Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Spodden ?

Ga naar beneden 
4 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




Spodden ? Empty
BerichtOnderwerp: Spodden ?   Spodden ? Icon_minitimema sep 08, 2008 4:15 pm

Ik heb het nu mogen meemaken dat onze vissen van de clubvijver geweldig goed hun plan kunnen trekken , dressuur , bestaat het , zeker weten ! Een 2 tal jaar geleden begon iedereen op de vijver te spodden en de vangfsten liepen behoorlijk op en nu , vangsten lopen terug want de karpers zwemmen al richting spod voor hij het water raakt ! Deze karpers gaan dan ten aanval op de spod en ik ben er zeker van dat het voer de bodem niet raakt , het is al opgegeten voor het daar is . Wat dit fenomeen in de hand werkt is dat er niet drijvend of onder het wateroppervlak gevist mag worden , dus de vis weet dat het perfekt veilig is om boven te azen ! Vis naar beneden trekken lukt niet meer , het regent toch snoepjes , weer een bewijs dat ze toch niet zo dom zijn !
Grtzz
Benny
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Spodden ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spodden ?   Spodden ? Icon_minitimema sep 08, 2008 4:42 pm

Dat ze niet dom zijn wist ik al een tijdje, al hoor ik somige wel is bezig en dan denk ik (jaja scratch scratch ).
Hoe leg je anders uit dat ze selectieve azen op een bepaald aasje (uit een mengeling van goeds).
Ik ken dit fenomeen van het spoden.
Maar als ze het aan de opervlakte eten, en je kan of mag er niet vissen dan zit ge met een dik probleem.
Dan moet ge iets anders gaan bedenken ......
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Spodden ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spodden ?   Spodden ? Icon_minitimema sep 08, 2008 4:55 pm

Tommy denk eens mee Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Spodden ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spodden ?   Spodden ? Icon_minitimema sep 08, 2008 5:01 pm

Ik denk dat je ze met het spoden vooral conditioneert op het geluid dat de spod maakt als het op het water komt (geluid = aan food)
Dus als ge dit kunt doorbreken, door op een andere manier te voeren is het probleem opgelost.
Grote voerballen (grondvoer) met daar al het lekers in voeren met een katapult is volgens mij een optie ........
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Spodden ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spodden ?   Spodden ? Icon_minitimema sep 08, 2008 5:13 pm

probleem blijft dan wel dat je maar beperkt bent in je afstand scratch
Terug naar boven Ga naar beneden
Tom Daelemans

Tom Daelemans


Man Aantal berichten : 670
Leeftijd : 43
Woonplaats : In Tisselt aant water
Hobby’s : Karpervissen/Voetbal/Kickeren/...
Registration date : 14-04-08

Spodden ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spodden ?   Spodden ? Icon_minitimema sep 08, 2008 5:16 pm

Met sticks vissen en/of uw voer in u spod in pva steken kan misschien helpen, dan geraakt het zeker beneden denk ik...

Grt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Spodden ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spodden ?   Spodden ? Icon_minitimema sep 08, 2008 5:23 pm

Hugo schreef:
probleem blijft dan wel dat je maar beperkt bent in je afstand scratch

Afstand beperkt (mss wel je) maar ik schiet een voerbal toch een 80meter ver!!
Tennisbal grote voorballen, met een goede katapult is zeker te doen.

En idd sticks is ook een oplossing ......
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Spodden ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spodden ?   Spodden ? Icon_minitimema sep 08, 2008 6:32 pm

Voerballen mogen we niet gebruiken , pva en dergelijke wel maar is wel kostelijk om een kilo te verzetten Rolling Eyes .
Inderdaad ze komen op het geluid af, maar eens ze daar liggen , wachten ze echt tot ze de spod zien vliegen Shocked voor deze het water raakt zijn ze al aan het spurten , niet normaal , tegen het lachtwekkend aan , das zo een gek fenomeen , ze wachten echt die spod af ! Die beestjes zien verdomd goed . Michel f was bij mij , we konden onze eigen ogen niet geloven ! Moet ge U voorstellen pakweg een 10 tal meter op voorhand zien ze de spod vliegen en kunnen ze inschatten waar deze gaat neerkomen en dan ziet ge de kolken en de vin door het water klieven .
Grtzz
Benny
Terug naar boven Ga naar beneden
steven meirlaen

steven meirlaen


Man Aantal berichten : 258
Leeftijd : 46
Woonplaats : sint-martens-latem
Hobby’s : karpervissen, bowlen, en vrouwtje...
Registration date : 24-08-08

Spodden ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spodden ?   Spodden ? Icon_minitimema sep 08, 2008 6:37 pm

klinkt mss stom, maar een pop-up op een zeer lange onderlijn en daarop beginnen spodden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Spodden ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spodden ?   Spodden ? Icon_minitimema sep 08, 2008 6:45 pm

Een zig rig is idd een oplossing maar dat werkt niet al te goed hier in Belgié
onze waters zijn te diep hiervoor.
In engeland word deze heel veel ingezet omdat hun waters minder diep zijn (op somige water is de max diepte maar 1 tot 1meter een half)
en dan kun je al is uitpaken met een rig van 80, 90cm
maar een rig van 2, 3 of meer is niet echt moogelijk .......
Terug naar boven Ga naar beneden
steven meirlaen

steven meirlaen


Man Aantal berichten : 258
Leeftijd : 46
Woonplaats : sint-martens-latem
Hobby’s : karpervissen, bowlen, en vrouwtje...
Registration date : 24-08-08

Spodden ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spodden ?   Spodden ? Icon_minitimema sep 08, 2008 6:54 pm

voerboot is verboden zeker? anders denk ik wel dat dat moet te doen zijn. uitwerpen is zeker geen optie met zo'n lang rig.
mss wel met een running rig waar de stopper op een leuke afstand staat in combinatie met een air-bag.
ik zeg maar iets hoor, heb zelf nog nooit zoiets mogen proberen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Igor Van Waesberghe

Igor Van Waesberghe


Man Aantal berichten : 447
Leeftijd : 45
Woonplaats : assenede
Hobby’s : karperen
Registration date : 15-05-08

Spodden ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spodden ?   Spodden ? Icon_minitimema sep 08, 2008 6:55 pm

steven meirlaen schreef:
klinkt mss stom, maar een pop-up op een zeer lange onderlijn en daarop beginnen spodden.

kwas dit topic aant lezen en dacht nu juist hetzeflde om het met een zigrig te proberen
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Spodden ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spodden ?   Spodden ? Icon_minitimema sep 08, 2008 6:56 pm

benny if the vissen are responding to the sound of a bait hitting the surface try spodding a surface bait EXAMPLE:- dog biscuits or floating pellets (this works very well in the UK) then when the vissen become confident in feeding drop youre hook bait in amongst the free offerings, again a dog biscuit, floating pellet, or a pop-up HOPE THIS HELPS YOU OUT Rolling Eyes Rolling Eyes cheers JOHN
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Spodden ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spodden ?   Spodden ? Icon_minitimema sep 08, 2008 7:00 pm

Lange onderlijn geen optie , ze mag max 60 cm lang zijn , het water is gemiddeld 4 meter diep en voerboot voor de leden niet toegelaten .
Ik denk spodden verbieden en de vis gaat na een tijdje vanzelf terug beneden eten zoeken , oftewel oppervlakte vissen toelaten zodat ze weten dat het daar ook niet meer veilig is .
grtzz
Benny
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Spodden ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spodden ?   Spodden ? Icon_minitimema sep 08, 2008 7:05 pm

try 60 cm from a surface floater Rolling Eyes Rolling Eyes if this allowed benny?
Terug naar boven Ga naar beneden
steven meirlaen

steven meirlaen


Man Aantal berichten : 258
Leeftijd : 46
Woonplaats : sint-martens-latem
Hobby’s : karpervissen, bowlen, en vrouwtje...
Registration date : 24-08-08

Spodden ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spodden ?   Spodden ? Icon_minitimema sep 08, 2008 7:17 pm

shit man, je zit daar goed gebonden aan de regels.
zuiver spodden zware boillie's en een tijdje niet op vissen, mss dat ze daar dan hun vertrouwen op terugkrijgen.
weet het anders ook niet ze.

greets
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Spodden ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spodden ?   Spodden ? Icon_minitimema sep 08, 2008 7:27 pm

OK, MATE only trying to help obviosly rules over there are different SORRY Embarassed Embarassed
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Spodden ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spodden ?   Spodden ? Icon_minitimema sep 08, 2008 7:33 pm

Dont be sorry John, rules are crap in Belgium .....
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Spodden ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spodden ?   Spodden ? Icon_minitimema sep 08, 2008 7:35 pm

cheers cheers Tommy
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Spodden ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spodden ?   Spodden ? Icon_minitimema sep 08, 2008 7:36 pm

I know its not so easy here , but we are working on it .
Thanks John
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Spodden ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spodden ?   Spodden ? Icon_minitimema sep 08, 2008 8:06 pm

cheers cheers benny, only trying to help mate Rolling Eyes Rolling Eyes just ignore mate if i do not help OK ??
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Spodden ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spodden ?   Spodden ? Icon_minitimedi sep 09, 2008 12:46 pm

Ok John , if you can help me , do it ! Wink , smart carpers here !
Terug naar boven Ga naar beneden
jos




Man Aantal berichten : 135
Leeftijd : 34
Woonplaats : Genk
Hobby’s : vissen
Registration date : 24-07-08

Spodden ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spodden ?   Spodden ? Icon_minitimedi sep 09, 2008 3:39 pm

maar benny eigelijk is het toch niet zo een groot probleem daar e
alle k weet dat ze veel naar de spod pakken ( een paar weken geleden zelfs 1ne gedrild die vast zat aan men spod Rolling Eyes )
maar je gaat toch ook altijd naar huis met een deel vissen e .
alleen is het wel jammer natuurlijk als ze zo op de wedstrijd op je spod pakken en dan de hele wedstrijd niks kunt vangen ( gelijk bij u het geval was vorige wedstrijd denk ik roll: )
hopelijk meer geluk de volgende Wink

ps : doet ge trouwens mee ?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Spodden ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spodden ?   Spodden ? Icon_minitimedi sep 09, 2008 3:59 pm

Ik heb wel gevangen he maar inderdaad te weinig , wij doen de laatste zeker mee en gij ? Persoonlijk vind ik dat ze het spodden beter afschaffen , dan gaat er zowiezo meer gevangen worden .
Grtzz
Benny
Terug naar boven Ga naar beneden
jos




Man Aantal berichten : 135
Leeftijd : 34
Woonplaats : Genk
Hobby’s : vissen
Registration date : 24-07-08

Spodden ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spodden ?   Spodden ? Icon_minitimedi sep 09, 2008 4:18 pm

sorry benny k wist dat ge gevangen had maar had verkeerd getypt Very Happy Embarassed
uhm jah k doe ook mee
hoe komt t dat da uwe laatste is ?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Spodden ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spodden ?   Spodden ? Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Spodden ?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» spodden
» Braid voor spodden

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: The Candy Store-
Ga naar: