Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Aanpak Natuurlijk voedsel

Ga naar beneden 
+10
david deman
Arnaud Castel
David Baeten
Gregory Depoutre
bart polyn
Pol Geens
filip de meulder
Dario Beerten
joris peelman
Jeffrey Benoot
14 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast

Aanpak Natuurlijk voedsel Empty
BerichtOnderwerp: Aanpak Natuurlijk voedsel   Aanpak Natuurlijk voedsel Icon_minitimevr aug 29, 2008 11:25 am

Zoals omgeschreven dus, er zijn verschillende wateren waar er nu éénmaal nooit karper zal gevangen worden met boilies-maïs-noten, etc.
Gewoonweg omdat er voldoende natuurlijk voedsel is.

Bij bvb voltallige mosselen, Wie heeft er al ooit gevist met een mossel aan de haak? Zoja, doen jullie dat dan met schelp en al (danau stijl) --> hoe bevestigen? Of toch maar dat spul verwerken in een mix ed.? Of welke meningen hebben jullie

groetjes
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot

Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 51
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

BerichtOnderwerp: Re: Aanpak Natuurlijk voedsel   Aanpak Natuurlijk voedsel Icon_minitimevr aug 29, 2008 1:42 pm

Ik heb ooit nog op de Seine met een mossel aan de haak gevist, geen staart op gevangen hoor, maar als je echt natuurlijk wil gaan is dat waarschijnlijk de beste methode.
Je kan bv ook gekookte mosselen gebruiken, deze die we zelf vaak eten, maar zo'n mosselen zal je natuurlijk niet snel vinden in onze zoetwatervijvers hé...maar het kan volgens mij zeker wat extra's opleveren, als er niet teveel witvis aanwezig is tenminste...
Grtzzzzzzzzzzzzz
joris peelman

joris peelman

Man Aantal berichten : 116
Leeftijd : 40
Hobby’s : vissen en ballooning
Registration date : 11-08-08

BerichtOnderwerp: Re: Aanpak Natuurlijk voedsel   Aanpak Natuurlijk voedsel Icon_minitimevr aug 29, 2008 1:49 pm

Ik heb in een zotte bui eens het vlees van zo een grote zwanemossel op mijn hair genaaid.
Het zag er lekker uit, maar ik heb er geen beet op gat...
Ik ga da nog eens proberen, maar dan als ik de vis zie zwemmen, da moet volgens mij evengoed of zelfs beter werken dan een trosselken maden of wormen.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Aanpak Natuurlijk voedsel   Aanpak Natuurlijk voedsel Icon_minitimevr aug 29, 2008 1:57 pm

ik heb het persoonlijk nog nooit geprobeerd.
maar zoals zors al zij, de mossels die wij eten vind ge niet op zoetwater.
wat ge natuurlijk wel kunt doen is zebramossels en driehoeks mossels gaan zoeken (deze zijn zoetwater mossels) op de kanalen (zijn dat de mossel banken waar ze over spreken).
wat ook heel natuurlijk is, is zoetwater kreeftjes (als die aanwezig zijn in het water waar ge vist) zeker te proberen.
ik zou voor een kleintje gaan, en dat op één of andere manier op men rig rijgen ....

succes zou ik zeggen
Dario Beerten

Dario Beerten

Man Aantal berichten : 309
Leeftijd : 38
Hobby’s : Karpervissen, Webdesign, Powertrainen...
Registration date : 27-03-08

BerichtOnderwerp: Re: Aanpak Natuurlijk voedsel   Aanpak Natuurlijk voedsel Icon_minitimevr aug 29, 2008 2:05 pm

Kheb ook als met zoetwatermossels gevist, maar heb er nog niets op gevangen.
Op maaien en wormen heb ik al wel wat weten vangen,
maar dan wel aleen op waters waar bijna geen witvis zit.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Aanpak Natuurlijk voedsel   Aanpak Natuurlijk voedsel Icon_minitimevr aug 29, 2008 4:09 pm

slakken!
waterslakjes en gewone naaktslakken.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Aanpak Natuurlijk voedsel   Aanpak Natuurlijk voedsel Icon_minitimeza aug 30, 2008 5:07 pm

waarmee je vist moet je dan ook voorvoederen hé, heb het nog niet gedaan hoor het lijkt me vrij normaal dat als je met 1tje aan uw hair niet echt veel gaat vangen.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Aanpak Natuurlijk voedsel   Aanpak Natuurlijk voedsel Icon_minitimema sep 01, 2008 8:38 am

Danny schreef:
waarmee je vist moet je dan ook voorvoederen hé, heb het nog niet gedaan hoor het lijkt me vrij normaal dat als je met 1tje aan uw hair niet echt veel gaat vangen.

Denk niet dat het echt moet als ge natuurlijk voedsel gebruikt wat er terplaatse aanwezig is !
Anderzijds als ge natuurlijk voedsel gebruikt wat er normaal gesproken er niet is , is het dan nog natuurlijk ?
Grtzz
Benny
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Aanpak Natuurlijk voedsel   Aanpak Natuurlijk voedsel Icon_minitimema sep 01, 2008 8:39 am

Nee Benny dan is het idd niet meer natuurlijk.

En wat die naaktslaken betreft, kzou dat niet gebruiken (die slijm laag is giftig!!!!).
filip de meulder
Moderator
filip de meulder

Man Aantal berichten : 313
Leeftijd : 52
Hobby’s : vissen
Registration date : 12-10-08

BerichtOnderwerp: Re: Aanpak Natuurlijk voedsel   Aanpak Natuurlijk voedsel Icon_minitimezo mei 23, 2010 8:07 pm

Natuurlijk aas aangeboden aan een rig geeft niet dezelfde bewegingen als zonder rig. Dat is voor mij persoonlijk de belangrijkste reden waarom je ermee niet goed vangt. Hetzelfde bv als vers de vase in je mix mengen. Dan is het effect verloren. Die muggenlarven 'dansen' rond in het water en in uw mix is het een toevoeging van... maar geen natuurlijk aas meer voor de karper.
Visuele waarneming. Ook de karper is een gewoontedier... Grt Fil.
Pol Geens

Pol Geens

Man Aantal berichten : 332
Leeftijd : 61
Hobby’s : aan de waterkant
Registration date : 21-06-08

BerichtOnderwerp: Re: Aanpak Natuurlijk voedsel   Aanpak Natuurlijk voedsel Icon_minitimezo mei 23, 2010 8:24 pm

...
Ik heb in het begin van dit jaar nog gevist met een klein rivierkreeftje en een meervalletje gevangen.
Dit was een diepvries versie , overschot van het nieuwjaarsbuffet.

Grtz , Sun.
bart polyn

bart polyn

Man Aantal berichten : 806
Leeftijd : 43
Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's
Registration date : 19-08-08

BerichtOnderwerp: Re: Aanpak Natuurlijk voedsel   Aanpak Natuurlijk voedsel Icon_minitimezo mei 23, 2010 9:36 pm

fille schreef:
Natuurlijk aas aangeboden aan een rig geeft niet dezelfde bewegingen als zonder rig. Dat is voor mij persoonlijk de belangrijkste reden waarom je ermee niet goed vangt. Hetzelfde bv als vers de vase in je mix mengen. Dan is het effect verloren. Die muggenlarven 'dansen' rond in het water en in uw mix is het een toevoeging van... maar geen natuurlijk aas meer voor de karper.
Visuele waarneming. Ook de karper is een gewoontedier... Grt Fil.

Volledig mee eens!!!!
Gregory Depoutre

Gregory Depoutre

Man Aantal berichten : 317
Leeftijd : 44
Hobby’s : muziek
Registration date : 27-03-08

BerichtOnderwerp: Re: Aanpak Natuurlijk voedsel   Aanpak Natuurlijk voedsel Icon_minitimema mei 24, 2010 10:53 am

denk nu eens,
je vist met een mossel op een water die barst van het natuurlijk voedsel...
Hoeveel kans heb je dat de karper dan nog uw aas oppikt..
Denk niet dat het een succesvolle sessie zal worden..

De kans is er natuurlijk wel he..ik zie het enkel globaal !

grtn
filip de meulder
Moderator
filip de meulder

Man Aantal berichten : 313
Leeftijd : 52
Hobby’s : vissen
Registration date : 12-10-08

BerichtOnderwerp: Re: Aanpak Natuurlijk voedsel   Aanpak Natuurlijk voedsel Icon_minitimedo nov 04, 2010 10:01 pm

Natuurlijk voedsel ok. Maden is heel ok in de winter en dan op de hotspots. Mais zowel zoete maar zeker ook de gewone doet het wel zeker. Een mestpier op de haak ook en verder brood, zinkende korst of drijvend. Voor kreeftjes zal ook ik gaan voor de kleintjes met elastiekje aangebonden. Raar maar waar, mais en maden doen het in de wintermaanden behoorlijk. Hopelijk heb je hier iets aan. Grt Fil
David Baeten

David Baeten

Man Aantal berichten : 44
Leeftijd : 41
Hobby’s : karpervissen,muziek,psychologie,bewustmaken nieuws
Registration date : 21-10-11

BerichtOnderwerp: Re: Aanpak Natuurlijk voedsel   Aanpak Natuurlijk voedsel Icon_minitimezo jan 08, 2012 11:08 pm

zolang de vis maar geen schrik heeft :-p
eet die alles bekan
Arnaud Castel

Arnaud Castel

Man Aantal berichten : 571
Leeftijd : 37
Hobby’s : karpervissen, dj, uitgaan
Registration date : 15-06-09

BerichtOnderwerp: Re: Aanpak Natuurlijk voedsel   Aanpak Natuurlijk voedsel Icon_minitimema jan 09, 2012 6:20 pm

Miscchien eens een gedacht om met zeemosselen te vissen. Rauw op een hair zoals Chiepe.

Maar denk dat het een groot verschil is als hem er gewoon bij legt. Of een hele hoop breken en kneuzen dat het een papje wordt!

david deman

david deman

Man Aantal berichten : 534
Leeftijd : 35
Hobby’s : Vissen / scheidsrechter KBVB
Registration date : 31-01-09

BerichtOnderwerp: Re: Aanpak Natuurlijk voedsel   Aanpak Natuurlijk voedsel Icon_minitimema jan 09, 2012 7:33 pm

Heb al veel gelezen over vissen met mosselen zoals Chiepe het deed maar nooit hadden er veel mensen succes mee. Het lijkt nergens aan te slaan of te lopen....
http://www.theboiliefactory.be
Arnaud Castel

Arnaud Castel

BerichtOnderwerp: Re: Aanpak Natuurlijk voedsel   Aanpak Natuurlijk voedsel Icon_minitimedi jan 10, 2012 11:42 am

Ja denk dat als je er normaal mee voert, zonder ze te breken dat het niet echt lukt.

Je moet ze ook niet gaan integreren in een water waar er geen zijn.

Denk dat als je ze in een crusha doet en mixt met wat pellets en wat visolie, wat method mix. Dat je dan een megavoerbom hebt. Valt eens te testen Smile
Robin Vercruyssen

Robin Vercruyssen

Man Aantal berichten : 148
Leeftijd : 32
Hobby’s : Vissen wat anders?
Registration date : 06-11-10

BerichtOnderwerp: Re: Aanpak Natuurlijk voedsel   Aanpak Natuurlijk voedsel Icon_minitimedi jan 10, 2012 12:16 pm

Alijn danau heeft er al eens een artikel over geschreven dacht ik, ofwel in z'n boek.. Het had alleen effect als je echt een emmer driehoeksmosseltjes bijvoerde. Maar dan nog had het niet zo een succes. Volgens mij te maken met dat die mossels ineens losliggen ipv dat ze aan de stenen hangen en daardoor niet als eetbaar meer worden aanzien..
Arnaud Castel

Arnaud Castel

BerichtOnderwerp: Re: Aanpak Natuurlijk voedsel   Aanpak Natuurlijk voedsel Icon_minitimedi jan 10, 2012 5:40 pm

Robin schreef:
Alijn danau heeft er al eens een artikel over geschreven dacht ik, ofwel in z'n boek.. Het had alleen effect als je echt een emmer driehoeksmosseltjes bijvoerde. Maar dan nog had het niet zo een succes. Volgens mij te maken met dat die mossels ineens losliggen ipv dat ze aan de stenen hangen en daardoor niet als eetbaar meer worden aanzien..

Zit inderdaad een goede logica achter! Maar crushte hij deze? Of gewoon los voeren in zijn gehele staat?
Robin Vercruyssen

Robin Vercruyssen

Man Aantal berichten : 148
Hobby’s : Vissen wat anders?
Registration date : 06-11-10

BerichtOnderwerp: Re: Aanpak Natuurlijk voedsel   Aanpak Natuurlijk voedsel Icon_minitimedi jan 10, 2012 5:55 pm

Karparnaud schreef:
Robin schreef:

Zit inderdaad een goede logica achter! Maar crushte hij deze? Of gewoon los voeren in zijn gehele staat?
Geen idee.. Dacht dat het in karperblues was ,de boek waar de hoofdstukken over de eburoon en integra instaan. In het hoofdstuk integra staat dit beschreven dacht ik..
Loïc van Doorn

Loïc van Doorn

Man Aantal berichten : 162
Hobby’s : vissen, duiken, biologie
Registration date : 25-01-11

BerichtOnderwerp: Re: Aanpak Natuurlijk voedsel   Aanpak Natuurlijk voedsel Icon_minitimedi jan 10, 2012 5:58 pm

Robin schreef:
Karparnaud schreef:
Robin schreef:

Geen idee.. Dacht dat het in karperblues was ,de boek waar de hoofdstukken over de eburoon en integra instaan. In het hoofdstuk integra staat dit beschreven dacht ik..
klopt met ng n tabelletje erbij van 1 hengel bollen, 1 mosselen, en op de mosselen kwam er op 1 uitzondering na niets speciaals uit
trouwens niet in karper en andere muzen?
david deman

david deman

Man Aantal berichten : 534
Leeftijd : 35
Hobby’s : Vissen / scheidsrechter KBVB
Registration date : 31-01-09

BerichtOnderwerp: Re: Aanpak Natuurlijk voedsel   Aanpak Natuurlijk voedsel Icon_minitimedi jan 10, 2012 6:02 pm

Was in karper en andere muzen idd. Nuja speelt nu niet echt rol waar het in stond maar conclusie van het verhaal is dat het niet echt de moeite is om er zoveel mee te proberen vissen als je beter vangt op bollen é eigenlijk.
http://www.theboiliefactory.be
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen

Man Aantal berichten : 1782
Leeftijd : 54
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 23-03-08

BerichtOnderwerp: Re: Aanpak Natuurlijk voedsel   Aanpak Natuurlijk voedsel Icon_minitimedi jan 10, 2012 6:20 pm

ik denk persoonlijk dat we het soms te ver gaan zoeken!!
ge kunt bijna op alles karp vangen ... maar is het de moeite waard het te proberen ...???
https://www.facebook.com/pages/Baitcraft-Benelux/133215373406831
Lorenz Cleymaet

Lorenz Cleymaet

Man Aantal berichten : 130
Hobby’s : Karpervissen en alles wat daarmee te maken heeft.
Registration date : 25-01-11

BerichtOnderwerp: Re: Aanpak Natuurlijk voedsel   Aanpak Natuurlijk voedsel Icon_minitimedi jan 10, 2012 6:36 pm

Tommy schreef:
ik denk persoonlijk dat we het soms te ver gaan zoeken!!
ge kunt bijna op alles karp vangen ... maar is het de moeite waard het te proberen ...???

Goh, als je iets vindt dat super goed vangt wel hé Tommy Razz

On topic: voor zij die iets willen doen met mosselen (aan de haak of bij het voer): Prologic verkoopt blikken met mosselvlees in. Blijft lang houdbaar in tegenstelling tot een pak mosselen van de visboer dat je de dag zelf moet gebruiken.
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Aanpak Natuurlijk voedsel   Aanpak Natuurlijk voedsel Icon_minitime

Aanpak Natuurlijk voedsel
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» teveel natuurlijk voedsel???

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: The Candy Store-
Ga naar: