Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Rotary Letter één

Ga naar beneden 
+15
Pol Geens
Patrick Arteel
Stefan Muylaert
Jurgen Perdaen
davy bettens
Jerry Van Opstal
Robin Vercruyssen
Lorenz Cleymaet
Arnaud Castel
Rudi Bru
bocken roel
Hein Taelman
Jeffrey Benoot
Steven Dekeyzer
Tommy De Cleen
19 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Patrick Arteel

Patrick Arteel


Man Aantal berichten : 164
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zanbergen
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 19-06-09

Rotary Letter één - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rotary Letter één   Rotary Letter één - Pagina 2 Icon_minitimewo feb 01, 2012 9:13 pm

zeg eens tommy hoe kan ik jullie helpen, stuur het mij dan met een pm
voor de rest zal ik eens pennen en een voorbeeld opsturen naar u en je moet dan maar eens je gedacht zeggen als je het goed genoeg vind om op het forum te zetten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen


Man Aantal berichten : 1782
Leeftijd : 53
Woonplaats : Hoboken
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 23-03-08

Rotary Letter één - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rotary Letter één   Rotary Letter één - Pagina 2 Icon_minitimedo feb 02, 2012 8:39 am

Thanks Patrick!!

nu als je iets van commentaar wil geven (kun je niet als je het leest in een mag!!)
is het de moment om dit te doen heren okay ??
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.facebook.com/pages/Baitcraft-Benelux/133215373406831
Pol Geens

Pol Geens


Man Aantal berichten : 332
Leeftijd : 60
Woonplaats : aan de Kempische Meren
Hobby’s : aan de waterkant
Registration date : 21-06-08

Rotary Letter één - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rotary Letter één   Rotary Letter één - Pagina 2 Icon_minitimevr feb 03, 2012 8:31 pm

...
Mooie info , zeer leerrijk .

Wat me zeer beviel is de instant bijdrage van Steven , die toch ook de Engelse stijl benadrukte om met partikels te werken , om zo een verschil te maken ten opzichte van de andere vissers.
Of zoals Jeffrey aangaf dat maïs toch ook het verschil kan maken , alhoewel daar toch weer naar de gemakkelijke boilie wordt gegrepen.

Het valt me steeds op dat er zo weinig gebruikt van wordt gemaakt.
Ofwel dat de meeste vissers te gemakzuchtig zijn om telkens naar die boilies te grijpen , en dat deze meestal gekocht zijn is er ook niet vreemd aan.
Waar kunnen ze nog het verschil maken als ze dan zelfs geen moeite doen om ze te pimpen , hetzij door te soaken of door ze te weken in hetzelfde water.

Bedankt Heren voor de mooie bijdrage.

Grtz , Sun.

Terug naar boven Ga naar beneden
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen


Man Aantal berichten : 1782
Leeftijd : 53
Woonplaats : Hoboken
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 23-03-08

Rotary Letter één - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rotary Letter één   Rotary Letter één - Pagina 2 Icon_minitimevr maa 16, 2012 3:36 pm

merci gasten .... leuk dat er toch enkele hun gedacht hebben gezegd over wat ze er vonden (wel niet echt veel) hoop alleen dat iedereen het gelezen heeft .... ??

mag nog altijd feed back komen (graag zelfs)
in volgende RL geen bijdrage van mezelf Wink Wink Razz Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.facebook.com/pages/Baitcraft-Benelux/133215373406831
de pauw david

de pauw david


Man Aantal berichten : 356
Leeftijd : 43
Woonplaats : merelbeke
Hobby’s : fitness en vissen uiteraard
Registration date : 13-10-08

Rotary Letter één - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rotary Letter één   Rotary Letter één - Pagina 2 Icon_minitimezo maa 18, 2012 12:36 pm


De tactiek die tommy toepast is volgens mij de beste voor instant sessies, als er langer dan vier dagen tussen het vissen zijn en het voeren of vorige sessie is dan mag je volgens mij wel spreken van "instant" vissen.
De belangrijkste punten voor mij in instant vissen zijn

-obsesvatie van het water (als ze er niet zitten dan kunt ge ze gewoon niet vangen )
-aas(weten welk aas er het beste loopt of dit nu van een medevisser is of niet dat maakt volgens mij niks uit)
-uiteraard stekkennis
-aastijden (op sommige wateren is dit maar ééns op 24 h en zit je er dan niet dan zit je er voor piet snot)
en uiteraard maar dit moet altijd zijn of dit nu instant is of niet je moet 1000 % vertrouwen hebben in uw gebruikte matteriaal (rig,loodsysteem enz)

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dreambaits.be
Steven Verhelpen

Steven Verhelpen


Man Aantal berichten : 26
Leeftijd : 38
Woonplaats : Kapelle-op-den-Bos
Hobby’s : vissen, fietsen, lezen, pool
Registration date : 28-07-11

Rotary Letter één - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rotary Letter één   Rotary Letter één - Pagina 2 Icon_minitimema maa 19, 2012 9:18 am

Observatie is iets wat ik vaak hoor, maar kan er hier eens iemand wat tips geven over observeren? Want zelf bak ik hier niets van eerlijk gezegd, ik probeer het wel maar ik doe iets fout denk ik. Dat is nu eens 1 van de onderwerpen waar ik veel interesse in heb, sommige mensen hebben echt die gave maar ik niet vandaar mijn vragen.

Op wat moet ik letten? Hoe pak ik dat aan op kanalen? Vaak is het zo dat ik vis aan de oppervlakte zie zonnen in de buurt van waar ik aan het vissen ben, is dat dan voldoende? Hoe weet ik dat deze vissen effectief azen? Op welke manier gaan jullie op zoek naar de vis? Langs het kanaal stappen en zoeken maar? Is observatie zonder te vissen ook handig? (andere omstandigheden gaat de vis naar andere plaatsen lokken lijkt mij) Allé ja, ik heb echt veel vragen over het observeren van vissen. Moest er iemand mij eens kunnen uitleggen hoe hij dat aanpakt dat zou super zijn.

Grtz
Steven
Terug naar boven Ga naar beneden
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen


Man Aantal berichten : 1782
Leeftijd : 53
Woonplaats : Hoboken
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 23-03-08

Rotary Letter één - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rotary Letter één   Rotary Letter één - Pagina 2 Icon_minitimema maa 19, 2012 9:31 am

observatie hoort bij water craft (kunde jammer voor sommige niet in de winkel kopen)
water craft is als een zesde zin tuig (van een karper visser) en deze gave als je het zo wil noemen, krijg je door ervaring ... en om nu terug te komen op de observatie!!

observatie is soms de vissen zien en hun gedrag observeren (vanuit een boom of zo)
maar het is niet alleen dat, het water observeren, voor soms heel kleine dingen die ge kunt zien
ivm karper (die zich laat zien, maar soms op een heel subtiele manier) ...
tis ook weer deze puzzel ontrafelen dat belangrijk is en kan op elk water verschillend zijn!!
karpers zijn ook niet allemaal het zelfde ... hun gedrag bvb kan enorm verschillen (misschien zever voor sommige) maar niet voor mij ....
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.facebook.com/pages/Baitcraft-Benelux/133215373406831
bocken roel

bocken roel


Man Aantal berichten : 60
Leeftijd : 42
Woonplaats : limburg
Hobby’s : vissen vissen en vissen
Registration date : 29-11-09

Rotary Letter één - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rotary Letter één   Rotary Letter één - Pagina 2 Icon_minitimema maa 19, 2012 11:29 am

Observeren begint met de aanschaf van een goede poloriod bril, heb al dikwijls langs mensen gestaan die geen vis zagen terwijl ze er wel degelijk zwommen. Nu observeren op kanaal, eerst moet je kijken wat voor soort kanaal, daarbij bedoel ik open of een sluisstuk (kk, enzo.). Ik vis de laatste jaren enkel nog op een sluisstuk. Dus de meeste ervaring met obsereveren heb ik hier, vanaf zaterdagmiddag tot maandagmorgen zijn de sluizen dicht dus het ideale moment om te gaan kijken. Vergeet zeker extreem kort onder de kant niet te kijken, max een metertje uit de kant. Mijn ervaring is dat de vis zeer kort onder de kant komt, ook voor te azen. Heb al meermaals vis gevangen doordat ik ze zo kort onder de kant zag azen, ik ging gewoon eens kijken en 2 uur later was ik terug thuis met 3 vissen op de mat. Door veel aan het water rond te hangen leer en zie je ook veel, en het is ook ideaal voor met vrouw en kind te doen. Het gezin tevreden en wij als visser hebben weer de nodige tyd kunnen observeren.

Greetz
Terug naar boven Ga naar beneden
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen


Man Aantal berichten : 1782
Leeftijd : 53
Woonplaats : Hoboken
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 23-03-08

Rotary Letter één - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rotary Letter één   Rotary Letter één - Pagina 2 Icon_minitimema maa 19, 2012 1:34 pm

bocken roel schreef:
Observeren begint met de aanschaf van een goede poloriod bril, heb al dikwijls langs mensen gestaan die geen vis zagen terwijl ze er wel degelijk zwommen.

Greetz
net nog enkele vissen gespot aan een klein waterke hier aan de ring van Apen (met men poloriod bril op) .... zat zelfs een kleine koi bij!!
wat ik al heb gezien met de bril op is enorm (wat ge anders niet zie) zoals Roel zegt hier boven!!
ik heb een simpele shimano sunglasses met amber colored polarized lenses ...

Rotary Letter één - Pagina 2 Fishupandclose

Rotary Letter één - Pagina 2 Fishupandclose2

Rotary Letter één - Pagina 2 Fishupandclose4

Rotary Letter één - Pagina 2 Fishupandclose3

voor hun te kunnen fotograferen gebruik je best ook een circulaire polarisatiefilter op de lens, zo schiet je pracht foto´s ... zie maar (hier zijn er enkele) ...
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.facebook.com/pages/Baitcraft-Benelux/133215373406831
davy bettens

davy bettens


Man Aantal berichten : 107
Leeftijd : 36
Woonplaats : vlaanderen
Hobby’s : karpervissen- En naar de vrouwen loeren ;)
Registration date : 22-01-12

Rotary Letter één - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rotary Letter één   Rotary Letter één - Pagina 2 Icon_minitimema maa 19, 2012 5:09 pm

mooi werk tommy
Terug naar boven Ga naar beneden
Lorenz Cleymaet

Lorenz Cleymaet


Man Aantal berichten : 130
Leeftijd : 31
Woonplaats : Merendree (Oost-Vl)
Hobby’s : Karpervissen en alles wat daarmee te maken heeft.
Registration date : 25-01-11

Rotary Letter één - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rotary Letter één   Rotary Letter één - Pagina 2 Icon_minitimema maa 19, 2012 7:46 pm

Mooie foto die laatste! Super scherp ook. Niet kunnen haken? Ziet er nl. wel een biggetje uit Very Happy

En on topic: observeren houdt voor mij in regelmatig een toertje rond het water doen, kijken of er vis springt, of er eentje rolt, aasbellen enz... af en toe wat voeren op die plekken en dan komt het meestal wel goed. Da's dan wel in de zomer, in de winter vraag ik mij ook af hoe anderen het klaarspelen om vis te lokaliseren, ik heb alleszins nog nooit een rollende of springende vis gezien in putje winter.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen


Man Aantal berichten : 1782
Leeftijd : 53
Woonplaats : Hoboken
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 23-03-08

Rotary Letter één - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rotary Letter één   Rotary Letter één - Pagina 2 Icon_minitimema maa 19, 2012 8:37 pm

ze laten hun toch nog zien (heel subtiel) in de winter af en toe!!
ge moet alleen goed kijken, wat ik heb opgemerkt door de jaren heen
dat ge ze snachts (dus niet slapen) ze ook kunt horen en soms ook zien ....

Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.facebook.com/pages/Baitcraft-Benelux/133215373406831
Igor Van Waesberghe

Igor Van Waesberghe


Man Aantal berichten : 447
Leeftijd : 45
Woonplaats : assenede
Hobby’s : karperen
Registration date : 15-05-08

Rotary Letter één - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rotary Letter één   Rotary Letter één - Pagina 2 Icon_minitimedi maa 20, 2012 5:25 pm

Lorenz Cleymaet schreef:
Mooie foto die laatste! Super scherp ook. Niet kunnen haken? Ziet er nl. wel een biggetje uit Very Happy

die foto komt van facebook dus zal wss niet in tommy zijn net beland zijn Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Christian Jonckers

Christian Jonckers


Man Aantal berichten : 19
Leeftijd : 40
Woonplaats : tienen
Hobby’s : vooral vissen (niet alleen op karper- wel hoofdzakelijk) en elektrische gitaar...
Registration date : 02-02-12

Rotary Letter één - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rotary Letter één   Rotary Letter één - Pagina 2 Icon_minitimewo maa 21, 2012 6:42 am

inderdaad zo veel mogelijk aan't water verblijven...
eigenlijk volgt de rest vanzelf. zelfs beweegt er maar een rietstengeltje dan heb ik dat vaak gezien...
mijn vriendin is hier ook blind voor en snapt niet dat ik iets zie dat zo ver bij mij vandaan is terwijl ik de vorige voorbijgangster haar mooie schoenen niet heb gezien Laughing ervaring... op een kanaal zal het wel iets moeilijker zijn i.v.m trekkende vissen... maar ik denk dat ook daar vaak hotspots zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen


Man Aantal berichten : 1782
Leeftijd : 53
Woonplaats : Hoboken
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 23-03-08

Rotary Letter één - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rotary Letter één   Rotary Letter één - Pagina 2 Icon_minitimewo maa 21, 2012 8:48 am

Igor Van Waesberghe schreef:
Lorenz Cleymaet schreef:
Mooie foto die laatste! Super scherp ook. Niet kunnen haken? Ziet er nl. wel een biggetje uit Very Happy

die foto komt van facebook dus zal wss niet in tommy zijn net beland zijn Very Happy
inderdaad Igor .. wilde ook die foto niet als de mijne claimen!!!

ivm het kanaal, zou ik zeggen hou vooral koeten in de gaten ...waar zij veel duiken
is meestal wel wat lekkers te vinden ...
zo heb ik op het KK toch de mosselbanken gevonden die er waren ..


Laatst aangepast door Tommy De Cleen op wo maa 21, 2012 3:01 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.facebook.com/pages/Baitcraft-Benelux/133215373406831
Steven Verhelpen

Steven Verhelpen


Man Aantal berichten : 26
Leeftijd : 38
Woonplaats : Kapelle-op-den-Bos
Hobby’s : vissen, fietsen, lezen, pool
Registration date : 28-07-11

Rotary Letter één - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rotary Letter één   Rotary Letter één - Pagina 2 Icon_minitimewo maa 21, 2012 9:00 am

Thanks mannen, hier staan toch al wat goede tips.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen


Man Aantal berichten : 1782
Leeftijd : 53
Woonplaats : Hoboken
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 23-03-08

Rotary Letter één - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rotary Letter één   Rotary Letter één - Pagina 2 Icon_minitimewo maa 21, 2012 9:14 am

Steven Verhelpen schreef:
Thanks mannen, hier staan toch al wat goede tips.
graag gedaan Steven, daarom zijn we hier ... en hebben wij de saloon opgericht he!!
blij te kunnen helpen ...
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.facebook.com/pages/Baitcraft-Benelux/133215373406831
Igor Van Waesberghe

Igor Van Waesberghe


Man Aantal berichten : 447
Leeftijd : 45
Woonplaats : assenede
Hobby’s : karperen
Registration date : 15-05-08

Rotary Letter één - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rotary Letter één   Rotary Letter één - Pagina 2 Icon_minitimewo maa 21, 2012 2:13 pm

denk dat je een woordje vergeten bent in je reply om mijn post tommy, NIET
Terug naar boven Ga naar beneden
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen


Man Aantal berichten : 1782
Leeftijd : 53
Woonplaats : Hoboken
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 23-03-08

Rotary Letter één - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rotary Letter één   Rotary Letter één - Pagina 2 Icon_minitimewo maa 21, 2012 3:01 pm

Igor Van Waesberghe schreef:
denk dat je een woordje vergeten bent in je reply om mijn post tommy, NIET
inderdaad Wink Wink foutje van de firma ...
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.facebook.com/pages/Baitcraft-Benelux/133215373406831
bocken roel

bocken roel


Man Aantal berichten : 60
Leeftijd : 42
Woonplaats : limburg
Hobby’s : vissen vissen en vissen
Registration date : 29-11-09

Rotary Letter één - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rotary Letter één   Rotary Letter één - Pagina 2 Icon_minitimedi apr 10, 2012 11:15 am

Enig idee wanneer rotary 2 komt Very Happy ?
greetz
Terug naar boven Ga naar beneden
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen


Man Aantal berichten : 1782
Leeftijd : 53
Woonplaats : Hoboken
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 23-03-08

Rotary Letter één - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rotary Letter één   Rotary Letter één - Pagina 2 Icon_minitimema mei 07, 2012 1:22 pm

Roel ... en alle andere leden nu word echt de laatste hand gelegd aan de nieuwe RL Wink Wink
er is geen bijdrage van Jeffery (zijn excuses ervoor) omdat hij PC problemen heeft en hij een nieuwe zal moeten kopen ... dus bij deze zal ik (sorry voor zij die dit erg vinden) nog even een bijdrage leveren ....
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.facebook.com/pages/Baitcraft-Benelux/133215373406831
Gesponsorde inhoud





Rotary Letter één - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rotary Letter één   Rotary Letter één - Pagina 2 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Rotary Letter één
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: Rotary Letter-
Ga naar: