Ik heb deze week een onderlijn met Leadcore gemaakt ! Ik heb mijn lussen zelf gemaakt en na afloop heb ik de lussen behandeld met wat secondenlijm ! Nu is mijn vraag of de geur van die lijm de karpers niet zou afschrikken ? Wat denken jullie ervan ?
Mvg waldo
Gast Gast
Onderwerp: Re: Secondenlijm ! wo apr 09, 2008 7:46 pm
Ik gebruik het nooit, en zal het ook nooit gebruiken om mijn rigs te maken.
die leadcore lussen moet echt niet vastlijmen, dat heeft geen zien en is niet nodig
Gast Gast
Onderwerp: Re: Secondenlijm ! do apr 10, 2008 5:19 am
ik gebruik het dan weer altijd en ken nog een paar gasten die hun knopen altijd afwerken met een druppeltje secondelijm. Volgens mij is de geur redelijk vlug verdwenen en moest ik echt twijfelen dan zou ik het niet gebruiken,maar het geeft me een extra zeker gevoel wanneer ik mijn knopen zo behandel. Denk dat de meningen hierover verdeeld zullen zijn met voor en tegenstanders.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Secondenlijm ! do apr 10, 2008 8:33 am
Thanks Tommy en Peter !
Mvg waldo
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: Secondenlijm ! do apr 10, 2008 5:25 pm
De meningen zullen inderdaad verdeeld zijn, ik kan Tommy geen ongelijk geven, maar ik durf toch ook regelmatig wat secondenlijm gebruiken.... Ik gebruik het niet veel hoor, op een bungee-rigje, op andere knopen praktisch nooit, een knoop moet zo blijven zitten anders is hij gewoon weg niet goed gelegd....das toch mijn bescheiden mening!
Als ik dus lijm gebruik, denk ik niet dat de geur de vissen zal afschrikken, ik heb toch nog geen slechte ervaringen opgedaan Grtzzzzzzzzzzzzz
Gast Gast
Onderwerp: Re: Secondenlijm ! do apr 10, 2008 5:48 pm
Seconde lijm kan een lijn broos maken, en deze kan dan breken. ik heb in al de jaren nog nooit geen lijm gebruikt, dus waarom zou ik!! kwa geur wel, als sigareten rook al niet goed is zal de geur van lijm zeker niet goed zijn .....
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: Secondenlijm ! do apr 10, 2008 7:52 pm
Daarom ben ik gestopt met roken en met lijm snuiven ...
Maar daar zit zeker wel waarheid in, dat de geur de vissen, op bepaalde wateren, wel zal afstoten...ik gebruik het dan ook zelden...maar op wateren waarvan ik weet dat het niet echt een verschil zal maken, zal ik om mezelf wat zekerheid te geven, toch een druppeltje gebruiken... Grtzzzzzzzzzzzzzzzz
Dario Beerten
Aantal berichten : 309 Leeftijd : 38 Woonplaats : Wilrijk Hobby’s : Karpervissen, Webdesign, Powertrainen... Registration date : 27-03-08
Onderwerp: Re: Secondenlijm ! do apr 10, 2008 8:43 pm
Ik gebruik ook geen lijm om knopen beter vast te maken of om zekerder te zijn dat ze vaster zitten. Is volgens mij voor niets nodig, en knoop die goed gelegd is is stevig genoeg, naar mijn mening
Vroeger gebruikte ik vaak lijm op mijn knopen maar ik kreeg last van lijnbreuk . Telkens net na de knoop . Had vanalles geprobeerd en pas toen ik stopte met lijm was mijn probleem verholpen . Bij deze moet ik tommy dus gelijk geven . Lijm maakt idd de lijn broos . Grt
Gast Gast
Onderwerp: Re: Secondenlijm ! za apr 12, 2008 2:50 am
Hi,
Tommy, sorry, maar ik ga niet akkoord; Om te beginnen, staat en valt alles - zoals je zelf zegt - met "vertrouwen"
Op knopen, dat zie je van hier (die moeten gewoon goed gelegd zijn), maar bij het lussen van een stuk leadcore voel ik me toch safer met dat naaldpuntje secondenlijm; Misschien gaat dat gevoel ooit over, misschien ook niet.
En van die lucht of dat brosser worden, daar geloof ik niet echt in; De lucht die wij ruiken zijn de vluchtige komponenten die verdampen als je lijm aan het drogen is; die zijn snel weg. En wat dat brosser worden betreft; bij teveel gebruik van de lijm wordt er een stukje verhard; op zich is dat fout (gebruik gewoon wat minder lijm) maar structureel verliest dat geen sterkte.
Ieder zijn ding: jij kan best zonder; zoveel te beter. Ik daarentegen (nog) niet, ook goed.
Er zijn trouwens andere toepassingen waarvoor ik nog geen alternatief heb, bijv. bij een paar zelf bedachte ( en dus experimenteel nieuwe) rigjes.
Kortom, het heeft voor mij best wel zijn nut bij bepaalde situaties. . .
Gast Gast
Onderwerp: Re: Secondenlijm ! za apr 12, 2008 5:07 am
Kan zijn Michel, en als jij daar je vertrouwe in vind zoveel te beter he. ik gebruik het nooit, en heb nog nooit geen probleem gehad (waarvan ik denk als ik nu seconde lijm had gebruikt was dat niet gebeurd)
nu ga ik vissen ze, tot later vandaag boys!!
Gast Gast
Onderwerp: Re: Secondenlijm ! wo apr 16, 2008 5:25 am
Tommy,ik heb nog maar 1 keer gedacht" dat was niet gebeurd als ik geen seconde lijm had gebruikt" en dat was toen ik mijn vingers aan elkaar had geplakt
Gast Gast
Onderwerp: lijm zo jun 29, 2008 9:47 am
hoe werkt lijm in het algemeen wat ik van lijm weet dat is wat ik heb geleerd van een monteur die bij fokker vliegtuigen werkte als je lijm gebruikt lost de lijm altijd een laagje van het matrial op om tekunnen lijmen dat is vooral bij kunststoffen zo voor een knop zal ik het nooit gebruiken ik zou groen en geel worden als daar mijn knop op breekt
Tom Daelemans
Aantal berichten : 670 Leeftijd : 44 Woonplaats : In Tisselt aant water Hobby’s : Karpervissen/Voetbal/Kickeren/... Registration date : 14-04-08
Onderwerp: Re: Secondenlijm ! zo jun 29, 2008 10:31 am
Voor de lussen van leadcore is het echt niet nodig hoor... Probeer maar eens met een tang aan de wartel de lus los te vrikken... Zit zo vast al iets!