Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

tijgernoten van 1 jaar

Ga naar beneden 
+2
Arnaud Castel
verlinden michel
6 plaatsers
AuteurBericht
verlinden michel

verlinden michel

Man Aantal berichten : 286
Leeftijd : 56
Hobby’s : karpervissen en fietsen
Registration date : 22-03-09

tijgernoten van 1 jaar  Empty
BerichtOnderwerp: tijgernoten van 1 jaar    tijgernoten van 1 jaar  Icon_minitimezo mei 15, 2011 6:07 pm

ik heb hier noch een vat gekookte tijgers staan van vorig jaar mei .ze staan in het kookvocht(schimmel) zouden jullie deze noch gebruiken?
Terug naar boven Ga naar beneden
Arnaud Castel

Arnaud Castel

Man Aantal berichten : 571
Leeftijd : 37
Hobby’s : karpervissen, dj, uitgaan
Registration date : 15-06-09

BerichtOnderwerp: Re: tijgernoten van 1 jaar    tijgernoten van 1 jaar  Icon_minitimema mei 16, 2011 5:35 pm

Ik heb nog gevist met tijgers van 3 maand oud, ik heb er ook eens een jaar laten staan en het rook zodanig ranzig dat ik ze weggegooid heb. De vraag is of het naar gist ruikt of een strontgeurtje heeft. Gewone gist geur zou het wel nog eens lukken.
ben vermoesen

ben vermoesen

Man Aantal berichten : 266
Leeftijd : 47
Hobby’s : karpervissen natuurlijk
Registration date : 14-11-08

BerichtOnderwerp: Re: tijgernoten van 1 jaar    tijgernoten van 1 jaar  Icon_minitimema mei 16, 2011 7:51 pm

ne keer van proeven he
Pol Geens

Pol Geens

Man Aantal berichten : 332
Leeftijd : 61
Hobby’s : aan de waterkant
Registration date : 21-06-08

BerichtOnderwerp: Re: tijgernoten van 1 jaar    tijgernoten van 1 jaar  Icon_minitimedi mei 17, 2011 5:17 pm

...
Hoi Michel ,

Gewoon alles effe doorspoelen in een zeef onder stromend water en terug in goed afgewassen emmers opstarten met water.
En zoals al vermeld , effe spoelen en proeven , nog zoet --> OK.
Als ze heel bitter proeven , en dat ziet ge ook binnenin de noot , helemaal grijs verkleurd of zelfs zwart , dan zijn ze verloren.

Grtz , Sun.
verlinden michel

verlinden michel

Man Aantal berichten : 286
Leeftijd : 56
Hobby’s : karpervissen en fietsen
Registration date : 22-03-09

BerichtOnderwerp: tijgernoten van 1 jaar    tijgernoten van 1 jaar  Icon_minitimedi mei 17, 2011 5:32 pm

heb ze gespoeld en nieuw water gegeven ze zijn in top konditie volgens mij.noch goe wit vanbinnen en lekker zoet. Laughing
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: tijgernoten van 1 jaar    tijgernoten van 1 jaar  Icon_minitimedi mei 17, 2011 5:53 pm

Shit zeg daar verschiet ik van .En ik was nog bang om een zak tijgers te verkopen die al anderhalf jaar oud zijn .
Pol Geens

Pol Geens

BerichtOnderwerp: Re: tijgernoten van 1 jaar    tijgernoten van 1 jaar  Icon_minitimedi mei 17, 2011 6:17 pm

...
Dag Geert ,

Ik verbruik nu nogsteeds tijgers die van januari 2009 zijn , ze worden bewaard in blauwe tonnen met goed afgesloten deksel met rubber en klemring.
Toen zes zakken in bulk gekocht voor een prikje.
Onlangs de laatste halve zak gekookt , begonnen direct te slijmen , ik laat ze wel steeds 5 dagen weken alvorens te koken , en ze zijn allemaal tot mooi rond gezwollen .
En heb er achteraf ook nog vis mee gevangen op het KK 7-8.

Grtz , Sun.
Arnaud Castel

Arnaud Castel

Man Aantal berichten : 571
Leeftijd : 37
Hobby’s : karpervissen, dj, uitgaan
Registration date : 15-06-09

BerichtOnderwerp: Re: tijgernoten van 1 jaar    tijgernoten van 1 jaar  Icon_minitimedi mei 17, 2011 6:42 pm

Soms moet je oppassen wanneer ze droog zijn, als er wormpjes inzitten drijven ze allemaal.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: tijgernoten van 1 jaar    tijgernoten van 1 jaar  Icon_minitimedi mei 17, 2011 7:05 pm

@ Sunshine
Ik ben echt blij dat je dit hier post want ik heb het altijd zwaar overroepen gevoeld dat alles kraakvers moest zijn om goed te vangen .Ik heb meer dan eens met griesmeel ,soya en haringmeel gevist die meer dan 1 jaar in mijn kot stond , zelfs veel langer.Ik was ook iemand die altijd in bulk kocht en dan komt dit voor.Zefs in al de jaren dat ik voor de zutter viste had ik soms lang op voorhand mijn mixen staan en altijd mijn deel gevangen .Die karpers zitten godver hele dagen in de stinkende modder te wroeten en dan moet van sommigen de melen goed en vers rieken ze ppppfffffffff.Akkoord er moeten geen beesten en motten inzitten maar niet overdrijven he gasten.
Pol Geens

Pol Geens

BerichtOnderwerp: Re: tijgernoten van 1 jaar    tijgernoten van 1 jaar  Icon_minitimedi mei 17, 2011 8:12 pm

...
@ Geert ,

Volledig mee eens , ik koop mijn soyameel en andere melen bij een maalderij , extra voordelig.
Maar je kan dat allemaal bijna niet verwerken op één seizoen , alle zakken 25 kg , dus de boilies kunnen wel eens iets langer in de vriezer zitten .

Soyameel 25 kg : 32 €
Maïsmeel 25 kg : 13 €
Forrelkorrel , wordt gemalen en is mijn vismeel-bestand 25 kg : 32 €
ofwel Karperkorrel 25 kg : 23 €
Griesmeel , Soubrie van de Colruyt per 5 kg : 3,8 €

Ik denk dat het moeilijk goedkoper kan .

Grtz , Sun.
david deman

david deman

Man Aantal berichten : 534
Leeftijd : 35
Hobby’s : Vissen / scheidsrechter KBVB
Registration date : 31-01-09

BerichtOnderwerp: Re: tijgernoten van 1 jaar    tijgernoten van 1 jaar  Icon_minitimewo mei 18, 2011 7:19 am

Zoals Karparnaud zegt moet je wel opletten met de bewaring van droge noten. Tkan daar soort van worm inzitten die gaatjes boort in je nootjes => heel veel drijvers en niets meer waard Exclamation
http://www.theboiliefactory.be
Marc Paulus

Marc Paulus

Man Aantal berichten : 80
Hobby’s : Vissen
Registration date : 16-12-09

BerichtOnderwerp: Re: tijgernoten van 1 jaar    tijgernoten van 1 jaar  Icon_minitimewo mei 18, 2011 11:17 pm

Droge tijgernoten bewaren in de diepvries, geen last van wormpjes, motten of schimmels, de noten blijven goed.
Uithalen, laten weken , na 1 dag goed spoelen en water verversen, terug 24 uren laten weken,
koken en laten slijmen.

grtz
nightfall63
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: tijgernoten van 1 jaar    tijgernoten van 1 jaar  Icon_minitime

tijgernoten van 1 jaar
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» tijgernoten
» 10 jaar Exclusive Baits
» Tijgernoten kweken
» Tijgernoten + slijm
» gemalen tijgernoten

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum