Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 probleem met hoge boorden

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Kevin Richez

Kevin Richez


Man Aantal berichten : 202
Leeftijd : 41
Woonplaats : wervik
Hobby’s : vissen en vogelen
Registration date : 13-05-08

probleem met hoge boorden Empty
BerichtOnderwerp: probleem met hoge boorden   probleem met hoge boorden Icon_minitimema mei 19, 2008 9:45 pm

Het volgende probleem heeft te maken met het vinden van een rustig stek om een voer campagne te beginnen. Dus zo’n plek waar je de ochtend van het grootte gebeuren er bijna zeker van bent er geen andere visser je stek zit leeg te vissen of in de weg zit ( om de ontgoocheling en de discussies te vermijden). Nu denk ik zo’n een plek gevonden te hebben “de hoge boorden” .

Van deze plaatsen heb je er kilometers langs de kanalen. Ze zijn tamelijk makkelijk te bereiken en je kunt er rustig uw tentje bij zetten enz… ,maar er is natuurlijk een probleem hoe krijg je de vis op een gezonde manier uit het water en op dezelfde manier terug in het water als je zo’n meter of meer boven het water staat en het heen waar op je staat van beton is en peil recht naar benden loopt(een muur waar je vis liefst niet langs omhoog schuurt), zonder darbij zelf in het water te springen.



Hebben jullie een idee of de schepnet er sterk genoeg voor is en of er netten bestaan met bescherming voor dit probleem.

Misschien heeft iemand van jullie al zo gevist of zouden jullie dit een interessante plek vinden of niet.



Grtz. kevin
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.karp.be/v5/
Gast
Gast




probleem met hoge boorden Empty
BerichtOnderwerp: Re: probleem met hoge boorden   probleem met hoge boorden Icon_minitimedi mei 20, 2008 6:21 am

Als je met twee bent dan kun je een touw vastmaken op de drie punten van je schepnet en kan je zo de vis scheppen.
We geen floater gebruiken en het touw goed vastknopen.

Als je alleen bent dan zou ik er niet zo snel aan beginnen...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




probleem met hoge boorden Empty
BerichtOnderwerp: Re: probleem met hoge boorden   probleem met hoge boorden Icon_minitimedi mei 20, 2008 9:36 am

Ik ken gasten die het op de maas doen, maar de gaan dan meestal kort bij een trap of lader zitten.
Op de maas zijn deze muren wel iets hoger, +- 3 a 4 meter vant water (soms).
Ik zou het alleen nooit doen, te gevaarlijk om met je kloten int water te vallen.
En een vis alleen landen is al niet gemakelijk, en dan nog wel van zo´n muur!! ik zou het persoonlijk niet doen ......
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot


Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 50
Woonplaats : Kortemark
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

probleem met hoge boorden Empty
BerichtOnderwerp: Re: probleem met hoge boorden   probleem met hoge boorden Icon_minitimedi mei 20, 2008 6:31 pm

Bij kleinere vis is het nog te doen om ze omhoog te hijsen, maar die zwaardere exemplaren is idd andere koek...doch is het wel te doen hoor, ik heb in dergelijke gevallen een wat oudere onthaakmat gebruikt, is een mat zonder isomo-bolletjes maar met een dunnere laag mousse in, die legde ik langs de betonnen boord, je kon daarlangs de vis omhoog trekken zonder de vis te kwetsen...bij hogere boorden trok ik de vis in het net omhoog samen met de mat, is wat moeilijk uit te leggen, hopelijk is het te verstaan....
Grtzzzzzzzzzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Kevin Richez

Kevin Richez


Man Aantal berichten : 202
Leeftijd : 41
Woonplaats : wervik
Hobby’s : vissen en vogelen
Registration date : 13-05-08

probleem met hoge boorden Empty
BerichtOnderwerp: thanks   probleem met hoge boorden Icon_minitimewo mei 21, 2008 11:01 am

bedant voor de reacties. ik had ook al zo iets in gedachten met eenonthaakmat maar in de praktijk is nog anders ik wil alleen voorkomen dat ik in de problemen raak en alleen zou ik er ook niet aan beginnen ik ga bijna altijd vissen met mijn vaste visvriend.

grtrs kevin.

off topic: dit is echt een top forum jonges; doe zo verder.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.karp.be/v5/
Giovanni Vanhooren

Giovanni Vanhooren


Man Aantal berichten : 248
Leeftijd : 43
Woonplaats : Oudenburg
Hobby’s : Ja
Registration date : 08-05-08

probleem met hoge boorden Empty
BerichtOnderwerp: Re: probleem met hoge boorden   probleem met hoge boorden Icon_minitimewo mei 21, 2008 11:22 am

Zors schreef:
is wat moeilijk uit te leggen, hopelijk is het te verstaan....
Grtzzzzzzzzzzzzz

Ge gaat dat es moeten live uitleggen ze man. Of met een filmpje Cool
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot


Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 50
Woonplaats : Kortemark
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

probleem met hoge boorden Empty
BerichtOnderwerp: Re: probleem met hoge boorden   probleem met hoge boorden Icon_minitimewo mei 21, 2008 6:29 pm

Dan gaan we eens samen een hoge oever moeten opzoeken hé maat.....héhéhéhé...

Is eigenlijk vrij simpel hoor, je legt de mat langs de oever, in mijn geval is het zo'n vierkante mat die je kan open leggen ook, is vrij dun maar beschermend genoeg voor dit doel...
Je trekt de vis (in het schepnet) tegen de mat, en trekt nu beide omhoog, nu kan het geen kwaad dat de vis langs de betonnen boord glijd, de mat zit er tussen...is wel zeer handig als je met twee bent natuurlijk(daarom om samen een hoge oever op te zoeken haha), de een kan dan nog de hengel hanteren, de ander fermt zich over de vis...

Hier zie je over welke mat ik het heb...
[img]probleem met hoge boorden Lac_de10[/img][img][/img][img][/img]
Grtzzzzzzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Kevin Richez

Kevin Richez


Man Aantal berichten : 202
Leeftijd : 41
Woonplaats : wervik
Hobby’s : vissen en vogelen
Registration date : 13-05-08

probleem met hoge boorden Empty
BerichtOnderwerp: Re: probleem met hoge boorden   probleem met hoge boorden Icon_minitimewo mei 21, 2008 9:19 pm

bedankt voor de duidelijke uitleg zors en voor de grappige img Smile . (had je niet goed geslapen te Very Happy )

grts kevin.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.karp.be/v5/
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot


Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 50
Woonplaats : Kortemark
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

probleem met hoge boorden Empty
BerichtOnderwerp: Re: probleem met hoge boorden   probleem met hoge boorden Icon_minitimedo mei 22, 2008 4:29 pm

Was bere-koud die keer....brrrrr en dat allemaal voor een winterknol...

Ja het werkt wel met die mat hoor Wink ...
Grtzzzzzzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





probleem met hoge boorden Empty
BerichtOnderwerp: Re: probleem met hoge boorden   probleem met hoge boorden Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
probleem met hoge boorden
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» JRC Slaapzak
» Te hoge ph waarde!
» Probleem met gardner att-zendmodule voor op Steve Neville beetmelder

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: Tips & Tricks-
Ga naar: