Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Scherpte van de haak! (onderzoek)

Ga naar beneden 
+14
david deman
Jerry Van Opstal
Robby Malfliet
bart polyn
Bart Debosschere
Jeffrey Benoot
Bart Raats
Marc Dhaene
de pauw david
filip de meulder
vanderzanden wim
Guy Michiels
jos
Tim Lomans
18 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Tim Lomans

Tim Lomans

Man Aantal berichten : 195
Leeftijd : 36
Hobby’s : Karpervissen, drummen.
Registration date : 01-04-08

Scherpte van de haak! (onderzoek) Empty
BerichtOnderwerp: Scherpte van de haak! (onderzoek)   Scherpte van de haak! (onderzoek) Icon_minitimedi dec 09, 2008 11:42 am

http://www.carpforum.co.uk/Shared/Messages.asp?TopicID=56580

Dit zag ik op een Engels forum, best interesant vond ik.

Uit de test blijkt dat de Korda long shank en de G-point wide gap de scherpste haken zijn.

De onderzochte ESP haken de Penetrator hebben een vrij stompe haakpunt , de flyliner lijkt ook een stompe haakpunt te hebben, maar het lijkt er op alsof de haak verbogen is weergegeven(door het afstellen, lijkt het in iedergeval of hij verbogen is)

Al deze haken komen vers uit het pakje. 6 haken hadden al een scheve punt recht uit het zakje!

Hieruit blijkt hoe belangrijk het is om je haak te checken

(Vrij vertaald van http://www.carpforum.co.uk/Shared/Messages.asp?TopicID=56580)

Groet,

Tim
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.skv-karpertrips.nl
jos

Man Aantal berichten : 135
Leeftijd : 35
Hobby’s : vissen
Registration date : 24-07-08

BerichtOnderwerp: Re: Scherpte van de haak! (onderzoek)   Scherpte van de haak! (onderzoek) Icon_minitimedi dec 09, 2008 5:33 pm

vis altijd met de korda longshank en blijven dus wel degelijk lang scherp .
en als je die foxhaken ziet waar veel mensen met zoveel lof over praten
die zien er wel heel erg slecht uit op die foto's .

maar ik vraag mij af of we hier wel veel belang aan kunnen hechten. Rolling Eyes (aan die test)
Guy Michiels

Guy Michiels

Man Aantal berichten : 199
Leeftijd : 44
Hobby’s : vissen, gitaar spelen
Registration date : 24-09-08

BerichtOnderwerp: Re: Scherpte van de haak! (onderzoek)   Scherpte van de haak! (onderzoek) Icon_minitimewo dec 10, 2008 7:13 am

ik neem nogal eens een emmer water en daar leg ik mijn lood
en rig in. Dan zet ik de haakpunt op de vingertop en trek het lood omhoog.
Als ik de spanning van het lood voel en de punt prikt
is hij scherp genoeg. Onder water heb je meer gewicht nodig om de haak te
laten prikken.
En is dus volgens mij realistischer.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Scherpte van de haak! (onderzoek)   Scherpte van de haak! (onderzoek) Icon_minitimewo dec 10, 2008 1:39 pm

Ik gebruik nu al sinds ze te vergrijgen met de arma points van fox
en ze zijn echt wel scherp, geloof me!!
maar door ervaaring en eigen vertrouwe gebruik ik een haak maar voor één vis te vangen.
daarna gaat hij de vuilbak in (ook al is hij nog scherp) ....
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Scherpte van de haak! (onderzoek)   Scherpte van de haak! (onderzoek) Icon_minitimewo dec 10, 2008 8:16 pm

Blackwater schreef:
Ik gebruik nu al sinds ze te vergrijgen met de arma points van fox
en ze zijn echt wel scherp, geloof me!!
maar door ervaaring en eigen vertrouwe gebruik ik een haak maar voor één vis te vangen.
daarna gaat hij de vuilbak in (ook al is hij nog scherp) ....

Inderdaad, zéér degelijke haak hier ook heel content van, maar ik vang toch wat meer visjes totdat de haak verwisseld wordt Wink
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Scherpte van de haak! (onderzoek)   Scherpte van de haak! (onderzoek) Icon_minitimewo dec 10, 2008 8:40 pm

is gewoon een vertrouwe ding makker, ik doe dat met elke haak trouwens .....
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Scherpte van de haak! (onderzoek)   Scherpte van de haak! (onderzoek) Icon_minitimedo dec 11, 2008 10:09 am

Wanneer je op wateren vist zoals Sky, dan begrijp ik deze keuze. Als de kans op een "big" bestaat moet je matrealistisch 100% paraat zijn.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Scherpte van de haak! (onderzoek)   Scherpte van de haak! (onderzoek) Icon_minitimedo dec 11, 2008 10:11 am

idd je mag niets aan het toeval over laten, alles moet perfect zijn (anders ga je het beklagen als het fout loopt) ....
vanderzanden wim

vanderzanden wim

Man Aantal berichten : 384
Leeftijd : 43
Hobby’s : Vissen
Registration date : 15-06-08

BerichtOnderwerp: Re: Scherpte van de haak! (onderzoek)   Scherpte van de haak! (onderzoek) Icon_minitimedo dec 11, 2008 5:24 pm

Ik maak ook zeer veel gebruik van de arma points maar ondervind wel dat ze vrij vlug bot worden. Dit is trouwens het geval bij vele echte scherpe haken wat logisch is des te dunner de punt des te scherper maar helaas is dan ook de sterkte van de punt minder. Daarom vervang ik ook regelmatig mijn onderlijnen ook al heb ik er nog geen vis op gevangen. Ik vooral op het kanaal en plaatsen wwar veel stenen en dergelijk op de bodem liggen.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Scherpte van de haak! (onderzoek)   Scherpte van de haak! (onderzoek) Icon_minitimedo dec 11, 2008 5:29 pm

stefan schreef:
Wanneer je op wateren vist zoals Sky, dan begrijp ik deze keuze. Als de kans op een "big" bestaat moet je matrealistisch 100% paraat zijn.

Op andere wateren ook eh stefan pirat
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Scherpte van de haak! (onderzoek)   Scherpte van de haak! (onderzoek) Icon_minitimedo dec 11, 2008 5:32 pm

ik heb dat ook al ondervonden, daarom het vervangen van de haak na elke vangst (of als er iets mis is met de haak) rechte punt haken zijn vrij gevoelig voor stenen.
daarom dat ik op de rivier meestal de arma point SSBP gebruik en voor de rest van men visserij het model SSSP
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Scherpte van de haak! (onderzoek)   Scherpte van de haak! (onderzoek) Icon_minitimevr dec 12, 2008 1:11 pm

Berre schreef:
stefan schreef:

Op andere wateren ook eh stefan pirat

Hmm, op verschillende locale watertjes hier vis en vang ik toch wel wat langer met m'n haakjes hoor... gemiddeld tot 5-8 vissen
filip de meulder
Moderator
filip de meulder

Man Aantal berichten : 313
Leeftijd : 52
Registration date : 12-10-08

BerichtOnderwerp: Re: Scherpte van de haak! (onderzoek)   Scherpte van de haak! (onderzoek) Icon_minitimevr dec 12, 2008 6:51 pm

Niet overdreven, neem een vergrootglas en je kan duidelijk zien of je haak scherp is of niet... cyclops
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Scherpte van de haak! (onderzoek)   Scherpte van de haak! (onderzoek) Icon_minitimevr dec 12, 2008 7:15 pm

fille schreef:
Niet overdreven, neem een vergrootglas en je kan duidelijk zien of je haak scherp is of niet... cyclops

Jep , die heb ik ook altijd bij , en ook een nagelvijltje om de haak terug aan te scherpen .
Op een moeilijker water gebruik ik ook liefst nieuwe haakjes , maar na een vangst zal ik ze niet weggooien , gebruik ze opnieuw thuis op een locaal water . Als ge eenmaal een haak goed kunt aanscherpen , kunnen er toch heel wat visjes mee gevangen worden . Natuurlijk nieuw is beter maar vind het zonde om bij elke karper op een locaal water steeds een haak weg te gooien .
Grtzz
Benny
de pauw david

de pauw david

Man Aantal berichten : 356
Hobby’s : fitness en vissen uiteraard
Registration date : 13-10-08

BerichtOnderwerp: Re: Scherpte van de haak! (onderzoek)   Scherpte van de haak! (onderzoek) Icon_minitimezo dec 28, 2008 9:56 am

Die nieuwe van solar staan er spijtig genoeg niet bij, ik ga ze ( x-wide gape ) dit jaar eens goed testen ben benieuwd naar de resultaten
Ze zijn redelijk dik dradig en hebben een hele lange rechte ultrascherper punt wat ik heel belangrijk vind.
Ik ga de size 8 eens proberen omdat ik de size 6 zelf al te groot vind
Controleer altijd de scherpte van je haken ook al komen ze juist uit de verpakking, ik heb trouwens laatst een nieuwe haak gehad die ik onmiddelijk de vuilbak heb ingekieperd.
Beter geen haak dan een botte haak, ik sta er trouwens nog altijd versteld van dat sommigen dit niet controleren scratch

see ya

david,
http://www.dreambaits.be
Marc Dhaene

Marc Dhaene

Man Aantal berichten : 191
Leeftijd : 59
Hobby’s : as ze me missen dan ben ik ...........
Registration date : 30-10-08

BerichtOnderwerp: Re: Scherpte van de haak! (onderzoek)   Scherpte van de haak! (onderzoek) Icon_minitimezo dec 28, 2008 10:10 am

wat haken betreft vis ik ofwel met armapoints of met de haken van solar...en deze hebben me nog nooit in de steek gelaten moet ik zeggen.ik vind de solarhaken echt perfekt voor mijn visserij en zoals david aangeeft zijn de solars met een rechte punt toch wel top hoor en zeer sterk ! haken bijvijlen doe ik nooit en het is ook wel zo da je sommige nieuw aangekochte pakjes haken direkt in de vuilbak kan kieperen....zonde van het geld natuurlijk maar beter een goeie haak dan troubles achteraf bij het drillen enzo.
groetjes marco
http://www.ccmoore.be
Bart Raats

Bart Raats

Man Aantal berichten : 105
Leeftijd : 45
Registration date : 08-08-09

BerichtOnderwerp: Re: Scherpte van de haak! (onderzoek)   Scherpte van de haak! (onderzoek) Icon_minitimema aug 17, 2009 9:51 am

Voor mij ook de solarhaken en liefst de wide gape maat 7of8 naargelang de situatie of helderheid van het water. Ik vindt ze niet super scherp maar ze houden enorm goed vast en zijn heel sterk en blijven ook vrij lang scherp.
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot

Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 51
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

BerichtOnderwerp: Re: Scherpte van de haak! (onderzoek)   Scherpte van de haak! (onderzoek) Icon_minitimema aug 17, 2009 7:12 pm

Ik knoop al geruime tijd af en toe eens een JRC haakje aan mijn rig! Deze nemen meteen vlees, zonder overdrijven, het zijn een van de scherpste haken waar ik de afgelopen jaren mee gevist heb! Had ze zelfs mee naar Marokko ook, heb er mee gedrild, wat wil zeggen dat ze zeer zeker sterk zijn ook...

Echt het proberen waard, ze hebben veel soorten, lange stelen, wijde bochten...zeker dat iedereen zijn goesting vind. Wink

Grtzzzzzzzz
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: JRC   Scherpte van de haak! (onderzoek) Icon_minitimema aug 17, 2009 7:22 pm

Zors schreef:
Ik knoop al geruime tijd af en toe eens een JRC haakje aan mijn rig! Deze nemen meteen vlees, zonder overdrijven, het zijn een van de scherpste haken waar ik de afgelopen jaren mee gevist heb! Had ze zelfs mee naar Marokko ook, heb er mee gedrild, wat wil zeggen dat ze zeer zeker sterk zijn ook...

Echt het proberen waard, ze hebben veel soorten, lange stelen, wijde bochten...zeker dat iedereen zijn goesting vind. Wink

Grtzzzzzzzz

Yeps, ik gebruik die ook heel graag, inderdaad veel verschillende modellen voor uiteenlopende omstandigheden, scherp en geen al te dikke draad voor de stevigheid die ze bieden.
Bart Debosschere

Bart Debosschere

Man Aantal berichten : 1018
Leeftijd : 47
Hobby’s : Carpfishing & dog-sport
Registration date : 24-01-09

BerichtOnderwerp: Re: Scherpte van de haak! (onderzoek)   Scherpte van de haak! (onderzoek) Icon_minitimema aug 17, 2009 9:04 pm

Jip gasten,....
Ik ben zeer te pruimen over het Ashima-gamma haken.
Bij mij is het dan ook de gewoonte geworden om na x-aantal keer mijn onderlijn weg te smijten.
Dit neemt dan ook de twijfels weg, maar controleren voordat men insmijt kan ook wel schelen.
greetz
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Scherpte van de haak! (onderzoek)   Scherpte van de haak! (onderzoek) Icon_minitimedi aug 18, 2009 4:09 pm

Ik vis altijd met anti- eject haken van pb products,maar als ik zo lees zijn er nog betere haken op de
markt. Ga eens overschakelen naar het fox gamma.
grtz
bart polyn

bart polyn

Man Aantal berichten : 806
Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's
Registration date : 19-08-08

BerichtOnderwerp: Re: Scherpte van de haak! (onderzoek)   Scherpte van de haak! (onderzoek) Icon_minitimedi aug 18, 2009 7:18 pm

Sinds vandejaar met Solar begonnen,nadat den David zie dat het heel goede haken waren en vlijmscherp!!Vis er nu altijd mee en ben er tevreden over,ze zijn inderdaad dan ook echt scherp Cool !!!
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Scherpte van de haak! (onderzoek)   Scherpte van de haak! (onderzoek) Icon_minitimedi aug 18, 2009 7:24 pm

voorlopig gebruik ik (tot de nieuw er zijn) met de Mugga en Mugga longshank van Gardner
ze zijn super sterk en vlijm scherp (dit omdat ze niet teflon gecoat zijn)
ben benieuwd naar de Mugga´s met de nieuwe covert stealth plating ....

mss intresant dit is te lezen https://decarpsaloon.actieforum.com/gardner-f25/covert-hooks-haken-t953.htm#17017
Robby Malfliet

Robby Malfliet

Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

BerichtOnderwerp: Re: Scherpte van de haak! (onderzoek)   Scherpte van de haak! (onderzoek) Icon_minitimewo aug 19, 2009 8:14 pm

Ik heb verschillende haken waarover ik op het gebied van scherpte heel tevreden ben.
Ik vind het trouwens héél belangrijk die scherpte!
Toen ik wa jaren geleden wat met Paul Lenglez samen viste, vertelde die mij dat hij al zijn haken na aankoop direct naar ne kennis van hem stuurde die in een labo werkte waar ze de boortjes voor tandartsen microscopisch slepen.
Straf vind ik da. Maar als ge ziet hoe succesvol Paul altijd al is geweest, dan moet er zeker wel iets in zitten...
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Scherpte van de haak! (onderzoek)   Scherpte van de haak! (onderzoek) Icon_minitimewo aug 19, 2009 8:48 pm

denk nu niet dat Paul zijn succes te maken heeft met de scherpte van de haken.
trouwens zit hij bij ashima (denk ik nog altijd) en die zijn toch ook scherp genoeg, dit vind ik echt wel straf dat hij zelfs zen sponsor in twijfel brengt scratch scratch

elke haak, die ik ooit heb gebruit heb waren scherp genoeg om vis te vangen
de ééne werd wat vluger bot als den andere, en haak X was wa sterker dan haak Y.
maar denk dat iedereen een voorkeur heeft (en die kan na verloop van tijd veranderen) en niet elke haak is geschikt in elke situatie, dus verschilende haak model in je armery is belangrijk (vind ik persoonlijk) ...
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Scherpte van de haak! (onderzoek)   Scherpte van de haak! (onderzoek) Icon_minitime

Scherpte van de haak! (onderzoek)
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» onderzoek visbestand
» Gebruik type haak en waarom
» nieuwe montage haak???

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: Tips & Tricks-
Ga naar: