Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 De perfect thropy shot

Ga naar beneden 
+7
De Poorter Kim
Ivan De Ridder
de pauw david
Antonie De Naeghel
Igor Van Waesberghe
Jeffrey Benoot
Dario Beerten
11 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Gast
Gast




De perfect thropy shot - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De perfect thropy shot   De perfect thropy shot - Pagina 2 Icon_minitimewo apr 21, 2010 10:16 pm

Een lens van vroegere analoge toestellen kan je niet vergelijken met deze van de digitale spiegelreflex toestellen.Je moet dat altijd vermenigvuldigen x 1.6.Dus iemand die graag zijn foto,s maakt met een 35 mm lens moet zijn digitale lens instellen op +- 22 mm. Als je de lens op 18 mm zet heb je ongeveer een breedhoek van 28 mm die je met oude analoge spiegelreflexen maakte.Simpel maar tis maar een weten.Mijn maat kocht een nieuwen canon 400 d maar wou met zijn oude lens verder werken.Was eigenlijk een groothoek 28 mm maar doordat hij digital werkte kwam ie uit op +- 45 mm.Ik ging eens gaan foto,s nemen nadat ie een supernacht had ,19 kg - 20 kg - 23 kg en een 24 kg en op zijn foto waren het net viskes tss de 10 en 15 kg.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De perfect thropy shot - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De perfect thropy shot   De perfect thropy shot - Pagina 2 Icon_minitimedo apr 22, 2010 7:23 am

hoe het allemaal werkt weet ik niet perfect, maar kweet één ding dat men vis picsaltijd goed zijn en volgens mij niet overdreven (hoop ik toch niet).
als een vis bij mij 19.9kg = rond ik niet af naar boven of als hij groter toont op de foto, ga ik niet uit de boll en maak ik er 22 of 25kg van, dat hoefd niet voor mij, ik ga vooral vissen omdat ik het graag doe (en wil dan wel perfecte plaatjes als ik iets van, groot of klein) ...
Terug naar boven Ga naar beneden
de pauw david

de pauw david


Man Aantal berichten : 356
Leeftijd : 43
Woonplaats : merelbeke
Hobby’s : fitness en vissen uiteraard
Registration date : 13-10-08

De perfect thropy shot - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De perfect thropy shot   De perfect thropy shot - Pagina 2 Icon_minitimevr apr 23, 2010 8:24 pm

dit is een voorbeeld van een vis die ik net gevangen heb van 14,6 kg getrokken op 30 mm, zo heb je eens een idee van hoe groot de vis wel lijkt tenopzichte van zen gewicht.
Ik vind deze verhouding wel ok, het belangrijkste zoals hier al eerder gezegt is dat jij zelf tevreden bent met je foto en je niet liegt over het gewicht !!!

http://picasaweb.google.com/lh/photo/xHz9ddWVLCz31REor0AP9kAoWqD3tHrmzsCFcMOzrzQ?feat=directlink

grtzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dreambaits.be
Igor Van Waesberghe

Igor Van Waesberghe


Man Aantal berichten : 447
Leeftijd : 45
Woonplaats : assenede
Hobby’s : karperen
Registration date : 15-05-08

De perfect thropy shot - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De perfect thropy shot   De perfect thropy shot - Pagina 2 Icon_minitimevr apr 23, 2010 9:25 pm

ik trek al mijn foto's met zo een 18-55 lens.op welke waarde precies weet ik niet, let eigenlijk nooit op( zal ik nu wel eens doen) als het maar een mooie foto is van de vis die gevangen geweest is. of hij nu groter of kleiner lijkt, het gewicht blijft het zelfste. als de vis er maar mooi uitkomt, het blijft tenslotte een mooie herrinering voor jezelf.


greets
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De perfect thropy shot - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De perfect thropy shot   De perfect thropy shot - Pagina 2 Icon_minitimevr apr 23, 2010 10:20 pm

David
Is dit met de 18-55 standaardlens van je canon 350 d en dan op 30 mm zetten ?
Terug naar boven Ga naar beneden
de pauw david

de pauw david


Man Aantal berichten : 356
Leeftijd : 43
Woonplaats : merelbeke
Hobby’s : fitness en vissen uiteraard
Registration date : 13-10-08

De perfect thropy shot - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De perfect thropy shot   De perfect thropy shot - Pagina 2 Icon_minitimevr apr 23, 2010 10:28 pm

Catteeuw Geert schreef:
David
Is dit met de 18-55 standaardlens van je canon 350 d en dan op 30 mm zetten ?
idd geert, ik zet men streepje juist tussen het bolletje van de 24 mm en de 35 mm van men lens.
grtzzzzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dreambaits.be
Gast
Gast




De perfect thropy shot - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De perfect thropy shot   De perfect thropy shot - Pagina 2 Icon_minitimeza apr 24, 2010 12:43 pm

Catteeuw Geert schreef:
Een lens van vroegere analoge toestellen kan je niet vergelijken met deze van de digitale spiegelreflex toestellen.Je moet dat altijd vermenigvuldigen x 1.6.Dus iemand die graag zijn foto,s maakt met een 35 mm lens moet zijn digitale lens instellen op +- 22 mm. Als je de lens op 18 mm zet heb je ongeveer een breedhoek van 28 mm die je met oude analoge spiegelreflexen maakte.Simpel maar tis maar een weten.Mijn maat kocht een nieuwen canon 400 d maar wou met zijn oude lens verder werken.Was eigenlijk een groothoek 28 mm maar doordat hij digital werkte kwam ie uit op +- 45 mm.Ik ging eens gaan foto,s nemen nadat ie een supernacht had ,19 kg - 20 kg - 23 kg en een 24 kg en op zijn foto waren het net viskes tss de 10 en 15 kg.

geert het is niet altijd maal 1.6 he! het getal waarmee je verminigvuldigd is afhankelijk van je sensor in je toestel en dit dan nog enkel als je met een crop toestel werkt... werk je met fullframe is die helemaal uit den boze...

grtz
Terug naar boven Ga naar beneden
Jean-Pierre Ketelslegers

Jean-Pierre Ketelslegers


Man Aantal berichten : 351
Leeftijd : 71
Woonplaats : Diepenbeek
Hobby’s : vissen en fietsen
Registration date : 20-10-08

De perfect thropy shot - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De perfect thropy shot   De perfect thropy shot - Pagina 2 Icon_minitimewo maa 02, 2011 3:46 pm

Misschien even offtopic :
Er was iemand op het forum die een handig middeltje toonde om foto's te maken met of zonder draadloze afstandsbediening. Ik vind het even niet terug in de verschillende topics ! Kan persoon in kwestie deze foto nog eens afdrukken ? Het toestelletje had de vorm van een nietmachientje !!

Of is er iemand die een ander voorbeeld heeft ? Het is een kwestie van af te drukken met de knie terwijl je de vis voor de lens en de camera houdt !!! Surprised Surprised
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.jempiescarpcorner.comoj.com
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen


Man Aantal berichten : 1782
Leeftijd : 53
Woonplaats : Hoboken
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 23-03-08

De perfect thropy shot - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De perfect thropy shot   De perfect thropy shot - Pagina 2 Icon_minitimewo maa 30, 2011 12:42 pm

Jean-Pierre Ketelslegers schreef:
Misschien even offtopic :
Er was iemand op het forum die een handig middeltje toonde om foto's te maken met of zonder draadloze afstandsbediening. Ik vind het even niet terug in de verschillende topics ! Kan persoon in kwestie deze foto nog eens afdrukken ? Het toestelletje had de vorm van een nietmachientje !!

Of is er iemand die een ander voorbeeld heeft ? Het is een kwestie van af te drukken met de knie terwijl je de vis voor de lens en de camera houdt !!! Surprised Surprised
raar dat niemand hier een antwoord op heeft (want dit is nu een intresante vraag van J.P.!!) ...
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.facebook.com/pages/Baitcraft-Benelux/133215373406831
Robin Vercruyssen

Robin Vercruyssen


Man Aantal berichten : 148
Leeftijd : 31
Woonplaats : Oordegem
Hobby’s : Vissen wat anders?
Registration date : 06-11-10

De perfect thropy shot - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De perfect thropy shot   De perfect thropy shot - Pagina 2 Icon_minitimewo maa 30, 2011 12:54 pm

Tommy schreef:
Jean-Pierre Ketelslegers schreef:
Misschien even offtopic :
Er was iemand op het forum die een handig middeltje toonde om foto's te maken met of zonder draadloze afstandsbediening. Ik vind het even niet terug in de verschillende topics ! Kan persoon in kwestie deze foto nog eens afdrukken ? Het toestelletje had de vorm van een nietmachientje !!

Of is er iemand die een ander voorbeeld heeft ? Het is een kwestie van af te drukken met de knie terwijl je de vis voor de lens en de camera houdt !!! Surprised Surprised
raar dat niemand hier een antwoord op heeft (want dit is nu een intresante vraag van J.P.!!) ...
Heb het ook al gezien maar dat was een soort van ballontje,waar ge met je knie moest op afdrukken.
Hier is de link Wink:
http://www.pixmania.be/be/nl/32225/art/hama/afstandafdrukker-peertje.html
grtz
Terug naar boven Ga naar beneden
Ed van Os

Ed van Os


Man Aantal berichten : 89
Leeftijd : 61
Woonplaats : Nijmegen
Hobby’s : Vissen,fotografie
Registration date : 22-03-09

De perfect thropy shot - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De perfect thropy shot   De perfect thropy shot - Pagina 2 Icon_minitimewo maa 30, 2011 4:05 pm

Goede avond,

Ooit heb ik onder de kop "foto gadgets" als eens aandacht besteed aan
het bedienen van de camera met behulp van een luchtbalg met bracket.
Weet niet of J.P. dit artikeltje bedoelde. Je kunt wel de camera bedienen
met je knie, maar het lijkt niet op een nietmachientje. Aan alleen een
balg heb je meestal niet voldoende, omdat de meeste camera's tegenwoordig
geen schroefdraad meer hebben in de ontspanknop. Vroeger hadden bijna
alle camera's dat wel ,maar tegenwoordig worden er bijna geen draadontspanners
meer gebruikt. Als je camera geen schroefdraad heeft in de ontspanknop
heb je een extra beugel ( = bracket ) nodig. Kijk mijn topic met foto's er
nog maar eens op na. Het staat bij "materiaal".

zie link naar topic http://www.decarpsaloon.com/t817-foto-gadgets?highlight=foto+gadgets

Have a nice day,Ed.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





De perfect thropy shot - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De perfect thropy shot   De perfect thropy shot - Pagina 2 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
De perfect thropy shot
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» shot rig
» Shot on the hook

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: Tips & Tricks-
Ga naar: