Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 De perfect thropy shot

Ga naar beneden 
+7
De Poorter Kim
Ivan De Ridder
de pauw david
Antonie De Naeghel
Igor Van Waesberghe
Jeffrey Benoot
Dario Beerten
11 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




De perfect thropy shot Empty
BerichtOnderwerp: De perfect thropy shot   De perfect thropy shot Icon_minitimedo sep 25, 2008 9:22 am

Om nog even terug te komen of het foto´s topic (we hebben het hier op het forum nogal over gehad)
Maar kwil het toch nog is aanhalen Exclamation Exclamation
Omdat ik zie hoeveel gasten er enorm slechte foto´s hebben (dit is geen aanval op niemand) maar gewoon een vaststeling, en omdat een foto toch eigenlijk de enige tastbare herinering is van een vangst
vind ik persoonlijk dat een foto perfect moet zijn!!

Ik weet je gaat zeggen, ja maar dat is niet gemakelijk etz etz
maar niets is minder waar, het is vrij simpel ge moet gewoon zorgen dat je een goeie plek hebt
om je foto´s te nemen (zonder rommel op de achtergrond).
een karper vasthouden is ook zo moeilijk niet (behanderl hem met respect).
ik heb hier een klein collage gemaakt met wat voor mij de perfecte foto is (er zijn er wel meer)
Maar men bedoeling is om te laten zien aan de hand van foto´s wat een perfecte foto is

http://media.putfile.com/de-perfect-thropy-shot
Terug naar boven Ga naar beneden
Dario Beerten

Dario Beerten


Man Aantal berichten : 309
Leeftijd : 37
Woonplaats : Wilrijk
Hobby’s : Karpervissen, Webdesign, Powertrainen...
Registration date : 27-03-08

De perfect thropy shot Empty
BerichtOnderwerp: Re: De perfect thropy shot   De perfect thropy shot Icon_minitimedo sep 25, 2008 2:03 pm

Dit zijn inderdaad mooie foto's!
Ik vind persoonlijk de foto's ook zeer belangerijk, het is de enige herinering dat je hebt.
Als ik kijk naar foto's van mijn vissen van vroeger en nu ... zeer groot verschil... Very Happy
Het komt neer op veel oefenen natuurlijk.
Ik zie meestal tijdens het vissen al eens rond waar ik een mooie foto kan nemen.

grtz
Dario
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De perfect thropy shot Empty
BerichtOnderwerp: Re: De perfect thropy shot   De perfect thropy shot Icon_minitimevr sep 26, 2008 9:48 pm

Idd Dario, maar blijkbaar zijn er niet veel die er zo over denken scratch scratch
Als ik somige foto´s zie dan begrijp ik het niet dat mensen daar tevreden over zijn.
of mss staan ze er niet bij stil, of anders zijn wij te kieskeurig op gebiet van onze foto´s Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot


Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 50
Woonplaats : Kortemark
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

De perfect thropy shot Empty
BerichtOnderwerp: Re: De perfect thropy shot   De perfect thropy shot Icon_minitimevr sep 26, 2008 9:52 pm

Op de meeste plaatsen is het zelfs niet moeilijk om een leuke plaats te vinden die voor de perfecte achtergrond zal zorgen, en das al de eerste stap hé, dan nog een tamelijk toestel en een vast hand...
Maar er zijn er idd die er een broertje aan dood hebben als het over rommel op de foto gaat... Rolling Eyes
Grtzzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De perfect thropy shot Empty
BerichtOnderwerp: Re: De perfect thropy shot   De perfect thropy shot Icon_minitimevr sep 26, 2008 9:59 pm

Citaat :
Op de meeste plaatsen is het zelfs niet moeilijk om een leuke plaats te vinden die voor de perfecte achtergrond zal zorgen

well maatje, ik heb al op heel veel waters gevist hier in Belgié en Frankrijk en ik vind toch altijd een perfecte plek om de foto´s te nemen.
de man die de foto´s maakt moet wel weten wat jij wil van een foto!!
maar dat zie je vlug, als je iemand zijn foto´s ziet weet je wat hij wil, ik weet zelf perfect wat ik wil en neem zo de foto´s voor andere en ze zijn altijd perfect (vind ik persoonlijk) WinkWink
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot


Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 50
Woonplaats : Kortemark
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

De perfect thropy shot Empty
BerichtOnderwerp: Re: De perfect thropy shot   De perfect thropy shot Icon_minitimevr sep 26, 2008 10:04 pm

Ik versta je volledig Wink ...ik versta soms ook niet waar sommige met hun gevangen vis kruipen... scratch
En heb de indruk dat de Engelsen en de Fransen daar aardig wat kaas van gegeten hebben, hoe meer emmers en tenten op de achtergrond, hoe liever lol! ...
En laat ons niet spreken over hoe ze de vis vastnemen No ...
Grtzzzzzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De perfect thropy shot Empty
BerichtOnderwerp: Re: De perfect thropy shot   De perfect thropy shot Icon_minitimevr sep 26, 2008 10:11 pm

tja idd maat, maar da zie je hier ook ze scratch scratch
zou mss is iets kunnen doen ivm het behandelen van vis en hoe je hem best vast neemt.
er zijn er die denken dat ze het kunnen, maar dan zie je foto´s en dan kompt de aap uit de mouw.
affraid affraid affraid ik weet het tis niet altijd simpel, maar met een beetje gezond verstan kom je heel ver!!
en goede voorbeleden genoeg .....
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot


Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 50
Woonplaats : Kortemark
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

De perfect thropy shot Empty
BerichtOnderwerp: Re: De perfect thropy shot   De perfect thropy shot Icon_minitimevr sep 26, 2008 10:15 pm

Een zwaardere vis behandelen is idd niet altijd even simpel, zeker niet als het wat wildere knapen zijn die een hele nacht in de zak gezeten hebben, maar dan vraag je toch wat hulp aan uw maten hé, op dergelijke momenten sta je meestal niet alleen hé, en wat hulp vragen om de vis wat recht te houden voor je hem optilt is geen schande, en het komt de vis ten goed ook...
Grtzzzzzzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De perfect thropy shot Empty
BerichtOnderwerp: Re: De perfect thropy shot   De perfect thropy shot Icon_minitimevr sep 26, 2008 10:22 pm

zo is da makker, maar daarom dat ik zelde vissen zak, dan heb je dat al niet voor.
en je mag niet bang zijn van een vis, want ik zie soms dat mensen schriken van de vis zijn beweging en hem gewoon laten vallen pffff scratch scratch men haar komt al recht als ik eraan denk!!!!
hoe je het moet doen kun je niet uitleggen met woorden, zoiets moet je zien.
Terug naar boven Ga naar beneden
Igor Van Waesberghe

Igor Van Waesberghe


Man Aantal berichten : 447
Leeftijd : 45
Woonplaats : assenede
Hobby’s : karperen
Registration date : 15-05-08

De perfect thropy shot Empty
BerichtOnderwerp: Re: De perfect thropy shot   De perfect thropy shot Icon_minitimeza sep 27, 2008 9:52 am

allemaal juist wat hier boven al staat, zoals dario zei , mijn fotos zijn ook veel beter dan vroeger, al doende leer je wel eh. persoonlijk vind ik wel dat ieder voor zijn eigen moet uitmaken of hij er de moeite voor doet of niet om mooie fotos te hebben van je vangsten, tzijn tenslotte je eigen vissen en niet die van een ander. als je zelf maar content bent ist al vele derest doet er niet toe. maar als het is om de kwaliteit te verbeteren zijn tips en tricks altijd nuttig natuurlijk.

juist 1 ding nooit vergeten, draag zorg voor je vis, zoals tommy al zei en waar de meeste van ons wel aan denken, hoop ik toch.

groetjes.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De perfect thropy shot Empty
BerichtOnderwerp: Re: De perfect thropy shot   De perfect thropy shot Icon_minitimeza sep 27, 2008 10:45 am

100% gelijk smirny, en dit topic was ook niet bedoeld om neerbuigend te doen tegenover ander gasten!!
Maar is ge zoals ik met die dia show bezig bent (begrijp je wel wat ik wil zeggen he).
En dat ik op deze manier mss enkele mensen ga teleurstellen als ze hun eigen niet zien in de show.
maar dat heeft niets met de persoon te maken maar met de foto´s die niet goed genoeg waren.
sorry daarvoor Embarassed Embarassed
Terug naar boven Ga naar beneden
Antonie De Naeghel

Antonie De Naeghel


Man Aantal berichten : 322
Leeftijd : 41
Woonplaats : Maldegem
Hobby’s : karpervissen, voetbal, vriendin
Registration date : 07-08-08

De perfect thropy shot Empty
BerichtOnderwerp: Re: De perfect thropy shot   De perfect thropy shot Icon_minitimeza sep 27, 2008 4:24 pm

Velen besteden er gewoon te weinig aandacht aan hoe hun vis vast te houden, waar foto's te nemen, uit verschillende hoeken, waar staat de zon,... Het is maar achteraf als je eens samen de foto's bekijkt dat men gaat merken dat er heel veel verschil kan zijn. Ik kan persoonlijk ongoocheld zijn als mijn foto's bij een schitterende vangst tegenvallen. Het is de enige herinnering die je er aan over houdt.Als je dan niemand kan bereiken en een passant moet vragen of zelf nemen, dan mag je je al gelukkig prijzen als er één goede pic bij zit. Dan heb ik het enkel over de fotograaf. Als er natuurlijk hengels, deel van een tent, rommel, andere mensen achter je op de foto staan, lijkt het zeker op niets, maar daar sta je zelf voor in.
Al doende leert men.
Grtz Antonie
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De perfect thropy shot Empty
BerichtOnderwerp: Re: De perfect thropy shot   De perfect thropy shot Icon_minitimema nov 03, 2008 11:25 am

Al doenden leert men idd.
Maar door er over te discusieren, kan het mss helpen dat andere (die er minder belang of niet bij stil staan) ook gaan op letten dat een foto wel het enige tastbare is wat ge nog over houd van een vangst!!
Terug naar boven Ga naar beneden
de pauw david

de pauw david


Man Aantal berichten : 356
Leeftijd : 43
Woonplaats : merelbeke
Hobby’s : fitness en vissen uiteraard
Registration date : 13-10-08

De perfect thropy shot Empty
BerichtOnderwerp: Re: De perfect thropy shot   De perfect thropy shot Icon_minitimezo jan 04, 2009 5:19 pm

Ik vind dit ook onzettend belangrijkTommy zeker als het voor één of ander magazine is.
Mensen die vissen trekken met een groothoek vind ik ook triestig, het is zo van kijk naar mijn dikke vissen maar eigenlijk zijn het geen dikke of allesins zijn ze minder zwaar dan ze eruitzien
Daar fop je alleen je eigen mee want iemand die weet op wat hij moet letten haalt die "slechte" foto's er zo uit

see ya

greetz
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dreambaits.be
Gast
Gast




De perfect thropy shot Empty
BerichtOnderwerp: Re: De perfect thropy shot   De perfect thropy shot Icon_minitimema jan 05, 2009 6:08 pm

groothoek lens is echt niet van toepassing als visser!!
18-55 mm objectief is perfect om goeie scherpe foto´s te nemen, en op de meeste cameras
staat ook een optie op voor micro shots te nemen (heel belangrijk voor mij) om de fotographie van rigs etz
Terug naar boven Ga naar beneden
de pauw david

de pauw david


Man Aantal berichten : 356
Leeftijd : 43
Woonplaats : merelbeke
Hobby’s : fitness en vissen uiteraard
Registration date : 13-10-08

De perfect thropy shot Empty
BerichtOnderwerp: Re: De perfect thropy shot   De perfect thropy shot Icon_minitimema jan 05, 2009 6:28 pm

Ik heb mij juist een macro lens gekocht om hele kleine dingen te kunnen trekken zoals insecten, rigs enz.
Het enige nadeel dat je bij zo een lens hebt is dat de scherpdiepte gering is. Al is dit zeker voldoende voor wat het gebruikt moet worden.
Een telelens vind ik ook heel praktisch omdat er toch veel dieren zijn die je niet goed zal kunnen vastleggen met een 18-55mm
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dreambaits.be
Gast
Gast




De perfect thropy shot Empty
BerichtOnderwerp: Re: De perfect thropy shot   De perfect thropy shot Icon_minitimema jan 05, 2009 6:33 pm

kzal het moeten doen met de 18- 55mm lens (die is standard geleverd bij de D60)
lenzen kosten te veel, om er meerdere te hebben Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
de pauw david

de pauw david


Man Aantal berichten : 356
Leeftijd : 43
Woonplaats : merelbeke
Hobby’s : fitness en vissen uiteraard
Registration date : 13-10-08

De perfect thropy shot Empty
BerichtOnderwerp: Re: De perfect thropy shot   De perfect thropy shot Icon_minitimema jan 05, 2009 6:58 pm

Blackwater schreef:
kzal het moeten doen met de 18- 55mm lens (die is standard geleverd bij de D60)
lenzen kosten te veel, om er meerdere te hebben Wink

Ze zijn idd niet goedkoop maar meer dan de moeite waard vind ik. Er zijn nattuurlijk nog andere opties hé zoals voorzetlenzen.
laat me allesins weten of je je ding kan doen op 18 mm ,ik in ieder geval niet.

see ya
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dreambaits.be
Gast
Gast




De perfect thropy shot Empty
BerichtOnderwerp: Re: De perfect thropy shot   De perfect thropy shot Icon_minitimewo apr 21, 2010 11:19 am

ik laat zeker ist weten David Wink (post was ma jan 05, 2009 9:08 pm)

P.S. en zoals beloofd David, ik kan best men ding doen met die 18-55mm lens.
kzou wel graag nog een macro lens willen, en iets voor landschapen etz etz me te treken
maar voor man/vis pics is die lens perfect (moor mij persoonlijk he) ...
Terug naar boven Ga naar beneden
de pauw david

de pauw david


Man Aantal berichten : 356
Leeftijd : 43
Woonplaats : merelbeke
Hobby’s : fitness en vissen uiteraard
Registration date : 13-10-08

De perfect thropy shot Empty
BerichtOnderwerp: Re: De perfect thropy shot   De perfect thropy shot Icon_minitimewo apr 21, 2010 5:49 pm

Blackwater schreef:
ik laat zeker ist weten David Wink (post was ma jan 05, 2009 9:08 pm)

P.S. en zoals beloofd David, ik kan best men ding doen met die 18-55mm lens.
kzou wel graag nog een macro lens willen, en iets voor landschapen etz etz me te treken
maar voor man/vis pics is die lens perfect (moor mij persoonlijk he) ...

Ja voor man-vis foto's vind ik die ook perfect het is alleen voor detail foto's zoals van rigs en insecten dat ik het gewenste effect niet kreeg.
Voor een man-vis foto trek ik altijd rond de 30 mm, dit vind ik een mooie verhouding van hoe de vis toont op de foto en het werkelijke gewicht.
Als je een vis trekt op 18 mm lijkt hij zeker 10-15 zwaarder (zoals eddy ze dus trekt) en vind ik dus niet kunnen langs de andere kant als je trekt op pakt 50 mm dan lijkt je vis een heel pak kleiner zoals hij werkelijk is en dat is dus ook niet de bedoeling denk ik.
grtzzzzzz

ps een macro lens vind ik echt de moeite, is wel prijzig maar zen geld meer dan waard !!!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dreambaits.be
Gast
Gast




De perfect thropy shot Empty
BerichtOnderwerp: Re: De perfect thropy shot   De perfect thropy shot Icon_minitimewo apr 21, 2010 7:30 pm

Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM cheers

kweet nu natuurlijk nie met welk toestel dat jullie werken maar deze is super voor macro's!!
prachtige scherpte en DOF cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
de pauw david

de pauw david


Man Aantal berichten : 356
Leeftijd : 43
Woonplaats : merelbeke
Hobby’s : fitness en vissen uiteraard
Registration date : 13-10-08

De perfect thropy shot Empty
BerichtOnderwerp: Re: De perfect thropy shot   De perfect thropy shot Icon_minitimewo apr 21, 2010 8:52 pm

spiegel schreef:
Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM cheers

kweet nu natuurlijk nie met welk toestel dat jullie werken maar deze is super voor macro's!!
prachtige scherpte en DOF cheers

ik heb de EF-s 60 mm 1:2.8 Macro USM daar kan je ook leuke foto's mee nemen Wink
grtzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dreambaits.be
Ivan De Ridder

Ivan De Ridder


Man Aantal berichten : 489
Leeftijd : 52
Woonplaats : Beveren-Waas
Hobby’s : Karpervissen / Genieten van ne goeien Duvel
Registration date : 23-12-08

De perfect thropy shot Empty
BerichtOnderwerp: Re: De perfect thropy shot   De perfect thropy shot Icon_minitimewo apr 21, 2010 8:58 pm

de pauw david schreef:
Blackwater schreef:
ik laat zeker ist weten David Wink (post was ma jan 05, 2009 9:08 pm)

P.S. en zoals beloofd David, ik kan best men ding doen met die 18-55mm lens.
kzou wel graag nog een macro lens willen, en iets voor landschapen etz etz me te treken
maar voor man/vis pics is die lens perfect (moor mij persoonlijk he) ...

Ja voor man-vis foto's vind ik die ook perfect het is alleen voor detail foto's zoals van rigs en insecten dat ik het gewenste effect niet kreeg.
Voor een man-vis foto trek ik altijd rond de 30 mm, dit vind ik een mooie verhouding van hoe de vis toont op de foto en het werkelijke gewicht.
Als je een vis trekt op 18 mm lijkt hij zeker 10-15 zwaarder (zoals eddy ze dus trekt) en vind ik dus niet kunnen langs de andere kant als je trekt op pakt 50 mm dan lijkt je vis een heel pak kleiner zoals hij werkelijk is en dat is dus ook niet de bedoeling denk ik.
grtzzzzzz

ps een macro lens vind ik echt de moeite, is wel prijzig maar zen geld meer dan waard !!!

Ik heb me altijd laten vertellen dat je foto's, zoals wij ze meestal nemen (man/vis) het meest waarheidsgetrouw
neemt op 35mm.

28 mm is al een groothoek voor zover ik er verstand van heb.
Ach ja, wat maakt het ook uit, zolang er achteraf niet gelogen wordt over het juiste gewicht...
(zeker niet persoonlijk op jou gericht hé David, maar er zijn er die.... nee, kga zwijgen... Neutral )

Grtz
Ivan
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ccmoore.be
de pauw david

de pauw david


Man Aantal berichten : 356
Leeftijd : 43
Woonplaats : merelbeke
Hobby’s : fitness en vissen uiteraard
Registration date : 13-10-08

De perfect thropy shot Empty
BerichtOnderwerp: Re: De perfect thropy shot   De perfect thropy shot Icon_minitimewo apr 21, 2010 9:09 pm

het is idd zo dat 28 mm als groothoek word beschouwd ivan.

De vis toont op 30 mm idd iets groter dan hij in werkelijkheid is, maar laat ons maar zeggen dat dit zeker nog niet overdreven is. Op 35 mm vind ik de vis persoonlijk al iets te klein lijken.
Laat ons zeggen dat een waarde tussen de 30-35 mm ideaal is Wink
grtzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dreambaits.be
De Poorter Kim

De Poorter Kim


Man Aantal berichten : 144
Leeftijd : 39
Woonplaats : Gent
Hobby’s : Vissen, poker, Dj
Registration date : 22-03-09

De perfect thropy shot Empty
BerichtOnderwerp: Re: De perfect thropy shot   De perfect thropy shot Icon_minitimewo apr 21, 2010 9:24 pm

Ik zou echt niet weten met welke lens ik foto's neem. Ik zou alles eens goed moeten bestuderen. Maar ik probeer altijd snel de foto's te nemen zodat de vis zo snel mogenlijk terug het water in kan. Soms lijkt de vis 30 kilo en soms lijkt die 10 kilo. Maar het belangerijkste voor mij is dat ik de foto mooi vindt en dat we niet liegen over het gewicht. Voor mij is het een mooi aandenken en goede info voor het opvolgen van het gewicht. Ik heb liever een duidelijke foto die iets groter lijkt dan een foto waarbij de vis op afstand is genomen. Ik en mijn vismaten gaan dit jaar proberen om elke vis op de juiste positie en de juiste verhouding man - vis te fotograferen.

Grtz

Kim
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





De perfect thropy shot Empty
BerichtOnderwerp: Re: De perfect thropy shot   De perfect thropy shot Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
De perfect thropy shot
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» shot rig
» Shot on the hook

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: Tips & Tricks-
Ga naar: