Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Tegen Brug

Ga naar beneden 
+5
Guy Michiels
vanderzanden wim
Robby Malfliet
Patrick Arteel
geen lid meer
9 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
geen lid meer

geen lid meer


Man Aantal berichten : 159
Leeftijd : 44
Woonplaats : f
Hobby’s : f
Registration date : 27-08-09

Tegen Brug Empty
BerichtOnderwerp: Tegen Brug   Tegen Brug Icon_minitimewo apr 07, 2010 7:14 pm

Hallo,

iemand ervaring met het obstakelvissen tegen een brug?
is een voorslag hier aan te raden?
wat als hoofdlijn?
inline of wartellood?

plat tegen of op een afstand van de brug?
voercampagne -over heel de lengte of locaal?

alle tips zijn welkom Wink


Tegen Brug 2qx85js


Laatst aangepast door Yvoshkiro op do apr 08, 2010 9:40 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Patrick Arteel

Patrick Arteel


Man Aantal berichten : 164
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zanbergen
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 19-06-09

Tegen Brug Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tegen Brug   Tegen Brug Icon_minitimewo apr 07, 2010 7:32 pm

das een pracht van een stek, ik denk dat ik die weet zijn.
Ik zou er heel breed voeren dicht en ver van de brug en over heel de lengte.
Om dan met ene plat ertegen te vissen en eentje verder af.
Wat het lood betreft, das te zien of de bodem hard of zacht is, waarschijnlijk hard.
Ik vis meestal met wartellood, gezien de werpafstand.Maar zou daar inline gebruiken met het drop-off systeem.
Dan kan het lood erafvallen mocht hij tussen de palen zwemmen.
Zou een leadcore gebruiken toch van minstens 0,50cm of langer,voor het scheuren tegen de pijlers, en lijnbreuk te verminderen.
Toch wel de slip redelijk vast toe zetten en niet te ver van je stokken zitten want veel ruimte zal je ze niet mogen geven.
Zo hopelijk ben je iets mee met deze info, zo zou ik toch proberen.
Good luck Yvoshkiro
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Tegen Brug Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tegen Brug   Tegen Brug Icon_minitimedo apr 08, 2010 8:17 am

zoals idd Patje zegt, maar de hengel is ook opstelling belangrijk!!
richt de hengeltopen niet naar de brug, maar anders in de richting van brug mee
en zet slip zo goed als dicht (ik gebruik in deze siruatie ook nog snag ears of banksticks) om zo de hengel er niet te laten aftreken bij een run.
maar op die manier, kan de vis eigenlijk alleen maar naar open water weg van brug en gevaar.
werkt meestal wel .....
Terug naar boven Ga naar beneden
geen lid meer

geen lid meer


Man Aantal berichten : 159
Leeftijd : 44
Woonplaats : f
Hobby’s : f
Registration date : 27-08-09

Tegen Brug Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tegen Brug   Tegen Brug Icon_minitimedo apr 08, 2010 8:21 am

hey,
merci vo de reply,
ik dacht ook een barbless klauwhaakje te nemen, aangezien ik wel menig vissen zal verspelen denk ik dat dit het veiligste is.


als aas dacht ik een specifieke boillie flavor te nemen die niet zo gekend is op het water. zo zou ik misch meer vangsten boeken als een andere visser die de stek zal bevissen?

ik zal ook rekening moeten houden met de scheepsvaart , mischien zou ik in de dag, wanneer er het meeste trafiek is ,de stek langs opzij bevissen en savonds , snachts en in het weekend langs de overkant.

zou dit doenbaar zijn?




Tegen Brug Fjzv28
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Tegen Brug Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tegen Brug   Tegen Brug Icon_minitimedo apr 08, 2010 8:29 am

aas is belangrijk, zorg dat ge iets goed hebt waar ge op een ander ook je vis mee vangt!!
en dan zal da tegen die brug ook wel loslopen denk ik.

die diagram ziet er goed uit makker, probeer gewoon alles te blokeren zodat de vissen niet de brug kunnen berijken, bij een run, mar dat ze links of rechts afwijken (terug zwemmen) opdat ze niet vooruit kunnen omdat de druk te hoog is ...

heb onlangs nog iemand zo zien vissen en het werkte perfect (volgens mij) ...
Terug naar boven Ga naar beneden
geen lid meer

geen lid meer


Man Aantal berichten : 159
Leeftijd : 44
Woonplaats : f
Hobby’s : f
Registration date : 27-08-09

Tegen Brug Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tegen Brug   Tegen Brug Icon_minitimedo apr 08, 2010 8:46 am

kunnen jullie wat tips geven over het voorvoeren?
gezien de tijd van het jaar , wat is de beste aanpak om binnen 2 weken te beginnen vissen?
en dit toch een tijdje vol te houden.
heb hier vorig jaar heel veel geblankt ,dus wil het deze keer goed aanpakken.
ik dacht te beginnen met mix particles en boilies om dan volledig over te stappen op boillies.


het is een lang stuk kanaal dus zoek nog de juiste hoeveelheden om te voeren,
iemand die me kan helpen een schema op te stellen?

+
wat denken jullie van het volgende :
0,30 nylon hoofldlijn , 3 meter schockleader, 0,5m leadcore, 100gr inline lood.
haak : esp T-6 barbless mt 6



tnxz[
Terug naar boven Ga naar beneden
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

Tegen Brug Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tegen Brug   Tegen Brug Icon_minitimedo apr 08, 2010 3:28 pm

Iets te veel zwakke punten in het systeem dat ge wilt gebruiken naar mijn mening makker.
Eerst al de knoop van hoofdlijn met shockleader, dan nog eens de knoop van shockleader met leadcore...
Waarom nie gewoon een stevige hoofdlijn "los door" vissen?
Een 18lbs Big Game bijvoorbeeld?
Ik ken een paar serieus goeie vissers die dit prefereren boven het gedoe met leadcore, tubes of shockleaders.
En ik heb het zelf ook al een paar keer gedaan tegen obstakels en nooit problemen ondervonden.
Ook nog nooit en vis beschadigd aan zijn flanken. Zo'n dikke hoofdlijn zal ne vis nie meer beschadigen dan een ruwe leadcore zene.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Tegen Brug Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tegen Brug   Tegen Brug Icon_minitimedo apr 08, 2010 4:00 pm

kzou nu ook niet direct gaan voor (hoofdlijn, shockleader en leadcore) maar wel voor hoofdlijn en een goeie stevige (mirage fluorocarbon) shockleader.

nu even tegen de winkel in maar hier een mooie illustratie van hoe ge hem knoopt
klik hier
Terug naar boven Ga naar beneden
vanderzanden wim

vanderzanden wim


Man Aantal berichten : 384
Leeftijd : 42
Woonplaats : Geel
Hobby’s : Vissen
Registration date : 15-06-08

Tegen Brug Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tegen Brug   Tegen Brug Icon_minitimedo apr 08, 2010 4:13 pm

Ik zou voor een braid gaan met een schokleader (Red Ant van PB bijvoorbeeld) ofwel een Fluorocarbon hoofdlijn tot 20 lbs. Dit om een snellere beetrigistratie te hebben wat ik toch vrij belangrijk vind als je zo tegen een brug vist. Ik zelf zou mijn slip zelfs helemaal dicht draaien en mijn hengels nog eens extra vast maken meet een koord van de molen naar mijn bankstick. En nog een goede tip blijf alert een steeds pal achter je hengels.

Grts Wim
Terug naar boven Ga naar beneden
Guy Michiels

Guy Michiels


Man Aantal berichten : 199
Leeftijd : 43
Woonplaats : meerhout
Hobby’s : vissen, gitaar spelen
Registration date : 24-09-08

Tegen Brug Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tegen Brug   Tegen Brug Icon_minitimedo apr 08, 2010 4:44 pm

Ik zou mijn voer vast onder en tegen de brug gooien.
Door de dag scherp bij de hengels en toppen in het oog
houden. Snachts zou ik er wat verder vanaf vissen. Doe
ik eigenlijk bij alle obstakels. En ik ben zoals robby zegt ook
voorstander van lijn in 1 stuk. en zien dat je lood loskomt,
dan komt de vis sneller omhoog.
Terug naar boven Ga naar beneden
de pauw david

de pauw david


Man Aantal berichten : 356
Leeftijd : 43
Woonplaats : merelbeke
Hobby’s : fitness en vissen uiteraard
Registration date : 13-10-08

Tegen Brug Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tegen Brug   Tegen Brug Icon_minitimedo apr 08, 2010 4:46 pm

Ik ga het eens hebben over de plaats, daarover is hier nog maar weinig gezegd .

Langst die brug zou ik nooit zitten omdat je de vis niet recht van het obstakel (peilers brug) kan wegtrekken, dit zou zonder enige twijfel problemen geven

S' nachts heeft het geen zin om tegen de brug te vissen. De vis verlaat s'nachts zijn veilige plaats omdat hij zich gewoon algemeen veiliger voelt 's nachts.
Je zal ze dus even goed of nog beter van de peilers weg kunnen vangen in de vaargeul een put of mosselbankje enz.
Vis ook zeker niet met een voorlood want tegen dat uw lijn op spanning is gekomen heeft die vis al een truitje gebreid Wink

ik hoop dat je er wat aan hebt

grtzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dreambaits.be
Gast
Gast




Tegen Brug Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tegen Brug   Tegen Brug Icon_minitimedo apr 08, 2010 8:06 pm

de pauw david schreef:
Ik ga het eens hebben over de plaats, daarover is hier nog maar weinig gezegd .

Langst die brug zou ik nooit zitten omdat je de vis niet recht van het obstakel (peilers brug) kan wegtrekken, dit zou zonder enige twijfel problemen geven

S' nachts heeft het geen zin om tegen de brug te vissen. De vis verlaat s'nachts zijn veilige plaats omdat hij zich gewoon algemeen veiliger voelt 's nachts.
Je zal ze dus even goed of nog beter van de peilers weg kunnen vangen in de vaargeul een put of mosselbankje enz.
Vis ook zeker niet met een voorlood want tegen dat uw lijn op spanning is gekomen heeft die vis al een truitje gebreid Wink

ik hoop dat je er wat aan hebt

grtzzzzz

dit vind ik net de beste plaats. bij een run kun je de vis uit balans trekken en open water op sturen. een situatie als deze bevis ik altijd zo en zelden vis verspeeld.
Terug naar boven Ga naar beneden
geen lid meer

geen lid meer


Man Aantal berichten : 159
Leeftijd : 44
Woonplaats : f
Hobby’s : f
Registration date : 27-08-09

Tegen Brug Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tegen Brug   Tegen Brug Icon_minitimedo apr 08, 2010 8:16 pm

ik zal wat moeten uittesten wat de beste opstelling is qoi lijnmateriaal, zal ter tijd en stond mijn bevindingen eens posten.

iemand een idee van voercampagne? zou ik de vis los krijgen als ik agressief zou beginnen voeren en afbouw, of is het water nog te koud ervoor scratch ?

2kg om de 2 dagen? too much?
Terug naar boven Ga naar beneden
verhofstadt kristoff

verhofstadt kristoff


Man Aantal berichten : 129
Leeftijd : 47
Woonplaats : schelderode
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 13-10-08

Tegen Brug Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tegen Brug   Tegen Brug Icon_minitimevr apr 09, 2010 5:00 am

ik zou toch eerst eens me de thermometer eens kijken hoe warm da het water is en zou beginnen me een heel klein beetje te voeren en als het goe loopt zou ik wa meer beginnen voeren.

grtz
Terug naar boven Ga naar beneden
geen lid meer

geen lid meer


Man Aantal berichten : 159
Leeftijd : 44
Woonplaats : f
Hobby’s : f
Registration date : 27-08-09

Tegen Brug Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tegen Brug   Tegen Brug Icon_minitimevr apr 09, 2010 6:04 pm

Tegen Brug Zugtwx

Tegen Brug Jiku90

wat denken jullie als je dit bodemverloop ziet?
mischien tips over de best gekozen stek?

ik heb al gemerkt dat als een tanker voorbijvaart, er een stroming ontstaat waardoor er heel wat naar de vaargeul wordt gezogen.

ik zou zobizo 1 stok dicht tegen de brug vissen, maar de andere stok?

-in de vaargeul?
-tegen de vaargeul?
-iets verder van de kant
-plateau?
-gat?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Tegen Brug Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tegen Brug   Tegen Brug Icon_minitimeza apr 10, 2010 1:53 am

Hi,

Ik vis bijna altijd tegen obstakels, en heb ook al verschillende keren
gevist tegen of zelfs tussen dit soort: Brugpijlers, dukdalven, steigers, . . .
Ik heb na de nodige lering via misère en brokken volgende als best
gangbare methode (voor mij) ervaren:

1. Tracht indien mogelijk niet schuin, maar altijd LOODRECHT naar
het obstakel te vissen, zodat een vis niet door gewoon te scheren
("kiten") al een (ander) obstakel kan vinden.
Tip: aangzien de karperij in wezen een visserij is die stijf tegen de
kant gebeurt, zou ik zeker indien mogelijk steeds eerst die brugpalen
bevissen die het dichtst tegen de (eigen) oever staan: een eind
daarvandaan zittend op de eigen oever vis je dan bijna loodrecht . . .

2. Als je een plaats kan kiezen waar je meteen na de aanslag een
stap of twee, drie achteruit kan gaan, neem die dan.

3. Vis met lichte wakers, molen open of vrijloop aan en heel licht
afgesteld, maar steeds de gevechtsslip bijna volledig vastgezet.

4. Als je "bolt/shocker/fixed" vist, is de kans erg groot dat je
vis al achter een paal gedraaid zit vooraleer jij kan aanslaan,
dus: Vis met running lead systemen en zorg dat je pal bij je
hengels zit; JIJ beslist wanneer het gevecht begint, en niet
de vis. Die mag helemaal niks vermoeden tot op het moment
dat jij aanslaat.

5. Om een vis ergens van weg te trekken is het heel bevorderlijk
als je je hengel "plat legt"; je gebruikt dan meer van je trekkracht
om hem uit koers te halen dan wanneer je de hengel "hoog" houdt.

Andere vissers, allicht andere ervaringen, maar deze aanpak
rendeerde voor mij in dergelijke situaties altans het best.

Cheers,
Cool Cool Cool
Michel
Terug naar boven Ga naar beneden
geen lid meer

geen lid meer


Man Aantal berichten : 159
Leeftijd : 44
Woonplaats : f
Hobby’s : f
Registration date : 27-08-09

Tegen Brug Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tegen Brug   Tegen Brug Icon_minitimema apr 19, 2010 10:26 am

heb mijn voercampagne stopgezet , zijn nog 2 andere vissers aan het voeren daar .
blijkbaar een te drukke stek om er een campagne te starten.

Ik ben ondertussen een andere stek aan het voorvoeren , nu ben ik deze morgen gaan kijken en zat er al iemand op te vissen..
arg, denk dat ik mijn energie er beter niet insteek en gewoon instant ga vissen vanaf nu .

wa denken jullie?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Tegen Brug Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tegen Brug   Tegen Brug Icon_minitimema apr 19, 2010 10:37 am

voorvoeren is ok, maar niet als je voor een ander voerd (en das wel is meer het probleem vrees ik) instand vissen dan he, doe ik ook bijna altijd (om gezeik te vermijden) en omdat ik ook gaag is ergens anders vis ...
Terug naar boven Ga naar beneden
steven meirlaen

steven meirlaen


Man Aantal berichten : 258
Leeftijd : 46
Woonplaats : sint-martens-latem
Hobby’s : karpervissen, bowlen, en vrouwtje...
Registration date : 24-08-08

Tegen Brug Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tegen Brug   Tegen Brug Icon_minitimema apr 19, 2010 11:17 am

heel erg verspreid voeren in de regio dat je wilt bevissen.

tipje uit het boek van LDB. maar nog steeds effectief. Wink

greets
Terug naar boven Ga naar beneden
geen lid meer

geen lid meer


Man Aantal berichten : 159
Leeftijd : 44
Woonplaats : f
Hobby’s : f
Registration date : 27-08-09

Tegen Brug Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tegen Brug   Tegen Brug Icon_minitimema apr 19, 2010 11:18 am

het is op 2 minuutjes van mijn werk dus dacht dat het wel een goed idee zou zijn om er om de X dagan wat te gaan voorvoeren.
en ook omdat de instant vangsten zo tegenvallen op dat stuk kanaal...

nu wisten we alledrie van elkaars voeren niets vanaf , resultaat : veel te veel voer op de stek en vangsten nihil.
nu is het gesloten tijd en op het kanaal mag er blijven gevist worden dus is het er natuurlijk drukker als normaal.

Nu vraag ik me af : zelf moest je een stek maanden bevoeren, de vis zal altijd blijven doortrekken omdat er wel altijd ergens iets te rapen valt.
en zo de vis niet op je stek kan houden , of ben ik hierin mis?

Grtz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Tegen Brug Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tegen Brug   Tegen Brug Icon_minitimema apr 19, 2010 1:27 pm

op een kanaal hou je geen vis op je stek, ook al ligt daar voer (ze zijn gewoon van rond te treken dus) ...
Terug naar boven Ga naar beneden
steven meirlaen

steven meirlaen


Man Aantal berichten : 258
Leeftijd : 46
Woonplaats : sint-martens-latem
Hobby’s : karpervissen, bowlen, en vrouwtje...
Registration date : 24-08-08

Tegen Brug Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tegen Brug   Tegen Brug Icon_minitimema apr 19, 2010 3:10 pm

jep, ben ik volledig mee eens.

de meeste vissen trekken gewoon door, anderen blijven iets meer honkvast.
dat wil niet zeggen dat ze op een m2 blijven zitten hoor, eerder in een sektor van enkele honderden meters of km.

best vanal is veel aan het water vertoeven, kijken en luisteren. vooral je tijd nemen voor dat je op goed geluk je hengels insmijt. watersense, het aanvoelen van het water.

het liefste wat ik doe is zovroeg mogelijk aankomen, rondrijden. rondlopen op zoek naar bewegening mogelijk veroorzaakt door karper, een klein beetje voer gooien en doorgaan. daar waar ik het beste gevoel heb mij installeren.
op die mannier hoef je niet echt voor te voeren, alhoewel als je toch aan het water bent wat voer gooien zeker geen slechte zaak is.
vermijd wel die grote hoeveelheden.

greets Steven
Terug naar boven Ga naar beneden
geen lid meer

geen lid meer


Man Aantal berichten : 159
Leeftijd : 44
Woonplaats : f
Hobby’s : f
Registration date : 27-08-09

Tegen Brug Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tegen Brug   Tegen Brug Icon_minitimema apr 19, 2010 5:01 pm

tnxz voor de tips !

maar euh ik heb al nachten opgebleven starend naar het water en is heel moeilijk te onderscheiden welke beweging door een karper veroorzaakt wordt.

het water is overal heel troebel (kanaal) . als je karper zie springen is het meestal in de dag.
savonds zie je wel bellen en luchtkringen maar is dat nu brasem, witvis of ontsnapte lucht uit de bodem?

aan wat specifiek kunnen jullie de aanwezigheid van karper herkennen?


+ Als een boot voorbijkomt sleurt die een deel van het voedsel de vaargeul in, is het dan niet aangewezen juist in/tegen de vaargeul te vissen ipv in de kant?
https://2img.net/h/oi39.tinypic.com/jiku90.png
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Tegen Brug Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tegen Brug   Tegen Brug Icon_minitimema apr 19, 2010 5:04 pm

2 hengels (ééntje onder de kant) en ééntje de vaargeul in, altijd de beste optie ...
Terug naar boven Ga naar beneden
steven meirlaen

steven meirlaen


Man Aantal berichten : 258
Leeftijd : 46
Woonplaats : sint-martens-latem
Hobby’s : karpervissen, bowlen, en vrouwtje...
Registration date : 24-08-08

Tegen Brug Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tegen Brug   Tegen Brug Icon_minitimema apr 19, 2010 10:59 pm

Ik moet Tommy weeral gelijk geven jong.

wat betreft het lokaliseren van vis, de ene dag is de andere niet é.
springen, effe bovenkomen, soezen onder het watervlak, boeggolf, een woeling op het wateroppervlak.
soms wel wanneer er wat wind staat kan een plekje op de kabbelling ook wel eens op vis wijzen. das iets wat je al eens moet gezien hebben om uit te maken of het vis is of iets anders. en dan nog.
ik ben ervan overtuigd dat er nog zoveel andere zaken zijn waar je kan op letten. veel aan het water vertoeven is de bootschap en dan komen vele puzelstukjes samen.

vertrouw op je instinct, iets wat ik effe ben kwijtgespeeld door verkeerde interpretatie van lectuur en iets te letterlijk hierop te willen inspelen.

greets
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Tegen Brug Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tegen Brug   Tegen Brug Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Tegen Brug
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Chip tegen diefstal...

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: Tips & Tricks-
Ga naar: