Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Casting/uitgooien

Ga naar beneden 
+6
De Poorter David
Gregory Depoutre
Tom Daelemans
stephan vangossum
Kris Vanmechelen
Jeffrey Benoot
10 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




Casting/uitgooien - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Casting/uitgooien   Casting/uitgooien - Pagina 2 Icon_minitimezo jun 29, 2008 5:12 pm

Artisten komen ook niet op afspraak makker, er zal een datum worden vast gelegd.
en er zullen altijd mensen zijn die niet kunnen komen!!

Zoals ik al zij ge kunt niet voor iedereen goed doen, en het moet voor Co ook nog goed zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Casting/uitgooien - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Casting/uitgooien   Casting/uitgooien - Pagina 2 Icon_minitimezo jun 29, 2008 5:18 pm

Blackwater schreef:
Artisten komen ook niet op afspraak makker, er zal een datum worden vast gelegd.
en er zullen altijd mensen zijn die niet kunnen komen!!

Zoals ik al zij ge kunt niet voor iedereen goed doen, en het moet voor Co ook nog goed zijn.

En voor mij dan?? Laughing Laughing Laughing Laughing een zaterdag vanaf een 1 augustus is mij goed , dan kan ik wel als ik het maar niet 1 dag van te voren hoor of lees.
ps :blackwater al iets ontvangen?? met de post??
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Casting/uitgooien - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Casting/uitgooien   Casting/uitgooien - Pagina 2 Icon_minitimezo jun 29, 2008 5:22 pm

Ik probeer met iedereen rekening te houden, maar ik weet dat er altijd mensen gaan zijn die niet kunnen op de dag.
Maar we kunnen het mss erna nog eens doe op een andere datum!
Voor mij is Aug ook ok, maar kzou eerst van Co moeten weten of het voor hem ook ok is?

Ps Gerard, nee nog niets, morgen denk is Wink alvast bedankt!!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
De Poorter David

De Poorter David


Man Aantal berichten : 69
Leeftijd : 46
Woonplaats : Niel
Hobby’s : pc,vissen en kindjes
Registration date : 28-03-08

Casting/uitgooien - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Casting/uitgooien   Casting/uitgooien - Pagina 2 Icon_minitimezo jun 29, 2008 6:19 pm

Als er een datum en plaats beslist is weet ik of ik kan komen of niet
wil daar ook wel bij zijn
ben pas 2 aug terug van Frankrijk dus

laat maar weten waneer het doorgaat en dan kan ik beslissen

groeten
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.karpersessie.be
Gast
Gast




Casting/uitgooien - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Casting/uitgooien   Casting/uitgooien - Pagina 2 Icon_minitimema jun 30, 2008 7:12 am

9 of 16 Aug (altijd op een Zaterdag) en we gaan het op het Schulensmeer doen, daar is plaats genoeg
en het is een openbaar water.
Als ik nu ist hoor van Co, dan kunnen we er voor gaan!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Casting/uitgooien - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: casting   Casting/uitgooien - Pagina 2 Icon_minitimedi jul 01, 2008 11:05 pm

jongens voor mij maakt het niets uit ik kan alledagen Very Happy
ik hoort het wel tot dan!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Casting/uitgooien - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Casting/uitgooien   Casting/uitgooien - Pagina 2 Icon_minitimewo feb 18, 2009 4:14 pm

Ok makker, alvast bedankt

P.S. omdat ik nog veel lees over bait boats etz etz
is het niet altijd nodig, als je de juiste werp technic bezit, kun je aardig uit te voeten (zonder een bootje) ja ja ik weet het wel, maar toch Wink Wink tis den aard vant beestje
om de echte vorm van het vissen niet uit het oog te verliezen (the tru art of angling)

De naam is al gevalen hier op het forum.
Dus hier is Terry Edmonds, met enkele casting tips .....

https://www.youtube.com/user/TerryEdmondsUk
Terug naar boven Ga naar beneden
bart polyn

bart polyn


Man Aantal berichten : 806
Leeftijd : 42
Woonplaats : Heusden
Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's
Registration date : 19-08-08

Casting/uitgooien - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Casting/uitgooien   Casting/uitgooien - Pagina 2 Icon_minitimewo feb 18, 2009 6:25 pm

ik denk met moeite de 100 meter haal!!Zijn er mensen die ook met 2.75 lbs stokken vissen en verder smijten?
p.s.Is die dag dan doorgegaan?
grtzzzzz Bart
Terug naar boven Ga naar beneden
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

Casting/uitgooien - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Casting/uitgooien   Casting/uitgooien - Pagina 2 Icon_minitimewo feb 18, 2009 6:32 pm

Ik kan nie exact zeggen hoe ver ik werp, maar op de Oude Schelde in Weert is het op de plek waar ik gevist heb exact 100m breed (is gemeten door de locals), en daar moest ik telkens afremmen om niet aan de overkant op de oever te belanden. En da was met mijn 12 jaar oude, wat slap geworden 3lbs B.A. Perimeters. Denk wel dat ik daar een 115m mee kon halen.
Nu heb ik 3.5lbs Chub Vantages. Veel meer ruggegraat in deze hengels.
In mei op La Horre zou ik minstens 130m moeten kunnen smijten (geen enkele vorm van boot toegestaan), en ik denk wel dat ik da ga halen.
10lbs hoofdlijn en 20lbs shockleader zal daar zeker bij helpen.


Laatst aangepast door Robby Malfliet op wo feb 18, 2009 6:58 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
bart polyn

bart polyn


Man Aantal berichten : 806
Leeftijd : 42
Woonplaats : Heusden
Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's
Registration date : 19-08-08

Casting/uitgooien - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Casting/uitgooien   Casting/uitgooien - Pagina 2 Icon_minitimewo feb 18, 2009 6:41 pm

ik smijt met 3 oz,kmoe wel zeggen wartellood en peer vorm,beter eens de long distance loden proberen denk ik met fijne punt!!Alle tips zijn welkom hier... Cool
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Casting/uitgooien - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Casting/uitgooien   Casting/uitgooien - Pagina 2 Icon_minitimewo feb 18, 2009 6:42 pm

Citaat :
Is die dag dan doorgegaan?

die dag is zeker doorgegaan!!
alleen was het een magere opkomst, maar zij die er waren hebben toch wat geleerd volgens mij.
Distance lood kan helpen, maar ik smijt met mij square pear swivel lood (deze loden geven mijn voorkeur, omdat het een compact lood is) toch een dikke 120 meter ver, met een lood van 3.5oz en 4oz
zelfs met de flat pear gooi ik dik over de 100 meter ver (geen zever).

Casting/uitgooien - Pagina 2 Square_Pear_Swivel
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Casting/uitgooien - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Casting/uitgooien   Casting/uitgooien - Pagina 2 Icon_minitimewo feb 18, 2009 6:52 pm

zeker en vast bijgeleerd, gooi nu toch probleemloos 110 meter met een gevlochten hoofdlijn, nylon hoofdlijn iets minder ver, weet ook niet hoe het komt! maar oefening baart kunst! voor verre afstanden gebruik ik wel altijd 120gr, vis met 13ft 3.5lbs scorpio's van BA

grtz
Terug naar boven Ga naar beneden
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

Casting/uitgooien - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Casting/uitgooien   Casting/uitgooien - Pagina 2 Icon_minitimewo feb 18, 2009 6:54 pm

bart polyn schreef:
ik smijt met 3 oz,kmoe wel zeggen wartellood en peer vorm,beter eens de long distance loden proberen denk ik met fijne punt!!Alle tips zijn welkom hier... Cool

Als ik zo rond de 100m moet gooie gebruik ik langvormige druppelloden die inderdaad op een puntje gaan. Ik heb die loden via ne maat van mij in Engeland. Origineel komen ze met een warteltje, maar die knip ik eraf, omdat ik gemerkt heb dat het lood nie echt stabiel door de lucht vliegt als ik de wartel eraan liet. Aknippen dus, en het lood vliegt als een pijl. Er is dan nog altijd het stukje staaldraad dat uit het lood komt dat ik kan gebruiken om het lood te monteren aan een clip of iets dergelijks.

Zoals Tommy vis ik ook met die square pear loden, en die gooien inderdaad ook nie slecht.
De flat pears daarentegen hangen naar mijn goestingen iets te veel te wiebelen in de lucht, wat zeker aan afstand inboet. Deze gebruik ik alleen in 't kantje of bij bootgebruik.
Terug naar boven Ga naar beneden
bart polyn

bart polyn


Man Aantal berichten : 806
Leeftijd : 42
Woonplaats : Heusden
Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's
Registration date : 19-08-08

Casting/uitgooien - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Casting/uitgooien   Casting/uitgooien - Pagina 2 Icon_minitimewo feb 18, 2009 6:57 pm

Kheb de indruk dat de meeste wel met meer vissen dan 2.75 lbs hé!!Ik kan er max 3 oz aanhangen om veilig te spelen denk ik,natuurlijk wat zwaarder als ik niet ver moet werpen,maar toch......
Terug naar boven Ga naar beneden
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

Casting/uitgooien - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Casting/uitgooien   Casting/uitgooien - Pagina 2 Icon_minitimewo feb 18, 2009 7:00 pm

Bij mijn 3lbs B.A. Perimeters vond ik 3.5oz het ideale werpgewicht voor grote afstanden.
Ben een paar weken geleden ies wa gaan smossen met mijn nieuwe 3.5lbs Chub's op 't fort in Haasdonk, en bij deze hengels is 4oz blijkbaar het beste.
Das den ene stok tegen den anderen hé.
Terug naar boven Ga naar beneden
bart polyn

bart polyn


Man Aantal berichten : 806
Leeftijd : 42
Woonplaats : Heusden
Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's
Registration date : 19-08-08

Casting/uitgooien - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Casting/uitgooien   Casting/uitgooien - Pagina 2 Icon_minitimewo feb 18, 2009 7:03 pm

Robby Malfliet schreef:
Bij mijn 3lbs B.A. Perimeters vond ik 3.5oz het ideale werpgewicht voor grote afstanden.
Ben een paar weken geleden ies wa gaan smossen met mijn nieuwe 3.5lbs Chub's op 't fort in Haasdonk, en bij deze hengels is 4oz blijkbaar het beste.
Das den ene stok tegen den anderen hé.
Inderdaad da is,ik vis met de shimano speedmasters fish playing 2.75 lbs,redelijke soepele stokken...leuk als je een vis aan hebt,maar als ik afstanden moet halen toch een probleem vind ik....
Terug naar boven Ga naar beneden
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

Casting/uitgooien - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Casting/uitgooien   Casting/uitgooien - Pagina 2 Icon_minitimewo feb 18, 2009 7:07 pm

Ik persoonlijk heb liever een stuggere stok.
Met die soepele hengels heb ik altijd schrik dat ik eens wa power te kort ga komen als het er eens op aan komt.
Mijn Perimeters hadden het allemaal. Kracht in 't achterste deel, en soeplesse in de top.
Een echte compound taper. Maar ze begonnen iets té zacht te worden.

Ach ja, hengelkeuze is een persoonlijke goesting hé, zoals bij vele zaken.


Laatst aangepast door Robby Malfliet op wo feb 18, 2009 7:08 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Casting/uitgooien - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Casting/uitgooien   Casting/uitgooien - Pagina 2 Icon_minitimewo feb 18, 2009 7:08 pm

op die casting dag, gooide gerard er ook met een 2.75 stok met 90gr alsek mij nt vergis en da ging zonder moeite ook over de 100m ze! was echt de moeite waard die dag

btw zijn er hier nog die verder gooien me gevlochten dan me nylon???

grtz
Terug naar boven Ga naar beneden
bart polyn

bart polyn


Man Aantal berichten : 806
Leeftijd : 42
Woonplaats : Heusden
Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's
Registration date : 19-08-08

Casting/uitgooien - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Casting/uitgooien   Casting/uitgooien - Pagina 2 Icon_minitimewo feb 18, 2009 7:10 pm

inderdaad is een persoonlijke keuze,ik vis graag met soepele hengel zodanig dat echt de vis voel,heb ooit eens 3 lbs stokken gehad en ik viste daar niet graag mee!!
natuurlijk om wat afstand te halen ben je beter met wat stuggere stok,dat mis ik wel wat!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

Casting/uitgooien - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Casting/uitgooien   Casting/uitgooien - Pagina 2 Icon_minitimewo feb 18, 2009 7:11 pm

Ik gooi enkel en alleen met nylon.

En afstanden halen is kwestie van uw materiaal af te stemmen op mekaar.
De juiste hengel - molen combinatie, de juiste diameter van lijn en formaat van lood.

Ik heb thuis ne picker staan (brasemstokske), en daar gooi ik met een loodje van 40gr en 14/00 hoofdlijn (20/00 voorslag) gemakkelijk 70m mee, en da stokske is nog gene pink dik.

In mei op La Horre (obstakelvrij) ga ik met 10lbs of misschien zelfs wel 8lbs lijn aan de slag, om zo ver mogelijk te kunnen gooien. Wel met een voorslag natuurlijk. Lijndikte heeft een heel grote invloed op de afstanden.


Laatst aangepast door Robby Malfliet op wo feb 18, 2009 7:15 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
bart polyn

bart polyn


Man Aantal berichten : 806
Leeftijd : 42
Woonplaats : Heusden
Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's
Registration date : 19-08-08

Casting/uitgooien - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Casting/uitgooien   Casting/uitgooien - Pagina 2 Icon_minitimewo feb 18, 2009 7:15 pm

kga me keer wat bezig houden,denk da ik een kleine 100 meter smijt max tot nu toe........ Cool
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Casting/uitgooien - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Casting/uitgooien   Casting/uitgooien - Pagina 2 Icon_minitimewo feb 18, 2009 7:15 pm

15lbs adrenaline, 120gr distance lood korda, mn skorpios en shimano BBLC! kgooi beduidend verder me mn gevlochten... kzou echt nt weten oe dat komt

grtz
Terug naar boven Ga naar beneden
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

Casting/uitgooien - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Casting/uitgooien   Casting/uitgooien - Pagina 2 Icon_minitimewo feb 18, 2009 7:16 pm

Benjamin schreef:
15lbs adrenaline, 120gr distance lood korda, mn skorpios en shimano BBLC! kgooi beduidend verder me mn gevlochten... kzou echt nt weten oe dat komt

grtz

Ge zou eens moeten proberen met 10lbs Adrenaline... Ge zou wa zien! Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Casting/uitgooien - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Casting/uitgooien   Casting/uitgooien - Pagina 2 Icon_minitimewo feb 18, 2009 7:18 pm

denkte? maar die adrenaline ligter nog maar op dus gaak die eerst opvissen, ging die er eerst oplegn maar op sky moest het min 15lbs zijn dus vandaar...! nu eerlik gezegd vis ik nt echt veel met nylon ook, is mss wa gewend worden...

grtz
Terug naar boven Ga naar beneden
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

Casting/uitgooien - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Casting/uitgooien   Casting/uitgooien - Pagina 2 Icon_minitimewo feb 18, 2009 7:24 pm

Tuurlijk Benjamin, da zou ik ook doen. Veel te zot om die er terug af te gooien!

Maar net daarom heb ik 3 sets van spoelen voor mijn Emblems.
Ne set waar 15lbs Krystonite op ligt, ne set met 20lbs Fireline, en ne set waar ik nog draad op moet zetten. Da zal dus 8 of 10lbs Krystonite worden.
Heb een tijdje mijne maat zijn spoelen gebruikt, en daar lag 10lbs Big Game op. Daarom dat ik weet dat met dunnere lijnen grotere afstanden gehaald kunnen worden. Wat maar logisch is eigelijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Casting/uitgooien - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Casting/uitgooien   Casting/uitgooien - Pagina 2 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Casting/uitgooien
Terug naar boven 
Pagina 2 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Pva zaksken + casting....

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: Tips & Tricks-
Ga naar: