Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Antwerpse dokken ?

Ga naar beneden 
+3
Loïc van Doorn
verlinden michel
Tommy De Cleen
7 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast

Antwerpse dokken ?  Empty
BerichtOnderwerp: Antwerpse dokken ?    Antwerpse dokken ?  Icon_minitimedi feb 01, 2011 12:25 am

Hi,

Je kan hier vanalles (waarvoor allicht dank, beste kollegas) lezen
over allerlei verschillende waters in onzen Belziek, maar wat me
wel opvalt is dat je noch hier, noch op andere fora, ook maar iets
kan lezen over de Antwerpse dokken;

Als je sommige van die ouwe palingmannen (bijna allemaal ex-dokkers)
bezig hoort, moet daar toch ook flink wat te beleven zijn voor een
ondernemende karpervisser:

Asiadok, Houtdok, Lobroekdok, Straatsburgdok, . . . en dan vergeet
ik er nog een pak.

Iemand die daar iets meer over kan zeggen ? ? ?

Cheers,
Cool Cool Cool
Michel
Terug naar boven Ga naar beneden
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen

Man Aantal berichten : 1782
Leeftijd : 54
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 23-03-08

BerichtOnderwerp: Re: Antwerpse dokken ?    Antwerpse dokken ?  Icon_minitimedi feb 01, 2011 7:58 am

denk dat we daar moeten gaan vissen om iets te weten te komen (volgens mij word daar niet veel gevist) omdat mensen er niet durven gaan vissen ....
loopt wel is raar volk rond ..., ik heb er al is geweest maar nog niet gevist (kunt niet overal tegelijk uit pakken he)
https://www.facebook.com/pages/Baitcraft-Benelux/133215373406831
verlinden michel

verlinden michel

Man Aantal berichten : 286
Leeftijd : 56
Hobby’s : karpervissen en fietsen
Registration date : 22-03-09

BerichtOnderwerp: dokken   Antwerpse dokken ?  Icon_minitimedi feb 01, 2011 6:02 pm

het lobroekdok zou ik persoonlijk ni gaan zitten staat in verbinding met het albert kanaal.(kriminaliteid)maar al de andere dokken ni te kort tegen de stad geen probleem.ook goe is het albert aan den aveve (vee en dier voeders)op het eilandje kun je ook probleemen krijgen dus alles vanaf kaai 180 tot 913 geen probleem .
Loïc van Doorn

Loïc van Doorn

Man Aantal berichten : 162
Leeftijd : 32
Hobby’s : vissen, duiken, biologie
Registration date : 25-01-11

BerichtOnderwerp: Re: Antwerpse dokken ?    Antwerpse dokken ?  Icon_minitimedi feb 01, 2011 6:42 pm

michel v schreef:
het lobroekdok zou ik persoonlijk ni gaan zitten staat in verbinding met het albert kanaal.(kriminaliteid)maar al de andere dokken ni te kort tegen de stad geen probleem.ook goe is het albert aan den aveve (vee en dier voeders)op het eilandje kun je ook probleemen krijgen dus alles vanaf kaai 180 tot 913 geen probleem .
ewel nu ge t zegt michel, heb pas nog me n ietwat vreemd kerel gesproken die zei dat er zoveel karper in t lobroek dok zat, als je ging kijken bij houten staketsels die daar in het water stonden. het spreekt my totaal niet aan en ben er dus nog niet geweest. Maar misschien heeft deze kerel wel gelyk. kweet in ieder geval dak hem ni grg om 12u snachts daar tege zou kome..
Steve Maes

Steve Maes

Man Aantal berichten : 297
Leeftijd : 48
Hobby’s : vissen, voetbal, honden, aquarium
Registration date : 16-08-08

BerichtOnderwerp: Re: Antwerpse dokken ?    Antwerpse dokken ?  Icon_minitimedi feb 01, 2011 8:06 pm

Loïc vD schreef:
michel v schreef:
ewel nu ge t zegt michel, heb pas nog me n ietwat vreemd kerel gesproken die zei dat er zoveel karper in t lobroek dok zat, als je ging kijken bij houten staketsels die daar in het water stonden. het spreekt my totaal niet aan en ben er dus nog niet geweest. Maar misschien heeft deze kerel wel gelyk. kweet in ieder geval dak hem ni grg om 12u snachts daar tege zou kome..

Very Happy Very Happy Very Happy

Kweet over wie da ge het hebt...
Idd een speciaal figuur ! jocolor Heeft mij da verhaal ook gedaan over het Lobroekdok en die grote karpers, waaronder waanzinnige koi's die voor u voeten voorbijzwemmen...
Toch vreemd dat men al jaren aanstuurt op een broodnodige sanering van datzelfde dok. Ook staan er twee grote pompen die het overstromingswater van de wijk Lambrechtshoekenlaan in het Lobroekdok pompen, aan die staketsels Wink Ben er al wel gaan zien... Crying or Very sad

De Antwerpse dokken, tja... valt zowiezo niet te vergelijken met eender welk zoetwateropperlak in België. Zit er karper ? Daar zit zeker karper, sterker nog, er zwemmen bangelijke beren rond ! Kan niet anders...
Of de dokken nog even visrijk zijn als vroeger, weet ik niet. Ik heb er ochtenden meegemaakt, met de matchhengel samen met mijn pa, van 40 brasems de man. Mannen van dik twee killo, en geen schotelvodden die op hun zij gaan liggen. Handlange voorn gevangen met wier, dat op de kaaimuren groeide, op uw haak. Snoekbaars, snoek, zelfs harder gevangen... En vooral paling... om 3 uur vertrekken, nen hoop oude mannen die spek en eieren bakken onder nen hanger van de Houtdok en uit bijgeloof eerst op hun mestpieren rochelden alvorens in te gooien, Roemeense chauffeurs die een krat wodca gaven voor twee brasems...sukkelaars... Mijn grootouders woonden dan ook op het 'Eilandje',dat omringd is (was) door dokken. Very Happy
Ik loop er ook al een paar jaar mee rond om daar eens uit te pakken. Op uw eentje is het moeilijk vrees ik...
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Antwerpse dokken ?    Antwerpse dokken ?  Icon_minitimedi feb 01, 2011 10:42 pm

Hi,

zanko schreef:
Ik loop er ook al een paar jaar mee rond om daar eens uit te pakken.
Op uw eentje is het moeilijk vrees ik...

Steve, jong, wa-denkt er van ? ? ? Met de "doggies"
erbij moeten we al niet bepaald ongerust zijn ! Laughing Laughing Laughing

Van zodra ik met "de lichte" tijd heb om es te
gaan kijken, ga ik het Lobroekdok al eens bezien.

Wat die andere dokken betreft, ga ik eerst nog wat
"pieren trekken" op een ander forum, waar blijkbaar
veel van die paling-pikbroeken van "den basseng" al
eens ankeren.
Als het de moeite is, zal ik iets weten te zeggen.

Cheers
Cool Cool Cool
Michel
verlinden michel

verlinden michel

Man Aantal berichten : 286
Leeftijd : 56
Hobby’s : karpervissen en fietsen
Registration date : 22-03-09

BerichtOnderwerp: dokken   Antwerpse dokken ?  Icon_minitimewo feb 02, 2011 7:22 pm

zie wel da ge geene auto bovenhaalt als ge in het lobroek dok gaat vissen.als ge moest weten wat daar allemaal in licht.mijn vader heeft daar geduurende 35 jaar een vleesbedrijf gehad heb er dus ook een jaar of 10 alle dagen rondgelopen.
filip de meulder
Moderator
filip de meulder

Man Aantal berichten : 313
Leeftijd : 52
Hobby’s : vissen
Registration date : 12-10-08

BerichtOnderwerp: Re: Antwerpse dokken ?    Antwerpse dokken ?  Icon_minitimeza feb 05, 2011 4:49 pm

Antwerpse dokken liggen vlakbij. Heb daar jaren geleden enkele keren gevist maar zonder vangsten. Heb er wel een betere kijk op gekregen. Dat er wat rondzwemt is zeker. Meeste gewichten gaan tot 14 kg met uitschieters boven de 20kg (van horen zeggen). Variatie van spiegels en schubs. Heb deze gevangen (tot 14kg) op het kanaal dat in verbinding staat met de dokken. Ik wil wel in de zomer eens afspreken ter plaatse maar houd er idd rekening mee dat er veel rommel ligt op de bodem. Is instantvisserij en het gaat er vooral om de karpers te lokaliseren voordat je begint te vissen. Gewoon een zoete boilie doet het wel. Succes !
Jerry Van Opstal

Jerry Van Opstal

Man Aantal berichten : 437
Leeftijd : 50
Hobby’s : Vissen , ........
Registration date : 10-04-08

BerichtOnderwerp: Re: Antwerpse dokken ?    Antwerpse dokken ?  Icon_minitimezo feb 06, 2011 5:57 pm

Ik woon op 100m van het lobroekdok en kan de geruchten bevestigen . In de zomer zwemmen er massa's karpers en harders .
Soms met 100 bijeen . Koi's tot 10kg en verder veel kleintjes . De bodem is een prutlaag van zeker 1m en stinkt uren in de wind .
Heb ze er al gevoerd met de korst maar nog niet gevist .
Veel junkies onder het viaduct daar met de nodige problemen vandien .
Steve Maes

Steve Maes

Man Aantal berichten : 297
Hobby’s : vissen, voetbal, honden, aquarium
Registration date : 16-08-08

BerichtOnderwerp: Re: Antwerpse dokken ?    Antwerpse dokken ?  Icon_minitimezo feb 06, 2011 8:30 pm

jerry1974 schreef:
Ik woon op 100m van het lobroekdok en kan de geruchten bevestigen . In de zomer zwemmen er massa's karpers en harders .
Soms met 100 bijeen . Koi's tot 10kg en verder veel kleintjes . De bodem is een prutlaag van zeker 1m en stinkt uren in de wind .

Dus toch iets van aan...
Overdag moet het toch meevallen qua gespuis denk ik ...
Die koi's, gedumpt als te grote aquariumviskes ?
Jerry Van Opstal

Jerry Van Opstal

Man Aantal berichten : 437
Leeftijd : 50
Hobby’s : Vissen , ........
Registration date : 10-04-08

BerichtOnderwerp: Re: Antwerpse dokken ?    Antwerpse dokken ?  Icon_minitimewo feb 09, 2011 2:58 pm

zanko schreef:
jerry1974 schreef:

Dus toch iets van aan...
Overdag moet het toch meevallen qua gespuis denk ik ...
Die koi's, gedumpt als te grote aquariumviskes ?

Overdag is het er zeker te doen . Enkel wat last van die opzichter daar . Die denkt telkens dat ge er een yacht komt pikken vrees ik Laughing
Hier zit gene vis zegt die dan terwijl er 100 voor uw voeten zwemmen lol!
Die koi's zitten er met zijn momenten dik . En harders met de vleet .
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Antwerpse dokken ?    Antwerpse dokken ?  Icon_minitimewo feb 09, 2011 6:30 pm

Hi,

jerry1974 schreef:
Overdag is het er zeker te doen . Enkel wat last van die opzichter daar . Die denkt telkens dat ge er een yacht komt pikken vrees ik Laughing

Ne triestige plant, dus . . . geek

Merdi voor den info, Jerry;
'k Zal d'r binnenkort eens gaan zien . . .

Cheers
Cool Cool Cool
Michel
Loïc van Doorn

Loïc van Doorn

Man Aantal berichten : 162
Leeftijd : 32
Hobby’s : vissen, duiken, biologie
Registration date : 25-01-11

BerichtOnderwerp: Re: Antwerpse dokken ?    Antwerpse dokken ?  Icon_minitimema dec 19, 2011 7:24 pm

Michel schreef:
Hi,

jerry1974 schreef:

Ne triestige plant, dus . . . geek

Merdi voor den info, Jerry;
'k Zal d'r binnenkort eens gaan zien . . .

Cheers
Cool Cool Cool
Michel
En hoe zit het ondertussen met de avonturen op de dokken?
Robby Malfliet

Robby Malfliet

Man Aantal berichten : 2753
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

BerichtOnderwerp: Re: Antwerpse dokken ?    Antwerpse dokken ?  Icon_minitimema dec 19, 2011 8:03 pm

Paar weken geleden nog 2 man zien zitten dichtbij de 2 bruggen in Kallo, maar ben er nie bij geweest.
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Antwerpse dokken ?    Antwerpse dokken ?  Icon_minitime

Antwerpse dokken ?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» nieuwe trend fortgrachten rond antwerpse...

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Waar Vissen? :: Belgié-
Ga naar: