Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Casting/uitgooien

Ga naar beneden 
+6
De Poorter David
Gregory Depoutre
Tom Daelemans
stephan vangossum
Kris Vanmechelen
Jeffrey Benoot
10 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
AuteurBericht
bart polyn

bart polyn


Man Aantal berichten : 806
Leeftijd : 42
Woonplaats : Heusden
Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's
Registration date : 19-08-08

Casting/uitgooien - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Casting/uitgooien   Casting/uitgooien - Pagina 3 Icon_minitimewo feb 18, 2009 7:34 pm

Inderdaad vandaar dat ik op men reserve spoelen ook 10 lbs ga zetten!!kan ik eens vergelijken....
Terug naar boven Ga naar beneden
Ivan De Ridder

Ivan De Ridder


Man Aantal berichten : 489
Leeftijd : 52
Woonplaats : Beveren-Waas
Hobby’s : Karpervissen / Genieten van ne goeien Duvel
Registration date : 23-12-08

Casting/uitgooien - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Casting/uitgooien   Casting/uitgooien - Pagina 3 Icon_minitimewo feb 18, 2009 8:02 pm

bart polyn schreef:
Inderdaad vandaar dat ik op men reserve spoelen ook 10 lbs ga zetten!!kan ik eens vergelijken....


't zal wel aan mij liggen, maar bij 10lbs voel ik me in de meeste omstandigheden niet echt comfortabel, bij mij gaat er minimum 12lbs
op de spoelen, en meestal (in geval van mono) 15lbs. Voor de rest vis ik in Belgie met 2.75lbs hengels (BA Perimeter XP), deze geeft mij persoonlijk een aangenamer gevoel bij het drillen. Daar ik bovendien een nogal gevoelige onderrug heb ,vis ik liever niet met al te stijf betonijzer.

Wat dat afstandwerpen betreft, was het niet Paul Lenglez die met z'n oude Sportex'en van 2.5lbs mega-afstanden haalt Robby?
Heb hem 2 jaar terug zien doortrekken opt Waesmeer, en was wel onder de indruk! Zal toen toch in de buurt van 140 a 150m geweest zijn mijn gedacht.

Grtz

Ivan
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ccmoore.be
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

Casting/uitgooien - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Casting/uitgooien   Casting/uitgooien - Pagina 3 Icon_minitimewo feb 18, 2009 8:19 pm

Inderdaad Ivan, Paul Lenglez haalt met zijn oude grijze 2.5lbs Sportexkes enorme afstanden!
Maar Paul kan wel een stukske gooien ook hé.
Weet ge nog toen Bruce op 't Ster zat een jaar of 8-9 geleden? Ook indrukwekkend zene! Shocked

En Ivan, ge zou er van verschieten hoe sterk 10lbs toch is ze jong.
Tuurlijk nie voor obstakelvissen bestemd, maar voor op 't Ster of La Horre bijvoorbeeld (totaal geen obstakels) is er geen reden waarom het nie zou gebruikt kunnen worden.
Op La Horre is er iemand (Dave Nimmo) die altijd met 8lbs vist, en heeft daar al vis mee gevangen tot hoog in de 20kg. Si weet daar ook van. En die Nimmo zei mij een tijdje geleden op een ander forum dat hij in 't geval van hevige wiergroei (wat al ies gebeurt op La Horre) overschakelt op max 12lbs. En hij heeft daar nog nooit ne vis mee verspeeld zegt hij.

Ach ja, ik voel mij ook geruster met ne 15lbs op de spoelen zene, maar dan haal ik nooit de afstanden die ik moet halen. En op 't syndicaatwaterke ben ik vorig jaar ook al zonder problemen bezig geweest met 10lbs. Kheb er dus al vertrouwen in.


Laatst aangepast door Robby Malfliet op wo feb 18, 2009 8:23 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Casting/uitgooien - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Casting/uitgooien   Casting/uitgooien - Pagina 3 Icon_minitimewo feb 18, 2009 8:22 pm

haha leuke discussie misschien word eens tijd voor een tweede cast sessie op korte termijn misschien ??
Dan kunnen we sommigen hier op het forum helpen om weer een paar meters extra te gooien.
Terug naar boven Ga naar beneden
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

Casting/uitgooien - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Casting/uitgooien   Casting/uitgooien - Pagina 3 Icon_minitimewo feb 18, 2009 8:24 pm

Verre van een slecht idee! cheers

Hier in mijn buurt is een casting club naar 't schijnt. In Kallo of op Linkeroever geloof ik.
Terug naar boven Ga naar beneden
bart polyn

bart polyn


Man Aantal berichten : 806
Leeftijd : 42
Woonplaats : Heusden
Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's
Registration date : 19-08-08

Casting/uitgooien - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Casting/uitgooien   Casting/uitgooien - Pagina 3 Icon_minitimewo feb 18, 2009 8:54 pm

140 a 150 meter met 2.5 lbs dat is inderdaad abnormaal ver............ Cool
Terug naar boven Ga naar beneden
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

Casting/uitgooien - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Casting/uitgooien   Casting/uitgooien - Pagina 3 Icon_minitimewo feb 18, 2009 8:58 pm

bart polyn schreef:
140 a 150 meter met 2.5 lbs dat is inderdaad abnormaal ver............ Cool

Ja das echt nie gewoon Bart.

Ik heb nog samen gevist met Paul, dus ik heb het ook met mijn eigen ogen gezien. Wat Ivan zegt is echt waar.

Maar Bruce Ashby is nog van een ander kaliber ze man.
Op Weert (Oude Schelde) heb ik hem met gemak afstanden zien halen van 120m met 20lbs hoofdlijn! En op de Ster in Sint-Niklaas heb ik hem met een marker 170-180m zien gooien! Echt abnormaal! Shocked
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Casting/uitgooien - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Co of Cool   Casting/uitgooien - Pagina 3 Icon_minitimewo feb 18, 2009 10:28 pm

Steekt de Co zijn ware identiteit weg? Of is het een geval van zoek de vout! Razz

http://img16.imageshack.us/my.php?image=cooluz3.jpg
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Casting/uitgooien - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Casting/uitgooien   Casting/uitgooien - Pagina 3 Icon_minitimedo feb 19, 2009 1:27 pm

gerard van ewijk schreef:
misschien word eens tijd voor een tweede cast sessie op korte termijn misschien ??
Dan kunnen we sommigen hier op het forum helpen om weer een paar meters extra te gooien.

mss moeten we maar is een 2de cast inn geven (in de komende maanden)
en hopen op een betere opkomst dan de eerste keer .....
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Casting/uitgooien - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Casting/uitgooien   Casting/uitgooien - Pagina 3 Icon_minitimedo feb 19, 2009 5:35 pm

Bart B schreef:
Steekt de Co zijn ware identiteit weg? Of is het een geval van zoek de vout! Razz

http://img16.imageshack.us/my.php?image=cooluz3.jpg

Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing rooie kool Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart Debosschere

Bart Debosschere


Man Aantal berichten : 1018
Leeftijd : 46
Woonplaats : Vlaanderen
Hobby’s : Carpfishing & dog-sport
Registration date : 24-01-09

Casting/uitgooien - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Casting/uitgooien   Casting/uitgooien - Pagina 3 Icon_minitimedo feb 19, 2009 8:44 pm

Jip gasten,...
Zo een tweede casting-sessie zou ik wel zien zitten,want ik kan wel wat goede tips gebruiken. Wink
Na bijna 9jaar kanaal-visserij ben ik het niet meer gewoon om afstanden te smijten. scratch scratch
Als je iedere week u stokken dropt in de kant is van casting-techniek niet veel sprake. No
Dus laat maar komen die afspraak, wat denken jullie Question Question Question
Kwa plaats kunnen we wel een plaatsje vinden dat we allemaal niet te ver moeten snorren??? cheers
greetz.........
Terug naar boven Ga naar beneden
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

Casting/uitgooien - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Casting/uitgooien   Casting/uitgooien - Pagina 3 Icon_minitimedo feb 19, 2009 9:03 pm

exos schreef:
Jip gasten,...
Zo een tweede casting-sessie zou ik wel zien zitten,want ik kan wel wat goede tips gebruiken. Wink
Na bijna 9jaar kanaal-visserij ben ik het niet meer gewoon om afstanden te smijten. scratch scratch
Als je iedere week u stokken dropt in de kant is van casting-techniek niet veel sprake. No
Dus laat maar komen die afspraak, wat denken jullie Question Question Question
Kwa plaats kunnen we wel een plaatsje vinden dat we allemaal niet te ver moeten snorren??? cheers
greetz.........

Het Waasland is voor zowat iedereen centraal gelegen hé, of ge nu uit het Antwerpse, West-Vlaanderen of het Brusselse komt. Cool
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart Debosschere

Bart Debosschere


Man Aantal berichten : 1018
Leeftijd : 46
Woonplaats : Vlaanderen
Hobby’s : Carpfishing & dog-sport
Registration date : 24-01-09

Casting/uitgooien - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Casting/uitgooien   Casting/uitgooien - Pagina 3 Icon_minitimedo feb 19, 2009 9:10 pm

Jip,....
Voor mij zou da in orde zijn.
Laten we eens horen wat de anderen er van denken vooralleer we al plaatsen afspreken.
Alles moet haalbaar zijn he?
We gaan eens horen naar wat de andere reacties zijn,ik ben voor,ook voor de plaats.
Juist ne datum deze laten we nog in de midden we zien wel.
greetz..........
Terug naar boven Ga naar beneden
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

Casting/uitgooien - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Casting/uitgooien   Casting/uitgooien - Pagina 3 Icon_minitimedo feb 19, 2009 9:12 pm

exos schreef:
Jip,....
Voor mij zou da in orde zijn.
Laten we eens horen wat de anderen er van denken vooralleer we al plaatsen afspreken.
Alles moet haalbaar zijn he?
We gaan eens horen naar wat de andere reacties zijn,ik ben voor,ook voor de plaats.
Juist ne datum deze laten we nog in de midden we zien wel.
greetz..........

Zeker en vast! Suggesties zijn welkom.

Tommy steekt dan wel iets in mekaar onder de noemer van de Carpsaloon. cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart Debosschere

Bart Debosschere


Man Aantal berichten : 1018
Leeftijd : 46
Woonplaats : Vlaanderen
Hobby’s : Carpfishing & dog-sport
Registration date : 24-01-09

Casting/uitgooien - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Casting/uitgooien   Casting/uitgooien - Pagina 3 Icon_minitimedo feb 19, 2009 9:22 pm

Jip,.......
Ja inderdaad , Tommy zie jij dat zitten Question Question Question
Terug naar boven Ga naar beneden
bart polyn

bart polyn


Man Aantal berichten : 806
Leeftijd : 42
Woonplaats : Heusden
Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's
Registration date : 19-08-08

Casting/uitgooien - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Casting/uitgooien   Casting/uitgooien - Pagina 3 Icon_minitimedo feb 19, 2009 9:42 pm

ik zie da ook zitten en het waasland is niet zo ver voor mij!!klote is dat ik in de weekenden veel moet werken..............!!ik hoop dus op een goeie datum. Cool
Terug naar boven Ga naar beneden
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

Casting/uitgooien - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Casting/uitgooien   Casting/uitgooien - Pagina 3 Icon_minitimedo feb 19, 2009 9:53 pm

Vanuit Merelbeke een klein half uurke hé.
Ik woon zelf wel in 't Waasland maar mijn vriendin in Oostakker, en das ook een 25min.

En we zullen wel een datum kiezen die voor de meeste mensen past.
Als het binnekort een stuk langer licht blijft kunnen we da evengoe in de week ies doen op nen avond hé. We zien wel wat er beslist wordt. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
bart polyn

bart polyn


Man Aantal berichten : 806
Leeftijd : 42
Woonplaats : Heusden
Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's
Registration date : 19-08-08

Casting/uitgooien - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Casting/uitgooien   Casting/uitgooien - Pagina 3 Icon_minitimedo feb 19, 2009 10:19 pm

Inderdaad een half uurke,kom regelmatig waar ge woont,creamm(haasdonk) is al waasland hé!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

Casting/uitgooien - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Casting/uitgooien   Casting/uitgooien - Pagina 3 Icon_minitimevr feb 20, 2009 5:10 pm

Inderdaad, das hartje Waasland. Ik woon in Haasdonk, nie ver van de Creamm (2km).
Knap wijfke de toiletmadam daar hé... Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
bart polyn

bart polyn


Man Aantal berichten : 806
Leeftijd : 42
Woonplaats : Heusden
Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's
Registration date : 19-08-08

Casting/uitgooien - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Casting/uitgooien   Casting/uitgooien - Pagina 3 Icon_minitimevr feb 20, 2009 6:31 pm

Robby Malfliet schreef:
Inderdaad, das hartje Waasland. Ik woon in Haasdonk, nie ver van de Creamm (2km).
Knap wijfke de toiletmadam daar hé... Wink
Inderdaad en een symphatiek dingsken ook,zeveren dat da mens kan Cool !!altijd een plezier om daar nar het toilet te gaan.... cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

Casting/uitgooien - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Casting/uitgooien   Casting/uitgooien - Pagina 3 Icon_minitimevr feb 20, 2009 7:33 pm

Jaja... nie slecht Petrake... Cool
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Casting/uitgooien - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Casting/uitgooien   Casting/uitgooien - Pagina 3 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Casting/uitgooien
Terug naar boven 
Pagina 3 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Pva zaksken + casting....

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: Tips & Tricks-
Ga naar: