Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 rock salt trick/edge

Ga naar beneden 
+10
Jerry Van Opstal
Robin Vercruyssen
Tim Lomans
Arnaud Castel
bart polyn
David De Cleen
Pol Geens
Tommy De Cleen
Lorenz Cleymaet
Loïc van Doorn
14 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Loïc van Doorn

Loïc van Doorn


Man Aantal berichten : 162
Leeftijd : 31
Woonplaats : berchem
Hobby’s : vissen, duiken, biologie
Registration date : 25-01-11

rock salt trick/edge Empty
BerichtOnderwerp: rock salt trick/edge   rock salt trick/edge Icon_minitimema dec 26, 2011 8:01 pm

Jongens,ik hoor hier de laatste tijd zoveel over (karpermagazine), ook in die dvd van kevin nash die net gepost is.
Heeft iemand hier al ervaring mee? of een onderbouwde mening.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lorenz Cleymaet

Lorenz Cleymaet


Man Aantal berichten : 130
Leeftijd : 31
Woonplaats : Merendree (Oost-Vl)
Hobby’s : Karpervissen en alles wat daarmee te maken heeft.
Registration date : 25-01-11

rock salt trick/edge Empty
BerichtOnderwerp: Re: rock salt trick/edge   rock salt trick/edge Icon_minitimema dec 26, 2011 8:53 pm

Op een ander forum heb ik dezelfde vraag gepost, steenzout zou echt een meerwaarde bieden omdat het onbewerkter en dus puurder is dan gewoon keukenzout. Maar zoals Nash het zelf laat uitschijnen is het een nieuwe revolutie op aasgebied en dat lijkt mij wat overdreven.
Ben benieuwd naar de reacties Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen


Man Aantal berichten : 1782
Leeftijd : 53
Woonplaats : Hoboken
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 23-03-08

rock salt trick/edge Empty
BerichtOnderwerp: Re: rock salt trick/edge   rock salt trick/edge Icon_minitimema dec 26, 2011 9:06 pm

Karper heeft zout nodig, het vocht in een karper is zout!!
en aangezien hij op zoetwater rondzwemt kunnen ze wel zout gebruiken in hun dieet, dus wat Nashy daar zegt kan wel is waar zijn (maar revolutioneel dat weet ik niet) ...
maar als ge er 100gr per dag van strooit op een plekje, kan geen kwaad volgens mij en als het dan extra vissen op kant levert is dat meegenomen ...

P.s. ik gebruik wel is zout in particels en pekelzout voor men haakaas ..
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.facebook.com/pages/Baitcraft-Benelux/133215373406831
Pol Geens

Pol Geens


Man Aantal berichten : 332
Leeftijd : 60
Woonplaats : aan de Kempische Meren
Hobby’s : aan de waterkant
Registration date : 21-06-08

rock salt trick/edge Empty
BerichtOnderwerp: Re: rock salt trick/edge   rock salt trick/edge Icon_minitimema dec 26, 2011 9:43 pm

...
In de nieuwe Advanced CarpFishing magazine beschrijft Jim Shelley hoe hij zijn boilies en partikels inpakt in een Arma Mesh samen met zeezout , dit om een nog grotere aantrekkingskracht te verkrijgen.
Dit geeft een grotere uitwaseming en lokt zo meer karpers.
Makkelijk om het zeezout met je haakaas op de juiste plaats te krijgen.
Hier gebruikt hij zeezout , maar hetzelfde is te verwezelijken met steenzout.

rock salt trick/edge Arma-mesh

Grtz , Sun.
Terug naar boven Ga naar beneden
David De Cleen

David De Cleen


Man Aantal berichten : 128
Leeftijd : 46
Woonplaats : Motsel
Hobby’s : vissen fitness snowborden
Registration date : 17-02-10

rock salt trick/edge Empty
BerichtOnderwerp: Re: rock salt trick/edge   rock salt trick/edge Icon_minitimedi dec 27, 2011 7:10 am

Heb het artikel ook gelezen in karper magezine.Nu waar is dit steenzout te verkrijgen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen


Man Aantal berichten : 1782
Leeftijd : 53
Woonplaats : Hoboken
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 23-03-08

rock salt trick/edge Empty
BerichtOnderwerp: Re: rock salt trick/edge   rock salt trick/edge Icon_minitimedi dec 27, 2011 4:49 pm

rock salt/steen zout of gewoon grof zeezout is gewoon in de supermarkt te verkrijgen

rock salt trick/edge 000496990_001_160582_200

bvb hier in rode tube het grof zee zout van Baleine
of het extra grof (4-6 of 6-15) zee zout van Marsel ...

Eigenschappen

Zeer zuiver geraffineerd EXTRA GROF zeezout zonder additieven
Korrelverdeling: 4-6 mm of 6-15mm
Grof zeezout kan geleverd worden zonder anti klontermiddel (zoals kaliumferrocyanide).
Zeezout wordt op milieuvriendelijke manier geproduceerd door middel van zon en wind. Dit in tegenstelling tot vacuümzout dat op chemische manier geproduceerd wordt.
Zeezout bevat een aantal belangrijke mineralen en spoorelementen die in gewoon zout niet aanwezig zijn. Die spoorelementen zijn noodzakelijke onderdelen in het menselijk lichaam. Tevens geeft magnesium een iets zachtere smaak aan zout.
Zeezout heeft een UNIEKE smaak en is ideaal voor in de keuken, als additief of smaakversterker.
Zeezout zorgt voor een gastronomische noot in uw gerechten of bereidingen en biedt op die manier een belangrijke meerwaarde aan uw producten. Deze meerwaarde is dan ook een marketingvoordeel dat in uw producten verwerkt kan worden.

wat Jim zegt is juist en door zout te gebruiken (en de particel mix) lost de pva niet op zolang het niet in contact komt met water ...
zou wel eens een edge kunnen zijn (werd me vandaag nog gezegt, dat ik het zeker moet proberen)
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.facebook.com/pages/Baitcraft-Benelux/133215373406831
bart polyn

bart polyn


Man Aantal berichten : 806
Leeftijd : 42
Woonplaats : Heusden
Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's
Registration date : 19-08-08

rock salt trick/edge Empty
BerichtOnderwerp: Re: rock salt trick/edge   rock salt trick/edge Icon_minitimedi dec 27, 2011 9:13 pm

Als ik me niet vergis,kan men hiervoor ook vijverzout gebruiken,welke in grote zakken te verkrijgen is.....
Terug naar boven Ga naar beneden
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen


Man Aantal berichten : 1782
Leeftijd : 53
Woonplaats : Hoboken
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 23-03-08

rock salt trick/edge Empty
BerichtOnderwerp: Re: rock salt trick/edge   rock salt trick/edge Icon_minitimedi dec 27, 2011 9:36 pm

bart polyn schreef:
Als ik me niet vergis,kan men hiervoor ook vijverzout gebruiken,welke in grote zakken te verkrijgen is.....
misschien wel (ken het niet, maar mij werd gezegt dat elk zout kan dus ook vijverzout)
volgens mij moet het wel wat waarde hebben zoals de mineralen en spoorelementen van in het grof zeezout ....
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.facebook.com/pages/Baitcraft-Benelux/133215373406831
Loïc van Doorn

Loïc van Doorn


Man Aantal berichten : 162
Leeftijd : 31
Woonplaats : berchem
Hobby’s : vissen, duiken, biologie
Registration date : 25-01-11

rock salt trick/edge Empty
BerichtOnderwerp: Re: rock salt trick/edge   rock salt trick/edge Icon_minitimedi dec 27, 2011 10:03 pm

wat er in karper staat : gewoon zeezout of tafelzout werkt niet, enkel echt steenzout, maar hier bestaan er ook weer verschillende soorten van, enkel het steenzout dat geschikt is voor menselijke consumptie is veilig.
Terug naar boven Ga naar beneden
Arnaud Castel

Arnaud Castel


Man Aantal berichten : 571
Leeftijd : 36
Woonplaats : Kortrijk
Hobby’s : karpervissen, dj, uitgaan
Registration date : 15-06-09

rock salt trick/edge Empty
BerichtOnderwerp: Re: rock salt trick/edge   rock salt trick/edge Icon_minitimedi dec 27, 2011 10:19 pm

Er is een verschil tussen zeezout en rotszout! Ten eerste de plaats van de ginning. Himalayazout bvb is veel zouter om het zo te noemen Razz Denk dat er een verschil is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tim Lomans

Tim Lomans


Man Aantal berichten : 195
Leeftijd : 36
Woonplaats : Arnhem
Hobby’s : Karpervissen, drummen.
Registration date : 01-04-08

rock salt trick/edge Empty
BerichtOnderwerp: Re: rock salt trick/edge   rock salt trick/edge Icon_minitimedi dec 27, 2011 10:52 pm

Laat je niet gek maken! Jij eet ook friet als je honger hebt, maakt niet uit of er zeezout, rockzout, of welk soort zout op zit...

Zelfde geldt voor de karper...... als je het mij vraagt.

Let op dat je de vissen vangt en dat ze niet de visser vangen!

Overigens ben ik ook wel voor zout in mijn voer (ligt aan omstandigheden). Wel wil ik benadrukken dat we op moeten gaan passen wat we allemaal in het water gooien. In mijn werkveld kom ik veel in aanraking met de waterbeheerders, en de eerste wateren waar voeren verboden gaat worden!! zullen in 2012 in Nederland ontstaan. Dit geldt vooral voor wateren die in open verbinding staan met een riviertje/kanaal of dergelijke (zolang er water buiten de vijver in een andere systeem komt).

Ik heb dit al een keer aangehaald met lood, met behulp van een eenvoudige maar doeltreffende berekening waarin blijkt dat over een x aantal jaren er een werkelijke loodexplosie zal zijn op onze wateren (zodra de sealing vergaan is). En dat zal er voor zorgen dat onze vrienden de vissen massaal het loodje gaan leggen. Toen is er nogal laconiek op gereageerd, maar wil dit jullie toch echt meegeven!

Sorry ga beetje van topic af...

Zout... smaakversterker dus kan in de goede omstandigheden extra dimensie geven aan je voer.

Met vriendelijke groet,

Tim Lomans
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.skv-karpertrips.nl
Loïc van Doorn

Loïc van Doorn


Man Aantal berichten : 162
Leeftijd : 31
Woonplaats : berchem
Hobby’s : vissen, duiken, biologie
Registration date : 25-01-11

rock salt trick/edge Empty
BerichtOnderwerp: Re: rock salt trick/edge   rock salt trick/edge Icon_minitimedi dec 27, 2011 11:01 pm

Slow the mans schreef:

Zout... smaakversterker dus kan in de goede omstandigheden extra dimensie geven aan je voer.

Ik heb dit al een keer aangehaald met lood, met behulp van een eenvoudige maar doeltreffende berekening waarin blijkt dat over een x aantal jaren er een werkelijke loodexplosie zal zijn op onze wateren (zodra de sealing vergaan is). En dat zal er voor zorgen dat onze vrienden de vissen massaal het loodje gaan leggen. Toen is er nogal laconiek op gereageerd, maar wil dit jullie toch echt meegeven!

Tim Lomans

klaar en duidelijk!

nu wat bedoelde je met die vissen die zouden sterven aan loodvergiftiging?, het vrijkomen van het lood zal toch gelijdelijk gebeuren? de coating zal niet in een keer voor alle loden vergaan, en dus zal de vergiftiging niet explosief gebeuren, de kans gevend om te herstellen of in de bodem te gaan zitten (verre van ideaal) maar dit zou geen massale vissterfte moeten veroorzaken? Er wordt tenslotte al jaren met lood in alle gecoate en ongecoate vormen gevist..
Terug naar boven Ga naar beneden
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen


Man Aantal berichten : 1782
Leeftijd : 53
Woonplaats : Hoboken
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 23-03-08

rock salt trick/edge Empty
BerichtOnderwerp: Re: rock salt trick/edge   rock salt trick/edge Icon_minitimewo dec 28, 2011 7:37 am

Loïc vD schreef:
Slow the mans schreef:

Zout... smaakversterker dus kan in de goede omstandigheden extra dimensie geven aan je voer.

Ik heb dit al een keer aangehaald met lood, met behulp van een eenvoudige maar doeltreffende berekening waarin blijkt dat over een x aantal jaren er een werkelijke loodexplosie zal zijn op onze wateren (zodra de sealing vergaan is). En dat zal er voor zorgen dat onze vrienden de vissen massaal het loodje gaan leggen. Toen is er nogal laconiek op gereageerd, maar wil dit jullie toch echt meegeven!

Tim Lomans

klaar en duidelijk!

nu wat bedoelde je met die vissen die zouden sterven aan loodvergiftiging?, het vrijkomen van het lood zal toch gelijdelijk gebeuren? de coating zal niet in een keer voor alle loden vergaan, en dus zal de vergiftiging niet explosief gebeuren, de kans gevend om te herstellen of in de bodem te gaan zitten (verre van ideaal) maar dit zou geen massale vissterfte moeten veroorzaken? Er wordt tenslotte al jaren met lood in alle gecoate en ongecoate vormen gevist..
amen .... eindelijk ben ik niet meer alleen die dit zegt!!
en ivm het Zout ik heb gisteren via facebook met Jim Shelley (omdat zij naam hierboven ergens vermeld word, en hij iemand is die ik ken) over dat zout gesproken (hij gebruikt het ook rock salt) maar hij zij me dat ook gewoon fijn keuken zout mogelijk is ... dus ik heb grof zeezout gaan halen (omdat dit iets gemakkelijker is om mee te strooien) ... en je kunt het niet overdoseren omdat het wateroplosbaar is ...
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.facebook.com/pages/Baitcraft-Benelux/133215373406831
Tim Lomans

Tim Lomans


Man Aantal berichten : 195
Leeftijd : 36
Woonplaats : Arnhem
Hobby’s : Karpervissen, drummen.
Registration date : 01-04-08

rock salt trick/edge Empty
BerichtOnderwerp: Re: rock salt trick/edge   rock salt trick/edge Icon_minitimewo dec 28, 2011 2:13 pm


http://www.decarpsaloon.com/t1670p15-los-komen-van-lood

Pagina 2 heb ik een theoretische berekening losgelaten die in de praktijk gebruikt wordt door waterbeheerders (ik heb zelf waterbeheer gestudeerd).

Het klopt dat een loodje niet bam in een keer opgelost is, maar door samenstelling van water (hoe zuurder hoe meer water er loslaat, en hoe meer partikels en dergelijke wij in het water gooien die niet (snel) opgegeten worden, wordt het water zuurder) kan dit wel versnellen. En als er (dit is puur theoretisch) elke dag 1 gram lood oplost van een loodje van 100 gram. En er liggen 100 loodjes van 100 gram, dan lost een loodje wel in een keer op, nogmaals 1 gram is veel te veel ,maar voor de theorie).

En ik ben geen milieuridder of iets dergelijks, maar ik vind het wel belangrijk dat onze karpers, waarvoor wij onthaakmatten, carekits en weet ik allemaal niet kopen, niet door iets anders (wat onze schuld is) te laten sterven. Zodat ook onze kinderen kunnen genieten van grandioze biggen!

En ook ik ben voor veiligheid van de vis(ser). Als het lood los moet, moet het los. Maar als het niet moet, doe het dan niet!

Groeten,

Tim
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.skv-karpertrips.nl
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen


Man Aantal berichten : 1782
Leeftijd : 53
Woonplaats : Hoboken
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 23-03-08

rock salt trick/edge Empty
BerichtOnderwerp: Re: rock salt trick/edge   rock salt trick/edge Icon_minitimewo dec 28, 2011 6:04 pm

het is in het engels (bron anglersmail)

rock salt trick/edge Salt1

Salt; The addition of salt to baits is a great attractor at any time of year, but it really comes into its own during cooler conditions when you want to create a small area of maximum attraction. Forget chemical-laden table salt and opt instead for sea or rock salt which is easily incorporated into pastes or groundbaits or sprinkled onto maggots, casters, pellets, hemp or corn. Small PVA bags of pure salt are perfect to use with any hook bait and are a little-used but devastatingly effective winter edge.

p.s. zou willen vragen van on topic te blijven aub (dat van dat lood is een ander topic ok??)
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.facebook.com/pages/Baitcraft-Benelux/133215373406831
Robin Vercruyssen

Robin Vercruyssen


Man Aantal berichten : 148
Leeftijd : 31
Woonplaats : Oordegem
Hobby’s : Vissen wat anders?
Registration date : 06-11-10

rock salt trick/edge Empty
BerichtOnderwerp: Re: rock salt trick/edge   rock salt trick/edge Icon_minitimezo jan 22, 2012 10:09 am

Iemand een idee of strooizout ook gebruikt mag worden?
Terug naar boven Ga naar beneden
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen


Man Aantal berichten : 1782
Leeftijd : 53
Woonplaats : Hoboken
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 23-03-08

rock salt trick/edge Empty
BerichtOnderwerp: Re: rock salt trick/edge   rock salt trick/edge Icon_minitimezo jan 22, 2012 10:30 am

Robin Vercruyssen schreef:
Iemand een idee of strooizout ook gebruikt mag worden?
best niet Robin ...

nu is er dit al op de markt Nash bait Rock salt
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.facebook.com/pages/Baitcraft-Benelux/133215373406831
Jerry Van Opstal

Jerry Van Opstal


Man Aantal berichten : 437
Leeftijd : 49
Woonplaats : Vlaanderen - Antwerpen
Hobby’s : Vissen , ........
Registration date : 10-04-08

rock salt trick/edge Empty
BerichtOnderwerp: Re: rock salt trick/edge   rock salt trick/edge Icon_minitimezo jan 22, 2012 10:35 am

Nash is weer de vissers aan het vangen Laughing

Wat zal het volgende zijn ? Nash eieren gelegd door Nashkippen ?? Shocked
Commerce he ......
Terug naar boven Ga naar beneden
Lorenz Cleymaet

Lorenz Cleymaet


Man Aantal berichten : 130
Leeftijd : 31
Woonplaats : Merendree (Oost-Vl)
Hobby’s : Karpervissen en alles wat daarmee te maken heeft.
Registration date : 25-01-11

rock salt trick/edge Empty
BerichtOnderwerp: Re: rock salt trick/edge   rock salt trick/edge Icon_minitimezo jan 22, 2012 11:33 am

Strooizout zit vol chemicaliën, niet doen dus!

In mijn ogen fel overdreven die rock salt hype, is gewoon een smaakversterker zoals keukenzout alleen is het iets puurder.
Terug naar boven Ga naar beneden
Robin Vercruyssen

Robin Vercruyssen


Man Aantal berichten : 148
Leeftijd : 31
Woonplaats : Oordegem
Hobby’s : Vissen wat anders?
Registration date : 06-11-10

rock salt trick/edge Empty
BerichtOnderwerp: Re: rock salt trick/edge   rock salt trick/edge Icon_minitimezo jan 22, 2012 2:15 pm

Ah oké thanx Lorenz en Tommy Wink. Ja maar dat van nash is maar belachelijk vind ik, pure commercie in mijn ogen.
De vraag was vooral omdat je dat grof zeezout niet echt in grote hoeveelheden vind.
grtz
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot


Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 50
Woonplaats : Kortemark
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

rock salt trick/edge Empty
BerichtOnderwerp: Re: rock salt trick/edge   rock salt trick/edge Icon_minitimezo jan 22, 2012 2:22 pm

Maar pekelzout wel... Wink

Palletje delen....? Razz
http://www.eurosalt.nl/nitriet-pekelzout-0-9.html

Grtzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen


Man Aantal berichten : 1782
Leeftijd : 53
Woonplaats : Hoboken
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 23-03-08

rock salt trick/edge Empty
BerichtOnderwerp: Re: rock salt trick/edge   rock salt trick/edge Icon_minitimezo jan 22, 2012 2:25 pm

even dit: bij de carefour, auchan en de meeste grote supermarkten gewoon te koop als grof keukenzout en dan heb je zee zout en mineraalzout de laatste zou je dan moeten hebben.
mineraal zout zorgt voor een drastische verandering in de ph waardoor de karper het zeer goed waarneemt ..
ik gebruik een maximum van 60 gr per voerbeurt momenteel elke 2 dagen. teveel is absoluut niet goed het gaat ook meer om de sporen die achterblijven na het oplossen van het zout en teveel zal het eerder slechter doen dan beter.

is wat meer info ...
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.facebook.com/pages/Baitcraft-Benelux/133215373406831
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot


Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 50
Woonplaats : Kortemark
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

rock salt trick/edge Empty
BerichtOnderwerp: Re: rock salt trick/edge   rock salt trick/edge Icon_minitimezo jan 22, 2012 2:32 pm

Zal idd de bedoeling niet zijn om er een emmer te gaan van rondstrooien. Zal in grote hoeveelheid ook direct schadelijk zijn voor de slijmlaag van de vis. Maar een "handje vol" is al iets geheel anders.

Maar als er toch mensen zijn die het vaker willen gebruiken, en een grove korrel willen, is zo'n zak van 25kg, wel goed te doen. En goedkoop!

Nog een site waar ze pekelzout in grotere hoeveelheden verkopen.
https://www.zoutweb.nl/zout/nitriet-pekelzout-06-52.php

Volgens mij is dergelijk zout even goed!

Grtzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen


Man Aantal berichten : 1782
Leeftijd : 53
Woonplaats : Hoboken
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 23-03-08

rock salt trick/edge Empty
BerichtOnderwerp: Re: rock salt trick/edge   rock salt trick/edge Icon_minitimezo jan 22, 2012 2:44 pm

ik heb het erover gehad met iemand die het echt toepast in zen visserij
en hij zegt dat het rock salt moet zijn (grof zee zout) geen pekel zout ...!!
en dat moet ook te vinden zijn in grote zaken.

https://www.zoutweb.nl/zout/zeezout-25-kg-17.php

lees: Korrelverdeling: 0.2-0.6 mm
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.facebook.com/pages/Baitcraft-Benelux/133215373406831
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot


Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 50
Woonplaats : Kortemark
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

rock salt trick/edge Empty
BerichtOnderwerp: Re: rock salt trick/edge   rock salt trick/edge Icon_minitimezo jan 22, 2012 3:50 pm

Valt ook goed mee kwa prijs.... Cool

Grtzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





rock salt trick/edge Empty
BerichtOnderwerp: Re: rock salt trick/edge   rock salt trick/edge Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
rock salt trick/edge
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» trick uit de oude doos

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: Tips & Tricks-
Ga naar: