Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Zors 2 Rod-pod... vr maa 02, 2012 7:05 pm
Heb dit eens in een apart topicje geplaatst, past niet echt meer in Laatste aankoop...
Heb mezelf een cadeautje gemaakt...2 compacte rodpodjes!
Vooral bedoeld als we naar de Maas gaan. Vis soms op plaatsen waar geen bankstick in de grond geraakt, maar om dan 4 stokken(Nancy heeft ook een vergunning ) kwijt te raken op een rodpod. Zou te overweldigend overkomen, 4 zo'n kanonnen op één pod... Dus liever de twee setjes hengels, apart op een podje...
Had het concept al lang in mijn gedacht, maar toen ik het setje van de Matrix zag(Patriot Pod Pack), had ik al een beter idee hoe mijn eigen podjes uit te werken.
Hier gaan we dan...enkele losse onderdelen die ik heb gemaakt.
Nog wat kleine werkjes, en dan zijn ze volledig af! Ben content van m'n werk...
Grtzz
Laatst aangepast door Jeffrey Benoot op di maa 06, 2012 7:46 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Langs de andere kant waren 2 cross bars al een oplossing geweest hé. Dan was da centraal stuk overbodig geweest. Maar ge zit aan de bron hé, dus da maakt nie veel uit.
Nogmaals, echt proper werk!
Geert De Vooght
Aantal berichten : 61 Leeftijd : 50 Woonplaats : torhout Hobby’s : vissen Registration date : 21-10-09
@ Zors:Ziet er dik in orde uit!Kwou da ik da ook kon.....
Peter Bleyaert
Aantal berichten : 262 Leeftijd : 55 Woonplaats : Veldegem Hobby’s : Darts, Koi en .......tja Registration date : 24-03-08
Onderwerp: Re: Zors 2 Rod-pod... za maa 03, 2012 12:31 am
@ Zors. Heb er maar één woord voor: PRACHTIG!!!
Jo Wuyts
Aantal berichten : 77 Leeftijd : 52 Woonplaats : Menen Hobby’s : vissen Registration date : 02-12-11
Onderwerp: Re: Zors 2 Rod-pod... za maa 03, 2012 7:56 am
Zors,vraag maar al een btwnummer aan want dit gaat je veel werk opleveren.
Rob willemse
Aantal berichten : 117 Leeftijd : 58 Woonplaats : barendrecht Hobby’s : darten Registration date : 15-01-09
Onderwerp: Re: Zors 2 Rod-pod... za maa 03, 2012 9:00 am
Zors, kwaliteit straalt ervan af. Daar mag met recht het label op " made in Belgium" !
David De Cleen
Aantal berichten : 128 Leeftijd : 46 Woonplaats : Motsel Hobby’s : vissen fitness snowborden Registration date : 17-02-10
Onderwerp: Re: Zors 2 Rod-pod... za maa 03, 2012 9:16 am
@zorst knap gedaan, heb de fox xpod, zelfde idee superstabiel ding, neem jij bestellingen aan?
Grts,
David
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Zors 2 Rod-pod... za maa 03, 2012 10:22 am
Merci voor de leuke reacties. Het is de laatste dagen een stormloop van vragen of ik ze zou produceren. Klinkt natuurlijk allemaal erg leuk, maar zo simpel is het allemaal niet. Heb daar enorm veel werk aan, dus ik mag er ook niet aan toe steken. Ook heb ik deze gemaakt op mijn werk. Is wel te doen, eens voor een los setje hier en daar, maar om al die onderdelen in grotere getalle te maken, daar zou ik dus een oplossing voor moeten vinden.
Ik denk daarbij ook aan het officiële aspect, het is niet de bedoeling dat ik de belastingen op mijn dak krijg...
Ik zal eerlijk zijn, voor de momenten ben ik het sterk aan het overwegen, om zo'n producten aan te bieden. Meer als hobby, en ik kan er nog wat drinkgeld mee verdienen ook. Maar het blijft voor de moment enkel bij het idee...we kijken voorlopig de kat uit de boom. En enorm veel tackle-tarters die enkele honderden euro's willen aanbieden voor zo'n set, lopen er nu ook niet rond hé. We zien wel!
Grtzz
Jeffrey Benoot Admin
Onderwerp: Re: Zors 2 Rod-pod... di maa 06, 2012 7:53 pm
Heb ondertussen m'n eerste podje volledig af...
Heb de centrale blok aangepast, zodat die niet ongewild kan gaan scharnieren.
Heb tussen de "armen", een extra stootblokje gelast. Beetje bij beetje aangepast, tot het perfect en mooi paste. Opgelast en opnieuw gepolijst.
Gemonteerd ziet het er als volgt uit...
Heb het thuis uiteraard eens vlug opgesteld...nu nog het tweede podje afwerken en zo vlug mogelijk naar de Maas....
Ben een tevreden visser...lekker sexy!!
Grtzzz
Arnaud Castel
Aantal berichten : 571 Leeftijd : 37 Woonplaats : Kortrijk Hobby’s : karpervissen, dj, uitgaan Registration date : 15-06-09
Onderwerp: Re: Zors 2 Rod-pod... di maa 06, 2012 8:17 pm
Vet strak!
Bart Debosschere
Aantal berichten : 1018 Leeftijd : 47 Woonplaats : Vlaanderen Hobby’s : Carpfishing & dog-sport Registration date : 24-01-09
Onderwerp: Re: Zors 2 Rod-pod... di maa 06, 2012 8:22 pm
Zeer proper mag gezien zijn....proficiat.
David van Kerckhove
Aantal berichten : 18 Leeftijd : 44 Woonplaats : aalst Hobby’s : karpervissen :/) Registration date : 04-04-11
Onderwerp: Re: Zors 2 Rod-pod... di maa 06, 2012 9:08 pm
schitterend gemaakt deze rodpod jaren geniet van je mag er zeker trots op zijn en ziet er zeer stabiel uit veel succes ermee grts david
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: Zors 2 Rod-pod... wo maa 07, 2012 5:36 pm
Iets gevangen in de vijver Zors?
Guy Michiels
Aantal berichten : 199 Leeftijd : 44 Woonplaats : meerhout Hobby’s : vissen, gitaar spelen Registration date : 24-09-08
Onderwerp: Re: Zors 2 Rod-pod... wo maa 07, 2012 5:54 pm
Knap gedaan!!!
Heb je dat zelf gelast?
Jeffrey Benoot Admin
Onderwerp: Re: Zors 2 Rod-pod... wo maa 07, 2012 6:58 pm
@Robby; Niks gezien makker...hier zijn ze echt nog niet los hoor...
@Guy; Volledig zelf ontworpen, alle draai/frees en boor-werk laten uitvoeren door collega's. Lassen, polijsten etc... heb ik zelf gedaan.
Grtzz
Guy Michiels
Aantal berichten : 199 Leeftijd : 44 Woonplaats : meerhout Hobby’s : vissen, gitaar spelen Registration date : 24-09-08
Onderwerp: Re: Zors 2 Rod-pod... do maa 08, 2012 6:56 am
Dan heb je dat geweldig gedaan!! Ik heb ooit lassen op school gevolgd en ik heb nooit inox zo goed kunnen lassen.
Igor Van Waesberghe
Aantal berichten : 447 Leeftijd : 45 Woonplaats : assenede Hobby’s : karperen Registration date : 15-05-08
Onderwerp: Re: Zors 2 Rod-pod... do maa 08, 2012 12:09 pm
da is gewoon een beauty van ne pod zors, amai ziet er inderdaad rete strak uit. a job well done!!
bling bling a la meuse
Jeffrey Benoot Admin
Onderwerp: Re: Zors 2 Rod-pod... do maa 08, 2012 8:24 pm
Merci voor de leuke reacties gasten...
Guy Michiels schreef:
Dan heb je dat geweldig gedaan!! Ik heb ooit lassen op school gevolgd en ik heb nooit inox zo goed kunnen lassen.
Ik zit bijna 20jaar in de stiel Guy... Ik doe alle lasprocedures, half-automaat, af en toe elektrode ook nog(als het speciale legeringen zijn), veel T.I.G.-lassen, inox en regelmatig alluminium. En ben in opleidingen om ook het buislassen onder de knie te krijgen, omdat er op ons werk veel buisverbindingen gelast moeten worden die foto-las waardig zijn. Ik hoop dit jaar mijn certificaten te behalen, maar het laatste deel van de cursus wordt constant uitgesteld door te veel werk...
Grtzz
David van Kerckhove
Aantal berichten : 18 Leeftijd : 44 Woonplaats : aalst Hobby’s : karpervissen :/) Registration date : 04-04-11
Onderwerp: Re: Zors 2 Rod-pod... do maa 08, 2012 10:04 pm
Jeffrey Benoot schreef:
Merci voor de leuke reacties gasten...
Guy Michiels schreef:
Ik zit bijna 20jaar in de stiel Guy... Ik doe alle lasprocedures, half-automaat, af en toe elektrode ook nog(als het speciale legeringen zijn), veel T.I.G.-lassen, inox en regelmatig alluminium. En ben in opleidingen om ook het buislassen onder de knie te krijgen, omdat er op ons werk veel buisverbindingen gelast moeten worden die foto-las waardig zijn. Ik hoop dit jaar mijn certificaten te behalen, maar het laatste deel van de cursus wordt constant uitgesteld door te veel werk...
Grtzz
ja uw toekomst ziet er ook mooi uit als je alles kan bereiken wat je van plan bent zal je nog veel rodpods kunnen in elkaar lassen ik wens je nog veel succes toe grts david