Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 teveel natuurlijk voedsel???

Ga naar beneden 
+6
Robby Malfliet
Ivan De Ridder
rene de schepper
Jean-Pierre Ketelslegers
jean-claude francois
Bart Raats
10 plaatsers
AuteurBericht
Bart Raats

Bart Raats


Man Aantal berichten : 105
Leeftijd : 45
Woonplaats : antwerpen
Hobby’s : vissen
Registration date : 08-08-09

teveel natuurlijk voedsel??? Empty
BerichtOnderwerp: teveel natuurlijk voedsel???   teveel natuurlijk voedsel??? Icon_minitimema jul 11, 2011 7:39 pm

Beste leden het voorjaar is voorbij en het was super kwa vangsten. Nu de zomer volop bezig is en er op mijn thuiswater enorm veel wier en natuurlijk voedsel is wordt er door iedereen al 4 weken geblankt. Voorvoeren, niet voeren pop ups enz alles geprobeerd maar niets lijkt te helpen. Om moedeloos van te worden. Heeft er ook iemand zo'n water bij hem in de buurt met weinig vis en veel natuurlijk voedsel en weet je een oplossing of heb je tips laat maar komen.
Terug naar boven Ga naar beneden
jean-claude francois

jean-claude francois


Man Aantal berichten : 293
Leeftijd : 44
Woonplaats : melle
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 01-06-08

teveel natuurlijk voedsel??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: teveel natuurlijk voedsel???   teveel natuurlijk voedsel??? Icon_minitimema jul 11, 2011 7:50 pm

al op de oppervlakte of met de zig-rig gevist?
als dat ook niet werkt zal je maar weinig anders kunnen doen denk ik.
grt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




teveel natuurlijk voedsel??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: teveel natuurlijk voedsel???   teveel natuurlijk voedsel??? Icon_minitimema jul 11, 2011 10:07 pm

Hi,


Vergeet de bollekes en probeer es met iets compleet anders . . .
Ikzelf zou al meteen het volgende eens proberen:

Ne goeie vettige stickmix maken met oa. kemp, tonijn uit blik, chili-saus, . . .
en dit met ne grote PVA-stick of -zak uitwerpen, met aan de haar/haak net
hetzelfde goedje, maar dan in een arma-mesh zakske.


Cheers
Cool Cool Cool
Michel
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart Raats

Bart Raats


Man Aantal berichten : 105
Leeftijd : 45
Woonplaats : antwerpen
Hobby’s : vissen
Registration date : 08-08-09

teveel natuurlijk voedsel??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: teveel natuurlijk voedsel???   teveel natuurlijk voedsel??? Icon_minitimedo jul 14, 2011 4:43 pm

Daar ben ik nu eens iets mee. Ben al arma mesh gaan halen se!

Merci!
Terug naar boven Ga naar beneden
Jean-Pierre Ketelslegers

Jean-Pierre Ketelslegers


Man Aantal berichten : 351
Leeftijd : 71
Woonplaats : Diepenbeek
Hobby’s : vissen en fietsen
Registration date : 20-10-08

teveel natuurlijk voedsel??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: teveel natuurlijk voedsel???   teveel natuurlijk voedsel??? Icon_minitimevr jul 15, 2011 6:01 am

Juli is sowieso een zwakke maand, althans wat mijn thuiswaters betreft !!
Geen paniek dus !
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.jempiescarpcorner.comoj.com
Bart Raats

Bart Raats


Man Aantal berichten : 105
Leeftijd : 45
Woonplaats : antwerpen
Hobby’s : vissen
Registration date : 08-08-09

teveel natuurlijk voedsel??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: teveel natuurlijk voedsel???   teveel natuurlijk voedsel??? Icon_minitimeza jul 16, 2011 2:45 pm

Daar heb je gelijk in Jean Pierre. Maar ik neem daar geen genegen mee. Moeilijk gaat ook en desnoods vis ik een paar weekjes op een ander water. Ik ga beginnen met drie nachten op een andere stek.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jean-Pierre Ketelslegers

Jean-Pierre Ketelslegers


Man Aantal berichten : 351
Leeftijd : 71
Woonplaats : Diepenbeek
Hobby’s : vissen en fietsen
Registration date : 20-10-08

teveel natuurlijk voedsel??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: teveel natuurlijk voedsel???   teveel natuurlijk voedsel??? Icon_minitimezo jul 17, 2011 4:45 pm

Hou er de moed maar in, ik vis deze maand niet meer !! Embarassed
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.jempiescarpcorner.comoj.com
rene de schepper

rene de schepper


Man Aantal berichten : 24
Leeftijd : 60
Woonplaats : kallo(beveren-waas)
Hobby’s : karpervissen,dartsen,jupiler
Registration date : 26-12-08

teveel natuurlijk voedsel??? Empty
BerichtOnderwerp: natuurlijk voedsel   teveel natuurlijk voedsel??? Icon_minitimezo jul 17, 2011 5:16 pm

jow, hier het zelfde probleem namelijk het water waar ik vis zit voor de mmt keivol kleine steurkrab(zoetwatergarnaal) .a lles al geprobeerd maar er komt geen vis uit voor de mmt.Weet er iemand een opllosing voor?
grt schepperken
Terug naar boven Ga naar beneden
Ivan De Ridder

Ivan De Ridder


Man Aantal berichten : 489
Leeftijd : 52
Woonplaats : Beveren-Waas
Hobby’s : Karpervissen / Genieten van ne goeien Duvel
Registration date : 23-12-08

teveel natuurlijk voedsel??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: teveel natuurlijk voedsel???   teveel natuurlijk voedsel??? Icon_minitimema jul 18, 2011 9:09 pm

De ogen van je hengel zagen, en met de restant gaan biljarten! Wink

Jou moet ik het niet vertellen hé Rene, 't zal wel beteren binnenkort.

Grtz,
I.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ccmoore.be
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

teveel natuurlijk voedsel??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: teveel natuurlijk voedsel???   teveel natuurlijk voedsel??? Icon_minitimema jul 18, 2011 9:15 pm

Ivan De Ridder schreef:
't zal wel beteren binnenkort.
Grtz,
I.

Gisteren was het daar alleszins nog nie beter heb ik zelf ondervonden... Neutral
Terug naar boven Ga naar beneden
Wim Van Overloop

Wim Van Overloop


Man Aantal berichten : 104
Leeftijd : 46
Woonplaats : Belsele
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 03-12-08

teveel natuurlijk voedsel??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: teveel natuurlijk voedsel???   teveel natuurlijk voedsel??? Icon_minitimedi jul 19, 2011 12:03 am

Weet nu niet precies welk water hier bedoeld wordt,maar heb een groot vermoeden,...enkele jaren terug vrij intensief bevist.Situatie kan vandaag de dag helemaal anders zijn ook.Maar intertijd ook mijne kop op gebroken door de grote aantallen garnalen die er zaten en niks gevangen krijgen.Tot dat ik die garnalen opmerkte in een soort school zeg maar.Geconcentreerde groepen die steeds op bepaalde tijdstippen zich ophouden in de oeverzone.Na het vinden van zulke concentraties,was het echt wel bingo.Handje kemp en een sneeuwmanneke klaarde de klus.5 vissen op een paar uurtjes was geen uitzondering,terwijl het anders wel een vrij hard water was.Monstersessie's waren het toendertijd .Tot dat er niks meer overbleef van de garnalen werd die stek terug doodstil.Vorig jaar nog paar keer terug geweest en die garnalen waren terug te vinden als voorheen.Wat hun daar doet ophouden weet ik niet precies,is het de ondiepte (warmte?),de iets wat zachtere bodem,het schuilen tegen hongerige vissen,.....
mvg
Terug naar boven Ga naar beneden
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

teveel natuurlijk voedsel??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: teveel natuurlijk voedsel???   teveel natuurlijk voedsel??? Icon_minitimedi jul 19, 2011 8:00 am

Ge hebt het over het juiste water Wim. Wink

En inderdaad klopt het wat ge zegt over het vinden van die garnaalscholen, maar met het grijze en onstuimige weer van de voorbije dagen is da verdomd moeilijk!
Plus dat er een groot stuk oever dat niet of op zijn minst heel moeilijk bereikbaar is, wat ook niet helpt natuurlijk.
Komt erbij dat er daar momenteel blijkbaar een vaste stekken mentaliteit heerst ook bij sommige vissers (niet allemaal!). scratch
Dus ge zijt rap beperkt in uw bewegingsmogelijkheden.
Zoals Ivan zegt zal het stillekesaan wel beginnen beteren, en zal de aanwezigheid steurkrab serieus gereduceerd worden.
Met het gevolg dat de vis weer afhankelijk gaat worden van vissersaas, en bijgevolg overal op het water te vangen zal zijn.
In tegenstelling tot de heel geconcentreerde regio's waar ge ze nu slechts kunt vangen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot


Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 50
Woonplaats : Kortemark
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

teveel natuurlijk voedsel??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: teveel natuurlijk voedsel???   teveel natuurlijk voedsel??? Icon_minitimedi jul 19, 2011 8:24 am

Het grootste nadeel op veel wateren is dat er veel van die oelwappers, die ook niks vangen, wel blijven bollen dumpen. Op de hoop de vissen "op" hun aas te krijgen. Als ze zo blijven voeren creëren ze enkel een eiland in het water... Razz

Naast dat overvloedige natuurlijk voedsel, zijn die grote hopen voer niet echt bevorderlijkvoor de vangsten hé...maar dat hadden jullie ondertussen ook wel door hé... Cool

Grtzzzzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
van goethem wim

van goethem wim


Man Aantal berichten : 102
Leeftijd : 44
Woonplaats : aalst
Hobby’s : bollen draaien
Registration date : 10-09-09

teveel natuurlijk voedsel??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: teveel natuurlijk voedsel???   teveel natuurlijk voedsel??? Icon_minitimedi jul 19, 2011 11:46 am

wel zors je slaat de nagel op de kop, 100% mee eens


mvg wim
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.attractivebaits.be/
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot


Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 50
Woonplaats : Kortemark
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

teveel natuurlijk voedsel??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: teveel natuurlijk voedsel???   teveel natuurlijk voedsel??? Icon_minitimedi jul 19, 2011 1:43 pm

Ik denk het hoogtijd is dat de meeste vissers eindelijk eens inzien dat die grote voercampagnes verleden tijd zijn.
Er zijn mss nog wel enkele waters waar het nog kan, maar het zullen er niet te veel zijn.

Als je ziet welk debiet aan karpervissers er op sommige waters bezig zijn. We zijn in feite met veel te veel die allemaal die hoofdvogels willen vangen. En hadden we nu eens allemaal verstand, dan kunnen we nog iets delen, maar er zijn er altijd die het voor een ander, en voor zichzelf, verkloten hé...

Grtzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeff Van Dyck

Jeff Van Dyck


Man Aantal berichten : 57
Leeftijd : 40
Woonplaats : Antwerpen
Hobby’s : VIssen
Registration date : 14-09-08

teveel natuurlijk voedsel??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: teveel natuurlijk voedsel???   teveel natuurlijk voedsel??? Icon_minitimedi jul 19, 2011 3:21 pm

al uwen tijd en energie sparen tot in het najaar. Het is en blijft gewoon de slechtste periode, ge zegt het zelf
teveel natuurlijk voedsel. En daar kunde niks aan veranderen, in tegendeel als ge der dan nog van die boiliedumpende
collega's aan de waterkant hebt dan ist helemaal om zeep. Tegen dat de goei periode begint gade al bijna uitgevist zijn
me al da blancen nu.

grts Jeff
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart Raats

Bart Raats


Man Aantal berichten : 105
Leeftijd : 45
Woonplaats : antwerpen
Hobby’s : vissen
Registration date : 08-08-09

teveel natuurlijk voedsel??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: teveel natuurlijk voedsel???   teveel natuurlijk voedsel??? Icon_minitimewo jul 20, 2011 7:05 pm

Ge hebt gelijk Jeff. Eventjes een paar andere waters bevissen en half augustus terug beginnen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ivan De Ridder

Ivan De Ridder


Man Aantal berichten : 489
Leeftijd : 52
Woonplaats : Beveren-Waas
Hobby’s : Karpervissen / Genieten van ne goeien Duvel
Registration date : 23-12-08

teveel natuurlijk voedsel??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: teveel natuurlijk voedsel???   teveel natuurlijk voedsel??? Icon_minitimezo jul 24, 2011 11:30 pm

Zors schreef:
Ik denk het hoogtijd is dat de meeste vissers eindelijk eens inzien dat die grote voercampagnes verleden tijd zijn.
Er zijn mss nog wel enkele waters waar het nog kan, maar het zullen er niet te veel zijn.

Als je ziet welk debiet aan karpervissers er op sommige waters bezig zijn. We zijn in feite met veel te veel die allemaal die hoofdvogels willen vangen. En hadden we nu eens allemaal verstand, dan kunnen we nog iets delen, maar er zijn er altijd die het voor een ander, en voor zichzelf, verkloten hé...

Grtzzzzz

Nagel op de kop Jeff!

Grtz,
I.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ccmoore.be
Gesponsorde inhoud





teveel natuurlijk voedsel??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: teveel natuurlijk voedsel???   teveel natuurlijk voedsel??? Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
teveel natuurlijk voedsel???
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Aanpak Natuurlijk voedsel

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: Tips & Tricks-
Ga naar: