Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Crunch effect

Ga naar beneden 
+2
Tino Musschoot
Steven Deschrijver
6 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




Crunch effect Empty
BerichtOnderwerp: Crunch effect   Crunch effect Icon_minitimedi dec 09, 2008 10:48 am

voor de zelf rollers onder de leden, kan ik jullie wel aanraden om de schelpen
van de gebruikte eieren (voor het maken van je boillies) niet weg te gooien, maar te gebruiken
in de mix, karper houd er naamelijk zijn aas te crunchen.
en de eischelpen helpen daar bij, en ze hebben nog de eigenschap van calcium te bevaten
wat weer goed is voor de karper .....


Laatst aangepast door Blackwater op di dec 09, 2008 5:25 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Steven Deschrijver

Steven Deschrijver


Man Aantal berichten : 309
Leeftijd : 37
Woonplaats : kluisbergen
Hobby’s : weekends aan een stuk karperen
Registration date : 20-04-08

Crunch effect Empty
BerichtOnderwerp: Re: Crunch effect   Crunch effect Icon_minitimedi dec 09, 2008 10:54 am

zo is dat tommy waar ik mijn boilies laat draaien kan je kiezen met kroks of zonder
voor mij tliefst me kroks!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Tino Musschoot

Tino Musschoot


Man Aantal berichten : 288
Leeftijd : 44
Woonplaats : Zwijnaarde
Hobby’s : vissen en honden
Registration date : 22-09-08

Crunch effect Empty
BerichtOnderwerp: Re: Crunch effect   Crunch effect Icon_minitimedi dec 09, 2008 10:58 am

Wordt inderdaad veel gedaan maar is natuurlijk een sneeuwbaleffect want als het er veel doen ben je beter af zonder de schelpen maar ben je er als de eerste bij kan je er mooie dingen mee doen!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.triggerbaits.nl
Gast
Gast




Crunch effect Empty
BerichtOnderwerp: Re: Crunch effect   Crunch effect Icon_minitimedi dec 09, 2008 10:58 am

In het verleden al te vaak gedaan jah. Is weer te lang geleden eigenlijk. Moet bij de volgende lading d'r maar eens bijkappen se...
Men vergeet zo vaak zulke simpele maar doeltreffende dingen hé...

Thanks voor de update alweer.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Crunch effect Empty
BerichtOnderwerp: Re: Crunch effect   Crunch effect Icon_minitimedi dec 09, 2008 11:01 am

Tja Tino, ik weet het maar je weet maar nooit he, niet iedereen gebruikt het he.
Terug naar boven Ga naar beneden
Wim Van Overloop

Wim Van Overloop


Man Aantal berichten : 104
Leeftijd : 46
Woonplaats : Belsele
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 03-12-08

Crunch effect Empty
BerichtOnderwerp: Re: Crunch effect   Crunch effect Icon_minitimedi dec 09, 2008 12:00 pm

Vermaal steeds mijn eierschelpen onder mijn mix.Geeft een chrunch effect maar ook een grovere structuur.
Geloof dat oesterschelpen in uw mix draaien ook een positieve invloed heeft Question Question Question ivm calcium Question iemand ervaring mee Question Of er meer over weet scratch
wim Cool
Terug naar boven Ga naar beneden
bart polyn

bart polyn


Man Aantal berichten : 806
Leeftijd : 42
Woonplaats : Heusden
Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's
Registration date : 19-08-08

Crunch effect Empty
BerichtOnderwerp: Re: Crunch effect   Crunch effect Icon_minitimedi dec 09, 2008 12:52 pm

Euhm nu ga ik mss iets heel stoms zeggen maar ik geloof daar niet echt in!!neem bv dezelfde mix de ene met eierschelpen in en de ander zonder.Denken jullie dat ge meer runs gaat krijgen op die boile waar er eierschelpen inzitten?ik kan da moeilijk geloven!!Wat wel niet wegneemt dat eierschalen vol calcium zitten en dus zeker op zich niet slecht zijn voor onze vriend de karper!!
grtzzzzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Crunch effect Empty
BerichtOnderwerp: Re: Crunch effect   Crunch effect Icon_minitimedi dec 09, 2008 2:00 pm

Baad het niet dan schaad het niet, maar er is een aas firma die
enkele mixen met eggshell in hun gamma hebben, tzal niet voor niets zijn dat het zo goed verkoopt.
Ken enkele gasten die er mee vissen Wink

http://www.poacherbaits.co.uk/boilies2.htm
Terug naar boven Ga naar beneden
Tino Musschoot

Tino Musschoot


Man Aantal berichten : 288
Leeftijd : 44
Woonplaats : Zwijnaarde
Hobby’s : vissen en honden
Registration date : 22-09-08

Crunch effect Empty
BerichtOnderwerp: Re: Crunch effect   Crunch effect Icon_minitimedi dec 09, 2008 2:06 pm

Met het crunsheffect ga je meer vissen over de streep trekken tot daadwerkelijk azen bart want horen en zien eten doet eten,niet meer of niet minder!Vissen zijn nu eenmaal gewoon dat het kraakt want de meeste natuurlijke bronnen waarvan ze leven doen dat ook bv; driehoeksmosselen om er één op te noemen!Het succes ervan is dat veel meer vissen azen en daardoor vlugger in de fout gaan wat leidt tot meer runs.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.triggerbaits.nl
Gast
Gast




Crunch effect Empty
BerichtOnderwerp: Re: Crunch effect   Crunch effect Icon_minitimedi dec 09, 2008 2:38 pm

Denk Dat er vele onder ons niet echt stilstaan waarom ze meer vangen of minder dan andere!!
meestal ist de rig, stek de manier van vissen waar ze het op steken!!
maar verder dan dat kijken ze niet, en dan word een grote waaier aan dingen over het hoofd gezien
Terug naar boven Ga naar beneden
bart polyn

bart polyn


Man Aantal berichten : 806
Leeftijd : 42
Woonplaats : Heusden
Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's
Registration date : 19-08-08

Crunch effect Empty
BerichtOnderwerp: Re: Crunch effect   Crunch effect Icon_minitimedi dec 09, 2008 2:41 pm

Ok Tino ik kan je volgen en hetgeen je zegt zien eten doet eten ben ik het 100 procent met je eens!!Ma volgens mij maakt een vis dus wel degelijk het verschil tussen een driehoeksmossel dat kraakt en een boilie of die nu kraakt of niet!!Ik ben wel van het gedacht dat als je de enige bent op een water die zo vist,je wel een visje meer kan vangen,maar dan niet omdat het kraakt,maar simpelweg omdat je boile wat anders is dan de anderen!!
grtzzzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Tino Musschoot

Tino Musschoot


Man Aantal berichten : 288
Leeftijd : 44
Woonplaats : Zwijnaarde
Hobby’s : vissen en honden
Registration date : 22-09-08

Crunch effect Empty
BerichtOnderwerp: Re: Crunch effect   Crunch effect Icon_minitimedi dec 09, 2008 3:28 pm

bart polyn schreef:
Ok Tino ik kan je volgen en hetgeen je zegt zien eten doet eten ben ik het 100 procent met je eens!!Ma volgens mij maakt een vis dus wel degelijk het verschil tussen een driehoeksmossel dat kraakt en een boilie of die nu kraakt of niet!!Ik ben wel van het gedacht dat als je de enige bent op een water die zo vist,je wel een visje meer kan vangen,maar dan niet omdat het kraakt,maar simpelweg omdat je boile wat anders is dan de anderen!!
grtzzzzzzz
Het kraken geeft juist het effect want als er vissen in de buurt zwemmen gaan ze vlugger geneigd zijn om ook iets van de hooiberg mee te pikken en hoe meer er azen hoe beter!Het kraken geeft een signaal naar andere vissen toe dat er iets te eten valt!Dat uw boilie er anders uitziet doet er gene fuck aan maar het is het cruncheffect dat ze ten eerste triggert en ten tweede heel dicht aanleunt tegen natuurlijk voedsel wat ook kraakt!Waarom denk je dat tijgers en kemp zo succesvol zijn? Omdat ze ook hetzelfde kraakeffect teweegbrengen wat nieuwschierigheid veroorzaakt en ze vlugger de stap zetten dan om het aas op te nemen!Hoe sneller ze dit doen hoe vlugger de meute erop inspringt en ook begint azen!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.triggerbaits.nl
Gast
Gast




Crunch effect Empty
BerichtOnderwerp: Re: Crunch effect   Crunch effect Icon_minitimedi dec 09, 2008 3:39 pm

Tino schreef:
Waarom denk je dat tijgers en kemp zo succesvol zijn? Omdat ze ook hetzelfde kraakeffect teweegbrengen wat nieuwschierigheid veroorzaakt en ze vlugger de stap zetten dan om het aas op te nemen!Hoe sneller ze dit doen hoe vlugger de meute erop inspringt en ook begint azen!

Hier ben ik het deels met eens. Ik denk dat het grootste succes van de tijgers en kemp nog altijd het uitlekgehalte van de oliën is waardoor er het meeste attractie uit voort komt.

grtz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Crunch effect Empty
BerichtOnderwerp: Re: Crunch effect   Crunch effect Icon_minitimedi dec 09, 2008 4:02 pm

Kristof Van Aert schreef:
Tino schreef:
Waarom denk je dat tijgers en kemp zo succesvol zijn? Omdat ze ook hetzelfde kraakeffect teweegbrengen wat nieuwschierigheid veroorzaakt en ze vlugger de stap zetten dan om het aas op te nemen!Hoe sneller ze dit doen hoe vlugger de meute erop inspringt en ook begint azen!

Hier ben ik het deels met eens. Ik denk dat het grootste succes van de tijgers en kemp nog altijd het uitlekgehalte van de oliën is waardoor er het meeste attractie uit voort komt.

grtz
Ja, het is dus een 'geheel' dat maakt dat hemp of weet ik wat, beter is. Doe gewoon het zelfde met de boilies.
Ik zeg niet hoe meer hoe beter (additifs en magishe poeders ..Rolling Eyes ) ... gewoon denken wat beter kan zijn, en dit crunch effect is positief en zoiezo beter. Soms zal het meschien het olie zijn dat doet dat de meeste vissen u aas zone vinden en soms zal het door het crunch effect zijn ... denk maar aan winter en zomer (t°) + nog een heele boel andere redenen
Terug naar boven Ga naar beneden
Tino Musschoot

Tino Musschoot


Man Aantal berichten : 288
Leeftijd : 44
Woonplaats : Zwijnaarde
Hobby’s : vissen en honden
Registration date : 22-09-08

Crunch effect Empty
BerichtOnderwerp: Re: Crunch effect   Crunch effect Icon_minitimedi dec 09, 2008 4:10 pm

Kristof Van Aert schreef:
Tino schreef:
Waarom denk je dat tijgers en kemp zo succesvol zijn? Omdat ze ook hetzelfde kraakeffect teweegbrengen wat nieuwschierigheid veroorzaakt en ze vlugger de stap zetten dan om het aas op te nemen!Hoe sneller ze dit doen hoe vlugger de meute erop inspringt en ook begint azen!

Hier ben ik het deels met eens. Ik denk dat het grootste succes van de tijgers en kemp nog altijd het uitlekgehalte van de oliën is waardoor er het meeste attractie uit voort komt.

grtz
Zal inderdaad ook wel helpen maar hoe komt het dat tijgers en kemp in de winter ook goed scoren en dat terwijl het uilekgehalte niet veel meer zal voorstellen bij koude watertemperaturen??
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.triggerbaits.nl
Gast
Gast




Crunch effect Empty
BerichtOnderwerp: Re: Crunch effect   Crunch effect Icon_minitimedi dec 09, 2008 4:17 pm

Tino schreef:
Kristof Van Aert schreef:
Tino schreef:
Waarom denk je dat tijgers en kemp zo succesvol zijn? Omdat ze ook hetzelfde kraakeffect teweegbrengen wat nieuwschierigheid veroorzaakt en ze vlugger de stap zetten dan om het aas op te nemen!Hoe sneller ze dit doen hoe vlugger de meute erop inspringt en ook begint azen!

Hier ben ik het deels met eens. Ik denk dat het grootste succes van de tijgers en kemp nog altijd het uitlekgehalte van de oliën is waardoor er het meeste attractie uit voort komt.

grtz
Zal inderdaad ook wel helpen maar hoe komt het dat tijgers en kemp in de winter ook goed scoren en dat terwijl het uilekgehalte niet veel meer zal voorstellen bij koude watertemperaturen??

Doordat uw partikels reeds gekookt zijn gaan deze blijven uitlekken. Ongeacht het seizoen. Enkel zal dit in de zomer sneller gebeuren dan in de winter, maar daar gebeurt het ook. Mss dat het daarom wel is dat een tijgernoot in de winter soms beter scoort dan een boilie. De olie komt dan heel langzaam vrij, dus mss een langduriger effect dan een boilie?

grtz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Crunch effect Empty
BerichtOnderwerp: Re: Crunch effect   Crunch effect Icon_minitimedi dec 09, 2008 4:35 pm

toch zo leuk dat die meningen zo uiteen lopen!! cheers cheers
de olie zal wel een effect hebben, maar het crunch effect word onderschat.

zie hier enkel ingridienten met het crunch effect

Crunch effect Crunchy-Kelp-Meal_th_LRG

Crunch effect Fine-Oyster-Shell_th_LRG

Crunch effect Meggablend-Red_th_LRG

Crunch effect Crushed-Hemp_th_LRG

Crunch effect Dried-Insect-Meal_th_LRG

Crunch effect Supernaturals_th_LRG


Laatst aangepast door Blackwater op di dec 09, 2008 5:25 pm; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Crunch effect Empty
BerichtOnderwerp: Re: Crunch effect   Crunch effect Icon_minitimedi dec 09, 2008 4:39 pm

Kristof Van Aert schreef:
Doordat uw partikels reeds gekookt zijn gaan deze blijven uitlekken. Ongeacht het seizoen. Enkel zal dit in de zomer sneller gebeuren dan in de winter, maar daar gebeurt het ook. Mss dat het daarom wel is dat een tijgernoot in de winter soms beter scoort dan een boilie. De olie komt dan heel langzaam vrij, dus mss een langduriger effect dan een boilie?

grtz


Kristof, soak is een boilie in olie, en gooi die maar in water onder de 8-10°C , kijk is na een uur ofzo, precies een aardappeltje vol mayonaise ....

Olie dat uit een particle lekt in koud water ? nee, en zelfs als het gebeurt via micro drupels heeft het echt niets te maaken met de attractie als het water boven de 18°C is Ik ben ervan overtuigd, als ik moest kiezen tussen olie effect of crunch effect ... in de winter kies ik liever het crunch effect!
Terug naar boven Ga naar beneden
Tino Musschoot

Tino Musschoot


Man Aantal berichten : 288
Leeftijd : 44
Woonplaats : Zwijnaarde
Hobby’s : vissen en honden
Registration date : 22-09-08

Crunch effect Empty
BerichtOnderwerp: Re: Crunch effect   Crunch effect Icon_minitimedi dec 09, 2008 4:58 pm

Ik ben er toch ook vrij zeker van dat er geen olieen meer uitwasemen uit uw hennep in de winter hoor en dat geldt ook voor tijgers!Daarom dat partikels het zomeraas bij uitstek is omdat de watertemperatuur ook hoog is!Ik zal in de winter ook nooit partikels inzetten buiten wat zachte mais en dan ook maar een handje.Een taktiek die ik s'winters veel gebruik is garnalenpasta(trassie) tussen mijn grippas kneden en dat werkt super goed!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.triggerbaits.nl
Gast
Gast




Crunch effect Empty
BerichtOnderwerp: Re: Crunch effect   Crunch effect Icon_minitimedi dec 09, 2008 5:18 pm

Hier nog wat Crunch ingredienten, wat de mosseltjes betreft, ik gebruik ze dan gewoon in stickmix ... of groffe method voor op de rivier.

Crunch effect 400037Dressen

Crunch effect 924189mini_pellets

Crunch effect 451406Vers_a_soie

Pellets vind ik ook goed in bollen, maar natuurlijk na een paar uurtjes zijn ze ook weer mals
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Crunch effect Empty
BerichtOnderwerp: Re: Crunch effect   Crunch effect Icon_minitimewo dec 10, 2008 9:05 am

Ja zo'n discussie is altijd wel eens leuk Tommy. Zo zie je maar dat niet iedereen overal dezelfde mening over heeft. Wat het cruncheffect zelf betreft ben ik het wel eens. Dit kan zo ie zo het verschil maken. Zeker bij een grotere voerstek. Enkel over het gebruik van de partikels blijf ik bij mijn mening.

grtz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Crunch effect Empty
BerichtOnderwerp: Re: Crunch effect   Crunch effect Icon_minitimewo dec 10, 2008 10:30 am

Gilles schreef:
Kristof Van Aert schreef:
Doordat uw partikels reeds gekookt zijn gaan deze blijven uitlekken. Ongeacht het seizoen. Enkel zal dit in de zomer sneller gebeuren dan in de winter, maar daar gebeurt het ook. Mss dat het daarom wel is dat een tijgernoot in de winter soms beter scoort dan een boilie. De olie komt dan heel langzaam vrij, dus mss een langduriger effect dan een boilie?

grtz


Kristof, soak is een boilie in olie, en gooi die maar in water onder de 8-10°C , kijk is na een uur ofzo, precies een aardappeltje vol mayonaise ....

Olie dat uit een particle lekt in koud water ? nee, en zelfs als het gebeurt via micro drupels heeft het echt niets te maaken met de attractie als het water boven de 18°C is Ik ben ervan overtuigd, als ik moest kiezen tussen olie effect of crunch effect ... in de winter kies ik liever het crunch effect!

Helemaal mee eens, tijdens de warme periodes, kun je de vissen rijkelijk versieren met oliëen die verticaal werken bvb, om zodoende de vissen uit de toplaag onder te krijgen. Maar één maal de watertemp zakt, is deze olie niets meer waard. Dan komt mijns inziens ook het crunchige etc aan bod. Weinig voer, klein aas en crunchig is dan de boodschap. Maar vergeet de made ook niet hé...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Crunch effect Empty
BerichtOnderwerp: Re: Crunch effect   Crunch effect Icon_minitimewo dec 10, 2008 1:11 pm

Ah oke. Kdacht da er in de winter ook nog wel een oliegehalte of dergelijke opgelost werd aangezien ik op single tijger ok meer beten kreeg dan op bollen en dergelijke. Dacht dat daaraan te kunnen verklaren. Maar zal dan waarschijnlijk wel niet zo zijn. Weet ook wel dat het uitlekgehalte dan minder was, ma totaal niks vond ik ma raar. Dan zal de factor geluk telkens meegespeeld hebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
bart polyn

bart polyn


Man Aantal berichten : 806
Leeftijd : 42
Woonplaats : Heusden
Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's
Registration date : 19-08-08

Crunch effect Empty
BerichtOnderwerp: Re: Crunch effect   Crunch effect Icon_minitimewo dec 10, 2008 7:35 pm

Ook weer een hele hoop bijgeleerd hier!!!Kga me er echt eens met bezig houden!!!Ik dacht voornamelijk dat de olieën de meeste aantrekkingskracht gaven!!IMaar als ik wat verder kijk en denk en jullie reacties in achting neem zou het wel goed kunnen dat het kraken een niet te onderschatten factor is!!! Cool
grtzzzzzzzzzzzz Bart
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Crunch effect Empty
BerichtOnderwerp: Re: Crunch effect   Crunch effect Icon_minitimedo dec 11, 2008 12:19 pm

Kristof Van Aert schreef:
Ah oke. Kdacht da er in de winter ook nog wel een oliegehalte of dergelijke opgelost werd aangezien ik op single tijger ok meer beten kreeg dan op bollen en dergelijke. Dacht dat daaraan te kunnen verklaren. Maar zal dan waarschijnlijk wel niet zo zijn. Weet ook wel dat het uitlekgehalte dan minder was, ma totaal niks vond ik ma raar. Dan zal de factor geluk telkens meegespeeld hebben.

Hier wat mee info over :


Analysis: TigerNut
23 % Fats (oils)
21 % Glucoses
4 % Proteins (400 kcal /100 Energy)


Ik vind de tijger noot niet echt een olie achtige particle, zoveel oplosbaare olie bevat die toch niet .... Als ik mijn tijgernooten klaar maak en bekijk na een paar daagen en ook opeet vind ik die echt niet 'vet' ofzo ... jullie wel ? Het attractief van een Tijgernoot zit toch in het feit dat die toch veel suikers (en deze keer wel oplosbaar) bevat ... als jullie u Tijgernooten in een emmer laaten denk ik niet dat er een laagje olie boven komt maar eerder een alkohol geur en smaak komt ... of ben ik de enige ? Is net zoals met maïs ... is gewoon fermentatie.

En daarom is vissen met Tijgernooten in de winter echt niet slecht ! Net zoals Maples en Maïs vind ik dit super particles voor in koud water te vissen, die oplosbaare suikers zijn na de fermentatie (kijk is op wikipedia ofzo) nog 'suikers' maar onder een alkohol (ethyl vorm, net zoals sommige flavours) en dit is de max in koud water ... !

Ik vind Kemp en PeaNuts particles die vet zijn, en die gebruik ik liefst niet in koud water als ik niet weet waar de vis ligt, als ik het wel weet dan twijfel ik niet en krijgen ze zoiezo Kemp op hun snuit, olie of niet ...

Analysis: Kemp
32 % Fats
32 % Glucoses (vezels onder de vorm C6H12O6 = cellulose)
23 % Proteins (8 verschillende AA)


Zelfs als de TigerNut het woord Noot bevat vind ik het eerder een zoete particle dan een vette ... Zijn jullie daarmee eens of vinden jullie TijgerNooten vet ?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Crunch effect Empty
BerichtOnderwerp: Re: Crunch effect   Crunch effect Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Crunch effect
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» effect van de luchtdruk op het aasgedrag

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: The Candy Store-
Ga naar: