Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Rotary Letter twee

Ga naar beneden 
+5
Verbrugge Steve
Tony van de merlen
Tommy De Cleen
Arnaud Castel
Steven Dekeyzer
9 plaatsers
AuteurBericht
Steven Dekeyzer

Steven Dekeyzer


Man Aantal berichten : 384
Leeftijd : 48
Woonplaats : Maldegem
Hobby’s : Carp Fishing / music
Registration date : 22-03-09

Rotary Letter twee Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rotary Letter twee   Rotary Letter twee Icon_minitimewo mei 02, 2012 8:40 pm

Rotary Letter twee Rl

De Rotary Letter

De Tweede Rotary Letter is een feit, na het succes van de eerste gaan gewoon verder met Jeffery, Steven en een nieuw gezicht Arnout en we starten met

Bijdrage: Steven Dekeyzer
Gesloten tijd... houden, afschaffen of verschuiven?

De gesloten tijd van 16 april tot 31 mei heeft als bedoeling de vissen tijdens de paaitijd te beschermen en wat rust te gunnen.
Vooral de bescherming van het bestand zelf is de hoofdreden van deze rustpauze. Toch is het niet altijd even zeker dat de orgieën tijdens deze anderhalve maand plaatsvinden, alles hangt af van het weer tijdens de lente.
Zoals we ons klimaat ondertussen kennen, weten we dat het heel wispelturig kan zijn. Ook al mag men dan niet op zijn vertrouwde stek vissen, er zijn genoeg uitvalsmogelijkheden naar andere niet-gesloten-periode-waters.
Zelfs is het momenteel best mogelijk dat er op bepaalde stukken van het kanaal de gesloten periode niet van toepassing is.
Enkel vind ik het soms héél misleidend op welk deel dit niet van toepassing is. Via internet is alles op te zoeken via ‘reglement openbare visserij’.

Rotary Letter twee 245jwpf
De derde week van april wordt het tijd om andere oorden op te zoeken waar men wel mag vissen…

Persoonlijk bevis ik meestal waters waar er geen gesloten periode van toepassing is, er zijn er voldoende!
Ik begrijp dat de gesloten tijd voor vissers die hun vrije tijd enkel spenderen op openbare waters wel eens een doorn in het oog kan zijn. Maar er zijn nu eenmaal regels waar men zich aan dient te houden, hoe nutteloos ze voor sommigen ook zijn.
Daarom ben ik resoluut voorstander om de gesloten periode te behouden, omdat de vis op deze stroken dan toch wat rust gegund wordt. Niets houd je tegen om te voeren, dit is niet verboden!
Trouwens is dit een héél goede aanpak om tijdens deze rustpauze verspreid te voeren om zo de karper te laten wennen en met vertrouwen te laten azen.
Daarna kan je bij de opening de beoogde stekken afromen... Aangezien de meeste vissers pas tegen de laatste week van de gesloten tijd beginnen met voeren, heeft men zo al een groot en niet te onderschatten voordeel.

Rotary Letter twee 2gxqyqq
In de paaiperiode wordt er gevangen, deze moddervette spiegel is van eind april 2011

De huidige termijn van anderhalve maand mag behouden worden, maar ik stel me wél vragen bij de begin- en einddatum.
Het lijkt misschien wel de meest logische onderbreking, maar zoals we allemaal weten is dit niet altijd de periode waarin ze effectief paaien. Misschien is het geen slecht idee om deze periode te verschuiven indien nodig.
Mits een goede communicatie kan dit nieuws snel verspreid worden. Het ene water is het andere niet, zo ook geldt dit voor de paaiactiviteiten.

Rotary Letter twee 1z2kjzc
Catch & release op een ‘zomerse’ lentedag

Het zal altijd een verhit discussiepunt blijven, er zijn altijd voor- en tegenstanders. Maar als we ons gezond verstand aanspreken, beseffen we dat deze maatregel enkel ten goede komt van de karper.

Nachtvissen, zou overal moeten toegelaten worden?

Op de meeste privé-waters en (door toedoen van het vbk) ook op een groot deel van ons openbaar water, kan er de klok rond gevist worden.
Op privé-waters gelden plaatselijke regels, dit gaat van een periodieke tot een volledige nachtvistoelating. Maar hier handelt het vooral over het nachtvissen op openbaar water…

Rotary Letter twee I44cpd
Had ik deze nacht niet gevist, was deze m’n landingsnet ontlopen…

Ik ben resoluut voorstander van het toelaten van nachtvissen, al begrijp ik wel dat dit op sommige waters tot overlast kan zorgen.
Maar zolang we ‘s nachts geen drankfestijnen of mega-barbeques aan de waterkant organiseren, moet dit allemaal best te tolereren zijn.
Iedereen kent wel een water waar men niet mag nachtvissen, de aasperiodes liggen kortbij of kort na de deadline van de alom gekende 2h na zonsondergang.
Dit kan zeker leiden tot frustratie, de drang om deze regel aan je laars te lappen is dan ook héél groot. De kans om beboet te worden voor nachtvissen bestaat altijd, dus is dit geen oplossing.
In de periode met de kortste nachten, scheiden er zich dikwijls maar enkele uren tussen de 2h na zonsondergang en de 2h voor zonsopgang.
De rigs even een paar uur op het droge houden, kan een oplossing zijn. Maar dan blijf je nog altijd met het probleem of je al dan niet aan het water mag blijven slapen zonder dat er gevist wordt.
Tenten aan de waterkant kunnen aanzien worden als wild kamperen… Ik ben er zeker van dat niet elke politieagent of viswachter de exacte regels kent.

Rotary Letter twee Donqqq
Vroege maartspiegel, gevangen bij volle maan

Om alle problemen en tegenstrijdigheden uit de weg te ruimen, kan men beter het nachtvissen overal toelaten.
De vispas zonder nachtvergunning kan blijven bestaan, maar denk dat de duurdere vergunning om ’s nachts te mogen vissen meer aangeschaft zal worden.
Ook al ben ikzelf geen fervent nachtvisser, ik vind toch dat er meer duidelijkheid moet komen. Daar mag het wel, daar mag het dan weer niet… volledige toelating is de beste oplossing.
Nachtvissen vind ik slechts in bepaalde periodes effectief, het meerendeel van het jaar valt er overdag best goed karper te vangen.
Er komt dan nog eens het zichtbaarheidsprobleem bij, men staat als het ware blind een vis te drillen. Geef me maar een dril overdag, daar heb ik meer voldoening aan.

Rotary Letter twee Nx6ioj
Het nemen van goede nachtfoto’s is niet altijd even gemakkelijk

Er zijn natuurlijk een pak voordelen bij het nachtvissen.
Op onze bevaarbare kanalen is er geen of minder scheepvaart, dus kan er zonder probleem in de vaargeul gevist worden.
Het is ook een pak rustiger op en rondom het wateroppervlak, minder verkeer en lawaai.
Dit alles kan de karper natuurlijk die extra boost geven om zonde argwaan te gaan azen.
Karper wordt als nachtdier bestempeld en verlaat soms pas bij het invallen van de duisternis zijn veilige plaats om zich tegoed te doen aan allerlei lekkers.

Grtz
Steven
Terug naar boven Ga naar beneden
Arnaud Castel

Arnaud Castel


Man Aantal berichten : 571
Leeftijd : 36
Woonplaats : Kortrijk
Hobby’s : karpervissen, dj, uitgaan
Registration date : 15-06-09

Rotary Letter twee Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rotary Letter twee   Rotary Letter twee Icon_minitimedo mei 03, 2012 3:12 pm

Rotary Letter twee Rl

Bijdrage: Arnaud
Vissen in de gesloten tijd

Ieder jaar worden we weer met hetzelfde fenomeen geconfronteerd. Het water dat op het te bevissen lijstje staat en waar we onze zinnen op hebben gezet gaat een tijdje toe. Net wanneer één van de mooiste tijden aanbreekt voor ons karpervissend zieltje. De lente is volop in ontwikkeling en laat haar fijne geuren en mooie bloesems los, ideaal om tijdens deze prachtige periode een lijntje uit te gooien. De karper laat steeds meer zijn vinnen zien, de warmere temperaturen zorgen voor het actief worden van onze geschubde vriend. De zoektocht naar voedsel staat centraal na die koude winter. Net dan beslist de arm der wet om een streep te trekken door onze vissessies. Met lede ogen en een groot verlangen zie je de karpers springen en rollen over je uitgekozen stek. Frustratie is hier het sleutelwoord.

Rotary Letter twee Lre6Dl
Deze prachtige Oude Leie-arm wordt jammer genoeg gesloten voor een maand en een half

Van 15 april tot 31 mei worden de niet bevaarbare waters gesloten. Dit opdat de karper zijn rust zou vinden om te paaien. Op zich geen slecht idee, zo wordt de vis minder gestresseerd en niet gestoord tijdens zijn liefdestocht. Dit moet het evenwicht van het water verzekeren, het bestand behouden in de toekomst. Dit klinkt allemaal mooi op papier, maar in de praktijk wordt dikwijls iets anders ervaren. Door het grillige weer die we de laatste jaren ervaren is het feit dat de vis zou paaien tijdens de gesloten tijd geen sluitend gegeven. Als we een bijzonder koude winter ervaren die lang aansleept kan het gebeuren dat de vis pas na de gesloten tijd gaat paaien. Omgekeerd kan ook, een warm voorjaar (zoals vorig jaar) in combinatie met ondiepe waters, kan voor het vervroegd paaien van de karper zorgen. Om dus te stellen dat de vis zijn rust gegarandeerd is tijdens de gesloten periode is volgens mij niet steeds waar.
Het is trouwens nutteloos volgens mij om dan ook te vissen, de karper zijn kop staat echt niet op azen voor enkele dagen of een week. Daarna is het een heel ander verhaal en breekt één van de beste tijden aan om te vissen. Na het paaien denkt de karper aan voedsel om weer op krachten te komen. Het is uiterst jammer om dit mis te lopen door een gesloten tijd. Ook het vele azen door de karper net voor de paai kan hierdoor aan onze neus voorbij schieten.

Rotary Letter twee QSfHal
We moeten jammergenoeg lijdzaam toekijken hoe de vissen in prachtige waters actiever worden

Een tweede fenomeen die men ervaart is het doorvissen in de gesloten tijd. Sommige vissers kunnen het niet laten om toch de lijnen uit te gooien. En aan de ene kant kan ik dat verstaan, je zit alleszins rustig en het is best frustrerend om dit mooie seizoen aan onze neus voorbij te laten gaan. Desalniettemin ben ik niet akkoord met die mentaliteit, het is asociaal gedrag ten opzichte van de meeste vissers die er zich wel willen aan houden. Men gaat mensen gaan overdragen, ruzie gaan stoken aan het water en dit bevordert er zeker de samenhorigheid tussen karpervissers niet op. Ikzelf zou het niet kunnen om in de gesloten tijd vissen, ik zou zeker niet rustig zitten vissen en constant om me heen zitten kijken. Dit is toch een andere bedoeling dan waarvoor het vissen uitgevonden is. Voor mij staat ontspanning op de eerste plaats (zoals voor velen).

Rotary Letter twee 9GBjdl
Gelukkig kan ik terecht in het kanaal tijdens de gesloten tijd!

Als derde punt kaart ik graag de bevaarbare waters aan, waarom hebben deze geen gesloten tijd? De vis moet toch ook paaien. De karper heeft misschien wel meer ruimte om te zwemmen, maar als je langs het water loopt zie je ook waar ze paaien. Menig visser zou al eens verleid zijn om daar tussen te gaan vissen. Hebben deze karpers geen recht op rust misschien?
Een ander nadeel dat we zien in de gesloten waters, is het feit dat karpervissers massaal gaan voeren op bepaalde stekken tegen dat de gesloten tijd gedaan is, ettelijke kilos worden verspreid over het water en men beseft niet dat verschillende mensen op dezelfde stek gaan voeren. Als je dan op 1 juni gaat kijken naar de verschillende waters, is het er vaak zeer druk. De ene groene paddenstoel na de andere. Daar gaat de definitie van rust!

Als slot rest mij de vraag te stellen of de gesloten tijd afgeschaft moet worden? Voor mij wel, het heeft niet steeds het beoogde nut, de nadelen wegen niet op tegen de voordelen. Als mij de vraag gesteld wordt of ik het goed vindt dat men de regel aan zijn laars lapt? Neen, dit is asociaal en ik vind dat men er zich moet aan houden.


Nachtvissen, zou overal toegelaten moeten worden


De zon gaat onder, ik ruim alles op. De natte lijnen op spoel verwijzen naar de zonet verstreken sessie, jammer genoeg zonder vis. Terwijl ik opruim begint her en der vis te springen. Ik denk, ik denk, … Toch blijven zitten? Voor enkele uurtjes? Hmmmm, wat als ik gepakt wordt. Toch het risico niet waard. Het woord dilemma is speciaal uitgevonden voor deze situatie vrees ik.

Rotary Letter twee QewWcl
Legaal nachtvissen in de bevaarbare waterlopen.

Niet op alle waters mag ’s nachts gevist worden en waarom eigenlijk? Iedere visser heeft dit zich afgevraagd en vraagt het zich misschien nog steeds af: “We doen toch niets mis! Ze zouden beter alle andere criminelen en dieven lastig vallen in plaats van de brave visser!” Eigenlijk doen we niemand iets mis, maar misschien zit niet iedere visser aan de waterkant met goede bedoelingen. Ikzelf zie persoonlijk geen reden om niet te mogen nachtvissen. Nightfishing is not a crime! Het VBK heeft op dit vlak toch al veel verwezenlijkt, door hen mogen we nu op de bevaarbare waterlopen nachten. Als we naar een algemeen nachtvisbeleid willen gaan, moeten we met zijn allen met de neus in dezelfde richting kijken. We zullen eensgezind moeten zijn en goed overeenkomen. Ik vrees dat we hier en daar met de cowboymentaliteit problemen zullen hebben. Mocht het nachtvisverbod opgegeven worden vrees ik dat het op korte tijd druk tot zeer druk zou zijn aan enkele waters, met spanningen tot gevolg. Geef toe, er lopen enkele vissers rond met het verstand van een krop sla die het niet zullen vatten en de boel gaan verbrodden voor de rest. U kent er vast zo één!
Volgens mij zal dit niet echt lukken om dit te bekomen, we zijn een veel te kleine groep ten opzichte van een groep politiekers die andere dingen aan hun hoofd hebben dan vissers ergens te laten vissen in alle rust. Wat ik zeer spijtig vind. Ik zie het liever anders.

Rotary Letter twee GFb78l
Het was lang wachten op deze vis die 's nachts kwam. Ik had deze niet gevangen mocht ik enkel overdag vissen!

Hierbij ga ik graag over naar het feit van het illegaal nachtvissen. Ikzelf heb het al gedaan, dat geef ik grif toe, dit was zelfs in Frankrijk. Het was een dagwater waar we hoopten overdag te kunnen vangen. Ons stoort het niet om onze lijnen in te draaien als het donker wordt. Blijkbaar zijn we een zeldzame soort, want het water was compleet verlaten! Links gelaten door menig karpervisser. Als je ergens niet mag nachten wordt er meestal niet naar omgekeken. Op het water zaten nochtans vissen tot boven de 25kg, een prachtig, natuurlijk bestand aan karper. Des te beter, we hebben het rijk voor ons alleen. De eerste nacht draaiden we onze hengels binnen. Wat later bij het avondmaal hoorden we enkele vissen op onze stek rollen en springen. Dit is zo frustrerend, ik garandeer het je. Het blijkt dat het water vooral ’s nachts loopt. We besloten het er toch op te wagen. Ik ving een zestal vissen op 3 nachten, tussen de 10 en de 14kg. Prachtige vissen en toch niet slecht vind ik, we weten dat er veel groter op zit en bepaald klein waren ze zeker niet. Heb ik er spijt van dat ik dit gedaan heb? Totaal niet! Was ik met een gerust hart aan het vissen? Niet 100%. We zijn gelukkig niet gepakt, het is een streek waar er niet veel karpervissers zitten en we zaten relatief verscholen.
In Frankrijk is het wel met enig risico als je dit doet, men kan alle materiaal aanslaan en zelfs de wagen. Het ene departement is wel lakser dan het andere. Het is te zien hoeveel viswater er in de buurt is en zeker hoeveel karpervissers er rondhangen! Het beste is om de wagen in het dorp te zetten of bij andere wagens en te voet terug te keren. Ik spreek me misschien tegen in vergelijking met de andere rotary, regels zijn er om gerespecteerd te worden. In deze situatie zaten we er meerdere dagen, het was vangen of blanken.

Rotary Letter twee Z6S3Yl
De zon gaat onder, met een gerust hart kan ik in mijn bivvy kruipen om de nacht door te brengen.

In België heb ik het nog niet gedaan, simpelweg omdat ik genoeg waters ken waar je wel mag nachten. Je hoort dan verhalen van bevriende vissers die het wel durven, die vangen meestal wel goed dan, de vissen zijn op die periode geen hengeldruk gewoon. Stof tot nadenken, wie niet waagt blijft maagd. Voor mij mogen ze het nachtvissen toestaan op alle waters, iedereen gelijke kansen.

Rotary Letter twee 9MGZc
In Frankrijk mag er op veel meer wateren genachtvist worden, ook op gesloten water!


Laatst aangepast door Arnaud Castel op zo mei 06, 2012 12:04 pm; in totaal 3 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen


Man Aantal berichten : 1782
Leeftijd : 53
Woonplaats : Hoboken
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 23-03-08

Rotary Letter twee Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rotary Letter twee   Rotary Letter twee Icon_minitimedi mei 08, 2012 7:57 am

Rotary Letter twee Rl

Door omstandigheden kan Jeffery geen bijdrage leveren (pc kapot en enorm druk opt werk) en zal ik de 3de man zijn en het voor men rekening nemen ... hoop dat dit ok is voor iedereen??

Bijdrage: Tommy De Cleen
Gesloten tijd ... houden, afschaffen of verschuiven?

Ik vind het gegeven gesloten tijd wel goed en ben er zeker niet tegen, maar eigenlijk is de navolging kompleet mis en de periode al even min goed gekozen!
Zeker houden, afschaffen nee zeker niet en verschuiven (heel moeilijk) maar ik denk dat er mee mogelijk is ...
maar het moet nageleefd worden vind ik en overtredingen moeten bestraft worden dus in eerste instantie moet er gewoon veel meer controle zijn ... zie wallonie (daar kan dat wel) dus waarom niet in vlaanderen?? geen geld ... denk het niet!
Denk dat de prioriteiten ivm de wetgeving op de rivier visserij in vlaanderen anders zijn dan in wallonie wat een slechte zaak is (in wallonie is het volgens mij) veel beter geregeld en controle is daar veel groter.

Rotary Letter twee RLtweepic7
heel intens liefdes spel ... waar de stuken en brokken afvliegen, dus geef ze rust na dit spel

Er moet volgens mij gewoon een ander systeem bedacht worden om een gesloten tijd te hanteren bvb daar betere monitoring van de waters en zo te zien wanneer er best gesloten word op gelijk welk moment,want vissen paaien niet op het moment dat de mens zegt dat het gesloten tijd is!! zo werkt de natuur niet ...
nee volgens mij kan het op een heel andere manier en is het ook een kortere periode nodig!
Vissen paaien meestal nog niet in April dus waarop op 16 april gesloten tijd??
omdat meneer de minister het zo wil of de biologen die het zogezegd allemaal weten en het recht in pacht hebben (er zou misschien beter wat meer geluisterd worden naar de vissers zelf)
dus ik denk echt dat deze materie eens goed herzien moet worden en veel beter kan ... en het voor iedereen beter is ...
maar hou ...?? ik denk dat men voorbeeld geen slecht begin is, gewoon op het moment zelf (als de vis paait) een verbod opleggen voor 3 of 4 weken .... rust tijd na de paai inbegrepen, paai duurt nooit heel lang (een paar dagen hooguit een week) als het weer mee wil ... wat het grote probleem is hier bij ons ... dus gewoon meer monitoring van de waters door meer controle en een verbod op het moment dat het nodig is en geen 6 weken in een periode die veel te vroeg is!
Kijk nu dit jaar we zijn 7 Mei en al van 16 april gesloten tijd!! er heeft nog geen viske gepaaid!!
dus wat nut heeft het?? ...
maar totaal afschaffen ben ik geen voorstander van, het kan maar moet op een veel betere manier kunnen ... einde mijn pleidooi ...

Rotary Letter twee RLtweepic8verbod om te vissen vanaf het moment dat de paai begint ....

Rotary Letter twee RLtweepic6
hij kwam als een dief in de nacht ....

nachtvissen, zou overal moeten toegelanten worden?

Ja en nee dit is heel dubbel voor mij persoonlijk,omdat ik uit het tijdperk kom dat het nergens mocht en we het toch deden.
De charme die daar aan hing is nu weg ... het iets niet mogen is altijd een avontuur!
Je weg steken camouflage etc etc, die charme is totaal weg en dat is wel heel jammer en nu zit iedereen aant water ook de broekschijters van vroeger en liefst met een fluo kleur auto dicht bij het water om goed op te vallen.

Rotary Letter twee RLTweepic1
de charmes van het nachtvissen ... sunset

Dat zijn dingen die mij enorm storen aan het mogen nacht vissen overal (allee nu nog niet overal) maar dat komt wel, door het goeie werk van het Vbk ..
ook hier weer hetzelfde, er zou meer controle moeten zijn op overtredingen zoals het zakken van vissen tijdens de nacht (dit is iets waar ik een totaal verbod zou op doen!!) en dus meer controle daarop en opnieuw zoals in wallonie ... ook de wet van de 48u vind ik niet slecht, 48u vissen op een stek en weg wezen ... zo geef je iedereen de kans om ergens te vissen en ondermijn je het vooral vlaams gedacht van vaste stekken te gaan claimen op openbaar water, je koopt het recht om te vissen ergens (je koopt geen lapje grond dat alleen voor u is) ik dwaal af sorry ..
maar ben toch zo goed als klaar met men bijdrage ...
dus conclusie ja nacht vissen overal maar mits een goede controle en naleving van enkele regels als visser, zoals val niet te veel op en keep a low profile ...
en hou het rustig veroorzaak geen overlast voor andere, want je ondermijnt hiermee alles waar het VBK hard voor heeft gewerkt ...

Rotary Letter twee RLtweepic2
de avond/nacht valt over het water waar ik onlangs zat in engeland, mega moment ... en dan ..
Rotary Letter twee RLtweepic3
deze schub op 13kg (28lb6oz midden in de nacht) een uniek moment en een schub die men jaar al goed maakte ...

zo dat was het weer voor deze Rotary Letter
sorry voor het lang wachten ...
maar hoop dat jullie het weer goed vonden,dus graag horen we de reacties ...

tight lines ...
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.facebook.com/pages/Baitcraft-Benelux/133215373406831
Tony van de merlen

Tony van de merlen


Man Aantal berichten : 172
Leeftijd : 52
Woonplaats : zwijndrecht
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 27-04-10

Rotary Letter twee Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rotary Letter twee   Rotary Letter twee Icon_minitimedi mei 08, 2012 8:22 am

Leuk om te lezen ...en ja iedereen zal over deze materie wel een eigen visie op nahouden ...
Terug naar boven Ga naar beneden
Verbrugge Steve

Verbrugge Steve


Man Aantal berichten : 66
Leeftijd : 38
Woonplaats : zele
Hobby’s : vissen
Registration date : 31-12-10

Rotary Letter twee Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rotary Letter twee   Rotary Letter twee Icon_minitimedi mei 08, 2012 8:48 am

ben eens benieuwd naar de reacties
persoonlijk vind ik het zeker niet slecht die paaiperiode ?
en dat nacht vissen, ik hou mij er toch ook ni altijd aan moet ik toe geven
Terug naar boven Ga naar beneden
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen


Man Aantal berichten : 1782
Leeftijd : 53
Woonplaats : Hoboken
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 23-03-08

Rotary Letter twee Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rotary Letter twee   Rotary Letter twee Icon_minitimedi mei 08, 2012 12:38 pm

Verbrugge Steve schreef:
ben eens benieuwd naar de reacties
awel Steve .. ben ook benieuwd!!?? (want er kruipt wel wat tijd in om dit te doen!!)
en dan geen reactie krijgen is a waste of our time ...
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.facebook.com/pages/Baitcraft-Benelux/133215373406831
bocken roel

bocken roel


Man Aantal berichten : 60
Leeftijd : 42
Woonplaats : limburg
Hobby’s : vissen vissen en vissen
Registration date : 29-11-09

Rotary Letter twee Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rotary Letter twee   Rotary Letter twee Icon_minitimedi mei 08, 2012 2:03 pm

Effe een reactie op de gesloten tyd.

Gewoon afschaffen dat ding, de feitelijke paaityd verschilt ieder jaar, 2de ding is wie houd zich aan de regels daaromtrent. Als ik de waters hier in de buurt bekijk daar wordt nu meer gevist als de rest van het jaar. En dan kan je ook een rechte lijn trekken voor alle openbare waters.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lorenz Cleymaet

Lorenz Cleymaet


Man Aantal berichten : 130
Leeftijd : 31
Woonplaats : Merendree (Oost-Vl)
Hobby’s : Karpervissen en alles wat daarmee te maken heeft.
Registration date : 25-01-11

Rotary Letter twee Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rotary Letter twee   Rotary Letter twee Icon_minitimedi mei 08, 2012 2:13 pm

Wat de gesloten tijd betreft ben ik het eens met Steven, gewoon behouden. Niet zozeer omwille van de paai die toch te onvoorspelbaar is maar gewoon om de vissen rust te gunnen.
Terug naar boven Ga naar beneden
david deman

david deman


Man Aantal berichten : 534
Leeftijd : 35
Woonplaats : Menen
Hobby’s : Vissen / scheidsrechter KBVB
Registration date : 31-01-09

Rotary Letter twee Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rotary Letter twee   Rotary Letter twee Icon_minitimedi mei 08, 2012 4:19 pm

Mooi stukje...

Gesloten tijd vind ik eerlijk gezegd niet meer van deze tijd. Als er echt gepaaid wordt al in deze periode, dan eet de vis toch niets. Dus of wij dan vissen of niet....
Er zijn voorbeelden zat waar er geen gesloten tijd is met een geweldig waterbeheer. Dit zou openbaar ook moeten kunnen, de vis lijdt hier in mijn ogen niet onder. Want om nu bv de vbkwateren als voorbeeld te nemen, daar is geen gesloten tijd en het visbestand groeit super.

Ook heb ik mij altijd gestoord aan vissers die een lap vegen aan de gesloten tijd en gewoon doorvissen. Overlaatst las ik een status op iemand zijn facebook dit weekend. "niets gezien op de koolhofput vandaag." Terwijl dit een water betrof met gesloten tijd. Ik zag 2 uren later dat zijn status weg was. Hij had wss reactie gekregen dat het gesloten tijd was Laughing Als de gesloten tijd nog van toepassing is moet iedereen zich daar aan houden Wink.

Maar ik wil het ook afgeschaft zien dus, want zie er geen nut in.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.theboiliefactory.be
Jurgen De Vos

Jurgen De Vos


Man Aantal berichten : 47
Leeftijd : 48
Woonplaats : iddergem
Hobby’s : vissen, voetballen
Registration date : 15-03-10

Rotary Letter twee Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rotary Letter twee   Rotary Letter twee Icon_minitimevr mei 11, 2012 7:24 pm

ik zou zeggen gewoon prachtig, moutekes. schitterende letter. Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Rotary Letter twee Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rotary Letter twee   Rotary Letter twee Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Rotary Letter twee
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Karperen met meer dan twee hengels
» vertrek vandaag voor twee weken zuid frankrijk lac st croix

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: Rotary Letter-
Ga naar: