Ik hoop dat ze geen vissen overzetten tussen de 2 verschillende vijvers , straks eens gaan piepen...
Ludovic Hollevoet
Aantal berichten : 124 Leeftijd : 38 Woonplaats : Aartrijke Hobby’s : goalkeeper, carpfishing Registration date : 07-10-09
Onderwerp: Re: onderzoek visbestand do okt 27, 2011 7:22 am
morgen is het de laatste dag van hun onderzoek, dus.... die vissen zullen wel rap weer bij hun positieven zijn + dat ze terug op krachten moeten komen, dus ...eten...
Steve Maes
Aantal berichten : 297 Leeftijd : 48 Woonplaats : Antwerpen Hobby’s : vissen, voetbal, honden, aquarium Registration date : 16-08-08
Onderwerp: Re: onderzoek visbestand za okt 29, 2011 11:45 am
Gisteren eens gaan kijken. Het was een Nederlandse firma die bezig was. Donderdag hadden ze drie grote fuiken uitgezet... Vrijdagochtend bleken er twee fuiken gestolen te zijn
Jean-Pierre Ketelslegers
Aantal berichten : 351 Leeftijd : 71 Woonplaats : Diepenbeek Hobby’s : vissen en fietsen Registration date : 20-10-08
Onderwerp: Re: onderzoek visbestand za okt 29, 2011 5:14 pm
Hoe is het met de visstand gesteld ?
Steve Maes
Aantal berichten : 297 Leeftijd : 48 Woonplaats : Antwerpen Hobby’s : vissen, voetbal, honden, aquarium Registration date : 16-08-08
Onderwerp: Re: onderzoek visbestand za okt 29, 2011 6:23 pm
Volgens die mannen is het te vroeg om iets zinnigs te zeggen vooraleer de resultaten door het labo geanaliseerd worden In ieder geval, er zitten minstens 10 verschillende soorten.
Op de grote vijver heb ik ze gigantisch veel grote paling zijn afhalen met die fuik, ook veel voorn (riet en blank) en kleine baars. Bijna geen brasem heel de week, wel op de grote vijver 3 karpersvan (met electriciteit), lauw en snoek.
De bootjesvijver moet zeer dringend uitgebaggerd worden. Heel veel snoek daar (heb al verscheidene snoekjes gevangen daar met een fluo popup).
Toffe gasten in ieder geval die Hollanders. Best wel knap hoe ze met de vissen omgaan, zorgvuldig en met respect voor het kleinste visje ! Ze hadden nog nooit meegemaakt dat er fuiken gestolen worden. Ik heb ze die ene fuik uit het water zien halen, eigenlijk zijn het drie fuiken achter elkaar, verbonden met een touw. Nu dat haal je niet zomaar '123' uit het water en al zeker niet zonder boot. Ongelooflijk eigenlijk, het park wordt 's avonds afgesloten voor auto's...
Het is een goeie zaak dat eindelijk terug wat beweging in het vijverbeheer van de Rivierenhof komt, er is jaren niet naar omgekeken. Geen uitzettingen, omgevallen bomen blijven liggen. Vissers zijn er nog op één hand te tellen, wedstrijden worden er niet meer gehouden wegens te tegenvallende vangsten.
Er stond ook een palingvissers bij, de man kon zijn ogen niet geloven bij het zien van die palingen. Hij had dit jaar amper een paling kunnen vangen zei hij. Hij kreeg de tip mee om af te stappen van voorn als aasvis en kleine baars te gebruiken.
Content dat ik er graakt ben...
Steve Maes
Onderwerp: Re: onderzoek visbestand di nov 01, 2011 9:47 am
man man niet te geloven .... leuk te horen dat er veel snoek op de bootjes vijver zit!! (weet je iets van grote baarzen??)
Steve Maes
Onderwerp: Re: onderzoek visbestand di nov 01, 2011 5:16 pm
@ Tommy Op den bootjesvijver weet ik niks van grote baars.
In de fuik van de grote vijver zaten twee serieuze beren van baarzen (en oneindig veel kleintjes). Ik weet van vroeger dat er wel grote baars opzat. Met de vaste stok, wanneer de beten stilvielen, ving je vaak een deftige baars. De laatste jaren krioelt het er van kleine baars, een nachtmerrie voor witvissers (haak volledig binnenslikken).
@Jerry Noem eens 1 water in het Antwerpse waar er tegenwoordig geen platkoppen de boel verzieken. Als ge eens in den Decathlon zijt, passeer eens langs de visafdeling. Ge waant u in Oost-Europa
Tommy De Cleen Admin
Aantal berichten : 1782 Leeftijd : 54 Woonplaats : Hoboken Hobby’s : karpervissen Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: onderzoek visbestand di nov 01, 2011 9:38 pm
zanko schreef:
@ Tommy Op den bootjesvijver weet ik niks van grote baars.
In de fuik van de grote vijver zaten twee serieuze beren van baarzen (en oneindig veel kleintjes). Ik weet van vroeger dat er wel grote baars opzat. Met de vaste stok, wanneer de beten stilvielen, ving je vaak een deftige baars. De laatste jaren krioelt het er van kleine baars, een nachtmerrie voor witvissers (haak volledig binnenslikken).
@Jerry Noem eens 1 water in het Antwerpse waar er tegenwoordig geen platkoppen de boel verzieken. Als ge eens in den Decathlon zijt, passeer eens langs de visafdeling. Ge waant u in Oost-Europa
ik ben geen platkop en ga ook wel is naar den decathlon (ook vis grief kopen) maar tis waar ze vissen en eten alles leeg ... jammer genoeg (doen ze hier niets aan!!) int kort ga ik is naar daar proberen ...om zonen beer van een baars te vangen .....