Re: Domaine de la Maveline   Domaine de la Maveline Icon_minitimevr apr 17, 2009 2:50 pm

télé en zodiac toegestaan. Wink

En het is Domaine de la Maveline en niet malevine. Smile Maak goeie stekkeuze, want je kan heel gemakkelijk ingesloten zitten (anderen die toevoeren)
http://www.theboiliefactory.be
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Domaine de la Maveline   Domaine de la Maveline Icon_minitimevr apr 17, 2009 3:15 pm

Citaat :
En het is Domaine de la Maveline en niet malevine

tkind moet nen naam hebben he (gaan nu toch niet struikelen over nen naam zeker he???)
david deman

david deman

Man Aantal berichten : 534
Leeftijd : 35
Hobby’s : Vissen / scheidsrechter KBVB
Registration date : 31-01-09

BerichtOnderwerp: Re: Domaine de la Maveline   Domaine de la Maveline Icon_minitimevr apr 17, 2009 3:17 pm

Blackwater schreef:
Citaat :
En het is Domaine de la Maveline en niet malevine

tkind moet nen naam hebben he (gaan nu toch niet struikelen over nen naam zeker he???)

Tuurlijk niet, is gewoon eens zeggen hé. Juist is juist Smile
http://www.theboiliefactory.be
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Domaine de la Maveline   Domaine de la Maveline Icon_minitimevr apr 17, 2009 3:35 pm

Natuurlijk David, bij deze heb ik het aangepast ze Wink Wink
Ivan De Ridder

Ivan De Ridder

Man Aantal berichten : 489
Leeftijd : 53
Hobby’s : Karpervissen / Genieten van ne goeien Duvel
Registration date : 23-12-08

BerichtOnderwerp: Re: Domaine de la Maveline   Domaine de la Maveline Icon_minitimeza apr 18, 2009 7:19 pm

Blackwater schreef:
[

Niet over struikelen??? Tommy, eerlijk, je zou toch ook niet content zijn met bvb een naam
als Crapsaloon hé... Is ook maar een lettertje van plaats veranderd.

Zjust is zjust, groot gelijk David!

Grtz

Ivan
http://www.ccmoore.be
Ben van de Linde

Ben van de Linde

BerichtOnderwerp: Re: Domaine de la Maveline   Domaine de la Maveline Icon_minitimeza apr 18, 2009 7:54 pm

Just is just ... point taken

wel een beetje muggezifterig ... maar goed dan zal ik vanaf vandaag ook alle taalfouten even aankaarten onder het motto van ... just is just

Of gaan we ons volwassen gedragen en idd niet struikelen over onozelheden ... ?

Sorry gasten maar ondertussen zitten jullie hier off topic te posten (ik nu inclusief) en dit terwijl jullie net zo goed aan blackwater via PM hadden kunnen vragen om de toptitel te corigeren.

En ik die dacht dat het hier een volwassen en onderhoudend forum was dat op dat vlak zich duidelijk kon onderschieden van anderen !
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Domaine de la Maveline   Domaine de la Maveline Icon_minitimeza apr 18, 2009 8:31 pm

Ben van de Linde schreef:
Just is just ... point taken

wel een beetje muggezifterig ... maar goed dan zal ik vanaf vandaag ook alle taalfouten even aankaarten onder het motto van ... just is just

Of gaan we ons volwassen gedragen en idd niet struikelen over onozelheden ... ?

Sorry gasten maar ondertussen zitten jullie hier off topic te posten (ik nu inclusief) en dit terwijl jullie net zo goed aan blackwater via PM hadden kunnen vragen om de toptitel te corigeren.

En ik die dacht dat het hier een volwassen en onderhoudend forum was dat op dat vlak zich duidelijk kon onderschieden van anderen !

tja Ben, ben het er mee eens
maar wat doede eraan he scratch scratch
een PM had volstaan, om onnodig zever te beginnen verkopen (over een topic naam dat verkeert is geschreven) pffff, man man en dat op een zaterdag avond zeg!!
komaan gasten, laat ons volwassen reageren op zulke dingen (en niet als kids tekeer gaan) ....
Robby Malfliet

Robby Malfliet

Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

BerichtOnderwerp: Re: Domaine de la Maveline   Domaine de la Maveline Icon_minitimezo apr 19, 2009 1:28 pm

Op andere fora heb ik ze al gezien, maar hier is 't de eerste keer...

De Spellingpolitie! Laughing
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Domaine de la Maveline   Domaine de la Maveline Icon_minitimezo apr 19, 2009 2:56 pm

Robby Malfliet schreef:

lol!
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Domaine de la Maveline   Domaine de la Maveline Icon_minitimezo apr 19, 2009 3:18 pm

Robby Malfliet schreef:

lol! lol! cheers
Tim Lomans

Tim Lomans

BerichtOnderwerp: Re: Domaine de la Maveline   Domaine de la Maveline Icon_minitimezo mei 03, 2009 11:58 am

Net terug van een trip op maveline.

Stek 2 en 3 hadden we.

Ik had 13 karpers (allemaal tussen de 21 en 29 pond) en 5 steuren. 1.10, 1.13, 1.13, 1.19 m en een van 1.44 m en 19.5 kg.

Mijn maten hadden met zijn 3en 11 karpers en 3 steuren. Grootste was 39.5 pond. De rest zat allemaal tussen de 20 en 30 pond.

Het was niet gemakkelijk om de vissen te vinden, maar toen (vooral ik) ze gevonden had liep het als een trein.

Mooie vakantie gehad.

Gr Tim
Marc Dhaene

Marc Dhaene

Man Aantal berichten : 191
Leeftijd : 59
Hobby’s : as ze me missen dan ben ik ...........
Registration date : 30-10-08

BerichtOnderwerp: Re: Domaine de la Maveline   Domaine de la Maveline Icon_minitimezo mei 03, 2009 2:39 pm

leuke sessie gehad in maveline,keep on rocking man.....
groetjes marco
http://www.ccmoore.be
Tim Lomans

Tim Lomans

BerichtOnderwerp: Re: Domaine de la Maveline   Domaine de la Maveline Icon_minitimedi mei 05, 2009 8:15 pm

Hier nog even wat foto's van de door mij gevangen vissen.

Domaine de la Maveline 17pond2.th
17 pond

Domaine de la Maveline 123pond7.th
23 pond

Domaine de la Maveline 323pond4.th
23 pond

Domaine de la Maveline 23pond6.th
23 pond

Domaine de la Maveline 24pond3.th
24 pond

Domaine de la Maveline 25pond6.th
25 pond

Domaine de la Maveline 125pond3.th
25 pond

Domaine de la Maveline 225pond.th
25 pond

Domaine de la Maveline 128pond6.th
28 pond

Domaine de la Maveline 228pond6.th
28 pond

Domaine de la Maveline 28pond4.th
28 pond

Domaine de la Maveline 29pond4.th
29 pond

Domaine de la Maveline 395pondthijs.th
Maat met de zwaarste van de sessie 39.5 pond

Domaine de la Maveline 1steur1133.th
steur van 113 cm

Domaine de la Maveline Steur1131.th
steur van 113 cm

Domaine de la Maveline Steur119.th
steur van 119 cm

Domaine de la Maveline Steur1444.th
Domaine de la Maveline Steur1449.th
Steur van 144 cm en 20 kg!

Voor mij dus een topsessie!

Gr Tim
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Domaine de la Maveline   Domaine de la Maveline Icon_minitimema aug 10, 2009 8:51 am

Jurgen een kameraad van me heeft op Maveline 12 vissen gevangen!
vissen van 9.8kg, 14kg, 13.2kg, 16.6kg, 12kg, 13.2kg, 12.4kg, 11kg, 20.4kg, 16.6kg, 21.4kg en een 12.6kg

pics volgen vandaag of morgen ....
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Domaine de la Maveline   Domaine de la Maveline Icon_minitimema aug 10, 2009 9:14 am

Ben ,succes ginder ,enne .Wat een gezefer ofer een spellings voutje.Ik kan ook niet goet scrijfen maar ik fang er niet minter toor.Belangrijkste van onze hobby is wat op de mat ligt ,niet hoe je een naam schrijft.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Domaine de la Maveline   Domaine de la Maveline Icon_minitimema aug 10, 2009 9:27 am

Catteeuw Geert schreef:
Ben ,succes ginder ,enne .Wat een gezefer ofer een spellings voutje.Ik kan ook niet goet scrijfen maar ik fang er niet minter toor.Belangrijkste van onze hobby is wat op de mat ligt ,niet hoe je een naam schrijft.

lol! lol!
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Domaine de la Maveline   Domaine de la Maveline Icon_minitime

Domaine de la Maveline
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Domaine de la maveline.
» SessieVerslag Domaine de la Maveline 2010 by Yvoshkiro
» domain lamaveline
» domaine de la tour
» domaine lancosme

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum